Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Wyświetlanie kontrolek na zegarach - prawidłowe ?

zuzHIR86 - 20 Paź 2011, 15:51
Temat postu: [MK6] Wyświetlanie kontrolek na zegarach - prawidłowe ?
Witam

w mojej fieście 2006 1.4 tdci tak zaświecają się kontrolki (zdjęcia w sytuacji po przekręceniu kluczyka w poz. II). Nigdzie nie umiem znaleźć informacji czy stan taki jest prawidłowy. Po odpaleniu silnika (oczywiście za 2/3 razem) wszystkie ikonki gasną.

Ikona świecy żarowej wcale się nie wyświetla - ale ponoć powinnam poczekać do tem -5

Szukam przyczyny złego odpalania.





Pozdrawiam :)

JoeMix - 20 Paź 2011, 16:07

Lewy zegar (obrotomierz)

1. zółta kontrolka "check engine" poleca sprawdzić elektronikę silnika zazwyczaj jest to spowodowane jakimś błędem lub niepoprawną pracą jakiegoś czujnika w silniku - tutaj, silnik nie pracuje i to może powodować świecenie kontrolki, choć jak pamiętam to powinna ona po jakimś czasie zgasnąć (zaświeca się na czas testu elektroniki po włączeniu zapłonu) - na sprawnym układzie powinna zgasnąć po uruchamianiu silnika.

2. czerwona kontrolka "zbyt niskie ciśnienie oleju" - i nie oznacza ona dosłanie nic więcej, nie ma tu nic wspólnego stan oleju (cyt. przykład: "sprawdzałem, oleju było poniżej minimum, ale kontrolka mi się nie świeciła" - ta kontrolka nie jest od tego) niskie ciśnienie oleju jest spowodowane brakiem pracy pompy oleju a to jest spowodowane że silnik stoi, powinna zgasnąć po rozruchu

Prawy zegar (prędkościomierz)

3. czerwona kontrolka "brak ładowania" - ten akumulatorek znaczy nie mniej nie więcej jak to iż samochód pozbawiony jest lądowania akumulatora,,, lub układ ten jest uszkodzony, jak wyżej z faktu iż silnik stoi ładowania faktycznie nie ma,,, powinna zgasnąć po lub chwile po rozruchu silnika,,, (BTW, ta kontrolka mało kiedy się zapali jak ładowanie stracimy w czasie jazdy, chyba ze pasek nam się zerwie gdyż zapala się kiedy napięcie w instalacji spadnie gdzieś poniżej 8V a brak ładowania jest już poniżej 12,6V)

4. czerwona kontrolka "(!)" oznacza zazwyczaj zbyt niski poziom płynu hamulcowego lub inną usterkę w tym obwodzie jeśli jest monitorowany, często zapala się testowo podczas rozruchu silnika, nieraz oznacza to samo co kontrolka (P) - czyli zaciągnięty hamulec ręczy, nie wiem czy we fieście kontrolka jest wspólna czy od ręcznego jest osobna.

5. Kontrolka od świec się zapali jak temperatura spadnie poniżej 0 (gdzieś w okolicach -5 jak pamiętam) to że się nie świeci nie oznacza ze świece nie grzeją, bo grzeją (powinny),,, jedynie jak się zaświeci to znak ze trzeba poczekać z rozruchem aż zgaśnie,,, teraz, kiedy się nie pojawia można palić z miejsca po teście, czyli jak zgaśnie ta cała choinka która się zapala na chwilę po włączeniu zapłonu)

mieszko - 20 Paź 2011, 20:56

u mnie świecą się tak samo więc to chyba nic niepokojącego...
Parzych - 20 Paź 2011, 21:04

Normalka... :yes:
misiak - 20 Paź 2011, 23:25

mówicie przy -5 kontrolka świeczek żarowych- parę dni temu było magiczne -6. Myślę- może w końcu zobaczę gdzie kontrolka świec jest. Przekręcam na II. Kontrolki się pozapalały, zgasły co niepotrzebne, czekam na pyknięcie przekaźnika. I kręcę..... tak może z 5 sekund i sam przestał- akumulator zdechł.... Przekręciłem jeszcze raz na II i się zrobiła choinka :) Po tej choince wiem gdzie kontrolka świec jest bo chyba wszystkie możliwe się zapaliły...
Autko odpaliło z kabli bez zająknięcia....

