Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Wolno spada z obrotów

haker6662 - 3 Kwi 2012, 00:01
Temat postu: [MK3] Wolno spada z obrotów
Witam
Zakupiłem niedawno fieste MK3 rocznik 92 pojemnosc 1.1 benzyna. Mam pewien problem. Od poewnego czasu( byc moze dzialo sie to wczesniej ale tego nie zauwazylem) fiesta po wysprzegleniu wolno spada z obrotów. Prosil bym o wskazówki dotyczace co moze byc tego przyczyna. Nie jestem mechanikiem wiec prosil bym o proste wytłumaczenie. Z gory serdecznie dziekuje za pomoc :)

JoeMix - 3 Kwi 2012, 00:06

Może masz 1,1i a nie 1,1 - jest to na forum, o obrotach też,,,,
haker6662 - 3 Kwi 2012, 08:37

Jaka jest roznica pomiedzy 1.1i a 1.1, szukalem ale dokladnie nie znalazlem tego czego potrzebuje.
JoeMix - 3 Kwi 2012, 09:26

1,1 to gaźnik, fizyka i mechanika, 1,1i to monowtrysk - elektronika i problemy
haker6662 - 3 Kwi 2012, 13:56

Nie znałem tego oznaczenia mam 1.1i jest to monowtrysk. Wycagnołem go dzisiaj jest czysciutki sitko tez jest czyste WD psikalem po linkach zeby cos pomoglo i dalej jest to samo. Jedynie wyregulowalem obroty zeby byly na okolo 900. Tak po za nawiasem to wyrzuca mi jeszcze olej na filtr powietrza moja fiesta i ubywa go troche ale to juz inna droga bo tego wycene mam juz zrobiona tylko chodzi mi o te obroty. Tak ze prosil bym o pomoc
clipper - 4 Kwi 2012, 11:14

odpinałeś może klemy z akumulatora?
haker6662 - 4 Kwi 2012, 13:41

Nie odpinalem a co to ma do tego?
qwerty67 - 4 Kwi 2012, 13:42

A może cpp leży? Odkręć odpal przygazuj, ale nie odpinaj wiązki, jak mułowato przygazuje i normalnie zejdzie na wolne to masz winnego :)
haker6662 - 4 Kwi 2012, 23:22

Odkrecilem go i nic to nie dalo. Jak go calkiem odlaczylem to wkrecil sie na obroty wysokie dojsc szybko i spadl do 2000 i tak na tej pozycji zostal i dzieki clipper za jego rade z lemami meczylem sie pol dnia zeby fiesta spadla mi z 2000-2500 tys obrotow na 900 tak jak mialem poprzednio.
clipper - 6 Kwi 2012, 14:21

Nie kazałem Ci odpinać klem, tylko pytałem czy to robiłeś. Jeśli były odpinane to komputer sie musi ustawić. A cpp sie ustawia tak że trzeba najlepiej przytrzymać go na wyższych obrotach, albo jechać dość dynamicznie i wkręcać go wysoko, jak sie już ustawi schodzi na normalne obroty.
JoeMix - 6 Kwi 2012, 14:43

Programowanie CPP jest proste, w okresie "nauki" komputer musi poznać wartość przy zamkniętej przepustnicy oraz przy maksymalnie otwartej przy czym nie są ważne aż tak wartości jakie tam będą tylko zmiany między nimi jakich wyuczy się komputer, jeśli przy zamkniętej przepustnicy opór będzie wysoki i będzie malał przy otwieraniu, to jak zamienimy kable odwrotnie (tzn, będzie rósł przy otwieraniu) i zresetujemy kompa to z tego co mi się obiło o uszy też będzie dobrze,,,
haker6662 - 9 Kwi 2012, 02:24

Teraz juz mam dylemat bo wyczytalem ze cpp ma sie ustawiac w taki sposob ze przez 2-3 min auto ma chodzic na walnych obrotach a "clipper" pisze zeby trzymac ja na wysokich obrotach. Tak ze prosze mi powiedziec jezeli mozecie ktora wersja jest prawdziwa i poprawna zeby po odlaczeniu klem fiesta schodzila mi normalnie z obrotow a nie tak mulowato.
JoeMix - 9 Kwi 2012, 03:24

Każdy kompa programuje po swojemu i każda metoda ma swoje plusy i minusy,,,
clipper - 9 Kwi 2012, 13:27

Ja jeździłem tydzień na nie ustawionym cpp a jeżdżę w miare spokojnie. Jak zacząłem kręcić na wysokie obroty to się ustawił po 10 km.
haker6662 - 9 Kwi 2012, 13:47

clipper a powiedz mi mniej wiecej w jakim przedziale go mam krecic zeby cpp sie ustawil tak jak nalerzy i zeby obroty mi zaczely normalnie spadac. W jakim zakresie trzymac go na jakich obrotach przez te pare km.
clipper - 9 Kwi 2012, 13:58

Obrotów Ci nie podam bo nie mam obrotomieża. Ale mniej więcej w prędkości:
1 bieg do 20 km
2 bieg do 40-45 km
3 bieg do 60-65 km
4 bieg do 80-85 km
5 bieg > 80-85 km

