Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] 1.4 TDCi - wymiana silnika na nowszy

Janosik - 10 Sty 2012, 21:37
Temat postu: [MK6] 1.4 TDCi - wymiana silnika na nowszy
Czy jest różnica w mocowaniu lub instalacji elektrycznej silnika 1.4 tdci między rokiem prod. 2003 a 2007. Po prostu chciałem włożyc do fiesty świeższy silnik.Co o tym sądzicie.
Stunt_Man - 10 Sty 2012, 21:45

silnik jest taki sam
obecny padł czy co?

Parzych - 10 Sty 2012, 22:09

Janosik, jak już wymieniać to na 1,6, powinno być plug&play, a zawsze to 90kucy a nie 68...
hawaj - 10 Sty 2012, 23:24

Parzych napisał/a:
jak już wymieniać to na 1,6


Tak , tylko że dorwij taki 1.6 jeszcze w ropniaku :ok:

Parzych - 10 Sty 2012, 23:31

Proszsz: http://moto.allegro.pl/li...&category=50849
misiak - 11 Sty 2012, 16:57

Tu zdecydowanie popieram wymianę na 1.6 tdci.
68 kuców to wersja można powiedzieć do miasta tylko. 1.6 pali mało więcej po mieście, za to w trasie jest duża różnica. Im większe obciążenie tym 1.6 lepiej wypada. Niestety ale u mnie 1.4 tdci po trasie w 5 osób złopie 5,0 l/100km przy jeździe 80-85km/h. Jak sam jadę to już jest niebo lepiej.

lakiernik175 - 11 Sty 2012, 20:45

Jak chcesz zmienić sam słupek to nie ma różnicy.Najlepiej od citroena albo puga bo taniej można kupić. Jak cały z osprzętem to jeszcze czeka cię wymiana komputera i wiązki bo ten z 07 roku ma inne sterowanie na EGR,przepustnicę,czujnik doładowania turbo-co za tym idzie inne oprogramowanie.
Co do wymiany na 1.6 to ja bym się nie dał namówić. :-P
Co do linka podanego przez Parzycha to co najmniej trzy silniki 1.4 opisane są omylnie jako 1.6.Trzeba uważać co się kupuje :yes:

kuba87 - 11 Sty 2012, 20:55

dokładnie 1.6 tdci ma intercooler a 1.4 go nie posiada
Parzych - 11 Sty 2012, 21:24

lakiernik175, ja tam się nie znam na turbotraktorach, tak tylko na szybciora znalazłem... :bezradny:
Lapa77 - 11 Sty 2012, 21:37

1,6 tdci w Fieście fajna rzecz. Tylko miejsca pod maską ubywa i z tego co wiem jest w związku z tym inna przekładnia kierownicza.
misiak - 11 Sty 2012, 21:42

jeżeli ktoś chce jeździ po trasie trochę to 1.6tdci. 1.4 jest mimo wszystko raczej kiepski na takie jazdy. Ani nie polatasz szybko bo zacznie pić jak smok. Odejścia jakiegoś super nie ma. Jakoś tam idzie, ale mógłby lepiej. 1.6 ma i więcej mocy i momentu zdecydowanie więcej, więc lepiej chodzić będzie
Janosik - 12 Sty 2012, 11:33

Wielkie Dzięki za pomoc , będę szukał jednak 2003 roku bo zamiana elektroniki mnie przeraża a serwis jest poza zasięgiem.
lakiernik175 - 12 Sty 2012, 14:40

To szukaj z końca 2004 bo jeszcze były takie same <oki>
lakiernik175 - 12 Sty 2012, 20:02

Lapa77 napisał/a:
1,6 tdci w Fieście miejsca pod maską ubywa i z tego co wiem jest w związku z tym inna przekładnia kierownicza.

Nie chodzi tu o inną przekładnię czy brak miejsca bo sanie z maglem są takie same tylko o to że motor 1.6 tdci nie ma pompy wspomagania napędzanej z paska tylko pompę elektryczną.I tu awaryjność tego podzespołu jest bardzo duża. Zobaczcie ile kosztuje takie serwo do fiesty lub focusa 1.6 tdci. 600-800pln.
Ten sam motor zamontowany w cytrynie np C4 picasso ma już pompę która się nie psuje i kosztuje 200-300pln.A w małym C4 jest 2w1 serwo i magiel w jednej obudowie.
Wracając do fiesty wszystko jest plug&play tylko trzeba wymieniać w tym przypadku całe komplety.(mk6 benzynę robiłem już na diesla :fajka: )
W tym przypadku trzeba mieć oprócz kompletnego silnika z wiązką elektryczną,komputer,inny pas przedni,intercooler,komputer(później go zgrać z licznikiem),wspomnianą pompę wspomagania i inne przewody do niej.
Także jak by się nie miało drugiej fiesty,najlepiej takiej co jej pociąg dupę urwał :rotfl: , to koszty zakupu wszystkiego luzem zjadły by cały zapał do dodania sobie kilkunastu kucyków. ;-|

mieszko - 13 Sty 2012, 20:42

lakiernik175, czyli jeśli się bawić w dodawanie mocy to tylko chip a jeśli silnik to coś większego niż 1.6 bo i tak będzie kupa zabawy ???

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group