Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - [MK4] Problem z kontrolką airbag

Mafios - 7 Kwi 2012, 09:53
Temat postu: [MK4] Problem z kontrolką airbag
Moja fiesta jest po dzwonie poprzedni wlasciciel wyciał scieżkę w liczniku i w ten sposob pozbył sie problemu , ja wymienilem wszystkie napinacze zalozylem 2 poduszki i moduł i naprawiłem scieżkę w liczniku ale kontrolka się nadal pali ( czy ona czasem nie powinna mrygać ) czy ford w tym durnym modelu zwanym fiestą mk4 jeszcze coś dodał co jest zwiazane z poduszką ? jakiś przekaznik lub sam nie wiem co ?
myslas - 11 Kwi 2012, 22:27

myślę, że powinieneś podłączyć pod komputer, jeżeli się pali to wykryje jakiś błąd i wtedy w programie pokaże się błąd o jaki chodzi, można też spróbować zresetować komputer(nie wiem jak to się robi), ale kiedyś ktoś poradził mi żeby odłączyć akumulator wtedy komputer się rozłączy i może wczyta nowe ustawienia, miałem taki problem ale nie z poduszkami a z absem wymieniłem czujnik a kontrolna nadal się paliła dopiero po rozłączeniu akumulatora było ok.
JoeMix - 11 Kwi 2012, 23:08

Świecąca się kontrolka oznacza niesprawność układu (lub też wyłączenie jednej poduszki np. pasażera, u ojca jak się pstryknie i poduszkę pasażera wyłączy to tak właśnie jest),,, jak mruga to znaczy że też jest popsute ale sterownik wie co go boli,,, - taka różnica w sumie :P
Rafi1969 - 17 Kwi 2012, 23:28
Temat postu: Kontrolka Airbag
Witam,
ja mam inny problem chociaż podobny. Miga u mnie kontrolka airbag i chyba jest to wina taśmy pod kierownicą. Problem trochę inny, bo kiedy wymienię ją na nową to podobno trzeba jechać na komputer do serwisu aby skasować.
Czy ktoś zna inną metodę lub interfejs wraz z oprogramowaniem, które pasuje do MK4 z silnikiem 1.3 60KM/
Za wszystkie porady będę wdzięczny bo za samo podłączenie Pan w serwisie skasuje mnie na 160zł jak będzie to tylko skasowanie błędu!

ElGrey - 18 Kwi 2012, 09:06

Ja mam wywalona poduchę pasażera (czyli jest wsadzona odpalona orginalna) cala reszta jest wymieniona, nie bylem na kasowaniu i system działa poprawnie ;/ sadze że gdzieś jest przerwa na przewodach ;-| i dlatego się kiełbasi.
Rafi1969 - 18 Kwi 2012, 09:29

Czyli jak dobrze rozumiem to po wymianie taśmy kontrolka sama powinna zgasnąć?
ElGrey - 18 Kwi 2012, 09:35

U mnie tak właśnie było, stare wyjmuje i zakładam nowe normalna procedura zapalenia się kontrolek po przekręceniu kluczyka i kontrolka gaśnie :ok:
Rafi1969 - 18 Kwi 2012, 09:40

To w piątek będę wymieniał i zobaczę jak u mnie się zachowa. Dzięki za pomoc.
Rafi1969 - 20 Kwi 2012, 20:15

Witam i dziękuję za pomoc. Faktycznie po wymianie taśmy kontrolka zgasła. Tylko odkręcanie poduszki jest straszne nasadka 5,5mm. Przed wymianą dzwoniłem do niezależnego serwisu forda czy trzeba się podłączać i kasować błąd poduszki, no oczywiście powiedzieli, że tak i taka przyjemność kosztuje 120zł - czy oni w ogóle wiedzą o co chodzi pytał facet o model i rok produkcji.
Teraz mnie czeka wymiana taśmy w moim (fiestka jest żony) oplu vectrze ala tam już muszę podjechać do znajomego aby skasował błąd.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

haker12329 - 4 Wrz 2013, 11:38

odkopie temat mam podobny problem co Mafios, wymieniłem taśmę pod kierą i sensor ale nadal to samo i nawet wypinałem sensor i patrzyłem czy będzie świecić bez niego i co sie okazało świeci dalej mnie już ręce opadają... A koledzy powiedzcie mi gdzie jest ten błąd od poduchy zapisany w sensorze czy w kompie ?
Puff - 4 Wrz 2013, 12:02

