|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] Swap 1.3 na 2.0 instalacja
lukas3482 - 3 Sie 2011, 08:05 Temat postu: [MK3] Swap 1.3 na 2.0 instalacja Posiadam kompletna instalacje z fiesty 1.6 16v z 95r czy przy wymianie silnika z 1.3 na 2.0 musze przekładac instalke z komory silnika jak i z wewnatrz auta?
luk-90 - 3 Sie 2011, 08:54
4 pozycje ponizej tego tematu w Tuningu Mechanicznym jest temat, który ma 4 strony dywagacji na ten temat( 2.0 nie rózni się za bardzo od 1.6), ech ja pi.... zamknąć
Stunt_Man - 3 Sie 2011, 18:48
wyciągasz wiązke z 1.3 i wkładasz z 1.6 16V
łączy sie ona z wiązka wnętrza tylko jedną kostką która jest mniej więcej na środku podszybia w komorze silnika
zaopatrz sie w komputer z mondeo (DEEP, DESK albo DEWY) bo 2.0 pracuje troche nierówno na kompie z 1.6 (przynajmniej ja tak miałem)
elmek13 - 3 Sie 2011, 19:25
Następny wynalazca. Sorki ale opcja szukaj nie boli.
Stunt_Man - 3 Sie 2011, 20:29
elmek13, daj spokój... jak człowiek zapyta to wystarczy odpowiedzieć przynajmniej ogólnikowo i problem z głowy ma zarówno autor tematu i moderator(nie musi sie męczyć w razie ewentualnych protestów po zamknięciu tematu itd)
elmek13 - 3 Sie 2011, 22:35
Stunt_Man, wiem, ale co chwila zjawiają się maniacy chcący zamontować 2.0 jakiś wysyp konstruktorów czy jak?
Auto z takim silnikiem nie jest dla wszystkich, mowa o zachowaniu na drodze. Ja się cały czas uczę opanowywać jazdę Burbo i czuję duży respekt do tego auta, pomimo tego ze nim jeżdżę na co dzień.
Ps. Za jazdę w pasach punktowych zamontowanych w aucie, można dostać mandat?
Pele - 4 Sie 2011, 14:20
Elmek13 napisał/a: | Ja się cały czas uczę opanowywać jazdę Burbo i czuję duży respekt do tego auta, pomimo tego ze nim jeżdżę na co dzień. |
Bo Ty się baaaardzo wooooolno uczysz
luk-90 - 4 Sie 2011, 14:52
w necie jest bardzo duzo na ten temat, tu na forum, na ang forach wystarczy poświęcić trochę czasu i wszystko można znaleźć. Sam byłem totalnie zielony w temacie i jakoś sam sobie wszystko ogarnąłem( z telefonicznymi korepetycjami od Konrada )
elmek13 - 4 Sie 2011, 21:14
Pele, cicho...
kamilocha1 - 6 Sie 2011, 15:29
elmek13, ja juz jazde do przodu opanowałem ;d teraz czas na targanie wstecznym ;p
elmek13 - 7 Sie 2011, 02:31
Ps. Za jazdę w pasach punktowych zamontowanych w aucie, można dostać mandat?
odpowiedzi czekam.
kamilocha1 - 7 Sie 2011, 04:52
elmek13, standardowe pytanie przez suki bydzie takie czy masz homologacje. jesli tak to mozna w tym jezdzic w koncu poto sa te pasy zeby byly efektywniejsze od tych zwyklych nie?:D
lukas3482 - 17 Sie 2011, 11:07
A czy silnik będzie chodził jeżeli 1.6 posiada immobilizer???
Stunt_Man - 17 Sie 2011, 11:25
jak jest immo to oczywiście że nie
ale nie wiedziałem że mk3 1.6 16V ma immo
lukas3482 - 17 Sie 2011, 11:32
Przy wymianie ECU na to z mondeo 2.0 trzeba dalej kombinować?
