|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Silniki diesla - [MK4] 1.8d sporo pali, dlugo kreci
ded - 4 Kwi 2012, 22:41 Temat postu: [MK4] 1.8d sporo pali, dlugo kreci Pacjentem jest fiesta iv 1.8d. Auto stosunkowo duzo palilo, ok 7 litrow. Pomogla zmiana termostatu. Obecnie problem ze spalaniem wrocil. Z moich podejrzen to:
Temp nawet przy max nagrzaniu dochodzi do literki N w napisie normal, nie ma pionu... Moze to byc zwalony czujnik lub cos z licznikiem. W intercarsie znalazlem czujnik firmy FACET za 20zl, ale obawiam sie ze jakosc bedzie mizerna. Co warto kupic? Czy mozliwe ze auto jezdzi "na ssaniu" z powodu zanizonej temp cieczy chlodzacej?
Kolejnym podejrzanym sa wtryski, bede je wymontowywal i zawozil do sprawdzenia.
Ostatni podejrzany to pompa. Auto jest mulaste, niechetnie wkreca sie na obroty ale jak dobrze pogonie to i 140 poleci (wiecej nie sprawdzalem). Zastanawiam sie czy winowajca nie bedzie rozciagniety rozrzad.
Bede mial mozliwosc podlaczyc auto pod cdifa, jaki powinien byc kat wyprzedzenia pompy? Co jeszcze warto sprawdzic?
Z zapalniem jest tak, ze jak jest zimny to trzeba go krecic ok 3 sek i brzydko telepie po zapaleniu. Swieczki nowe, na pewno sprawne.
Bede wdzieczny za wszystkie sugestie.
Puff - 5 Kwi 2012, 00:40
Jeśli silnik ma już 80 (i więcej) °C, to na pewno nie dostaje zwiększonej dawki...
Wtryski mogą lać - to (naj)bardziej prawdopodobna wersja.
Co do "niechętnego" wkręcania się, itd. - to przecież jest 1.8D - Osiołek, nie koń wyścigowy A jak wtryski leją, to tym bardziej mu to nie dodaje siły ;d
ded - 5 Kwi 2012, 01:04
Nie wiem jak jest w tym aucie ale w mojej e39 gdyby wskazowka byla w analogicznej pozycji to jest to 50* wiec troche malo... Moze ktos wie jaki powinien byc opor czujnika przy temp 20*? Slabe wkrecanie rozumiem przez to ze jedynka powinna zamykac sie ekspresowa a on ciagnie jakbym na trojce jechal. Pomijam moc- normalna sprawa, w koncu to diesel bez turbo, ale ta niechec wkrecania sie na obroty...
Puff - 5 Kwi 2012, 01:26
Jeśli silnik ma <60°C, to wskazówka w ogóle nie rusza się z miejsca. Dlatego nie ma co porównywać
Jaszczur - 5 Kwi 2012, 13:02
W starych dieslach w fordach połowa skali wskaźnika to już z reguły dosyć wysoka temperatura silnika, i wtedy już zwykle pracuje wentylator chłodnicy.
Normalnie wskazania temperatury powinny się utrzymywać mniej-więcej w połowie dystansu do połowy wskazań wskaźnika... Czyli ok 1/4 skali Czyli temperaturę masz OK.
Takie spalanie to już prędzej ustawienia pompy, lejące wtryski, albo... zapchany filtr powietrza/kolektor
|
|