Poza tematem kontrolek- czujnik temperatury powietrza jest w przepływce??

JoeMix - 21 Paź 2011, 06:10

misiak napisał/a:
czekam na pyknięcie przekaźnika
To błąd obsługi silnika utrudniający rozruch,,,
lakiernik175 - 21 Paź 2011, 20:46

misiak napisał/a:
. I kręcę..... tak może z 5 sekund i sam przestał- akumulator zdechł..

Zmień akumulator.Jak nie ma dobrego pierdo****cia to szkoda męczyć tego (każdego) diesla.


Kod:
Prosze nie przeklinac

kamil wolski - 23 Paź 2011, 17:20

misiak napisał/a:
mówicie przy -5 kontrolka świeczek żarowych- parę dni temu było magiczne -6. Myślę- może w końcu zobaczę gdzie kontrolka świec jest. Przekręcam na II. Kontrolki się pozapalały, zgasły co niepotrzebne, czekam na pyknięcie przekaźnika. I kręcę..... tak może z 5 sekund i sam przestał- akumulator zdechł....


Więc już masz bardzo prawdopodobną przyczynę problemów. Jeśli akumulator był tak słaby, że przy -5 stopniach padł, to nadaje się tylko "na śmietnik".

vicalvaro - 23 Paź 2011, 23:47

Ze swojego dużego doświadczenia z 1.4 tdci ktore nabylem droga prob i (słonych, nieswoich) błędów nie stawiałbym tak od razu na akumulator. Prawda jest okrutna. Pojedziesz do sklepu, wezmą niby jakiś próbnik, na ktorym niekoniecznie mozesz sie znac i stwierdza szybko ze ten akumulator jst do niczego, zeby mieli zarobek. Ja tak miałem, wymieniłem, nic to nie dało. Niestety to auto ma takie cos ze jak postoi pare dni na mrozie to mu bedzie trudno odpalic po duzo energii pobiera biernie na podtrzymanie. Mało tego, po latach padł rozrusznik. I co sie okazalo, walnela cewka. Po wstawieniu przeszczepu ( z mniejszego przebiegu, bo moj ,a 190 tys) rozrusznik na ucho kreci o wiele szybciej. Wina? Najprawdopodobniej szczotki. Jest też takie coś jak przepływomierz powietrza, w nim jest zabudowany czujnik temperatury powietrza dolotowego, i podejrzewam ze komputer podczas odpalania zbiera od niego dane i to tez ma wpływ na mieszankę, a co za tym idzie rozruch. Ja ten czujnik miałem zepsuty, auto bardzo dużo paliło, 8, 10 na 100km w miescie. 6 trasa. Wymieniłem, auto lepiej się rozpędza, ciszej silnik chodzi, pali przepisowo. Osobiscie wybrałbym sie do jakiejs stacji kontroli pojazdów, oni byliby na tyle bezstronni i sprawdzili akumulator. Napewno maja odpowiedni sprzet i ni beda wciskac kitu
nelro - 24 Paź 2011, 07:23

a jak sprawdziłeś ten czujnik temperatury?
u mnie się inny problem pojawił, opisałem go w nowym temacie, wykrzyknik i poduszka i dziś usłyszałem jak by coś w silniku buczało... może coś z alternatorem bo mam tak ze jak zimny to wzrost obrotów powoduje silniejsze świecenie świateł, na ciepłym silniku tego nie zaobserwowałem.

zuzHIR86 - 18 Lis 2011, 22:51

Mam jeszcze jedno pytanko dotyczące zdjęcia z pierwszego postu, czy można jakoś ustawić na wyświetlaczu temperaturę zewnętrzną??

Fiesta jest bez komputera pokładowego, jak widać.

