Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] wymiana sprzęgła w xr2i 1.8 16v

mimik44 - 7 Gru 2011, 22:32
Temat postu: [MK3] wymiana sprzęgła w xr2i 1.8 16v
Witam niestety będę musiał wymienić sprzęgło w mojej xrce i moje pytanie jest następujące, jakie sprzęgło kupić najlepiej (w miarę tanie ale nie takie żeby nie klękło po miesiącu). Jakieś porady, wskazówki żeby samemu to zrobić pierw mi chodzi ogólnie o to żeby skrzynie wydrzeć
oski981 - 7 Gru 2011, 22:46

Rozłączasz wahacz, stabilizator i drążek - wystarczy od strony kierowcy - odginasz mcpersona i wyciągasz półoś odłączasz linke sprzęgła i prędkościomierza. Podpierasz skrzynie np na lewarku , odkręcasz poduszki i odkręcasz i wyjmujesz skrzynie . Wydaje sie trudne ale jak bedziesz wiedział od czego zacząć too juz pójdzie , ja sie meczyłem 3 wieczory za pierwszym razem teraz to już w jeden wieczór bym zrobił.

no i jeszcze wybierak musisz wyjąć wcześniej.

mimik44 - 8 Gru 2011, 10:13

z półośkami to nie ma problemu bo sam zmieniałem przeguby wewnętrzne, ale jakieś podzespoły takie jak rozrusznik czy coś w tym stylu będę musiał ściągać? bo np ściągając miskę olejową trzeba było nawet tłumik odkręcić. I jakiej firmy najlepiej kupić sprzęgło i od razu simering na wał jakiej firmy bo wiadomo że jakiś leprzy?
stafcio - 8 Gru 2011, 11:01

rozrusznik musisz wyjac bo blokuje.
wydaje sie latwo ale na pierwszy raz to sie zes...sz zanim zdejmiesz. musisz podeprzed skrzynie zeby odkrecic poduszki, potem musisz podeprzec silnik zeby skrzynie zdjac.
auto musisz postawic na kobylkach, nie ma mowy o zrobieniu tego na żabie.

sprzeglo wybierz luk albo sachs innych nie ma sensu. nie maja prawa sie zepsuc chyba ze zle zmontujesz.

potem to jest zabawa z montazem. musisz odpowiednio tarcze ulozyc i odpowiednim momentem dokrecic docisk tarcza musi byc po srodku bo nie nasuniesz skrzyni.

ja sam montowalem skrzynie do cvh na podlodze i tyle co qrew rzucilem to bylo duzo. jest to klopotliwe. najwiecej roborty jest z nasunięciem skrzyni (wałka) na otwór w tarczy. kiedys mi wpadlo za pierwszym razem ale wiele razy meczylem sie kilkanascie minut

TomeX500 - 8 Gru 2011, 12:16

Przede wszystkim nie zapomnij wrzucić skrzyni na luz jak będziesz ją zakładał, bo jak będzie na biegu to ciężko założyć. Do wyjęcia półosi polecam zakupić łom :) Zlej olej ze skrzyni i zatkaj szczelnie otwory bo później będzie syf. Wycentrować tarczę nie jest trudno, przedłużką do nasadek zazwyczaj to robiłem, a do lepszych sprzęgieł typu valeo ponoć dają narzędzie centrujące. Za pierwszym razem wymieniałem skrzynię sam to też mi zeszło 3 dni, jakoś tak wykombinowałem, że auto cały czas stało na kołach (bodajże przeguby zostawiłem w zwrotnicach, bo chyba miałem 2 luzem). Krytyczne momenty to zdjęcie i założenie, reszta pikuś, chyba że jakieś śruby będą stawiać opór :/ No i ewentualnie podparcie auta, ostatnim razem zdjąłem tylko jedno koło, długą półoś zostawiłem na miejscu, ale przy zakładaniu jest lipa, ciężko wszystkim trafić naraz. Podziwiam tych, którzy zmieniali sprzęgło bez kanału :brawo:
mimik44 - 8 Gru 2011, 19:16

Ja kanał posiadam w garażu więc tu nie będzie problemu i kolega mechanik założy mi i ściągnie sprzęgło tylko chodzi o to że nie ma czasu i sam muszę wyciągnąć skrzynie i ją wsadzić. Z półośkami nie będzie problemu już kilka razy je wyciągałem, za pierwszym razem miałem tylko problem ale teraz już wiem co i jak, może w sobotę się wezmę za to a jak nie to w poniedziałek bo na razie muszę ogarnąć trochę garaż bo bałagan mam trochę jak będę miał jakieś komplikacje to jeszcze się odezwę i pewnie tak będzie bo jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło zrobić czegoś normalnie tylko zawsze coś w trakcie roboty musi przeszkadzać bo za łatwo by było np śruba się nie będzie chciała odkręcić itp. Dzięki wszystkim za odpowiedź. Pozdrawiam
Ps. Jeszcze jedno pytanie średnica tarczy ma być 220mm i 17 zębów czy inne wymiary?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group