|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Gaśnie, nie odpala
luk-90 - 20 Gru 2011, 23:00 Temat postu: [MK3] Gaśnie, nie odpala Witam, silnik zetec 1.8. Pojawił się problem, mianowicie kilka dni temu postanowiłem zmniejszyć przerwe na moich świecach NGk V-Line 25, ori to 1,3 mm, zmniejszyłem do 1,05mm, odkręciłem i preparatem do styków wyczyściłem styki cewki( płyn odparował w 10 minut). poskładałem i po dwóch dniach zauważyłem problem. Jadąc ok 2 tys obrotów, po wciśnieciu gazu do dechy silnik skacze, nie przyśpiesza płynnie do 4 tys obr. Powyżej ciągnie należycie.
Dziś zupełnie kaput, nie da się odpalić bez gazu i bez gazu od razu gaśnie. Podmieniłem cewkę na inną( 100% sprawna), zero polepszenia. Podmieniłem świeczki na takie same z innego auta( niewiadomo czy sprawne), brak polepszenia. wróciłem do standardowej przerwy, brak polepszenia.
Teraz tak odpinałem także czujnik temp powietrza z dolotu podczas pracy silnika( kolega trzymał 1200 obr) i zero reakcji po odięciu/ wpięciu.
Czy niesprawny czujnik temp powietrza powoduje takie jazdy czy świeczki??( ale ciągnie normalnie pow 4 tys). Prosiłbym naglącą odpowiedź, bo w sobote jadę na mazury, a jutro przed robotą chciałem dokonać któregoś zakupu w IC
madek - 21 Gru 2011, 09:06
luk-90 napisał/a: | Dziś zupełnie kaput, nie da się odpalić bez gazu i bez gazu od razu gaśnie. |
Kurka od wczoraj mam ten sam problem, a jedyne co było robione to zmiana węży przy chłodnicy Na zimnym odpala, po chwili gaśnie, potem zapala już z trudem i nie trzyma obrotów a na pedał gazu prawie nie reaguje (obroty zamiast rosnąć spadają). Na początku w czasie jazdy też szarpie... a jak sie troche zagrzeje to już ok ale i tak potrafi nagle sam z siebie zgasnąć na luzie jakby odcinało paliwo
Przepływka podmieniona i bez zmian, krokowiec niedawno czyszczony więc wątpie że to jego wina, zastanawia mnie czujnik przepustnicy ale do tej pory wszystko było idealnie
safin - 21 Gru 2011, 13:31
A może woda w paliwie?
luk-90 - 22 Gru 2011, 00:20
Jak to mówią " Umiesz liczyć to licz na Siebie"
Przetarł się przewód od czujnika temperatury zasysanego powietrza. Koszt naprawy to nowe przewody zapłonowe boscha, nowe świeczki i czujnik
madek - 22 Gru 2011, 10:00
luk-90, mówisz o tym co jest z tyłu kolektora? Jaki koszt tego czujnika?
Edit: zapomniałem że masz plastik, to pewnie czujnik jest troszku inny
luk-90 - 22 Gru 2011, 14:08
mam czujnik z kolektora alu, bierzesz miernik i mierzysz jego opor, ale bardziej obstawialbym uszkodzona wiazke. Czujnik zamiennik ok 50, ale warto najpierw sprawdzic stary
Madek pw wieczorem
Stunt_Man - 22 Gru 2011, 16:00
zmniejsz przerwe do 0,8
tak z ciekawosci
Delko - 27 Gru 2011, 15:42
Witam ja miałem podobne objawy sprawdzi czujnik położenia wału i kabel czy gdzieś nie przełamany
luk-90 - 15 Sie 2012, 22:16
nie zakładam nowego tematu. Poprzedni problem rozwiązany. ale ostatnio powstał inyy.
Gdy staje się na światłach, obroty spadną do 900, zapala się zielone, chce ruszyć, a tu klops auto gaśnie i trzeba ze 4 razy próbować odpalić i wtedy łapie. Zrobiłem test błędów i pokazało TPS oraz krokowca, wymieniłem na sprawne, był spokój przez 400km i znowu dziś zgasł. Dodam, że w aucie 3-5 miesięczne świece, przewody, 2 miesięczny filtr paliwa oraz popma paliwa, wałki rozrządu z 2.0. Wszystko zaczeło się jakieś 2 tygodnie temu. Macie jakieś propozycje co to może być sprawcą?
|
|