Trochę dziwnę, że w samochodzie z 2006 roku nie ma tak prostej opcji :/ <rozczarowanie> <???>

W starszych samochodach wszędzie jest to możliwe..a tu jakoś nie umiem znaleźć :/

Parzych - 18 Lis 2011, 23:13

zuzHIR86 napisał/a:
czy można jakoś ustawić na wyświetlaczu temperaturę zewnętrzną??

Fiesta jest bez komputera pokładowego, jak widać.
Nie, nie można...
zuzHIR86 napisał/a:
Trochę dziwnę, że w samochodzie z 2006 roku nie ma tak prostej opcji :/ <rozczarowanie> <???>

W starszych samochodach wszędzie jest to możliwe..a tu jakoś nie umiem znaleźć :/
W golasie bez kompa nie jest to dziwne (nie wiem jak w wersji z kompem), a w starszych samochodach to jest możliwe ale na pewno nie w uboższych wersjach...
zuzHIR86 - 27 Sty 2012, 12:02

Witam,

pojawił się ostatnio nowy dziwny objaw, mianowicie po przełączeniu kluczyka w pozycję II nie świeci się kontrolka ciśnienia oleju.

Czasem świeci, czasem nie.... nie wiem od czego to zależy.
Podczas jazdy nic się nie zaświeca.

Co to może oznaczać? Trzeba się bać? :|

JoeMix - 27 Sty 2012, 12:30

Trzeba wymienić czujnik a przed tym sprawdzić elektrykę, jak w mk6 jest to staromodnie zrobione to zdjąć z czujnika przewód i dotknąć do masy - jak kontrolka zadziała, to wymienić czujnik,,,
CrazyBoy - 24 Maj 2013, 19:49

Czyli jak mam tak samo jak na zdjęciu przed odpaleniem ( 1.6 TDCi, MK6), to mówicie , że wszystko ok. Ale przed wymianą nie świeciła mi się kontrolka oleju przed uruchomieniem. Dzisiaj wymieniłem olej, jak pierwszy raz odpalałem to kontrolka normalnie zgasła ale przy następnych próbach kontrolka już się świeci non stop zanim zapalę. A kontrolka silnika wydaje mi się, że też się nie świeciła aczkolwiek tej pewien nie jestem bo zółta to w słońcu może nie było widać jak świeciło na zegary przy rozruchu.

Ale ta oleju na pewno się nie świeciła. Więc nadal wszystko w porządku?

Parzych - 24 Maj 2013, 21:07

Z tego co pamiętam, przed uruchomieniem silnika powinny świecić (na stałe) 3 kontrolki: czerwona ciśnienia oleju (bo go nie ma), pomarańczowa w kształcie silnika (bo nie pracuje) i czerwona ładowania (bo go nie ma), przynajmniej u mnie tak jest od zawsze...
JoeMix - 24 Maj 2013, 22:59

CrazyBoy napisał/a:
Ale przed wymianą nie świeciła mi się kontrolka oleju przed uruchomieniem
Trochę dziwne bo powinno być jak Parzych pisze - kontrolka sygnalizuje za niskie ciśnienie oleju, i takie właśnie jest jak silnik nie pracuje, dlatego świeci,,, to samo z ładowaniem,,, odnośnie kontrolki pomarańczowej (check engine) to po chwili może zgasnąć, nie wiem jak jest konkretnie we fiescie
Parzych - 25 Maj 2013, 00:26

JoeMix napisał/a:
odnośnie kontrolki pomarańczowej (check engine) to po chwili może zgasnąć
Jak jest wszystko w porządku, gaśnie po uruchomieniu silnika...
CrazyBoy - 25 Maj 2013, 00:54

ok dzięki koledzy bo mnie trochę uspokoiliście. U mnie jest tak jak piszecie ze powinno być. Czyli przed uruchomieniem świeci się kontrolka oleju, silnika i ładowania oraz ręcznego a po uruchomieniu wszystko gasnie. Chciałem jechać jutro do poprawki tam gdzie mi olej wymieniali bo myślałem ze jakiś czujnik uszkodzili albo czegos zapomnieli wpiąć no ale jeśli tak jest ok no to będę jeździł spokojniejszy

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group