Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK5] Chiptuning 1.8 TDDi 75KM

hekoGCS - 4 Sie 2011, 14:48
Temat postu: [MK5] Chiptuning 1.8 TDDi 75KM
...tak przeglądałem dział, i nie znalazłem jednego konkretnego tematu...w "temacie" chipsów 1.8tddi, więc zarzucę nowy :-)
...przykład kolejnej Fiestki, która bez ruszania turbinki zrobiła niezły wynik :jupi:
...jeszcze jakby tak ruszyć troszkę doładowanie i jakiegoś icka zapodać, byłby hardcor :devil:


Stunt_Man - 4 Sie 2011, 16:00

Pufcio swoją fieste czipował
hekoGCS - 4 Sie 2011, 17:51

...lepiej żeby tego nie widział...bo będzie mu żal że jego tak nie wyszła, a jego dłubaliśmy pół dnia :devil:
ElGrey - 4 Sie 2011, 22:41

jak nie zobaczy :9: zaraz bedzie chlipal pod nosem biedaczek :rotfl:
ale faktycznie 2 godzinki i wykres sliczny, ja tez podobny bym chcial :-P oczywiscie z moimi wynikami :twisted:

Fordon - 4 Sie 2011, 22:46

hekoGCS, jaki odczyt dal czujnik IAT po wirusie przy palowaniu ??
Pufcio i tak i tak bedzie robil wieksze T + FMIC wiec bedzie mozna poszalec...
hekoGCS, zakladajac czysto teoretycznie FMIC z orurowaniem + wieksza suszarka z VNT osadzona w takiej puszcze jaka jest fiesta ma sens bo nie wiem czy seryjny uklad wtryskowy podola takim doladowaniom i obciazeniom??

hekoGCS - 6 Sie 2011, 00:44

...wywaliło mnie z forum po zmianie maila :-)
...przy seryjnym doładowaniu ok. 0.9bar w piku temp, rośnie spokojnie nawet do 80..90st , jakiekolwiek "grzebanie" przy IAT po modzie mija się z celem, bo zacznie się zadyma :)
...oryginalny, zdrowy układ zasilana wystarczy spoko do ponad 110Km..ale czy VNT jest potrzebne, nie wiem..seryjna sprężarka podkręcona np. MBC dmuchnie spoko 1.2...1.3bar ale wtedy limiter ECU uwala dawkę, w mojej Foce tddi szukałem przez 20 poprawek cholernego limiterka, ale nie ogarnąłem, na dzień dzisiejszy musiałem oszukać mapsensor i ładuję 1.4bar z podtrzymaniem do końca na 1.1bar (w serii 0.6bar)
na razie zatrzymałem się na 118KM i 280Nm, ale z tym małym ickiem mam na dolocie błyskawicznie 80st. poza tym kat i cieniutki wydech są jeszcze na miejscu...i widzę że obiłem się o granicę napełniania...jak zapompuję 1.5bar i trzymam 1.3 do końca, choć paliwa wciąż w nadmiarze, nie dyga ani kucyka...nawet spada, teraz muszę wydech uwolnić, zobaczyć jak dolot się prezentuje, no i natychmiast FMIC zarzucić :yes:

Puff - 6 Sie 2011, 01:06

hekoGCS - e tam, zaraz żal ;] Spokojnie - doświadczenie wyciągnięte z chipowania Ci się przyda, bo Cię jeszcze odwiedzę, bynajmniej nie po to, żeby dołożyć pojedyncze Nm - korekta będzie dużo większa, a ja bardziej wybredny :P :D
Fordon - 6 Sie 2011, 01:23

hekoGCS, od razu powiem ci tak z przykladu Pufcia na zlocie gdzie walczyl i walczyl z mk5 sportami zeby je przegonic a IAT pokazalo mi 85*C no to horror jest dla turbo, przejazdow zrobil z 6-7 pod rzad... kazalem mu zjechac zostawic odpalone auto poczekac 15 minut i jazda ze sportem... sklepal oba... i teraz takie male przemyslenie FMIC obowiazkowo + luzny wydech 2.5" z ostatnia puszka przelotowa (rura koncowa w ziemie), skoro na Twoim przykladzie ten uklad daje rade do takich watrosci to ja bym sprobowal z wieksza suszarka jak juz Pufciowi podpowiedzialem wraz z VNT i jak nim sterowac (znasz to z MK3 130KM MDO) to samo bym zrobil u Pufcia, stad pytanie o wydajnosc tego ukladu, bo osobiscie ich nie robilem az do takich wartosci... Jesli posiedzisz pomyslisz to zapewne znajdziesz ten sam pomysl odnosnei zeliwa wydechowego i VNT co i ja... + twoje strojenie... niestety ja nie mam takie zapalenca tak blisko odnosnie TDDI jak TY :)