Błędy poduszek (jeśli wybiły) są w skrzynce od poduch niestety... Natomiast nie wiem jak się ma sytuacja, gdy taśma szwankuje :)
haker12329 - 4 Wrz 2013, 12:53

to raczej nie poducha bo przedtem było wszystko ok no chyba że tak po prostu poducha ze starości coś się po kiełbasiło ale wątpię a kojarzy ktoś gdzie w mk3 znajduje się bezpiecznik od airbaga ?
Puff - 4 Wrz 2013, 13:03

Od kiedy airbagi są podpięte przez bezpiecznik? :D
haker12329 - 4 Wrz 2013, 13:30

od dzisiaj :D no ale jakoś w mk4 już mają bezpiecznik :P
fabi1985 - 4 Wrz 2013, 15:31

Sensor AirBag jest zasilany przez bezpiecznik. W Mk3 jak dobrze pamiętam kontrolka poduszek błyska błędy, bo nie posiada złącza diagnostycznego do poduszek.
wawrzyc - 4 Wrz 2013, 17:10

Zdejmij kleme z akumulatora, plastiki przy stacyjce na kolumnie kierowniczej i przy stacyjce masz wtyczke, rozlacz ja i podlacz rezystor 2,2 ohm. Jesli dioda zgasnie to znaczy ze masz uwalona tasme lub poduszke.

Aby wykrecic poduszke odkrecasz dwie sruby nasadka 5,5mm od tylu kierownicy. Tasma to trzeba wykrecic kierownice i jest na 3 zaczepach.

haker12329 - 5 Wrz 2013, 08:06

w mk4 na zaczepach a w mk3.5 jest na 3 śrubkach wawrzyc, chodzi ci o tą żółtą co jest podłączona do taśmy kiery ?
wawrzyc - 5 Wrz 2013, 11:02

Temat dotyczy mk4, prawda?

Wyciagniecie bezpiecznika w kabinie skutkuje zapaleniem sie na stale kontrolki.
Jesli potrzebujecie sprawdze ktory to bezpiecznik.

haker12329 - 5 Wrz 2013, 12:30
Temat postu: [MK3] re:
w tej chwili dotyczy mk3.

ale mnie nurtuje jeszcze jedno bo jak wymieniałem taśmę od airbaga to w kostce na kolumnie kierowniczej miałem dodatkowo wpięty rezystor i czy reszta właścicieli mk3 z poduszkami też takowy mają wsadzony poniżej przedstawiam zdjęcie jak to faktycznie wygląda.


wawrzyc - 5 Wrz 2013, 23:23

Ktoś go wstawil aby imitowal poduszke powietrzna. Zastapienie poduszki rezystorem spowoduje ze sterownik pomysli ze poduszka jest podlaczona. Odlacz rezystor i sprawdz zachowanie lampki. Powinno dzialac ak tasma nowa.

Poduszke mozna sprawdzic multimetrem. Powinna miec zwarcie ewentualnie rezystancje rzedu kilku - kilkunastu ohm.

fabi1985 - 5 Wrz 2013, 23:58

Nie chciał bym się tu narazić, ale pomiar poduszki multimetrem jest kategorycznie zabroniony, poza tym po wypięciu wtyczki na piny automatycznie zapina się zwora... Proponował bym zapiąć w kierownicy rezystor 3,3ohma, jezeli kontrolka nie zgaśnie to zapiąć przed taśma, jak zgaśnie to wiadomo że taśma, jeżeli nie to zajął bym się poduszką pasażera (o ile takowa występuje).
haker12329 - 6 Wrz 2013, 17:17

doszedłem z tym do ładu okazało się że bezpiecznika nie ma :-) ale problem nie rozwiązał się do końca bo miga raz 2 sek. przerwy i tak w kółko podejrzewam że coś z tą poduchą jest coś nie halo ale niby wszystkie zaczepy są całe więc nie wiem co może z nią być nie tak być może ze starości już coś się z nią porobiło bo niby to jeszcze oryginalna bo według rocznika się zgadza wszystko no nic wsadzę rezystor i zobaczymy co powie :P
fabi1985 - 7 Wrz 2013, 01:35

