|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK6] 1,4 TDCI Zwarcie?! Wariuje po przekręceniu stacyjki
SPLpolska - 22 Lut 2012, 21:31 Temat postu: [MK6] 1,4 TDCI Zwarcie?! Wariuje po przekręceniu stacyjki Witam!
Opisze problem od początku - rano bez jakichkolwiek objawów nie odpalił za pierwszym razem, potem po odpaleniu za "7" razem zgasł i już nie odpalił - padł akumulator. Próba odpalenia na kable nie zdała egzaminu - słychać było takie ciągłe pstrykanie i nie kręcił. Po naładowaniu akumulatora prostownikiem po przekręceniu kluczyka nadal to samo - wyświetlacze gasną, radio mruga i słychać dość mocne pstrykanie :( Nagrałem filmik jak to wygląda Nie widać żadnych luźno zwisających kabli itp.
Samochód to Fiesta 2003 1,4 TDCI 125tys przebiegu, stoi w garażu podziemnym więc nie zmókł, zamarzł itp.
Co może być przyczyną ? Jakieś pomysły jak ją odpalić ? Jestem 150 km od domu a co za tym idzie i od mojego mechanika. Będę wdzięczny za jakiekolwiek pomysły, ewentualnie polecenie niezłego i taniego mechanika w okolicach Poznania, który jakoś autko reanimuje, żebym chociaż do domu dojechał.
Z góry dziękuję za pomoc
diodalodz - 23 Lut 2012, 03:51
słabe zasilanie głównej skrzynki bezpieczników albo zjedzona masa akumulator- karoseria .
Kup miernik za 10 zł i dokonaj pomiarów
Włącz kluczyki
zmierz napięcie na klemach akumulatora
jeśli jest ok 11,5-12,2V to znaczy że trzeba iść dalej.
mierzysz napięcie między minusową klemą a silnikiem - 0V idziesz dalej
mierzysz napięcie między minusową klemą a karoserią (odszukaj pola bez lakieru , np na pompie hamulcowej) - 0V masa dobra idziesz dalej
mierzysz napięcie miedzy plusową klemą a wejściem skrzynki głównej bezpieczników (gdzieś obok akumulatora pod maską)- 0V
odkładasz miernik i sprawdzasz czystość i stan bezpieczników głównych pod maską .
jeśli tu nie znajdziesz przyczyny to masz problem !
Tu masz fotkę jak wygląda taka skrzynka. Sprawdź czy wszystkie śrubki są przykręcone.
http://www.swistak.pl/a17...TA-MK6-1-4.html
Sprawdź również czy między minusem akumulatora a śrubkami za bezpiecznikiem są wszędzie napięcia +12V
Wszelkich pomiarów dokonujesz na napięciu 20VDC
czarny przewód do otworu COM czerwony do tego co ma oznaczenia V om mA
SPLpolska - 23 Lut 2012, 17:42
Dzięki za odpowiedź, też podejrzewałem masę ale okazało się, że to wina akumulatora - nawet ładowanie nie pomogło (dodam, że po naładowaniu okienko zrobiło się zielone). Nie wiem, czy jakieś zwarcie w akumulatorze (nie znam się na tym) skoro nawet nie zapalił na kablach, co dla mnie dziwne, ale ważne że problem rozwiązany. Jeszcze raz diodalodz dziękuję za odp.
diodalodz - 23 Lut 2012, 21:01
rozwarła się cela w akku. Zdarza się . Dlatego miałeś dokonać 1 pomiaru On by podpowiedział że to wina akku
SPLpolska - 23 Lut 2012, 22:03
wyglądało strasznie a niestety kolega z akumulatorem był łatwiej dostępny niż miernik z ciekawości dodam, że aku był oryginalny forda dzięki za pomoc, w przyszłości zapewne przyda się co sprawdzić po kolei Pozdrawiam
JoeMix - 24 Lut 2012, 11:50
SPLpolska napisał/a: | nawet ładowanie nie pomogło (dodam, że po naładowaniu okienko zrobiło się zielone) | Okienko jest w jednej celi, a cel jest więcej (6?).
|
|