W razie pytan wal na PW a wyjasnie ci o co mi chodzi dokladnie od a do z zeby zrobic mocne TDDI ktore kreci ciekawe czasy na 1/4 a za razem jest ciekawe do jazdy na co dzien... okolice 14,5 czekaja...

hekoGCS - 6 Sie 2011, 02:20

...problem to czas, swoje paści dłubię po nocach, a ostatnio jak minie 22...23-cia mam problemy z sąsiadami, hamownia im przeszkadza :fox:
...w przyszłym tygodniu przelecę wydech, zobaczymy ile tam trzyma, myślałem zadzwonić do karambola, może mi coś skleci na próbę...fmic może też jakoś ogarnę, bo w przeciwieństwie do Pufcia, jak się zatrzymam i postoję chwilkę, ten nieszczęsny ic leżący na silniku daje mi 80st...startować mogę tylko ze startu lotnego i najlepiej jak deszcz pada ;-|
...karambolowe hybrydy do MDO jak mu zwróciłem pierwsze, teraz zaczęły wstawać, nawet w tddi 115KM vnt dają radę, VP44 skończyło się na 152KM

a pierwsza do tdci wstawała tak

Fordon - 6 Sie 2011, 09:42

:ok: zajebiste wyniki... czekamy na ciag dalszy :yes:
hekoGCS - 6 Sie 2011, 12:06

...zapiąłem dzisiaj boxa na próbę do mojej Foczki...dolał paliwa, chmury przesłoniły świat :rotfl: znaczy jeszcze mały zapasik jest, ale wynik jak zamurowany...czyli wydech, dolot do roboty...granica napełniania osiągnięta
hekoGCS - 21 Sie 2011, 11:56

...no i przelotowe 2.5" siedzi w Foce, poza fajnym, basowym dźwiękiem i świstem turbinki z wydechu, "0" różnicy, ori wydech z katem nie jest żadną przeszkodą w tym autku :(
Fordon - 21 Sie 2011, 13:05

Uuu az dziwne ze szybciej nie wstaje turbina przez luzniejszy wydech... jakies puszki dales na wydech czy tylko koncowy ??
hekoGCS - 21 Sie 2011, 13:39

...wyjście z turbiny 3", redukcja 2.5", dalej łącznik elastyczny, rura 2.5", wielka przelotowa pucha, mniej, więcej w środku ukł. i prosta końcówka 3"
...wykresy na rolkach absolutnie po kresce, czyli nic...

Jaszczur - 21 Sie 2011, 13:43

Że tak się wtrącę... Kraków? Hamownia? :D Gdzie dokładnie i za ile? :D Bo ja mam uturbionego wolnossaka przez Fordona do zhamowania :)
Fordon - 21 Sie 2011, 14:28

No to lipa jednym slowem i chyba czas na wieksza suszarke w foce...
ministerq, smigaj smigaj bo sam jestem ciekaw co z tego wyszlo :)

hekoGCS - 21 Sie 2011, 15:15

...nie wiem czy pomoże suszarka, już teraz gdy podnoszę doładowanie, nie ma różnicy w mocy, chyba że to maleństwo gotuje przy 1.5bar :)
...ministerq na hamownię wpadaj, tylko zadzwoń wcześniej ...koszt dla Fordziarzy 70 zeta za parę dokładnych pomiarów :ok:

Fordon - 21 Sie 2011, 15:46

No przy 1.5 bara to seryjna suszarka niestety zaczyna gotowac powietrze a IC w seryjnym miejscu jak w focusie bo porazka, przy FMIC dala by cos jeszcze od siebie.
Sprawdz IAT po przed ostrzejszym przejazdem i po 2 gora 3 mocnych przejazdach, jesli wpadnie powyzej 65* to masz odpowiedz czemu kreski stoja w miejscu praktycznie.

hekoGCS - 21 Sie 2011, 19:21

...kilka minut nadmuchu, woda na IC, jeden pomiar i 45...50st...2....3 pomiary 70st....na mieście cały czas 70...90st :-P ...fmic będzie wkrótce, ale mam wrażenie że na rolkach nie pomoże, na drodze to konieczność
Fordon - 21 Sie 2011, 22:31

