|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] polerowanie kolektora ssacego
kuba87 - 8 Sty 2012, 17:57 Temat postu: [MK3] polerowanie kolektora ssacego mam drugi kolektor do mojego silnika po wyczyszczeniu zastanawiam się nad polerowaniem kanałow ssących, kolektor w CVH składa się z dwóch części i często są tam nierówności co powoduje niepoządane zawirowania przepływu mieszanki
tu nasuwa się moje pytanie:
czy jest sens takiego zabiegu i jak bardzo jest on skuteczny?
Peedro - 8 Sty 2012, 17:58
podobno dolotu ma się nie polerować, a przynajmniej nie na lustro
Stunt_Man - 8 Sty 2012, 18:31
Peedro napisał/a: | podobno dolotu ma się nie polerować, a przynajmniej nie na lustro |
w silniku zasilanym gaźnikiem... ale i tu nie wiem czy to prawda
Kuba, usuwanie progów na łączeniu dwóch części jak najbardziej. ziarnko do ziarnka... na styku głowicy i kolekora też można wyrównać,
Ad@mus - 8 Sty 2012, 22:09
qoobcio-spec od nissana, zawsze zaczyna od spasowania kolektora z glowica
bartloba - 24 Lut 2012, 14:24
Kuba
Tam nie ma zawirowań mieszanki. Tam jest tylko powietrze. Jesli mowa o 1.6 8V to mieszankę masz dopiero w głowicy, bo wtryski są tuż przed nią i paliwo z powietrzem miesza się już w kanale w głowicy. Też chciałem kiedyś polerować wszystko co się da, ale uznałem że w tym konkretnym przypadku nie warto ruszać kolektora. Zrobisz jak chcesz, ale jedynie to można rzeczywiście podpasować kolektor do głowicy i uszczelki.
TomeX500 - 24 Lut 2012, 15:11
Zawirowania dla mieszanki są nawet wskazane, ale polerowanie dolotu ma na celu polepszenie przepływu powietrza.
Żółwik Tuptuś - 24 Lut 2012, 19:53
bartloba napisał/a: | Kuba
Tam nie ma zawirowań mieszanki. Tam jest tylko powietrze. Jesli mowa o 1.6 8V to mieszankę masz dopiero w głowicy, bo wtryski są tuż przed nią i paliwo z powietrzem miesza się już w kanale w głowicy. Też chciałem kiedyś polerować wszystko co się da, ale uznałem że w tym konkretnym przypadku nie warto ruszać kolektora. Zrobisz jak chcesz, ale jedynie to można rzeczywiście podpasować kolektor do głowicy i uszczelki. |
Kolega praktycznie wyczerpał temat .
Ja dodam , że warto zrobić uszczelkę pomiędzy kolektor dolotowy a głowicę z czegoś nie przewodzącego ciepła , żeby kolektor się nie nagrzewał .
W gaźnikach mam kolektory na lustro , tak samo jak miałęm przy pojedynczym gaźniku jeszcze podczas jazdy na co dzień . Zimą przy ekstremalnych mrozach czuć było , że go przylewa (tak samo jak teraz mikuni) ale jak ktoś nie potrafi rozumieć gaźników to niech nie podchodzi do tematu
ps: Przepływ burzliwy mieszanki przy ściankach porowatego kolektora i tak tworzy warstwę wyrównującą , po której ślizga się główna struga laminarna. Duże przeszkody , ostre łuki i zawrotki , to jest problem , a nie porowatość kolektora.
FiFa - 24 Lut 2012, 20:34
jakby nie bylo, to jednak najmniejsze straty tarcia w rurociagu mamy w ruach technicznie gładkich, czyli polerka. Przy gladkiej powierzchni jest tez wieksze prawdopodobienstwo przeplywu laminarnego! Czyli wpadała by najwieksza ilosc strugi powietrza. Ake tyle z teorii, wiekszym problemem jest jednak wszelkie przewezenia, zmiany kierunku przeplywu... Jednak wychodzac z praktyki nic nie pomoze wypolerwoanie kolektora (przynajmneij nic z tego nie odczujemy)! Zabawa praktycznie nie warta zachodu! Ale jak koledzy powiedzieli usuniecie wszelkich progow w kolektorze i usuniecie wszelkich czynnikow przez ktore sie nagrzewa bedzie najlepsza opcja!
Pamietajmy w nagrzanym powietrzu jest mniej tlenu, oraz lepkosc gazow wraz ze wzrostem temperatury rosnie! A te dwa czynniki sa niekorzystne dla osiagow naszego silnika...
|
|