Stunt_Man - 17 Sie 2011, 11:54
ale że z czym kombinować? wkładasz odpowiedni komp z mondeo (bez imo) i tyle
Tommur - 17 Sie 2011, 14:32
Elmek, zalezy co gdzie i jak masz pomocowane. POczytaj tu http://ak.szczecin.pl/for...nktowe&start=45
lukas3482 - 17 Sie 2011, 16:35
Wielkie dzięki za pomoc
lukas3482 - 21 Wrz 2011, 12:55
Przy swapie na na 2.0 jaki alternator będzie pasować z mondeo fiesty czy escorta
Fordon - 21 Wrz 2011, 13:01
Kazdy ktory podejdzie ci na wieszak, bo alternatory dzialaja tak samo a w przypadku gdzie masz malo miejsca mozesz spokojnie osadzac np z japoncow alternatory bo sa malutkie i zajmuja mniejsza czesc komory
JoeMix - 21 Wrz 2011, 13:31
Fordon, No nie jest tak do końca jak piszesz, bo są alternatory którym nie wystarczy +12V grubym kablem na stałe z akumulatora i "cienki niebieski na kontrolkę", ale generalnie jak piszesz, każdy który jest tak zasilany/sterowany i podejdzie na mocowanie i napęd to przypasuje.
lukas3482 - 21 Wrz 2011, 16:49
Mam możliwość kupić alternator z mondeo za mała cenę wiem że napięciowo jest wydajniejszy co mi do dobrego audio pasuje a czy mocowaniem to będę musiał go po prostu przykręcić
Stunt_Man - 21 Wrz 2011, 17:00
z mondeo nie pasuje. nie kupuj
JoeMix - 21 Wrz 2011, 17:01
lukas3482 napisał/a: | napięciowo jest wydajniejszy | Napięcie i tak obniża i stabilizuje regulator,,, najlepiej w granicach 14,4V (taki ideał) a prądowo, to wszystkie we fieście były 50A jak pamiętam, nie sądzę by w mondeo były jakieś inne bo po co.
lukas3482 - 21 Wrz 2011, 17:26
Wiem że w zetecu fiesty czy escorta były 70A lub 90A zależne od wypasu auta
Chodzi mi głownie czy mocowania pasuja
JoeMix - 21 Wrz 2011, 17:36
lukas3482 napisał/a: | Wiem że w zetecu fiesty czy escorta były 70A lub 90A zależne od wypasu auta | Jest to możliwe, nie będe zaprzeczał,,, mocowanie zawsze mozna jakieś wyrzeźbić, nie wiem jak silnik co chcesz wsadzić ale np. u mnie po demontazu altera moge od bloku odkręcić jego zawias, i mi zostają tylko 2 dziury, więc prakrycznie można dorobić jaki chcesz zawias i powieśić wszystko co się zmieści pod maskę,,,
Stunt_Man - 21 Wrz 2011, 20:36
lukas3482 napisał/a: | Chodzi mi głownie czy mocowania pasuja |
nie i kropka. alternator z mondeo jest przykręcony na stałe szpilkami prostopadle do bloku/głowicy(w dieslu) , w benzynie śruby przechodzą w poprzek jak w fieście ale i tak nie naciąga sie nim paska.
próbowałem już u siebie
łatwiej ze sierry bo pasuje P&P razem z szajbą
lukas3482 - 21 Wrz 2011, 21:50
A to lepiej nie kombinować i kupić z fiesty lub escorta
Fordon - 21 Wrz 2011, 22:28
lukas3482, tak dobrze myslisz...
lukas3482 - 24 Wrz 2011, 19:46
A jakie macie cenne rady przed próbą założenia nowego silnika
Jak go wkładać? co odkręcić aby było łatwiej?
Stunt_Man - 24 Wrz 2011, 19:49
lukas3482 napisał/a: | co odkręcić aby było łatwiej? |
wszystko
lukas3482 napisał/a: | Jak go wkładać? |
od dołu
lukas3482 - 26 Wrz 2011, 21:11
Silniczek już siedzi i nawet odpala
Dziwne że elegancko chodzi na pompie paliwa od 1.3, bez przepływomierza, dolotu z czujnikiem temperatury, kompie który podobno miał immo
Zrobię fotki i wstawię
Stunt_Man - 26 Wrz 2011, 21:13
na pompie od 1.3 bedzie chodzić normalnie.
bez przepływki może więcej palić i szarpać ale też pojedzie normalnie
składaj jak ma być i pokazuj
lukas3482 - 26 Wrz 2011, 21:17
Też myslałem że koszty będą duże ale po podsumowaniu zmieściłem się do 500zł (w tym kupiłem dwa silniki)
Stunt_Man - 26 Wrz 2011, 21:19
a ja zapytam w jakim stanie i z czego? wsadziłeś tak po prostu to co kupiłeś?
