|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] Swap z 1.8D na 2.0 ZETEC
lukas3482 - 18 Kwi 2012, 23:00 Temat postu: [MK3] Swap z 1.8D na 2.0 ZETEC Po założeniu silnika i całego osprzętu i próbie podłączenia instalki silnik do instalki wnętrza okazało się że kable są całkiem innego koloru więc nie mam pojęcia jak to podłączyć według tej stronyhttp://www.fiestagu...conversion.html
wystarczy podłączyć dwa kable czarny jako zapłon a czerwony stały plus po bezpieczniku ale po tym auto nie odpala
Fordon - 18 Kwi 2012, 23:07
Ale 1.8D ma tylko 4 kable pod maske do obslugi silnika + 5 pin to masa...
Tak zredagowales posta ze ni cholery nie wiem czy chcesz pomocy czy chcesz sie podzielic spostrzezeniami odnosnie swapa z diesla na bezyne...
Biegan - 18 Kwi 2012, 23:13
ej przy swampie 1.3 na 2.0 lub 1.8 na co zmienić przednią oś ? bo ori nie bedzie dobra chyba ?
vegetagt - 18 Kwi 2012, 23:16
Biegan, jeżeli chodzi o półosie i przeguby, to ponoć dają rade
Biegan - 19 Kwi 2012, 00:33
Parzych napisał/a: | A jak stanę nogami na szynach i rękami złapię za trakcję to pojadę jak tramwaj |
no i... powiedział co wiedział
lukas3482 - 19 Kwi 2012, 07:45
Fordon napisał/a: | Ale 1.8D ma tylko 4 kable pod maske do obslugi silnika + 5 pin to masa...
Tak zredagowales posta ze ni cholery nie wiem czy chcesz pomocy czy chcesz sie podzielic spostrzezeniami odnosnie swapa z diesla na bezyne... |
Chodzi mi jak podłączyć wiązke kabiny diesla do wiązki zetaca są inne kolory a diesel ma nawet 6 kabli i czy później będzie to chodzić bo powinno
lukas3482 - 19 Kwi 2012, 18:53
Sprawa rozwiązana wystarczyło dołożyć dwa kable czyli swap z 1.8d na 2.0 zetec udany
Fordon - 20 Kwi 2012, 01:35
lukas3482, to daj jakis tutorial (opis), co i jak... bedzie dla potomnych... przeczyszcze temat i zostawie dla innych...
lukas3482 - 20 Kwi 2012, 23:43
Do swapu z 1.8d na 2.0 zetec musimy dołożyć dwa kable, brakuje 1 bezpiecznika który odpowiada za stały plus do kompa(3A) który jest niezbędny do pracy silnika i bezpiecznik 20 według tłumaczenia jest to pompa(20A) wystarczy podpiąć nowe bezpieczniki, można jeździć bez ale jest to nie wskazane, zapłon czyli czarny kabel jak i ciśnienie oleju zgadzają się w obu instalkach, kabel do temperatury znajduje się w instalacji od diesla przy czujniku do wentylatora. Cały swap nie różni się częścią mechaniczną(skrzynie biegów elementy silnika itp) od np swapu z 1.3 na zeteca. Jak ktoś chce to dam szczegółowe zdjęcia
Fordon - 21 Kwi 2012, 01:01
Daj caly opis z fotami, ja poczyszcze temat i bedzie ladny opis
lukas3482 - 25 Kwi 2012, 21:36
Swap 1.8d na 2.0
->
Lista rzeczy do kupna:
Silnik z głowicą, kolektor ssący i wydechowy najlepiej z mondeo, poduszki od Fiestowego zeteca, miska olejowa z Fiesty lub Escorta, pompa wody, pompa oleju, chłodnica z przewodami, ecu z całą instalką z komory silnika od Fiestowego zeteca skrzynia biegów i półosie pasują od każdego silnika więc zostają.Wszystko aby mieć taki zestaw:
Przed założeniem silnika robimy gwinty w prawej podłużnicy na przednią poduszkę zeteca, po czym możemy wkładać silnik przy kolektorze ssącym plastikowym z mondeo podcinamy króćce z nagrzewnicy (muszą być odpowiedniej długości)
Gdy już mamy założony silnik możemy zacząć bawić się w instalacji elektrycznej.
W wiązce silnika mamy 11 kabli a w wnętrza 5 z czego dwa będą nam potrzebne.
Łączymy kolorami te które pasują czyli:
Czarny (zapłon)
Brązowo/Zielony (Ciśnienie oleju)
Do instalacji musimy dołożyć stały plus kabel koloru czerwonego po bezpieczniku do ecu w benzyniakach oznaczony w skrzynce bezpieczników jako pierwszy bezpiecznik(3A)
Do pełnego odpalenia brakuje nam kabla Czarno/Zielonego który odpowiada za pompę paliwa bezpiecznik o oznaczeniu 20 (20A) ja mam go na stałe podłączonego do zapłonu
Temperatura silnika to kabel Brązowo/Biały w instalacji z wnętrza jest on przy wtyczce od czujnika do wentylatora
Dorabiamy instalkę do pompy paliwa ja mam lpg więc mam przez przekaźnik sterowany centralką
Do swapu potrzebujemy jeszcze zbiornik paliwa z pompą od benzyniaka przewody paliwowe, filtr paliwa
Jak coś źle napisałem to proszę o poprawki
Ad@mus - 28 Kwi 2012, 22:06
badales błędy
nie chodzi o to zeby odpalil a o to zeby bez bledow chodzil
Stunt_Man - 28 Kwi 2012, 22:14
Ad@mus napisał/a: | badales błędy
nie chodzi o to zeby odpalil a o to zeby bez bledow chodzil |
jak ma nie być błędów skoro nawet przepływki nie ma
Krawiec - 28 Kwi 2012, 22:17
mhm no tak jazda na błedach jest bardzo niebezpieczna... bo np blad egr jest mega wazny...
Krawiec - 28 Kwi 2012, 22:18
nie chodzi o to zeby odpalił tylko wyglądał hahahah
Ad@mus - 29 Kwi 2012, 21:34
Stunt_Man napisał/a: | jak ma nie być błędów skoro nawet przepływki nie ma |
dlatego pytam... u mnie z gaszem 2 dni bledy sie kasowalo i uzupelnialo wiazke, wkoncu sie udalo i bylo duzo lepiej niz zaraz po odpale
Grax - 16 Gru 2012, 19:34
Odgrzewam i jak sie sprawuje silniczek ?? Jakieś inne błędy były ??
kaktus - 24 Gru 2012, 13:29
Auto dawno sprzedane już nie wiem co z nim teraz czas na inną fieste
|
|