Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK6] Przegrzany silnik fiesta 1.6 S

kamilowski - 6 Lut 2012, 20:06
Temat postu: [MK6] Przegrzany silnik fiesta 1.6 S
Mam taki poważny i nagły problem!
Wczoraj termometr pokazywał temperaturę na minimum by po kilkunastu minutach podskoczyć dość gwałtownie do środkowej (prawidłowej) kreski. Dzisiaj przez około 10 km termometr pokazywał temperaturę w okolicach minimum a potem podskoczył do środkowej kreski. Zatrzymałem auto i po ok 10 minutach wróciłem do niego. Zapaliłem silnik ale miał małe obroty i potem zgasł. Zapaliłem ponownie i ruszyłem. Temperatura była na środkowej kresce, ale z nawiewu leciało zimne powietrze na zmianę z ciepły mimo ustawienia pokrętła na maksa. Po ok 3-4 km temperatura podskoczyła do maksimum. Zjechałem na bok i odczekałem kilka minut. Płyn się w zbiorniku zagotował. Moglibyście mi pomóc bo nie mam pojecia co to może być za łajdactwo?

kamilowski - 6 Lut 2012, 20:46

Pusty zbiornik wyrównawczy. Uciekł płyn! Pewnie stad zimny nawiew. Teraz ustalić przyczynę ubytku. Rok temu był ok! Może się coś rozszczelniło. Oby nie uszczelka przed głowicą!
Bezimienny - 6 Lut 2012, 20:52

A jak widać na oleju? czysty czy cos nie tak? jesli czysty to chyba uszczelka pod głowica cała.
Laskosz - 6 Lut 2012, 20:53

podjedź do mechanika i sie dowiesz wszystkiego

auto masz już długo?
zalane było płynem czy woda?

może wieszać Ci sie termostat lub padła uszczelka pod głowica - to moje typy lub jeśli jest to el. zawór nagrzewnicy

kamilowski - 6 Lut 2012, 21:05

Instrukcja mówi że płyn może spadać poniżej min i trzeba wtedy dolać. Auto mam niecały rok! Olej jest czysty i nie ubyło go od 10 tys km. Może ten wypływ być przez nagrzewnicę? bo zaczęło śmierdzieć płynem chłodniczym w kabinie! Może pompa się rozszczelniła?
Stało się to w 2 dni bez wcześniejszych objawów.

Bezimienny - 6 Lut 2012, 21:08

No nagrzewnica mogła puścić a wtedy bedzie babrania sie. Masz garaż? jak tak to na noc podłóż pod auto karton i zobacz po nocy czy będą jakies ślady na kartonie. niestety ale chyba bez wizyty w serwisie/warsztacie sie nie obędzie.
zwardek - 6 Lut 2012, 21:12

kamilowski napisał/a:
Olej jest czysty i nie ubyło go od 10 tys km


No to czas na wymianę, tym bardziej, że przegrzałeś silnik

diodalodz - 6 Lut 2012, 21:18

też obstawiam jak szanowny Laskosz, że zamarzł płyn :)
kamilowski - 6 Lut 2012, 21:23

Nie wiem czy to kwestia paniki ale chyba po prawej stronie(od pasażera) jest lekko tłusty nalot. Prawe koło ma kropki jakby tłuste. Od góry czysto i sucho. Na zbiorniku wyrównawczym jest olej. Musiał być w resztach płynu bo ja sie gotował to go uchyliłem. Pewnie czeka mnie warsztat. Zdam relację z tego co to było!
Dzięki za pomoc!

Parzych - 6 Lut 2012, 21:24

zwardek napisał/a:
kamilowski napisał/a:
Olej jest czysty i nie ubyło go od 10 tys km


No to czas na wymianę, tym bardziej, że przegrzałeś silnik
W MK6 wymienia się co 20kkm lub co rok...
Stunt_Man - 6 Lut 2012, 21:49

Parzych napisał/a:
zwardek napisał/a:
kamilowski napisał/a:
Olej jest czysty i nie ubyło go od 10 tys km


No to czas na wymianę, tym bardziej, że przegrzałeś silnik
W MK6 wymienia się co 20kkm lub co rok...

bo tak zaleca producent? i pewnie sie tego trzymasz?

Parzych - 6 Lut 2012, 22:00

Stunt_Man napisał/a:
i pewnie sie tego trzymasz?
Trzymam się w kwestii "co rok", a rocznie robię między 13-17kkm... gy
kamilowski - 6 Lut 2012, 22:17

Wymiana oleju to jedno i jakby stanowi mniejszy kłopot czyż nie?
Jeżeli wywaliło olej z prawej strony na dole silnika to poszedł z popy wodnej czy spod uszczelki? Oleju nie ubyło i praca silnika się nie zmieniła póki był płyn chłodniczy? Macie jakies doświadczeni z wyciekiem tudzież wytryskiem oleju w tamtym miejscu?

diodalodz - 6 Lut 2012, 22:41

Hm
Krótko
Masz olej w zbiorniku wody albo wodę (biały kisiel) na bagnecie ?
Jeśli nie to znaczy że oba układy są szczelne między sobą .
Jeśli olej jest w normie to należy
uzupełnić płyn i rozgrzać silnik i obserwować .
Jeśli płynu będzie ubywać odszukać wyciek.
Gdy temperatura osiągnie normę sprawdzić czy rozgrzana jest chłodnica. Ogrzewanie wróci samo po jakimś czasie.

kamilowski - 6 Lut 2012, 22:49

Tak zrobię! Dziękuję za informacje.Opiszę finał całej sprawy!
Dzięki za pomoc. To 6 rzecz jaka mi się zepsuła w ogóle na przestrzeni miesiąca:) :-P

diodalodz - 7 Lut 2012, 13:56

kamilowski napisał/a:
zepsuła w ogóle na przestrzeni miesiąca

Witamy w krainie samochodów po roku 2000 :)

kamilowski - 7 Lut 2012, 14:03

Tak wiem. Żywotność "Beczek" nie wróci!
Dolewka płynu tymczasowo załatwiła problem z temepraturą! Jutro mechanik sprawdzi auto. Zdam relację!
Pozdro

kamilowski - 8 Lut 2012, 20:51

Siema! Mechanik nie stwierdził większych usterek układu chłodzenia! Jedyna podejrzana rzecz to "pocenie" się spodu chłodnicy przy rozgrzanym silniku. Gość mówił, że termostat puszcza wtedy na duży obieg i musi być jakieś niewielkie uszkodzenie chłodnicy, stąd ubytek płynu. Około 2 litry na 10 tys km.
Dzięki za posty! Pozdrawiam!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group