lukas3482 - 26 Wrz 2011, 21:23
Jeden 2.0 od mondeo okazało się że ma nówke kompletny rozrząd, a drugi z fiesty 1.6 w którym były właściciel myslał że jest uszczelka pod glowicą podnieta po rozebraniu wyszło na to że pompa wodna
Stunt_Man - 26 Wrz 2011, 21:27
i który zamontowałeś? bo nie ogarniam
lukas3482 - 26 Wrz 2011, 21:28
2.0 na całym osprzęcie z 1.6
lukas3482 - 27 Wrz 2011, 17:07
Co jest przyczyna tego że po swapie auto chodzi na dwóch cylindrach odpala tak samo, strzela w wydech, sprawdzałem cewkę świece wtryski co morze być nie tak
zdaszek - 27 Wrz 2011, 18:22
Przecież wcześniej pisali, że 2.0 ch...owo chodzi na kompie z 1.6
lukas3482 - 27 Wrz 2011, 19:22
to nie znaczy że na gazie będzie tak samo kiepsko chodzić jak na benzynie
Stunt_Man - 27 Wrz 2011, 19:37
na kompiez 1.6 chodzi godzej ale bez przesady.
sprawdź dokładnie świece i kable oraz cewke
odłącz czujniki temperatury wody i zobacz co sie bedzie działo
lukas3482 - 27 Wrz 2011, 19:56
Cały silnik był złożony od podstaw myśle że cóś jest nie tak z rozrządem po odpaleniu chodzi na maksymalnie dwóch mieszanka benzyny czy gazu cofa sie do dolotu i tam dostaje samozapłonu
Stunt_Man - 27 Wrz 2011, 20:09
ustaw dobrze rozrząd
lukas3482 - 28 Wrz 2011, 10:25
Rozrząd jest dobrze ustawiony, może to jest wina komputera że w złym momencie daje iskre
Próbuje palić go na kompie GURU
Fordon - 28 Wrz 2011, 10:34
Na jakim kompie go odpaliles ?? GURU i ENVY to ecu dla 1.6 16V.
lukas3482 - 28 Wrz 2011, 13:22
Jest to komp GURU który podobno miał immobiliser
lukas3482 - 28 Wrz 2011, 13:26
Musze kupić nowe świece i przwody dopiero wtedy będe szukać dalej
Stunt_Man - 28 Wrz 2011, 15:24
GURU nie ma immo sam taki miałem u siebie przy 1.6 i potem przez pare dni w 2.0
lukas3482 - 28 Wrz 2011, 17:22
Czy jest możliwość przykręcenia koła zamachowego na złe otwory tak aby zapłon nie zgadzał się z pracą silnika
luk-90 - 28 Wrz 2011, 18:58
moze masz po prostu czujnik uwalony, np polozenia wały, albo wałków rozrządu?
Stunt_Man - 28 Wrz 2011, 19:08
lukas3482 napisał/a: | Czy jest możliwość przykręcenia koła zamachowego na złe otwory tak aby zapłon nie zgadzał się z pracą silnika |
koło zamachowe da sie przykręcić tylko w jednej pozycji
dobrze wałki zamontowałeś?
lukas3482 - 28 Wrz 2011, 20:20
Tak wałki ssacy z czujnikiem
Przed chwilą wyciągnołem koło zamachowe i widać że to ono zawiniło
ustawiamy na punkt GMT i na kole nie zgadza się większa dziurka która daje sygnał do czujnika połozenia wału
lukas3482 - 28 Wrz 2011, 21:04
Czy koło zamachowe od 1.6 16v fiesty nie pasuje do silnika 2.0
Fordon - 28 Wrz 2011, 21:13
Uklady EEC IV mialy immobiliser w samym zegarku i okablowaniu oraz pestce kluczyka, samo ECU nie ma immo.
Kolo zamachowe da sie przykrecic w 2 polozeniach na upartego i wtedy ciezko ida sruby podczas dokrecania, lecz triger 36-1 nie pozwolil by ci na odpalenie silnika... Jestes pewien ze nie powaliles ustawienia walkow rozrzadu ?? bo tez da sie popierdzielic je i to od reki... obkrece ci walek ssacy 2 obroty w lewa a wydech 1 obrot w prawo i bedzie kibel... ale to raczej bys nie skladal silnika bez przekrecenia silnika kluczem po zalozeniu rozrzadu gdzie ewidentnie slychac bylo by uderzenie w zawory. no ale jesli nie jestes pewien to odkrec kape zaworow ustaw GMP1, naciecie na kole pasowym powinno pokrywac sie ze znakiem na misce oleju nie moze byc nimimalnie w lewo czy w prawo musi byc ideal i bez szemrania....
