Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK6] łożysko podpory półosi-wymiana

kamyk - 16 Wrz 2011, 15:55
Temat postu: [MK6] łożysko podpory półosi-wymiana
Witam, mam kilka pytań do forumowiczów odnośnie łozyska/pólosi/wymiany. Otóż przy prędkościach od 65 do 120 km słychać było wyraźny szum w środku, żadnych innych objawów w postaci drgań, czy tym podobnych. pojechałem na stację diagnostyczną i okazało się, że do wymiany jest łożysko podpory półosi. Teraz moje pytania:
- czy wymienia się samo łożysko i jak to wygląda,
- czy moze wymienia się podporę z łożyskiem(czy takie cos w ogóle istnieje w komplecie),
- jak odbywa się cały proces krok po kroku, jeśli ktoś mógłby opisać :) ,
- jaki koszt takiej imprezy , części + robocizna, dziękuję.

diodalodz - 16 Wrz 2011, 22:55

Trzeba wyjąć półoś z auta.
Następnie zdemontować kielich przegubu wewnętrznego ,
następnie przy użyciu odpowiednich babek wyprasować stare łożysko , wprasować nowe i założyć przegub a następnie wsadzić do auta.
Co ważne powinno się oznaczyć półoś w którym miejscu na wieloklinie był osadzony przegub.
Puryści by wyważyli półoś po naprawie ale wiem że części ludzi na to nie stać więc jak ktoś nie chce wyważać to jego sprawa .
Tu masz link do łożyska jakiejś firmy co jej nie znam :)
http://allegro.pl/lozysko...1803420246.html

W razie czego profesjonalnie zrobi to firma :
http://www.polosie.pl/

kamyk - 18 Wrz 2011, 11:20

dziękuję, jutro wizyta u mechanika, koszty podam oczywiscie dla zainteresowanych


Łożsko 205 (febi) + wymiana 45 zł.

kamyk - 5 Lis 2011, 16:06

Witam ponownie, po wymianie w/w części, dziś zauważyłem wyciek z miejsca połączenia ze skrzynią.
Proszę doświadczonych forumowiczów o radę pomocną w zniwelowniu wycieku, dziękuję.[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

lakiernik175 - 5 Lis 2011, 20:47

Jeżeli tego wycieku na pewno nie było wcześniej to powstał po wyjęciu półosi ze skrzyni (wylał się olej). Powinien na koniec wytrzeć to miejsce jakąś ścierą.
Jeżeli był wcześniej to dupa-mechanik że Ci nie powiedział aby przy okazji wymienić simmering.

vegetagt - 5 Lis 2011, 21:22

albo simmering nie przeżył demontażu półosi i zaczął puszczać olej. Tez się zdarza :)
kamyk - 5 Lis 2011, 21:29

lakiernik175 napisał/a:

Jeżeli był wcześniej to dupa-mechanik że Ci nie powiedział aby przy okazji wymienić simmering.



nie było go napewno 100 % , są świeże ślady/plamy w garażu :(

pietrucha24 - 5 Lis 2011, 22:04

Simering poszedł:) Ja wczoraj wymieniałem u siebie, jak to przed wczoraj wyjmowałem półoś ze skrzyni.
kamyk - 5 Lis 2011, 22:15

pietrucha24 napisał/a:
Simering poszedł:).....


ok, jeszcze jedno, czy to się kupuje jakoś w parach, czy tylko jedna sztukę ?
I czy to o coś takiego chodzi ?
http://allegro.pl/uszczel...1889022212.html

jedrzejb - 19 Lis 2011, 12:12

Wczoraj przerabiałem sprawę ośki, łożyska i podpory. Wygląda na to że najlepiej jest wymieniać cały zestaw. U mnie łożysko było wymieniane 2 razy i po x km było ciągle tak samo. Tym razem do wymiany cała półoś, razem z podporą. Jak łożysko obracało się w podporze, to podpora jest wyjechano razem z łożyskiem, więc chyba najlepiej wymieniać całość. Wymiana półosi razem z podporą to praca na 1h, więc dosyć łatwa.

Aha na allegro sprzedaję podporę którą kupiłem przez przypadek, jest do benzyny MK6 1.25/1.3. Może ktoś będzie zainteresowany:


[URL=aukcja MK6 półoś] http://allegro.pl/show_it...943996697[/URL]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group