Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK4] Za wolne obory na gazie

Cielak - 16 Lut 2012, 11:22
Temat postu: [MK4] Za wolne obory na gazie
Witam.
Mam problem z moja fiestą. Ostatnio coś mam problemy z obrotami na gazie na biegu jałowym. Na benzynie chodzi równiutko z normalnymi obrotami (nie mam obrotomierza, ale po pracy silnika wnioskuje, ze mam normalne obroty 800-900). Ale jak przełączam na gaz to samochód traci obroty i gaśnie lub jeśli nie zgaśnie chodzi na strasznie niskich obrotach. Regulacja na parowniku nic nie daje (parownik nowy loveto). Jedynym sposobem, żeby co chwile nie gasł jest delikatne otwarcie przepustnicy (w tej chwili mam taki ogranicznik na przepustnicy, żeby zawsze była ciut otwarta, co skutkuje, że na benzynie ma już troche wieksze obroty). Czego to może być winna?

diodalodz - 16 Lut 2012, 13:52

na początek warto spróbować wyczyścić zawór bocznikujący powietrza. Może ma problemy z pełnym otwarciem.

Drugi temat to kwestia parownika i tego kto go ustawiał i czy taki sam był wcześniej. Do tego jeszcze ważną informacją jest czy masz attuator czy też nie . A może masz już wtrysk gazu ?

Cielak - 16 Lut 2012, 23:18

Ogólnie obiawy pojawiły się po zmianie kolektora ssącego. Poprzedni kolektor był nieszczelny i na lewo brał powietrze. Okazało się że kupiłem już fieste już z napękniętym kolektorem. Później jak padł jeden z kabli strasznie strzalała fiesta na gazie i rozerwało go dalej. Klejenie nie przyniosło rezultatu to został wymieniony od takiej samej fiesty. Na razie nie byłem u żadnego gazownika, a regulacji dokonywał mój znajomy mechanik. Ogólnie kręcenie na parowniku nic nie dawało. Jedynie jak zabardzo sie zakręciło to samochód gasł.

diodalodz napisał/a:
na początek warto spróbować wyczyścić zawór bocznikujący powietrza. Może ma problemy z pełnym otwarciem.

Jutro wyczyszcze zawór bocznikujący powietrze.

diodalodz napisał/a:
Do tego jeszcze ważną informacją jest czy masz attuator czy też nie . A może masz już wtrysk gazu ?

Fiesta ma mono wtrysk i posiada atuator.

JoeMix - 17 Lut 2012, 09:24

Myślę że jak było lewe powietrze i wszystko było dobrze to ktoś świadomie lub nie wyregulował instalację LPG, teraz jak dodatkowe powietrze zabrałeś to jest problem i pewnie regulacja załatwi sprawę,,, poza tym jak masz monowtrysk to myślę ze nie masz zaworu bocznikowego powietrza, a jak masz taki zawór ro nie masz mono,,,
diodalodz - 17 Lut 2012, 22:58

W mk4 nie było mono wtrysku.
zrób zdjęcie bo się gubisz.

Cielak - 18 Lut 2012, 18:40

Cytat:
W mk4 nie było mono wtrysku.
zrób zdjęcie bo się gubisz.

Chodzi mi, że gaz jest mono, a nie bezpośrednio na wtryski. Jest jednowtryskowy gaz (przed przepustnicą jest mikser)

Sprawdziłem dzisiaj attuator ;/ Chyba nie działa. Bo tak samo zachowuje się samochód z podłączonym attuatorem, jak po odłączeniu jego ;/ Co najgorsze nigdzie nie mogę znaleść nowego attuatora. Mam instalacje sterującą Zavoli i jest ona dosyć stara. Ma już 8 lat. Bo nie przypuszczam, żeby sonda lambda się popsuła, bo na benzynie chodzi normalnie.


I takie pytanie. Jakie są różnice między 1 i 2 generacją? Na pewno w 2 można ustawić lepiej mieszanke (bo robi to krokowiec) co zatym idzie na pewno mniejsze spalanie. Są jeszcze jakieś dosyć istotne różnice?? Bo średnio opłaca mi się wymieniać całą instalacje (koszt około 300 zł), dlatego rozważam zamotowania samej śruby, czyli przejścia na 1 gen.

vegetagt - 18 Lut 2012, 19:18

Cielak, chodzą plotki, że samochód na wtrysku nie przejdzie badania technicznego, jeżeli nie będzie miał 'mądrzejszego' gazu niż 1 gen. Przynajmniej tak mi powiedzieli w hurtowni, gdy dowiadywałem się o mechaniczny blos.
JoeMix - 18 Lut 2012, 20:29

Cielak napisał/a:
Jest jednowtryskowy gaz
:9:
diodalodz - 19 Lut 2012, 13:01

Nie masz mono gazu .
Masz instalację 2 generacji mieszalnikową.
Zrób fotkę twojego krokowca.
Po zmianie parownika trzeba ustawić na nowo dawkę przy użyciu komputera, chyba że masz bardzo głupią instalację która tej funkcji nie posiada.
Napisz nazwę sterownika od gazu i zrób fotkę krokowca.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group