Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Poziom p³ynu ch³odniczego i korek

kovalek - 22 Wrz 2011, 16:26
Temat postu: [MK3] Poziom p³ynu ch³odniczego i korek
Jak sprawdzaæ poziom p³ynu ch³odniczego w zbiorniczku wyrównawczym? Na zimnym silniku (po nocy) mam tak powiedzmy 1/3 pomiêdzy MIN i MAX, ale jak silnik rozgrzeje siê do temperatury roboczej to poziom mam lekko ponad MAX. My¶lê czy nie dolaæ na zimnym silniku tak do 2/3 skali, ale wtedy po rozgrzaniu bêdê mia³ sporo ponad MAX.

Jak sprawdziæ, czy korek zbiorniczka dzia³a prawid³owo? Jak odkrêcam go na gor±cym silniku to nic nie syczy - to chyba ¼le, bo w uk³adzie nie ma ¿adnego ci¶nienia, a minimalne powinno byæ. Wê¿e nie s± twarde, mo¿na je bez problemu ¶cisn±æ rêk±. Co prawda problemów ¿adnych z przegrzewaniem nie mia³em, ale kto wie czy w przysz³o¶ci nie bêdzie problemu.

JoeMix - 22 Wrz 2011, 16:45

kovalek napisa³/a:
Jak sprawdzaæ poziom p³ynu ch³odniczego w zbiorniczku wyrównawczym? Na zimnym silniku (po nocy) mam tak powiedzmy 1/3 pomiêdzy MIN i MAX, ale jak silnik rozgrzeje siê do temperatury roboczej to poziom mam lekko ponad MAX. My¶lê czy nie dolaæ na zimnym silniku tak do 2/3 skali, ale wtedy po rozgrzaniu bêdê mia³ sporo ponad MAX.
Masz dobrze, po co chcesz dolewaæ,,, MIN to minimum, nie powinno byæ mniej,,, MAX to maximum, nie mo¿e byæ wiêcej bo wykipi, jak sam zauwa¿ywszy na ciep³ym jest wiêcej ni¿ na zimnym i jest ponad MAX, a max nie jest u góry zbiorniczka tylko gdzie¶ po ¶rodku... jak rano na zimnym silniku zauwa¿ysz ze spadnie poni¿ej MIN to wtedy dolej.

kovalek napisa³/a:
Jak sprawdziæ, czy korek zbiorniczka dzia³a prawid³owo? Jak odkrêcam go na gor±cym silniku to nic nie syczy - to chyba ¼le, bo w uk³adzie nie ma ¿adnego ci¶nienia, a minimalne powinno byæ. Wê¿e nie s± twarde, mo¿na je bez problemu ¶cisn±æ rêk±. Co prawda problemów ¿adnych z przegrzewaniem nie mia³em, ale kto wie czy w przysz³o¶ci nie bêdzie problemu.
Z uk³adu spuszcza siê cze¶æ p³ynu, w dogodnym miejscu pod³±cza w ok³ad specjalny trójnik i pompuje siê ci¶nienie, na manometrze odczytuje warto¶æ, przy odpowiednim progu zawór powinien siê otworzyæ i nadmiar ci¶nienia upu¶ciæ, potem w drug± stronê, w uk³adzie siê robi podci¶nienie, które prawie natychmiast powinno byæ wyrównane. Równie dobrze mo¿na wzi±æ zbiorniczek ze szrotu i na nim sprawdziæ korek, zatykaj±c wszystkie wyloty powietrza i pompuj±c kompresorem czy pompk± do ¶rodka powietrze.

Mo¿esz dolaæ do uk³adu pod gwint, zakrêciæ korek i nacisn±æ na jaki¶ gruby w±¿, jak od razu siê przeleje to znaczy ze zawór nie trzyma. Potem nadmiar p³ynu trzeba odci±gn±æ,,,

kovalek - 22 Wrz 2011, 17:21

Czyli poziom max na zimnym silniku te¿ jest prawid³owy i nie ma co siê przejmowaæ, ¿e na ciep³ym bêdzie ponad MAX. Poziom MIN w zbiorniku od mk3 wydaje mi siê bardzo ma³y (na oko jakie¶ 100-200ml p³ynu.

Jeszcze kwestia odpowietrzenia. Rozumiem i¿ uk³ad sam po pewnym czasie siê odpowietrzy (po wymianie termostatu) i nie trzeba robiæ zabiegów z rozgrzewaniem auta przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego?

Niku¶ - 22 Wrz 2011, 17:43

kovalek napisa³/a:
Jeszcze kwestia odpowietrzenia. Rozumiem i¿ uk³ad sam po pewnym czasie siê odpowietrzy (po wymianie termostatu) i nie trzeba robiæ zabiegów z rozgrzewaniem auta przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego?


Odpalasz, ogrzewanie na maxa, wentylator na maxa, jak siê rozgrzeje i zacznie grzaæ jak jasny gwint to jest wszystko dobrze, mo¿esz te¿ po¶ciskaæ wê¿e, ale to w sumie dla lepszego samopoczucia. Potem patrzysz na zbiornik wyrównawczy na poziom p³ynu, ewentualnie dolewasz. Ale tak naprawdê czy bêdziesz mia³ te 0.5 czy 1cm poni¿ej czy powy¿ej zakresu to siê nic nie dzieje, zapasu jest jeszcze sporo a jak bêdzie za du¿o to Ci wywali odpowietrznik na korku.

Ja robiê tak ¿e na zimnym silniku staram siê dolaæ tak ¿eby by³o na minimum, jak s± jakie¶ wycieki to przynajmniej widaæ to na zbiorniczku.

JoeMix - 22 Wrz 2011, 23:38

kovalek napisa³/a:
Rozumiem i¿ uk³ad sam po pewnym czasie siê odpowietrzy (po wymianie termostatu) i nie trzeba robiæ zabiegów z rozgrzewaniem auta przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego?
Wystarczy przez pewien czas (nie wiem, 2 dni czy 200km) kontrolowaæ poziom p³ynu i ewentualnie dolewaæ.
kovalek napisa³/a:
Czyli poziom max na zimnym silniku te¿ jest prawid³owy i nie ma co siê przejmowaæ, ¿e na ciep³ym bêdzie ponad MAX
Tak, choæ dolewanie do MAX jest,,, bez wiêkszego sensu.
kovalek napisa³/a:
Poziom MIN w zbiorniku od mk3 wydaje mi siê bardzo ma³y (na oko jakie¶ 100-200ml p³ynu.
Tak naprawdê to bêdzie jeden litr poni¿ej MIN i takiemu 1,1 raczej nic siê nie stanie,,, jak siê kapniesz ¿e jest poni¿ej min (ale jest p³yn w zbiorniczku) to lepiej tak zostawiæ i potem dolaæ p³ynu ni¿ awaryjnie dolaæ wody.
jackrzec - 26 Wrz 2011, 08:24

Niku¶ napisa³/a:
Odpalasz, ogrzewanie na maxa, wentylator na maxa,
On ma mk3, a nie mk4.... W mk3 nagrzewnica grzeje ca³y czas na maxa... Wiêc w³±czanie wentylatora i ogrzewania mija siê z celem (chyba ¿eby sprawdziæ czy grzeje).

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group