Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Luz na krzyżaku, wersja ze wspomaganiem.

Nesor - 1 Gru 2011, 20:17
Temat postu: [MK3] Luz na krzyżaku, wersja ze wspomaganiem.
Chłopaki pomocy.....
przeszukałem już forum i inne strony i nie znalazłem fachowej odpowiedzi na to co zrobić z luzem krzyżaka ze wspomaganiem...
wszędzie odpowiedzi, kup nowy za 500zł, sprzedaj auto, jeździj na takim, przyspawaj zwykły, oddaj do regeneracji.....


słyszałem ze ktoś już zmieniał krzyżak od innego pojazdu i podszedł... wie ktoś coś o tym? albo czy zna ktoś jakieś dobre nie drogie serwisy do regeneracji tegoż ustrojstwa bo jak znalazłem kilka i dzwoniłem to za 400zł mi go zrobią.. :/ to wole nowy kupić

chyba ze ma ktoś używkę SPRAWNĄ do sprzedania... lub zna jakieś inne sposoby... :kaput: [/b]

Marcinowaty - 1 Gru 2011, 21:37

Weźcie mnie nie straszcie że to gówno tyle kosztuje. Czym to się różni od krzyżaka od zwykłej wersji
jackrzec - 2 Gru 2011, 08:30

Marcinowaty napisał/a:
Czym to się różni od krzyżaka od zwykłej wersji
Po za zasadą działania, to wszystkim. Nowy nie kosztuje 500 zł tylko prawie 800, bo samego krzyżaka nie kupisz, tylko razem tym prętem w kolumnie. Trzy lata temu kosztował 560 zł - wiem bo wtedy też szukałem i osiagalny był tylko w ASO (może coś się zmieniło - nie wiem). Albo poszukać na allegro uzywanego bez luzów, albo regeneracja.
Stunt_Man - 2 Gru 2011, 18:57

można go rozebrać i wstawić jakiś krzyżak pod wymiar.
ale to jak ktoś lubi rzeźbić :V:

Sticker - 3 Gru 2011, 15:29

Krzyżak od cinquecento idealnie pasuje.
Marcinowaty - 3 Gru 2011, 18:44

Sticker napisał/a:
Krzyżak od cinquecento idealnie pasuje.


http://www.unto.pl/krzyza...iczej-p-94.html

Trochę inaczej wygląda :myśli:

Stunt_Man - 3 Gru 2011, 19:01

ja nie widze różnicy
Marcinowaty - 3 Gru 2011, 21:09

Czyli rozumiem że wymienia się sam krzyżak, bo on pracuje w obudowie?
Przykład:
http://www.google.pl/imgr...=1t:429,r:4,s:0

madek - 3 Gru 2011, 21:13

Marcinowaty, dokładniej to taki: http://allegro.pl/krzyzak...1963890521.html
Marcinowaty - 4 Gru 2011, 20:54

Ok, rozumiem co to krzyżak. Jak się on ma do fiatowskiego??
JoeMix - 4 Gru 2011, 21:29

Może tak ze obudowy są inne ale sam ten plusik w środku taki sam więc nie ma np. problemów z regeneracją,,,
Marcinowaty - 5 Gru 2011, 19:09

Rozumiem. Ten krzyżak obraca się w obudowie pewnie w łożyskach igiełkowych. Od fiata też pasują? :drink:
Sticker - 5 Gru 2011, 22:19

Marcinowaty napisał/a:
Rozumiem. Ten krzyżak obraca się w obudowie pewnie w łożyskach igiełkowych. Od fiata też pasują? :drink:

Wymienia się sam ten "krzyżyk". Złozone to jest na łożyskach igiełkowych. W fabrycznym krzyżaku jest to zakute, trzeba troszkę zeszlifować i wybić stary. Nowy po założeniu najlepiej smarknąc migiem.