Walek ssacy musi miec swoje krzywki na 1 garze skierowane w strone koletora ssacego, natomiast walek wydechowy musi miec krzywki w strone kolektora wydechowego.
Oba wciecia na blokady walkow (tu mozesz sobie wziesc 2 klucze plasko oczkowe 8 i 10) wsadzasz w miesjce blokad ( bo watpie zebys mial blokatory do zeteca), po osadzeniu tam tych " blokad" (bo tak je nazwiemy teraz) sprawdz czy walek ssacy i walek wydechowy beda lekko przechylone w strone swiec (od strony blokad) czyli cos takiego tyle ze pod mniejszym katem ( \ / ) wtedy zakladasz pasek jeszcze raz i to odwrotnie do wskazowek zegaraz czyli juz lopatologicznie od walu przez rolke prowadzaca przez walek wydechowy, ssacy, napinacz, rolke prowadzaca, ale pamietaj ze po napieciu paska rozrzadu sprawdzasz czy wal korbowy sie nie przesunol (znak na kole pasowym wzlegem znaku miski oleju). To nie black top wiec sobie poradzisz.
Stunt_Man - 28 Wrz 2011, 21:20
lukas3482 napisał/a: | Czy koło zamachowe od 1.6 16v fiesty nie pasuje do silnika 2.0 |
żadna różnica
lukas3482 - 29 Wrz 2011, 18:35
Chodzi idealnie pierwsza jazda doznania bezcenne
Stunt_Man - 29 Wrz 2011, 18:42
szybko sie znudzi
lukas3482 - 29 Wrz 2011, 18:54
Wiadomo że z czasem przyzwyczaję się do takich osiągów
Fordon - 29 Wrz 2011, 21:33
To chociaz napisal bys co bylo nie tak...
lukas3482 - 30 Wrz 2011, 08:49
Rozrząd był minimalnie przestawiony i świece zostały wymienione
A o co chodzi z pompą paliwa gdy auto stoi przekaźnik ją wyłącza a jak się jedzie to przekaźnik tyka i chodzi pompa
Stunt_Man - 1 Paź 2011, 17:41
lukas3482 napisał/a: | a jak się jedzie to przekaźnik tyka i chodzi pompa |
po polskiemu błagam...
lukas3482 - 4 Paź 2011, 12:02
Po wymianie silnika pompa paliwa przestała działać, co może być tego przyczyną?
luk-90 doradzał mi wymianę dużego zielonego przekaźnika na zwykły czerwony ale nic to nie dało
luk-90 - 4 Paź 2011, 13:55
ja źle zrozumiałem, wymaina służy temu, aby pompa działała za każdym razem po przekręceniu zapłonu, na zielonym nie działa od razu tylko trzeba odczekać kilka sekund.
Przeczytaj mój temat w okolicach swapa czyli kolo 11-12 strony, konrad tam pisał jak sprawdzić połączenia i masę przy kompie
lukas3482 - 6 Paź 2011, 13:30
Pompą paliwa zajmę sie innym razem a co z kontrolką ciśnienia oleju mam oryginalna instalkę z fiesty więc dziwie się że na liczniku mi nie pokazuje od ładowania działa
luk-90 - 6 Paź 2011, 14:06
Wiesz co ja radzę odstawić auto do szpeca, bo sam tego nie ogarniesz, na forum jest wszystko co potrzebne, sam korzystałem głownie z tych informacji i wszystko hula jak ta lala, albo masz źle podłączoną elektryke, albo rozpierdzielony cały osprzet, tak czy inaczej nie jestesmy w stanie na odległość stwierdzić co masz gdzie i jak zrobione. Koniec kropka
lukas3482 - 6 Paź 2011, 14:21
Ok to sam uporam się z problemem
luk-90 - 7 Paź 2011, 00:24
nie zrozum tego źle, ale tak jak i Mi pisano na odległość przez internet to mozna pitolić, a każdy problem jest inny i inne jest jego rozwiązanie. Dla mnie to wyciągasz całą wiązkę, szukasz książki ze schematami i sprawdzasz miernikiem połączenia, dalej sprawdzasz czy na pewno masz prawidłowo podłączoną wiązkę silnikową z kabinową, następnie pozostaje osprzęt silnika który też trzeba wtedy pomierzyć (czujniki itd) i nie ma bata, żeby wtedy nie znaleźć przyczyny
lukas3482 - 25 Gru 2011, 20:02
Fotka przed swapem:
I po:
|
|