Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Podwozie w oleju

diablusia - 8 Sty 2012, 14:56
Temat postu: [MK3] Podwozie w oleju
Witam,
po wjeździe na kanał by wymienić alternator zauważyłam że podwozie od strony pasażera jest "obrzygane" olejem.
Wstawiam zdjęcia podwozia:






Olej nie cieknie że zostawia ślady, plamy przy postojach czy coś takiego.
Proszę o radę!

bidżej - 8 Sty 2012, 15:05

rozcieknięty uszczelniacz wału po stronie rozrządu. do wymiany.
... chociaż u mnie sam się naprawia jak temperatura jest powyżej zera :hihihi:

na trzeciej fotce widać, że ten po stronie sprzęgła też odmówił posługi. a to już nieco grubsza robota.

brewa7 - 8 Sty 2012, 15:07

Z tego co mi mówiono to może być tak obrzygane jak puści simmering wału to u Ciebie może lecieć po wale i rozchlapuje. Przy wymianie wymień dodatkowo pasek napędu alternatora.
Na 3 zdjęciu od góry wyglada jakby uszczelka między skrzynią biegów a silnikiem puszczała i leci Ci olej chyba przekładniowy. Niestety nie znam cen napraw tego.

Stunt_Man - 8 Sty 2012, 15:13

brewa7 napisał/a:
Na 3 zdjęciu od góry wyglada jakby uszczelka między skrzynią biegów a silnikiem puszczała i leci Ci olej chyba przekładniowy. Niestety nie znam cen napraw tego.

:cojest:
błagam. nie wiesz - nie pisz


do wymiany oba uszczelniacze wału tak jak już BIdżej napisał :rotfl:

diablusia - 8 Sty 2012, 15:13

W wymianę tego na pewno nie będę się bawić sama:) Bo czytałam żeby wymienić ten simmering to trzeba pół silnika rozebrać:P No to niestety w najbliższym czasie muszę odstawić fiestkę do mechanika... dzięki za szybkie odpowiedzi
bidżej - 8 Sty 2012, 15:16

ten od strony rozrządu to kwestia kilkudziesięciu zł już z nowym uszczelniaczem.
do tego od strony skrzyni trzeba zdjąć skrzynię i sprzęgło i to już nie takie hop-siup.

diablusia - 8 Sty 2012, 15:17

Mam "zaprzyjaźnionego" mechanika :) jakoś nigdy ze mnie nie zdzierał:P więc mam nadzieje że i tym razem mnie nie zaskoczy:))
madek - 8 Sty 2012, 15:47

diablusia, to przy okazji niech zerknie na sprzęgło bo to jedna robota ;)
diablusia - 8 Sty 2012, 15:58

madek napisał/a:
diablusia, to przy okazji niech zerknie na sprzęgło bo to jedna robota ;)


Dzięki! za radę:))) na pewno mu wspomnę... a że tak zapytam średnio ile czasu auto będzie musiało stać u mechanika?

Stunt_Man - 8 Sty 2012, 16:00

diablusia napisał/a:
madek napisał/a:
diablusia, to przy okazji niech zerknie na sprzęgło bo to jedna robota ;)


Dzięki! za radę:))) na pewno mu wspomnę... a że tak zapytam średnio ile czasu auto będzie musiało stać u mechanika?

zależy od mechanika... :|

diablusia - 8 Sty 2012, 19:44

a tak "pi razy oko" ;)) ??
szynszyl - 8 Sty 2012, 22:16

dzień
JOHNY - 8 Sty 2012, 23:49

Uszczelka między skrzynią, a silnikiem :rotfl: - wybaczcie musiałem :jupi:
JoeMix - 9 Sty 2012, 07:55

Stunt_Man napisał/a:
brewa7 napisał/a:
Na 3 zdjęciu od góry wyglada jakby uszczelka między skrzynią biegów a silnikiem puszczała i leci Ci olej chyba przekładniowy. Niestety nie znam cen napraw tego.

:cojest:
błagam. nie wiesz - nie pisz


do wymiany oba uszczelniacze wału tak jak już BIdżej napisał :rotfl:
Uściślijmy, nie ma tam uszczelki i nie powinno być oleju,,,
diablusia - 17 Sty 2012, 15:48

Witajcie!

Niestety problem jest dość szerszy niż by się mogło wydawać konieczna jest wymiana piasta wału (koło pasowe) NIESTETY nowych już nie produkują do fiesty a używaną - ciężko dostać:(((((

Może ktoś z was "ma na zbyciu" żeby odsprzedać???:)

Stunt_Man - 17 Sty 2012, 15:57

niedawno na złom poszły ze trzy ;-|

na szrotach bedą na pewno
1.1 i 1.3 mają takie same więc można szukać

diablusia - 17 Sty 2012, 17:01

Stunt_Man napisał/a:
niedawno na złom poszły ze trzy ;-|

na szrotach bedą na pewno
1.1 i 1.3 mają takie same więc można szukać


Ok dzięki.

Proszę powiedzcie mi... sytuacja wygląda tak:

Fiestką jeździła moja mama - zanim mi jej nie sprezentowała :) - kilka lat temu około 5 - miała podobny problem z olejem pluła jej strasznie... ale że potrzebowała auto bo pracowała poza miastem to wymienione zostały tylko zimerringi, a koło pasowe nie... i teraz dzieje się to samo.
Powiedzcie czy wymiana tego koła pasowego jest niezbędna w takim przypadku ?
Druga kwestia jeśli chodzi o części używane to nigdy nie wiadomo czy nie kupimy czegoś w gorszym stanie niż sami mamy - oczywiście jak się nie znamy -
na co patrzeć? przy zakupie tego koła pasowego żebym nie walnęła gafy i nie wyrzuciła kaski w błoto:)?

