Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK4] Kontrolka bagażnika

infwiz - 3 Gru 2011, 16:58
Temat postu: [MK4] Kontrolka bagażnika
Witam. Mam pytanie odnośnie kontrolki niedomkniętego bagażnika. Posiadam fieste mk4 , bez alarmu , z centralem i elektrycznymi szybami.

Mianowicie czy da się coś takiego dorobić? Jeśli to jest w miarę proste i nie jest bardzo drogie to prosił bym o instrukcję co i jak. Na desce jest kontrolka niedomkniętych drzwi ale z tego co wyczytałem na tym forum to w wersji bez fabrycznego alarmu nie ma czujników w drzwiach. Jak by nie było bardzo problematyczne i kosztowne to też bym chciał dorobić, a jeśli się nie da to pod nią podpiąć tylko bagażnik. Chciał bym to zrobić przy okazji sprawdzenia kontrolki od paliwa która nie świeci.

Kolejna sprawą która mnie zastanawia są jakieś żółte kable co idą do zamków pasów. Czy to jakieś czujniki? Jeśli tak to dlaczego nie ma kontrolki na desce ?

Pozdrawiam

Puff - 3 Gru 2011, 18:43

Nie jest to możliwe do zrobienia w prosty sposób (np. przy pomocy styków klapy), bo bagażnik musi być podniesiony minimum kilka cm, żeby styki rozłączyło, ergo żeby dało się wykorzystać rozwarcie jako znacznik niedomknięcia.

Musiałbyś (nie wiem czy płeć poprawna, bo tekst jakby pisał facet, a ikonka babska...) dorobić krańcówkę, odpowiednio ją wyskalować i korzystać z niej.
Pytanie tylko "po cholerę?". Czy naprawdę jesteś taką gapą, że co chwila jeździsz po mieście z otwartą klapą? Jak dla mnie to sztuka dla sztuki. Zrób sobie lepiej elektryczne otwieranie bagażnika. 100 razy bardziej funkcjonalne i sensowne.

Co do "żółtych kabli" - no litości, czujnik zapięcia pasów w Fieście sprzed 12 lat? To kable do ładunków z napinaczy pirotechnicznych. Jak Fiesta robi "bum", to mają one za zadanie dociągnąć pas, skutkiem czego ludzie z przodu są przyciągani do fotela. Przydatna rzecz :)

Stunt_Man - 3 Gru 2011, 22:14

Pufcio napisał/a:
Co do "żółtych kabli" - no litości, czujnik zapięcia pasów w Fieście sprzed 12 lat?

ok. ale co ma do tego wiek?

Puff - 4 Gru 2011, 00:13

Stunt_Man napisał/a:
ok. ale co ma do tego wiek?

Niby nic. Po prostu szukanie kontrolki zapiętych pasów w 12-letniej Fieście jest równie sensowne jak chodzenie nocą po Manchesterze w koszulce Liverpoolu ;]

infwiz - 4 Gru 2011, 01:11

Co do kabli to właśnie mnie zastanawiało do czego, a że czujnik zapięcia pasa to jedyne co mi przyszło do głowy.

Jeśli chodzi o kontrolkę, to właśnie chce dorobić elektryczne otwieranie bagażnika, a kontrolka miała by informować o przypadkowym "zdalnym" otwarciu, ale skoro z tym tyle zachodu to chyba sobie odpuszczę...

dzięki za odpowiedź

Puff - 4 Gru 2011, 02:21

infwiz napisał/a:
a kontrolka miała by informować o przypadkowym "zdalnym"

Nie wiem kto miałby Ci to zdalnie otwierać ;) Drugim pilotem z okna domu? Tak złośliwie? :D
Poza tym jak jedziesz z otwartą klapą, to słychać, że coś stuka i się obija - to umknie tylko totalnemu ignorantowi :)
Weź po prostu zamontuj przycisk w takim miejscu, żeby się go nie dało przypadkowo nacisnąć i problem się sam rozwiąże :)