Skoro tak mruga to zajmij się poduszką kierowcy...
haker12329 - 7 Wrz 2013, 12:00

obstawiam taśmę ale kupujący co od niego kupiłem twierdzi że jest sprawna więc muszę ją zbadać co jej dolega :P
fabi1985 - 7 Wrz 2013, 12:03

Może źle ją założyłeś? Koła na prosto, taśma ma 6 obrotów, ustawiasz 3 obr w lewo, 3 obr w prawo (po srodku).
haker12329 - 7 Wrz 2013, 16:47

możliwe ale zlutowałem i na razie jest ok :) ale pojawił się kolejny problem ostatni poduszka :P
fabi1985 - 7 Wrz 2013, 16:53

Co zlutowałeś?
haker12329 - 7 Wrz 2013, 21:00

w tym miejscu co się kabel łączy z taśmą w takiej plastikowej wtyczce nie wiem jak to fachowo nazwać :P
wawrzyc - 8 Wrz 2013, 20:56

fabi1985 napisał/a:
Nie chciał bym się tu narazić, ale pomiar poduszki multimetrem jest kategorycznie zabroniony, poza tym po wypięciu wtyczki na piny automatycznie zapina się zwora... Proponował bym zapiąć w kierownicy rezystor 3,3ohma, jezeli kontrolka nie zgaśnie to zapiąć przed taśma, jak zgaśnie to wiadomo że taśma, jeżeli nie to zajął bym się poduszką pasażera (o ile takowa występuje).


Zadaj sobie pytanie jakim źródłem prądu jest multimetr i jakie napięcie pojawia się między jego elektrodami a później odpowiedz sobie czy poduszka ma prawo się uruchomić. Jak nie wierzysz sprawdź możesz ja zasilać multimetrem nawet cały dzień.

fabi1985 - 8 Wrz 2013, 23:20

Wiem o tym, ale jest zabroniony, jest tak napisane np. kiedy uruchamiasz procedury naprawcze airbag w CLIP do Renault, w Lexia do grupy PSA, itd. Podejrzewam, że chodzi o środki bezpieczeństwa na wypadek uszkodzenia miernika. Nie sprawdzałem, czy bateria miernika podłączona bezpośrednio do pironaboju odpala go, wiem jednak, że pomiar miernikiem jest kategorycznie zabroniony.
vegetagt - 9 Wrz 2013, 00:24

fabi1985, u mnie poduszka odpalila dopiero po podaniu 220v :V:
Z aku nie chciala strzelać ;)

haker12329 - 9 Wrz 2013, 00:52

a powiedzcie mi skoro poduszką wszystko ok to czemu mi błąd dalej pokazuje gdzie z nią jechać żeby ją dokładnie sprawdzili do aso czy jakiegoś fachowca co sie tym zajmuje ?
fabi1985 - 9 Wrz 2013, 00:54

Jak zamiast poduszki zapniesz rezystor i będzie ok, to będziesz wiedział że poduszka do wymiany.
haker12329 - 9 Wrz 2013, 13:06

no do wymiany jest to wiem ale czy firmy co zajmują się naprawą tych systemów po prostu nie wymienią w niej baterii co odpowiada za wystrzał poduchy bo wystrzelona nie była a kupie inną i dalej nie mam pewności czy jest sprawna i dlatego myślę czy by tej co mam nie dało się zreanimować u fachowca jakiego lub w aso .
fabi1985 - 9 Wrz 2013, 16:36

Wymieniają ładunki pirotechniczne, ale w mk3 się to nie opłaca, kupisz za parę groszy z demontażu.
haker12329 - 11 Wrz 2013, 01:26

a skąd mam pewność że nikt tą poduszką nie rzucał :P
fabi1985 - 11 Wrz 2013, 09:45

Takiej pewności się nie ma, kupując nawet nowe :P Jeżeli sam się podjąłeś naprawy, to musisz się z tym ryzykiem liczyć.
haker12329 - 11 Wrz 2013, 12:23
Temat postu: [MK3] re:
najwyżej zaopatrzę sie w kask i będę w nim jeździł :rotfl:

a tak na poważnie może mi kto powiedzieć czy od mk5 poducha różni się co poduchą od mk3 pomijając przycisku klaksonu bo zastanawia mnie jedno czy poducha od mk5 wejdzie w kiere od mk3 bo na pierwszy rzut oka powinna wejść bo wyglądają identycznie .