No niestety przy grubiej modzonych silnikach z suszarka tak bywa ze na rolkach sztuczne otoczenie nie daje takich mozliwosci czy odwzorowania tego co ulica... :( czyli czas najwyzszy na FMIC i czekamy na dalsze wyniki.
Jaszczur - 21 Sie 2011, 22:47

hekoGCS napisał/a:
kilka minut nadmuchu, woda na IC, jeden pomiar i 45...50st...2....3 pomiary 70st....na mieście cały czas 70...90s


Ciekawe w takim razie jak w tym kontekście u mnie sprawuje się mój wlot na masce, i jakie to ma znaczenie dla mocy... :) Mam nadzieję że będzie to mozna jakoś sprawdzić podczas pomiarów, bo zdecydowałem się na wizytę - kwestia tylko kiedy :)

hekoGCS - 22 Sie 2011, 02:00

to można sprawdzić odpowiednio dmuchając...dmuchawa daje ok 120km/h...ale można to porównać do jazdy z prędkością 80...90km/h i na czas pomiaru ok. 10..15 sek. wystarcza całkowicie
...przyjeżdżaj kiedy Ci pasuje, tylko umów się wcześniej

hekoGCS - 23 Lut 2012, 22:11

...tak się pochwale, w końcu coś co może powalczyć z tdi...chyba najmocniejsze 2.0tdci 115KM...jeszcze na ori wydechu i dolocie <8>



Fordon - 24 Lut 2012, 12:37

No jak milo prawie 220KM... wtryski i turbina do jakiego wyniku wystarczyly ?? Skrzynia 5 czy 6? Jak tam jest 6 biegowa to nie chce wiedziec jak szybko trzeba bic biegi :devil:
luk-90 - 24 Lut 2012, 12:46

pewnie jedynka nie jest używana teraz :rotfl:
Prawie 490NM przy 2700obr :fox: Pewnie wgniata w fotel jak przy starcie promu kosmicznego

hekoGCS - 24 Lut 2012, 14:27

...wtryski są +40%...więc ogarniają...ale pompa CR więcej nie
...turbo wystarczy jak dmucha 1,8bar...ale zadałem jej 2,0 co by czysto za autem było i EGT nie srało ogniem
...5 biegów...idealna do takiego motorka
...jedynka to w sumie chyba do ruszania pod górę w 5 osób :rotfl:
...teraz na suchym dopiero na 4b. można złapać trakcje, bo na 3 jak dojdzie do 2500obr mieli natychmiast :-)

Jaszczur - 24 Lut 2012, 14:30

A ja będę przekorny, i zapytam - jaki to będzie miało wpływ na trwałość tej jednostki? :D
I jak ze spalaniem takiego giganta?

hekoGCS - 24 Lut 2012, 14:44

...hmmm, takie zrobione na 180...190KM pomykają już długo i bez problemów, więc dbając o prawidłową eksploatację TD...lejąc co 8...10tkm estrowego Millersa, myślę że pociągnie długo...tym bardziej że fordowskie 2,0 są zasadniczo niezniszczalne :)
...a spalanie przy normalnej jeździe jest jak to po chipsie...malutkie :-)

Fordon - 25 Lut 2012, 00:33

hekoGCS, no wlasnie bo ja mam 6 biegowego TDCI 130KM bez wirusa i w-kurwia mnie wrecz 1 bieg tego auta, po mimo ze przy przyczepie 900kg i 2 koniach (zywych na 4 lapach) 1 jest wrecz idealna i mozna spokojnie 100km/h leciec przy spalaniu rzedu 8,1.
Teraz pytanie z kategorii co mozna zrobic:
Mondeo mk3 TDCI- co mozna z tego wyciagnac zeby bylo to nadal uzytkowe i mozna ciagnac za soba lawete lub latac na trasie i z 5 biegu wyprzedzac...
Auto od salonu ma prawie 280k km.

hekoGCS - 25 Lut 2012, 00:57

wszelkie modyfikacje ponad chipsa, mogą być szkodliwe dla koni :yes: ...hybryda później wstaje, a strojenie eecv nie jest tak proste jak w vag, se tak po obrotach nie wystroisz, bardziej po obciążeniu, więc chmura z dołu pewna, albo moment od 2500, a to już nie to samo...myślę że do codziennej "pracy" chips byłby idealny, 400Nm 155...160KM i na 6.b będzie jakoś się ciągnąć...przy małym spalaniu :)
...a 280tkm to pikuś dla tego motorka :V:

