|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - IB5 "kłowa"
Rkalitka - 5 Lis 2011, 22:33 Temat postu: IB5 "kłowa" http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.shtml
Pirwszy raz widzę przerobioną Ib5 na kłową, ciekawy jestem jaki byłby koszt wykonania takiej skrzyni u nas w Polsce - czysto ciekawistycznie
FiFa - 5 Lis 2011, 22:45
moze nie wykonania, ale ciekawi mnie ile koszt takiej w UK
Puff - 6 Lis 2011, 13:53
FiFa - łożyskowane IB5 z porządną szperą są do kupienia za nieco ponad 1000 funciaków, więc taka konwersja pewnie w tych okolicach będzie kosztować
kuba87 - 6 Lis 2011, 14:01
ta skrzynia na zdjęciu to skrzynka z fiesty MK4.... spójrzcie dokładnie
ma wysprzeglik hydrauliczny i rozrusznik z tyłu skrzynia do MK1,2,3 ma sprzęgło na lince i rozrusznik z przodu
chodzi mi o prezentowane skrzynie
Żółwik Tuptuś - 6 Lis 2011, 17:00
Ktoś się dowiadywał w Łodzi i wyszło troche ponad 1000 zł za bieg .
Widzieliśmy z Pumą fiestę z linka Romanowego na żywo .
Na zlocie , na którym było ze 400 aut było to jedno z niewielu , przy którym staliśmy i milczeliśmy zauroczeni .
Rkalitka - 6 Lis 2011, 17:00
przecież to jeden czukiereczek. skrzynia/bebechy - ib5
Pufcio napisał/a: | 1000 funciaków, więc taka konwersja pewnie w tych okolicach będzie kosztować |
zebatek wałka sprzęgłowego
5 tysi -kwestia kto się by podjął dorabiania zębatek wałka sprzęgłowego. Z tego co kiedyś słyszałem(nie wiem czy dobrze) to tam sie wyrzuca synchronizatory a biegi się zazębiają na wzór wstecznego więc to kolejna przeróbka....
Ale jedyna osoba, którą znam i jeździ na kłówce to Xr2fun więc może Piotr coś więcej nakreśli
Rkalitka - 6 Lis 2011, 17:03
Ta....nawet coś pamiętam z Twojego majaczenia jak kiedyś opowiadałeś o tym zetecu
właśnie coś kiedyś widziałem(chyba allegro) że dorabianie jednego biegu/lub jednej zębatki około 1000...
Jest bięć biegów po dwa koła na bieg....plus wałek sprzęgłowy i wieniec dyferencjału....
Marek - 7 Lis 2011, 01:02
http://www.quaife.co.uk/shop/products/qke16z mysle ze wyjdzie taniej i pewniej niz dorabianie
Fordon - 7 Lis 2011, 01:41
Marek, pewnie tak lecz dla mnie jak bym mial wzor na to to CNC miling oraz wykrawarki laserowe to czysta zabawa gdzie trzeba bylo by znac tylko material oraz wymiarowania i jest to do zrobienia od zera...
Jedyna rzecz ktora mnie zastanawia o ktorej napisali na koncu to
Kod: | Maximum recommended power 175 bhp
|
Czyli mnej niz seria znosi w skrzyni 1.8D...bo puma palowal skrzynie couriera na ponad 200KM....
van - 7 Lis 2011, 09:46
Rkalitka napisał/a: | jedyna osoba, którą znam i jeździ na kłówce to Xr2fun więc może Piotr coś więcej nakreśli
_________________ | to już znasz dwie, ja jeżdżę na quaife, jeździe się całkiem "normalnie"
Daras84 - 7 Lis 2011, 18:40
Fordon napisał/a: |
Czyli mnej niz seria znosi w skrzyni 1.8D...bo puma palowal skrzynie couriera na ponad 200KM.... |
a ja ja zajechalem na pierwszych zawodach :D
van - 7 Lis 2011, 19:59
Daras84 napisał/a: | Fordon napisał/a: |
Czyli mnej niz seria znosi w skrzyni 1.8D...bo puma palowal skrzynie couriera na ponad 200KM.... |
a ja ja zajechalem na pierwszych zawodach :D | bo ciebie skrzynie nie lubią
xr2fun - 7 Lis 2011, 20:20
Rkalitka napisał/a: | Ale jedyna osoba, którą znam i jeździ na kłówce to Xr2fun więc może Piotr coś więcej nakreśli |
Nie mam kłowej skrzyni! Mam skrzynię na prostych zębach z normalnymi przesuwkami i synchronizatorami + przeniesienie napędu na prostych zębach (dlatego tak wyje).
Fordon napisał/a: | Marek, pewnie tak lecz dla mnie jak bym mial wzor na to to CNC miling oraz wykrawarki laserowe to czysta zabawa gdzie trzeba bylo by znac tylko material oraz wymiarowania i jest to do zrobienia od zera...
Jedyna rzecz ktora mnie zastanawia o ktorej napisali na koncu to |
Są ludzie, którzy pracują w tej branży w PL i praktycznie wszystko można zrobić jest tylko problem narzędzi skrawających (dłut). W Mini kólka pośrednie mam zrobione w Pl i są lepsze pod wzgl. materiału od tych z GB.
van - 7 Lis 2011, 20:37
xr2fun napisał/a: | Mam skrzynię na prostych zębach | a właśnie w tym widziałem podstawę określenia "kłowa"
burzysz (zresztą nie pierwszy) mój ład i porządek
Puff - 7 Lis 2011, 20:41
van81 - kłówka ma proste zęby, nie ma synchro i ma kły zamiast wodzików - dlatego jest "kłowa" Skrzynki sprzed lat np. 50 nie były "kłówkami" (no chyba, że były, ale to niech mnie ktoś oświeci jakimś przykładem)
van - 7 Lis 2011, 21:07
no to inaczej czy to są bebechy skrzyni "kłowej" ? http://www.quaife.co.uk/shop/products/qke40z
Qzyn - 7 Lis 2011, 21:16
To sa chyba biegi pod synchronizatory.
A co do historii to juz dawno zanne sa klowe skrzynie. Np A grupowe polonezy mialy skrzynie Clolotti klowe. Kazda zmiana biegow wygladala tak jakby sie to mialo rozp... w drobny mak
Puff - 7 Lis 2011, 21:20
Z opisu wynikałoby, że nie... (choć znowu - to może być kwestia jakichś niuansów, o których ja nie mam pojęcia)
xr2fun - 9 Lis 2011, 06:51
Nie! Skrzynia na prostych zębach pod synchronizatory.
Kłowa ma oznaczenie "Dog Box". Wg mnie nie warto pchać się w kłową z paru powodów:
- koszt zdecydowanie wyższy, wiele elementów dodatkowych i innych niż w serii
- trzeba kilka takich skrzyń "wykończyć" aby nauczyć się zmieniać biegi (bez sprzęgła)
|
|