I zawsze pamiętaj o zasadzie "dobrze / tanio / szybko" - spośród tych 3 rzeczy możesz wybrać dwie, nigdy nie możesz mieć wszystkich (a jak sądzisz, że możesz, to znaczy, że jesteś robiony w konia, niestety). Myśląc o modyfikacjach auta, zawsze sobie o tym przypomnij :)

jackrzec - 4 Gru 2011, 13:49

Pufcio napisał/a:
Nie jest to możliwe do zrobienia w prosty sposób
Jest, tylko trzeba do zamka zamontować czujnik którego niema (ale miejsce jest). Inna sprawa że ten czujnik ciężko dostać. np taki: http://moto.allegro.pl/cz...1918311229.html z tym że ten jest do zamka w drzwiach, a nie do klapy.
infwiz - 4 Gru 2011, 15:55

Pufcio napisał/a:

Nie wiem kto miałby Ci to zdalnie otwierać ;) Drugim pilotem z okna domu? Tak złośliwie? :D
Poza tym jak jedziesz z otwartą klapą, to słychać, że coś stuka i się obija - to umknie tylko totalnemu ignorantowi :)


nabijaj się i miej mnie za ignoranta , ale zawsze lepiej mieć kontrolkę niż się zastanawiać czy wszystko jest ok. a guzika w środku nie będzie tylko na pilocie i o takie przypadkowe otwarcie mi chodziło

Z racji tego, że widzę, że to dość skomplikowane i kosztowne to jednak sobie odpuszczę, chyba że jakiś prostszy/tańszy sposób mi wpadnie

dziękuję za pomoc mimo wszystko :)

Puff - 4 Gru 2011, 18:33

infwiz napisał/a:
nabijaj się i miej mnie za ignoranta , ale zawsze lepiej mieć kontrolkę niż się zastanawiać czy wszystko jest ok.

Nie nabijam się, tylko się śmieję :) Ludzie nieraz wynajdują sobie problemy i potem kombinują jak je rozwiązać, kiedy tak naprawdę problem istnieje tylko w wyobraźni :)
Wyluzuj, nie wszystko jest takie "hard", są rzeczy bardziej "easy" niż może się wydawać :)

jackrzec - wszystko się da, ale tak jak pisałem, obowiązuje zasada "dwóch z trzech" :)

JoeMix - 5 Gru 2011, 18:15

Nie no nie róbcie sobie jaj,,, z jednej strony opisy jak mierzyć czujnik oscyloskopem na podstawie danych z analizatora spalin ktoś mówi że sobie to samo voltomierzem zrobi a tutaj macie problem z czujnikiem który ma rozpoznać pare mm odskoku klapy czy drzwi w przypadku niedomknięcia,,, toż to proste jak but, wystarczy odpowiednie czujki zbliżeniowe zamontować,,,
Puff - 5 Gru 2011, 18:25

JoeMix - odpowiednie czujki, w odpowiedni sposób, co zabiera konkretną ilość czasu.
Wszystko wydaje się proste póki tego nie zaczynasz robić :P :D

JoeMix - 5 Gru 2011, 21:48

Więc tak, nie podam symboli ani gdzie kupić bo dostałem, a skoro dostałem to nie może być to takie drogie myślę,,, spróbuje opisać może ktoś siedzi w zabezpieczeniach i załapie,,,

1. Czujnik magnetyczny, 2 małe kostki 5x5mm może długie na jakieś 3-4cm - jedna to zwykły magnesik (chyba zwykły) drugie to jakaś cewka bo ma zawsze przejście, bez względu czy magnes przystawiony czy nie,,,
2. Płytka wykonawcza do tego 2 przewody zasilania, 2 przewody do czujki, 1 przewód sygnałowy wyzwalana masę lub zasilanie - konfiguracją zworką, do tego 2 potencjometry, jednym kręcisz na zamkniętych drzwiach, drugim ustawiasz jak mocno może się magnes odsunąć od czujnika (jak mocno otworzysz drzwi) zanim się wygeneruje impuls,,,

ja to wykorzystałem u rodziców aby sygnalizowało jak któreś drzwiczki dla psów się nie zamkną dobrze, i tam magnesik już był w drzwiczkach ja tylko na dole dokładałem te czujki - wystarczyło lekko uchylić by się dioda świeciła

Myślę że wszystko do dostanie w sklepie z alarmami, mnie znajomy z roboty załatwił, montaż w aucie takiego bajerka to chwila + kładzenie kabli,,, w sumie można by pewnie samumu kontaktronami to zrobić, takimi najzwyklejszymi tylko było by trochę zabawy w ustanie odległości kontaktron-magnes, by na zamkniętych drzwiach było przejście a na niedomkniętych już nie.