Fordon - 25 Lut 2012, 01:14

hekoGCS, wiem o tym ze w/w przebieg jest malutki (ale prawdziwy) i przy -20*C odpalal z 1 swiecy zarowej...
Widze tez ze taki sam setup dajesz dla "myslacej osoby" jakie i robi mi BRK Tuning :)
Koniki (zywe) byly wozone dosc rzadko i bardzo spokojnie, wiec tu chodzi glownie o trasy, tyle ze najbardziej wnerwia mnie ten IC ktory nie wyglada za bardzo sensownie...
EGR odlaczony jest na stale ( sterowanie vaccum) i teraz spalanie spadlo mi o ponad 1L na 100km...
Ogolnie juz widzialem mondka ktory mial wirusa i na wartosci 151KM i 402Nm, gdzie wymienione bylo 3 razy kpl sprzeglo (od salonu) i na zegarze 692K km :)
Jak bedziesz mial pod reka 2.2 TDCI ( renault) to wiedz ze po dobrym wirusie bedzie bil ST220 na glowe :) testowane

Jak bedziesz mial kolejne ciekawe mody w fordach to bardzo chetnie widze tu kazda adnotacje :)

hekoGCS - 25 Lut 2012, 01:35

egr to pierwsza rzecz do "zniwelowania" :) IC w serii jest prawie ok...ale wystarczy 2 płaskowniczki, 2 śrubki, skrócenie węży o parę centów i to: http://www.fmic.pl/product.php?id_product=11
...a zdrowe 2,2tdci wychodzą zazwyczaj tak:



a w MK4 to już niezła potęga :rotfl:


Ad@mus - 25 Lut 2012, 21:21

hekoGCS,
hekoGCS napisał/a:
...tak się pochwale, w końcu coś co może powalczyć z tdi...chyba najmocniejsze 2.0tdci 115KM...jeszcze na ori wydechu i dolocie <8>


czy ja dobrze rozumie-sam wirus tyle dal??
ile wychodzi z 2.0 tddi po wirusie??

Fordon - 25 Lut 2012, 23:15

Ad@mus, czytaj uwaznie no ja cie prosze... na wykresie jest napisane "wtryski+ hybryda"
Pozniej tez napisano:
hekoGCS napisał/a:
...wtryski są +40%...więc ogarniają...ale pompa CR więcej nie
...turbo wystarczy jak dmucha 1,8bar...ale zadałem jej 2,0 co by czysto za autem było i EGT nie srało ogniem
...5 biegów...idealna do takiego motorka


Wiecej uwagi :yes:

hekoGCS - 26 Lut 2012, 02:48

...oczywiście :-)
...a co do tddi, w zależności czy to 90KM na VP30 czy 115KM na VP44 można odpowiedni liczyć na 120...125KM i 130...145KM
...115-tka tddi po zmianie sprężarki na większą, jakąś hybrydę wychodzi tak:



Ad@mus - 26 Lut 2012, 09:33

Fordon, uwaznie czytam a pytam jak nie rozumie
myslalem ze +40% to jakies podlanie czy wieksza dawka a ze CR wiecej juz nie to myslalem ze seria
hekoGCS, mam znajomych z mondziakami jeden 115ps w tddi drugi tdci, pokazalem mu wczoraj tenn wykres na 220ps i sie chlopak zapalił, ile siana trza miec na takie 220ps i 500nm??

hekoGCS - 26 Lut 2012, 11:02

TDCI...najdroższe są hybrydowe wtryski do tdci, ok 3500...4000zł., bo to właściwie fabrycznie nowe części w używanej obudowie, czyli jak po kompleksowej regeneracji, można zaryzykować przeróbkę starych, ale jeśli zaworki są słabe, to będzie lipa, wtedy koszt to 1600zł.
...turbinę najlepiej na WG (mniej problemów ze strojeniem i z samą geometrią) można przerobić z oryginalnej 115-konnej na GT2052 za ok. 1000zł.
...większy fmic jest konieczny...350-800zł.
...poskładanie tego do kupy, kodowanie wtrysków, strojenie itd...ok. 2000zł.

TDDI...właściwie to tylko hybryda ...IC i strojenie...razem ok. 3000zł....i przy zdrowej pompie 150...160KM pęka :)

hekoGCS - 2 Mar 2012, 15:54

...co prawda nie klekot, ale jak na ssaka niezły wynik samym chipsem...moc max nie powala, ale po przesunięciu odcinki o 250obr. przy 6500 przyrost 20KM :-P




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group