Marcinowaty - 6 Gru 2011, 20:49

Czyli że łożyska są twardsze od krzyżaka? Tworzy nam sie tu manuala jak zregenerować krzyżak do fiesty ze wspomaganiem :jupi:
daniel89_lb - 7 Gru 2011, 04:15

Ja wyciągnołem dzisiaj skrzynie i jak zobaczyłem krzyżak to prawie pier.... ma z 5mm luzu :rotfl: ale kupować nowy za 500 zł <wow> to bym się musiał z H.. na głowe zamienić :nawalony:
JoeMix - 7 Gru 2011, 10:15

daniel89_lb napisał/a:
bym się musiał z H.. na głowe zamienić
Zrobisz to/Zrobiłeś jeśli poskładałeś auto ponownie i na takim jeździsz ;-(
daniel89_lb - 7 Gru 2011, 14:13

JoeMix napisał/a:
Zrobisz to/Zrobiłeś jeśli porozkładałeś auto ponownie i na takim jeździsz ;-(


Jak moge jeździć jak dzisiaj w nocy skkrzynie wyjąłem ;-|

Marcinowaty - 7 Gru 2011, 20:52

Mam prośbe. Jeżeli ktoś z was regenerował krzyżak od fiesty ze wspomaganiem to niech opisze to dokładnie w manualu. Wiele osób będzie mu wdzięcznych
Nesor - 7 Gru 2011, 23:31

ja za niedługo powinienem wymieniać ten głupi krzyżak wiec spróbuje zregenerować stary jak będzie czas... :) to spróbuję opisać :D
Marcinowaty - 9 Gru 2011, 18:31

http://waly-napedowe.pl/cms.php?id_cms=17
Może to pomoże.

szef_ff - 29 Sie 2012, 22:20

Taka mała pomoc dla tych co maja luz na krzyżaku że wspomaganiem. :)
Krzyżak montujemy w imadle w taki sposób aby przeciwległe "kapselki" od łożysk można było ścisnąć. W miejsca tych kapselków przykładamy po obu stronach nakrętki 8 (na klucz 13) Następnie skręcamy mocno w imadle i obserwujemy czy kapselek delikatnie się wsunął po zewnętrznej krawędzi. Co chwilę odkręcamy i kontrolujemy działanie krzyżaka- jeżeli luz jest z jednej strony łożyska to tylko z tej strony przykładamy w imadle nakrętkę.
Sposób ten nie regeneruje naszego krzyżaka ale zdecydowanie zmniejsza lub likwiduje luz na nim. Pamiętaj aby dokładnie oczyścić z rdzy i ogólnego brudu a następnie wcisnąć w luźne łożyska trochę oleju lub smaru z olejem a dopiero po tym zaciskać w imadle.
Sposób ten zrobiłem we własnej fieścinie i wytrzymał 1500km po czym znowu dostał minimalnego luzu- ponownie skręciłem w imadle i "cyknąłem" MIGiem żeby kapselka już nie wypchnęło. Oczywiście warto unikać kręcenia kierownica na zgaszonym aucie aby nie rozpychać ściśniętych łożysk. Zabieg ten i tak jest prawdopodobnie tymczasowy ale przegląd techniczny bez problemu przejdzie i na miesiąc poprawi nam komfort jazdy :)

JoeMix - 29 Sie 2012, 22:47

Taa, lepiej zanieść krzyżak do specjalistycznej firmy i zregenerować,,, po takim domowym poprawianiu regeneracja na pewno będzie droższa o ile w ogóle możliwa i opłacalna,,,
szef_ff - 30 Sie 2012, 21:24

Pozdrawiam wszystkich co dali swój krzyżak do profesjonalnej regeneracji :)
DemptD - 30 Sie 2012, 22:20

szef_ff, i ile dałeś za regeneracje, że tak chwalisz? darmo było? za 70zł kupujesz Febiego, za 130zł ori FoMoCo..
JoeMix - 30 Sie 2012, 22:42

DemptD napisał/a:
za 70zł kupujesz Febiego, za 130zł ori FoMoCo
Ale to chyba zwykłe, do wersji ze wspomaganiem coś drożej chyba?
DemptD - 30 Sie 2012, 22:48

Joe, ktoś gdzieś tu pisał, że miał do wspomy założony jakimś cudem zwykły krzyżak i działało to to :D
mmbu - 31 Sie 2012, 07:14