wawrzyc - 11 Wrz 2013, 18:14

fabi1985 napisał/a:
Wiem o tym, ale jest zabroniony, jest tak napisane np. kiedy uruchamiasz procedury naprawcze airbag w CLIP do Renault, w Lexia do grupy PSA, itd. Podejrzewam, że chodzi o środki bezpieczeństwa na wypadek uszkodzenia miernika. Nie sprawdzałem, czy bateria miernika podłączona bezpośrednio do pironaboju odpala go, wiem jednak, że pomiar miernikiem jest kategorycznie zabroniony.


Bo ktos wymyslil bzdure. Poduszka potrzebuje duzego pradu aby wystrzelić. A miernik jest w stanie prądowo wydoić około 50mA. Uszkodzenie miernika? Nie widzę powodu w jaki można go uszkodzić badając rezystancję poduszki.

No a gdy dla zartow odpalalismy poduszke to tez bylo troche walki z nia, ale aku dawalo rade. Ale z 10v nie dalo sie.

Poduszka z mk5 pasuje do mk4. Różnica w nich to tylko znaczek forda.

Jak w najblizszym czasie dostane w swoje lapy jakas poduszke to porobie testy i dam znac.

A serio to wez miernik i zmierz rezystancje zobaczysz czy jest uszkodzona czy nie. Moze poprostu w srodku nic nie ma.

fabi1985 - 11 Wrz 2013, 22:30

Biorąc pod uwagę rezystancję zapalnika popieram przedmówcę, jednak są różne skrajne przypadki, kiedy faktycznie poduszka może się uaktywnić podczas pomiaru miernikiem (dowiedziałem się co nieco na ten temat - odrobiłem lekcje). Nie chcę się z nikim kłócić, ani też wymądrzać się. Rozmowa o napięciu mówi sama przed się.
haker12329 - 12 Wrz 2013, 01:24
Temat postu: [MK3] re:
wawrzyc, ale mi chodzi do mk3 bo wyglądem jest identyczna ale w mk3 kalkson masz w manetce a w mk4 i mk5 masz w poduszce z tym że lak weźmiesz do reki poduchę od mk3 i mk5 to jest różnica którą zaznaczyłem na fotografii poniżej.


poducha od mk3


poducha od mk5

ale wystarczyło by zmienić osłony i powinno być cacy .
A z poduszką moją jest wszystko ok a rezystancje zmierzę przy okazji a jaką wartość powinna mieć coś ok 3.3 ohm ?

haker12329 - 14 Wrz 2013, 11:57

chyba te różnice nie powinny mieć znaczenia w jej użytkowaniu jak sądzicie ?
kmitki - 10 Maj 2014, 22:50

Witam. U mnie świeci się kontrolka poduszki. Mam pytanko jakim fejsem i jakim programem mogę przeprowadzić diagnostykę airbagów w mk4 1997r.
fabi1985 - 11 Maj 2014, 10:09

Witaj. Typowo do Forda to VCM, ale można też jakimś sprzętem ogólnym. Jak byś miał bliżej to bym Ci zaproponował diagnozę :)
TSRules - 11 Maj 2014, 11:56

w sumie diagnoza nic nie daje bo standardowym ELMem błędów poduchy i tak nie usuniesz
Pablosss - 20 Cze 2015, 14:20

Mały odkop ;)

Migająca lampka poduszek na liczniku.
4 razy przerwa i od nowa. Gdzieś w necie wyczytałem, że chodzi o obwód napinaczy pasów.
Zgadzało by się, bo nie mam ich w aucie podłączonych. Tu pytanie: o jakim oporze rezystor muszę zastosować, żeby je zamarkować lub (lepsza chyba opcja) czy napinacze z mk4 ghia pasują do mk3 z fotelami ''uszatkami'' ?

fabi1985 - 20 Cze 2015, 23:49

Napinacze i poduchy pasują, rezystory 3,3ohma.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group