Stunt_Man - 17 Sty 2012, 18:34

diablusia napisał/a:
Powiedzcie czy wymiana tego koła pasowego jest niezbędna w takim przypadku ?

jeśli koło pasowe jest już wyrobione w miejscu w którym ślizga sie simering to będzie go niszczyło i będzie sie lało

diablusia napisał/a:
na co patrzeć? przy zakupie tego koła pasowego żebym nie walnęła gafy i nie wyrzuciła kaski w błoto:)?

miejsce w którym ślizga sie simering musi być równe i nie może być rowka

diablusia - 17 Sty 2012, 18:53

Stunt_Man napisał/a:
diablusia napisał/a:
Powiedzcie czy wymiana tego koła pasowego jest niezbędna w takim przypadku ?

jeśli koło pasowe jest już wyrobione w miejscu w którym ślizga sie simering to będzie go niszczyło i będzie sie lało

diablusia napisał/a:
na co patrzeć? przy zakupie tego koła pasowego żebym nie walnęła gafy i nie wyrzuciła kaski w błoto:)?

miejsce w którym ślizga sie simering musi być równe i nie może być rowka

Dzięki za odpowiedź

Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęcia tego koła... żeby wrzucić tu żebyś może zaznaczył mi miejsce gdzie nie ma być rowka - jakbyś miał... jakieś gdzieś:) to byłabym wdzięczna - jutro ruszam po szrotach

Stunt_Man - 17 Sty 2012, 18:55


na tym srebrnym wałeczku nie może być nic co mogło by uszkodzić simering (zadziory, rowki itp)

diablusia - 17 Sty 2012, 18:57

Stunt_Man napisał/a:
Obrazek
na tym srebrnym wałeczku nie może być nic co mogło by uszkodzić simering (zadziory, rowki itp)


Mega Ci dziękuję! :piwkowanie:

DewREW - 18 Sty 2012, 09:06

hmm.. wyglada to zupelnie jak u mnie.. u mnie tez jest zachlapana cala rpwa strona, pod pasazerem, silnik, te wały, filtr oleju, te ramy podrzymujace i miska olejowa, na ktorej zawsze zebira sie kropelka oleju. nei rozgrzebywalem teog po konsultacjach z mechanikami bo powiedizli ze to moze pociagnac za soba dalsze wymainy, poniewaz nei iwadomo skad cieknie, wiec trzeba rozebrac wiecej, a co z atmy idzie moze np sie okazac ze wtedy wyjda kolejne sparciale czesci ktorych jzu nie bedzie oplacalo sie skrecac z powrotem.. wiec sobei darowalem. ale po zimie chyab trzeba bedzie sie za to zabrac, bo doelwalem wcozrja oleju i znow sporo ponizej minimum... od tamtego roku, kwietnia wlalem juz 4l w sumie.
znalazlem jedno zdjecie, zrobione kiedys przypadkowo, nie przedstawia wszystkiego ale czesc:

diablusia - 18 Sty 2012, 11:29

DewREW napisał/a:
hmm.. wyglada to zupelnie jak u mnie.. u mnie tez jest zachlapana cala rpwa strona, pod pasazerem, silnik, te wały, filtr oleju, te ramy podrzymujace i miska olejowa, na ktorej zawsze zebira sie kropelka oleju. nei rozgrzebywalem teog po konsultacjach z mechanikami bo powiedizli ze to moze pociagnac za soba dalsze wymainy, poniewaz nei iwadomo skad cieknie, wiec trzeba rozebrac wiecej, a co z atmy idzie moze np sie okazac ze wtedy wyjda kolejne sparciale czesci ktorych jzu nie bedzie oplacalo sie skrecac z powrotem.. wiec sobei darowalem. ale po zimie chyab trzeba bedzie sie za to zabrac, bo doelwalem wcozrja oleju i znow sporo ponizej minimum... od tamtego roku, kwietnia wlalem juz 4l w sumie.
znalazlem jedno zdjecie, zrobione kiedys przypadkowo, nie przedstawia wszystkiego ale czesc:
[url=http://img266.images....th.jpg]Obrazek[/URL]


Mam znajomego mechanika - który nie wymyśla i nie wyszukuje co rusz nowych to części do wymiany robi co trzeba:) - nie lubię kiedy ktoś wciska mi kit że nie opłaca się czy coś... ;-/ jeśli u Ciebie jest tak samo jak u mnie.. i nie masz innych problemów to sprawa jest prosta - zimerringi do wymiany + koło pasowe wału... u mnie jest już rowek który niestety ale zimerringi niszczy.

Dziś kupiłam na szrocie koło pasowe za 50 zł :) w dobrym stanie :P bez rys zadzior i innych niepotrzebnych rzeczy jest gładkie;)
Jutro o 9 odstawiam fiestkę do mechanika na piątek mam ją do odbioru - plus przy okazji wymieniam drążek kierowniczy bo czuje luzy:)

Dzięki Panowie za pomoc! Ps. Kolego sprawdź poziom oleju bo u mnie była PADACZKA! pusto....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group