Mnie to pomagało, sprawdziłem to u siebie parę ładnych razy bo w zimę akumulator musiałem wyciągać do prostownika. Może i u Ciebie pomoże. Jak komputer sie ustawi to zobaczysz to dopiero po ponownym uruchomieniu silnika. Tak było u mnie :)

haker6662 - 10 Kwi 2012, 18:06

clipper powiem Ci ze własnie sprobowalem twojej rady i przez okolo 20 km jechalem tak jak mowiles na obrotomierzu wychodzi to tak ze zmiana biegu nastepuje przy okolo 3000 obrotow. Zgasilem samochod odpalilem ponownie i powiem Ci ze roznicy niewidac. Oczywiscie przed jazda odpiolem - od akumulatora i okolo minute. Co powiesz na ten temat?
clipper - 10 Kwi 2012, 20:13

To spróbuj kręcić go do 3500-4000 tys. i nie odpinaj teraz akumulatora.
haker6662 - 10 Kwi 2012, 22:04

Moge zrobic tak ze wkrece do na 1 i 2 biegu do 4 tysiecy. Gdy bede mial 3 bieg to powiedzmy przejade te 15 km na 3 biegu nie schodzac z okolo 4 tysiecy. Bedzie to lepsze rozmwiazanie?
clipper - 12 Kwi 2012, 22:32

Pokombinuj, metoda prób i błędów :) ale z 1 i 2 biegiem ok, z tym 3 to zajedziesz silnik. wrzuć 4 i 90 km/h
haker6662 - 18 Kwi 2012, 23:08

powiem szczerze ze probowalem juz wkrecac ja na obroty, powiem Ci ze nie mam pojecia co zrobic. Przeciez nie bede jej palowal caly czas przez tydzien zeby sie komputer ustawil bo to jest na pewnie cos nie tak/.
clipper - 19 Kwi 2012, 21:55

To musisz sprawdzić błędy komputera buzerem
kris_gw - 22 Kwi 2012, 15:35

haker6662 napisał/a:
powiem szczerze ze probowalem juz wkrecac ja na obroty, powiem Ci ze nie mam pojecia co zrobic. Przeciez nie bede jej palowal caly czas przez tydzien zeby sie komputer ustawil bo to jest na pewnie cos nie tak/.


Nie będziesz pałował bo nie musisz, po odłączeniu aku wystarczy uruchomić silnik i zostawić na wolnych obrotach bez dodawanie gazu i z wyłączonymi wszystkimi zbędnymi odbiornikami prądu aż się zagrzeje i sam się zaadaptuje a jeżeli nawet nie zaadaptuje się do końca to zrobi to podczas normalnej jazdy po przejechaniu kilku/kilkudziesięciu kilometrów.

Co do powolnego schodzenia z obrotów to:
1. pierwsze co zrób to sprawdź izolację przewodów od cpp - często się kruszy i może to prowadzić do zwierania się przewodów
2. przy wyłączonym silniku odłącz wtyczkę czujnika położenia przepustnicy, odpal silnik i spróbuj pojeździć (silnikowi nic się nie stanie, będzie jeździł normalnie, wyczujesz tylko, że z lekkim opóźnieniem - ułamek sekundy- reaguje na dodanie gazu). Jeżeli coś się zmieni to masz winnego a jeżeli nie to:
3. sprawdź czujnik temperatury silnika, który podaje sygnał do sterownika (czujnik jest wkręcony od spodu w kolektor ssący - kiepski dostęp ale da radę sprawdzić go od góry), przede wszystkim wyczyść styki we wtyczce i na czujniku a jeżeli to nie pomoże to pomierz mirnikiem (wartości jakie powinien wskazywać znajdziesz w necie).

Pozdr

DewREW - 13 Maj 2012, 15:56

podepnę się. bo u mnie po pol roku bezstresowej jazdy znów powrocił problem wysokich obrotów na luzie, przy wysprzeglaniu itp. auto wyje na 2tys obrotów przez pare sekund i dopiero spada do 800. niedawno wymieniłem na kolejny juz krokowiec firmy GETZ, 1 powodował własnie to samo co dzieje mi sie teraz, został zmieniony, pozniej kolejny GETZ sie rozkrzaczył i nie trzymał obrotów w ogole, auto gasło. a ten obecny znów wariuje z obroami. myslicie ze te obroty to będzie napewno jego wina? bo jesil tak to moze warto zakupic jakis porzadny silniczek np firmy HELLA ? ma ktoś taki? sa z nim problemy?
BuMeL - 13 Maj 2012, 16:42

Odepnij vss, może czujnik nawalił.
brewa7 - 17 Maj 2012, 19:11

A ja gdzieś czytałem, że jeszcze to może być odpowiedzialne za wolny spadek obrotów i powinno się również wg. tej instrukcji zrobić taki manewr i powinno pomóc, ale niech jeszcze ktoś znańszy się wypowie na ten temat.


DewREW - 22 Maj 2012, 09:29

zauwazyłem ze u mnie te obroty szaleja i wyje silnik podczas upałów.... raczej w chlodnie dni nie spotkałem się z tym problemem...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group