Puff - 6 Gru 2011, 00:45

JoeMix napisał/a:
drugie to jakaś cewka

Hallotron :)

Co do reszty - zważywszy, że kable trzeba ciągnąć przez całe auto, prostą płytkę wykonać (a nie kryjmy się, nie każdy miał z tym do czynienia i ma pojęcie o co w tym chodzi; robienie "na pająka" od razu odrzucam), całość poskładać i sprawić, żeby szlag tego nie trafił jak będą otwarte drzwi (czyli dodatkowa dioda, bez której różne złe rzeczy mogłyby się dziać...). Pewnie jeszcze coś po drodze by wynikło.

Nikt nie mówi, że się nie da - ale to, co dla mnie jest względnie proste, dla kogoś być nie musi. To raz. A dwa, że jak to dla mnie jest łatwe i stwierdzam z góry, że szkoda zachodu z przyczyn które już podałem, to podejrzewam, że jakby się ktoś upierał, że zrobi, to byłaby to sztuka dla sztuki. Już lepiej zrobić otwieranie klapy z przycisku i cieszyć się tym częściej niż... raz na rok? (albo i nie...)

JoeMix - 6 Gru 2011, 20:21

Pufcio napisał/a:
że kable trzeba ciągnąć przez całe auto
Niestety
Pufcio napisał/a:
prostą płytkę wykonać
Nie, wszystko gotowiec, montaż bez lutownicy,,, dlatego odpadają problemu że woda i inne rzeczy, to wszystko wilgotno odporne, otwarte może być do bólu, po prostu się kontrolka będzie świecić ciągle,,, taki układzik jeszcze ma ten bajer że masz kontrolkę od każdej klapy a nie jedną uniwersalną, przy odrobinie samozaparcia fajny wskaźnik można zrobić, a wtedy dochodzi pytanie jakie zadałeś, po co i czy to tak naprawdę potrzebne, i kółko się zamyka :P
jackrzec - 6 Gru 2011, 21:16

Teraz to dopiero opisujecie kombinacje... Aż się wierzyć nie chce! Żeby było prościej, to zamiast hallotronu można założyć kontaktron... Albo oryginalny czujnik w 10 minut i 30 minut na dociągnięcie kabla na przód auta...
JoeMix - 6 Gru 2011, 22:03

jackrzec napisał/a:
Aż się wierzyć nie chce! Żeby było prościej, to zamiast hallotronu można założyć kontaktron...
JoeMix napisał/a:
w sumie można by pewnie samumu kontaktronami to zrobić, takimi najzwyklejszymi tylko było by trochę zabawy w ustanie odległości kontaktron-magnes, by na zamkniętych drzwiach było przejście a na niedomkniętych już nie.

jackrzec - 7 Gru 2011, 20:18

JoeMix, sorry jakos tego nie widziałem... :ups:
JoeMix - 7 Gru 2011, 21:25

Spoko, tez nie raz nie doczytałem albo źle przeczytałem,,, jednak takie szumienie o wszystkim i niczym nieraz pozwala całkiem fajne pomysły wyłowić,,,
ravenpoz - 9 Gru 2011, 22:39

hmmm nie czytałem wszystkich postów ale dodam od siebie, że w moim gokarcie jest otwieranie bagażnika wmontowane fabrycznie i nie da się tego uruchomić jeśli jest silnik włączony, nawet jeśli auto stoi. po czym przez parę dni włącznik nie działa nawet bez kluczyków i nagle... ta ta ) mogę otworzyć bez kluczyka z przycisku w samochodzie :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group