Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] polerowanie kolektora ssacego

kuba87 - 8 Sty 2012, 17:57
Temat postu: [MK3] polerowanie kolektora ssacego
mam drugi kolektor do mojego silnika po wyczyszczeniu zastanawiam się nad polerowaniem kanałow ssących, kolektor w CVH składa się z dwóch części i często są tam nierówności co powoduje niepoządane zawirowania przepływu mieszanki
tu nasuwa się moje pytanie:
czy jest sens takiego zabiegu i jak bardzo jest on skuteczny?

Peedro - 8 Sty 2012, 17:58

podobno dolotu ma się nie polerować, a przynajmniej nie na lustro :fox:
Stunt_Man - 8 Sty 2012, 18:31

Peedro napisał/a:
podobno dolotu ma się nie polerować, a przynajmniej nie na lustro :fox:

w silniku zasilanym gaźnikiem... ale i tu nie wiem czy to prawda

Kuba, usuwanie progów na łączeniu dwóch części jak najbardziej. ziarnko do ziarnka... na styku głowicy i kolekora też można wyrównać,

Ad@mus - 8 Sty 2012, 22:09

qoobcio-spec od nissana, zawsze zaczyna od spasowania kolektora z glowica
bartloba - 24 Lut 2012, 14:24

Kuba
Tam nie ma zawirowań mieszanki. Tam jest tylko powietrze. Jesli mowa o 1.6 8V to mieszankę masz dopiero w głowicy, bo wtryski są tuż przed nią i paliwo z powietrzem miesza się już w kanale w głowicy. Też chciałem kiedyś polerować wszystko co się da, ale uznałem że w tym konkretnym przypadku nie warto ruszać kolektora. Zrobisz jak chcesz, ale jedynie to można rzeczywiście podpasować kolektor do głowicy i uszczelki.

TomeX500 - 24 Lut 2012, 15:11

Zawirowania dla mieszanki są nawet wskazane, ale polerowanie dolotu ma na celu polepszenie przepływu powietrza.
Żółwik Tuptuś - 24 Lut 2012, 19:53

bartloba napisał/a:
Kuba
Tam nie ma zawirowań mieszanki. Tam jest tylko powietrze. Jesli mowa o 1.6 8V to mieszankę masz dopiero w głowicy, bo wtryski są tuż przed nią i paliwo z powietrzem miesza się już w kanale w głowicy. Też chciałem kiedyś polerować wszystko co się da, ale uznałem że w tym konkretnym przypadku nie warto ruszać kolektora. Zrobisz jak chcesz, ale jedynie to można rzeczywiście podpasować kolektor do głowicy i uszczelki.


Kolega praktycznie wyczerpał temat .

Ja dodam , że warto zrobić uszczelkę pomiędzy kolektor dolotowy a głowicę z czegoś nie przewodzącego ciepła , żeby kolektor się nie nagrzewał .

W gaźnikach mam kolektory na lustro , tak samo jak miałęm przy pojedynczym gaźniku jeszcze podczas jazdy na co dzień . Zimą przy ekstremalnych mrozach czuć było , że go przylewa (tak samo jak teraz mikuni) ale jak ktoś nie potrafi rozumieć gaźników to niech nie podchodzi do tematu :)

ps: Przepływ burzliwy mieszanki przy ściankach porowatego kolektora i tak tworzy warstwę wyrównującą , po której ślizga się główna struga laminarna. Duże przeszkody , ostre łuki i zawrotki , to jest problem , a nie porowatość kolektora.

FiFa - 24 Lut 2012, 20:34

jakby nie bylo, to jednak najmniejsze straty tarcia w rurociagu mamy w ruach technicznie gładkich, czyli polerka. Przy gladkiej powierzchni jest tez wieksze prawdopodobienstwo przeplywu laminarnego! Czyli wpadała by najwieksza ilosc strugi powietrza. Ake tyle z teorii, wiekszym problemem jest jednak wszelkie przewezenia, zmiany kierunku przeplywu... Jednak wychodzac z praktyki nic nie pomoze wypolerwoanie kolektora (przynajmneij nic z tego nie odczujemy)! Zabawa praktycznie nie warta zachodu! Ale jak koledzy powiedzieli usuniecie wszelkich progow w kolektorze i usuniecie wszelkich czynnikow przez ktore sie nagrzewa bedzie najlepsza opcja!
Pamietajmy w nagrzanym powietrzu jest mniej tlenu, oraz lepkosc gazow wraz ze wzrostem temperatury rosnie! A te dwa czynniki sa niekorzystne dla osiagow naszego silnika... :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group