|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Poziom p³ynu ch³odniczego i korek
kovalek - 22 Wrz 2011, 16:26 Temat postu: [MK3] Poziom p³ynu ch³odniczego i korek Jak sprawdzaæ poziom p³ynu ch³odniczego w zbiorniczku wyrównawczym? Na zimnym silniku (po nocy) mam tak powiedzmy 1/3 pomiêdzy MIN i MAX, ale jak silnik rozgrzeje siê do temperatury roboczej to poziom mam lekko ponad MAX. My¶lê czy nie dolaæ na zimnym silniku tak do 2/3 skali, ale wtedy po rozgrzaniu bêdê mia³ sporo ponad MAX.
Jak sprawdziæ, czy korek zbiorniczka dzia³a prawid³owo? Jak odkrêcam go na gor±cym silniku to nic nie syczy - to chyba ¼le, bo w uk³adzie nie ma ¿adnego ci¶nienia, a minimalne powinno byæ. Wê¿e nie s± twarde, mo¿na je bez problemu ¶cisn±æ rêk±. Co prawda problemów ¿adnych z przegrzewaniem nie mia³em, ale kto wie czy w przysz³o¶ci nie bêdzie problemu.
JoeMix - 22 Wrz 2011, 16:45
kovalek napisa³/a: | Jak sprawdzaæ poziom p³ynu ch³odniczego w zbiorniczku wyrównawczym? Na zimnym silniku (po nocy) mam tak powiedzmy 1/3 pomiêdzy MIN i MAX, ale jak silnik rozgrzeje siê do temperatury roboczej to poziom mam lekko ponad MAX. My¶lê czy nie dolaæ na zimnym silniku tak do 2/3 skali, ale wtedy po rozgrzaniu bêdê mia³ sporo ponad MAX. | Masz dobrze, po co chcesz dolewaæ,,, MIN to minimum, nie powinno byæ mniej,,, MAX to maximum, nie mo¿e byæ wiêcej bo wykipi, jak sam zauwa¿ywszy na ciep³ym jest wiêcej ni¿ na zimnym i jest ponad MAX, a max nie jest u góry zbiorniczka tylko gdzie¶ po ¶rodku... jak rano na zimnym silniku zauwa¿ysz ze spadnie poni¿ej MIN to wtedy dolej.
kovalek napisa³/a: | Jak sprawdziæ, czy korek zbiorniczka dzia³a prawid³owo? Jak odkrêcam go na gor±cym silniku to nic nie syczy - to chyba ¼le, bo w uk³adzie nie ma ¿adnego ci¶nienia, a minimalne powinno byæ. Wê¿e nie s± twarde, mo¿na je bez problemu ¶cisn±æ rêk±. Co prawda problemów ¿adnych z przegrzewaniem nie mia³em, ale kto wie czy w przysz³o¶ci nie bêdzie problemu. | Z uk³adu spuszcza siê cze¶æ p³ynu, w dogodnym miejscu pod³±cza w ok³ad specjalny trójnik i pompuje siê ci¶nienie, na manometrze odczytuje warto¶æ, przy odpowiednim progu zawór powinien siê otworzyæ i nadmiar ci¶nienia upu¶ciæ, potem w drug± stronê, w uk³adzie siê robi podci¶nienie, które prawie natychmiast powinno byæ wyrównane. Równie dobrze mo¿na wzi±æ zbiorniczek ze szrotu i na nim sprawdziæ korek, zatykaj±c wszystkie wyloty powietrza i pompuj±c kompresorem czy pompk± do ¶rodka powietrze.
Mo¿esz dolaæ do uk³adu pod gwint, zakrêciæ korek i nacisn±æ na jaki¶ gruby w±¿, jak od razu siê przeleje to znaczy ze zawór nie trzyma. Potem nadmiar p³ynu trzeba odci±gn±æ,,,
kovalek - 22 Wrz 2011, 17:21
Czyli poziom max na zimnym silniku te¿ jest prawid³owy i nie ma co siê przejmowaæ, ¿e na ciep³ym bêdzie ponad MAX. Poziom MIN w zbiorniku od mk3 wydaje mi siê bardzo ma³y (na oko jakie¶ 100-200ml p³ynu.
Jeszcze kwestia odpowietrzenia. Rozumiem i¿ uk³ad sam po pewnym czasie siê odpowietrzy (po wymianie termostatu) i nie trzeba robiæ zabiegów z rozgrzewaniem auta przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego?
Niku¶ - 22 Wrz 2011, 17:43
kovalek napisa³/a: | Jeszcze kwestia odpowietrzenia. Rozumiem i¿ uk³ad sam po pewnym czasie siê odpowietrzy (po wymianie termostatu) i nie trzeba robiæ zabiegów z rozgrzewaniem auta przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego?
|
Odpalasz, ogrzewanie na maxa, wentylator na maxa, jak siê rozgrzeje i zacznie grzaæ jak jasny gwint to jest wszystko dobrze, mo¿esz te¿ po¶ciskaæ wê¿e, ale to w sumie dla lepszego samopoczucia. Potem patrzysz na zbiornik wyrównawczy na poziom p³ynu, ewentualnie dolewasz. Ale tak naprawdê czy bêdziesz mia³ te 0.5 czy 1cm poni¿ej czy powy¿ej zakresu to siê nic nie dzieje, zapasu jest jeszcze sporo a jak bêdzie za du¿o to Ci wywali odpowietrznik na korku.
Ja robiê tak ¿e na zimnym silniku staram siê dolaæ tak ¿eby by³o na minimum, jak s± jakie¶ wycieki to przynajmniej widaæ to na zbiorniczku.
JoeMix - 22 Wrz 2011, 23:38
kovalek napisa³/a: | Rozumiem i¿ uk³ad sam po pewnym czasie siê odpowietrzy (po wymianie termostatu) i nie trzeba robiæ zabiegów z rozgrzewaniem auta przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego? | Wystarczy przez pewien czas (nie wiem, 2 dni czy 200km) kontrolowaæ poziom p³ynu i ewentualnie dolewaæ. kovalek napisa³/a: | Czyli poziom max na zimnym silniku te¿ jest prawid³owy i nie ma co siê przejmowaæ, ¿e na ciep³ym bêdzie ponad MAX | Tak, choæ dolewanie do MAX jest,,, bez wiêkszego sensu. kovalek napisa³/a: | Poziom MIN w zbiorniku od mk3 wydaje mi siê bardzo ma³y (na oko jakie¶ 100-200ml p³ynu. | Tak naprawdê to bêdzie jeden litr poni¿ej MIN i takiemu 1,1 raczej nic siê nie stanie,,, jak siê kapniesz ¿e jest poni¿ej min (ale jest p³yn w zbiorniczku) to lepiej tak zostawiæ i potem dolaæ p³ynu ni¿ awaryjnie dolaæ wody.
jackrzec - 26 Wrz 2011, 08:24
Niku¶ napisa³/a: | Odpalasz, ogrzewanie na maxa, wentylator na maxa, | On ma mk3, a nie mk4.... W mk3 nagrzewnica grzeje ca³y czas na maxa... Wiêc w³±czanie wentylatora i ogrzewania mija siê z celem (chyba ¿eby sprawdziæ czy grzeje).
|
|