Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - IB5 "kłowa"

Rkalitka - 5 Lis 2011, 22:33
Temat postu: IB5 "kłowa"
http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.shtml

Pirwszy raz widzę przerobioną Ib5 na kłową, ciekawy jestem jaki byłby koszt wykonania takiej skrzyni u nas w Polsce - czysto ciekawistycznie :)

FiFa - 5 Lis 2011, 22:45

moze nie wykonania, ale ciekawi mnie ile koszt takiej w UK :-) :2xf:
Puff - 6 Lis 2011, 13:53

FiFa - łożyskowane IB5 z porządną szperą są do kupienia za nieco ponad 1000 funciaków, więc taka konwersja pewnie w tych okolicach będzie kosztować :)
kuba87 - 6 Lis 2011, 14:01

ta skrzynia na zdjęciu to skrzynka z fiesty MK4.... spójrzcie dokładnie
ma wysprzeglik hydrauliczny i rozrusznik z tyłu skrzynia do MK1,2,3 ma sprzęgło na lince i rozrusznik z przodu
chodzi mi o prezentowane skrzynie

Żółwik Tuptuś - 6 Lis 2011, 17:00

Ktoś się dowiadywał w Łodzi i wyszło troche ponad 1000 zł za bieg .

Widzieliśmy z Pumą fiestę z linka Romanowego na żywo .

Na zlocie , na którym było ze 400 aut było to jedno z niewielu , przy którym staliśmy i milczeliśmy zauroczeni .

Rkalitka - 6 Lis 2011, 17:00

przecież to jeden czukiereczek. skrzynia/bebechy - ib5

Pufcio napisał/a:
1000 funciaków, więc taka konwersja pewnie w tych okolicach będzie kosztować

zebatek wałka sprzęgłowego
5 tysi -kwestia kto się by podjął dorabiania zębatek wałka sprzęgłowego. Z tego co kiedyś słyszałem(nie wiem czy dobrze) to tam sie wyrzuca synchronizatory a biegi się zazębiają na wzór wstecznego więc to kolejna przeróbka....

Ale jedyna osoba, którą znam i jeździ na kłówce to Xr2fun więc może Piotr coś więcej nakreśli :yes:

Rkalitka - 6 Lis 2011, 17:03

Ta....nawet coś pamiętam z Twojego majaczenia jak kiedyś opowiadałeś o tym zetecu :yes:

właśnie coś kiedyś widziałem(chyba allegro) że dorabianie jednego biegu/lub jednej zębatki około 1000...

Jest bięć biegów po dwa koła na bieg....plus wałek sprzęgłowy i wieniec dyferencjału....

Marek - 7 Lis 2011, 01:02

http://www.quaife.co.uk/shop/products/qke16z mysle ze wyjdzie taniej i pewniej niz dorabianie :)
Fordon - 7 Lis 2011, 01:41

Marek, pewnie tak lecz dla mnie jak bym mial wzor na to to CNC miling oraz wykrawarki laserowe to czysta zabawa gdzie trzeba bylo by znac tylko material oraz wymiarowania i jest to do zrobienia od zera...
Jedyna rzecz ktora mnie zastanawia o ktorej napisali na koncu to
Kod:
Maximum recommended power 175 bhp

Czyli mnej niz seria znosi w skrzyni 1.8D...bo puma palowal skrzynie couriera na ponad 200KM....

van - 7 Lis 2011, 09:46

Rkalitka napisał/a:
jedyna osoba, którą znam i jeździ na kłówce to Xr2fun więc może Piotr coś więcej nakreśli
_________________
to już znasz dwie, ja jeżdżę na quaife, jeździe się całkiem "normalnie"
Daras84 - 7 Lis 2011, 18:40

Fordon napisał/a:

Czyli mnej niz seria znosi w skrzyni 1.8D...bo puma palowal skrzynie couriera na ponad 200KM....



a ja ja zajechalem na pierwszych zawodach :D :D

van - 7 Lis 2011, 19:59

Daras84 napisał/a:
Fordon napisał/a:

Czyli mnej niz seria znosi w skrzyni 1.8D...bo puma palowal skrzynie couriera na ponad 200KM....



a ja ja zajechalem na pierwszych zawodach :D :D
bo ciebie skrzynie nie lubią :hahaha:
xr2fun - 7 Lis 2011, 20:20

Rkalitka napisał/a:
Ale jedyna osoba, którą znam i jeździ na kłówce to Xr2fun więc może Piotr coś więcej nakreśli

Nie mam kłowej skrzyni! Mam skrzynię na prostych zębach z normalnymi przesuwkami i synchronizatorami + przeniesienie napędu na prostych zębach (dlatego tak wyje).
Fordon napisał/a:
Marek, pewnie tak lecz dla mnie jak bym mial wzor na to to CNC miling oraz wykrawarki laserowe to czysta zabawa gdzie trzeba bylo by znac tylko material oraz wymiarowania i jest to do zrobienia od zera...
Jedyna rzecz ktora mnie zastanawia o ktorej napisali na koncu to

Są ludzie, którzy pracują w tej branży w PL i praktycznie wszystko można zrobić jest tylko problem narzędzi skrawających (dłut). W Mini kólka pośrednie mam zrobione w Pl i są lepsze pod wzgl. materiału od tych z GB.

van - 7 Lis 2011, 20:37

xr2fun napisał/a:
Mam skrzynię na prostych zębach
a właśnie w tym widziałem podstawę określenia "kłowa"
burzysz (zresztą nie pierwszy) mój ład i porządek ;/

Puff - 7 Lis 2011, 20:41

van81 - kłówka ma proste zęby, nie ma synchro i ma kły zamiast wodzików - dlatego jest "kłowa" :) Skrzynki sprzed lat np. 50 nie były "kłówkami" (no chyba, że były, ale to niech mnie ktoś oświeci jakimś przykładem)
van - 7 Lis 2011, 21:07

no to inaczej czy to są bebechy skrzyni "kłowej" ? http://www.quaife.co.uk/shop/products/qke40z
Qzyn - 7 Lis 2011, 21:16

To sa chyba biegi pod synchronizatory.
A co do historii to juz dawno zanne sa klowe skrzynie. Np A grupowe polonezy mialy skrzynie Clolotti klowe. Kazda zmiana biegow wygladala tak jakby sie to mialo rozp... w drobny mak :D

Puff - 7 Lis 2011, 21:20

Z opisu wynikałoby, że nie... (choć znowu - to może być kwestia jakichś niuansów, o których ja nie mam pojęcia)
xr2fun - 9 Lis 2011, 06:51

van81 napisał/a:
no to inaczej czy to są bebechy skrzyni "kłowej" ? http://www.quaife.co.uk/shop/products/qke40z

Nie! Skrzynia na prostych zębach pod synchronizatory.
Kłowa ma oznaczenie "Dog Box". Wg mnie nie warto pchać się w kłową z paru powodów:
- koszt zdecydowanie wyższy, wiele elementów dodatkowych i innych niż w serii
- trzeba kilka takich skrzyń "wykończyć" aby nauczyć się zmieniać biegi (bez sprzęgła)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group