Regeneracja krzyżaka ze wspomaganiem to około 100-150PLN. Nie wiem czy chciałoby mi się go wyciągać i wkładać raz w miesiącu, żeby "naprawić" domowym sposobem. To jest układ kierowniczy, a nie listwa podczepiona na trytytkę.
drjanusz - 31 Sie 2012, 09:31

mmbu napisał/a:
Nie wiem czy chciałoby mi się go wyciągać i wkładać raz w miesiącu, żeby "naprawić" domowym sposobem

To nie naprawa a DRUTEX!!!
Od tego zależy Twoje ŻYCIE! No chyba że komuś nie zależy na nim,ale są jeszcze inni uczestnicy ruchu :zalamka:

Marcinowaty - 31 Sie 2012, 20:11

mmbu napisał/a:
Regeneracja krzyżaka ze wspomaganiem to około 100-150PLN. Nie wiem czy chciałoby mi się go wyciągać i wkładać raz w miesiącu, żeby "naprawić" domowym sposobem. To jest układ kierowniczy, a nie listwa podczepiona na trytytkę.


Daj namiar na firme co regeneruje za tyle.

mmbu - 1 Wrz 2012, 13:35

Kobyłka pod Warszawą.Ulica Nadmeńska.
Marek - 2 Wrz 2012, 11:59

DemptD napisał/a:
Joe, ktoś gdzieś tu pisał, że miał do wspomy założony jakimś cudem zwykły krzyżak i działało to to :D


Nie ma takiej mozliwosci.

Marcinowaty - 2 Wrz 2012, 20:16

Więc pozostaje tylko regeneracja, fachowa
szef_ff - 3 Wrz 2012, 10:32

Nie wiem jak Wy ale ja zdemontuje krzyżak w 10 minut... i to bez żadnych akrobacji...

Tak, moja robota to druciarstwo, ale prawie DARMOWE (wiestia WD40 i odrobiny oleju). Które można wykonać w niemal każdym garażu..

a czy ryzykuje życie? Większość napisze że tak, że jestem potencjalnym sprawca wypadku, mordercą za kółkiem, idiotą nie szanującym cudzego zdrowia i życia...
Moja Fiesta jednak prowadzi się z prawie aptekarską dokładnością i zegarmistrzowską precyzją. Po drogach jeździ całe mnóstwo trupów, parchów, złomów czego niemal codziennie doświadczam w pracy, które powyżej 80km/h nie mieszczą się na jednym pasie a ich właściciele uważają ze auto jest w dobrym stanie.

Mój wcześniejszy post miał pomóc tym co chcą mieć chwilowo naprawione szybko auto niemal zerowym kosztem. Miał posłużyć jako pomoc bo od tego jest forum. A gadki typu kup nowy, daj do regeneracji za 150 zł można usłyszeć w dowolnym warsztacie. Fiesta jest tania i taką ma pozostać.

PS. To 150 zł (po wykonanym telefonie usłyszałem ze koło 100 zł) za regeneracje to przyzwoita cena. Nawet jeżeli po roku miałoby się znowu "wyluzować" to chyba warto :)

JoeMix - 3 Wrz 2012, 10:58

Ma ktoś foto krzyżaka ze wspomaganiem,,, bo coś mi świta ze rozmawiamy o innych elementach,,,

szef_ff napisał/a:
Mój wcześniejszy post miał pomóc tym co chcą mieć chwilowo naprawione szybko auto niemal zerowym kosztem. Miał posłużyć jako pomoc bo od tego jest forum. A gadki typu kup nowy, daj do regeneracji za 150 zł można usłyszeć w dowolnym warsztacie. Fiesta jest tania i taką ma pozostać.
Równie dobrze można dawać rady żeby nie wykopywać OC lub nie robić przeglądów to prawie pół tysiąca w kieszeni zostaje,,, i nikt takich rad tu udzielać nie broni (jeśli nie zauważyłeś, Twój post nie został skasowany czy wyedytowany), ale trzeba się liczyć ze stosowanym komentarzem innych,,,
szef_ff - 3 Wrz 2012, 15:20


Pozwoliłem sobie pożyczyć obrazek jednego z forumowiczów. To jest krzyżak z wersji ze wspomaganiem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group