|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Silniki diesla - [MK7] Wymiana filtra paliwa - 1.6TDCi 90KM
atomic99 - 7 Maj 2012, 15:58 Temat postu: [MK7] Wymiana filtra paliwa - 1.6TDCi 90KM Witam
Poszukuję opisu (najlepiej ze zdjęciami bo w tej wersji dosyć zabudowany jest ten filtr) w jaki sposób wymienić filtr paliwa żeby nie mieć problemu przy odpalaniu po wymianie.
Filtr taki: http://ford.sklep.pl/pl,p...d,1,6,tdci.html
Czytałem i słyszałem że przy wymianie filtra paliwa w tych silnikach nawet jak się wszystko zrobi tak jak teoretycznie powinno (zalać nowy filtr ON do pełna i podłączyć jak najszybciej przewody paliwa), to i tak często po wymianie jest problem z zapowietrzaniem się układu.
Więc bardzo proszę o opis (najlepiej z foto) jak co po kolei robić.
Z góry dzięki
atomic99 - 8 Maj 2012, 17:56 Temat postu: ... Właśnie powymieniałem olej, filtr oleju, powietrza i kabinowy
Został mi jeszcze paliwa, na razie nie ruszałem bo brat nie kupił ON do zalania filtra
Podpowie ktoś albo zapoda jakiegoś "tutoriala" jak bez późniejszych problemów wymienić ten filtr ?
Jak by tą książkę wytrzaskał to tam jest opisane, ale niestety nie mogę znaleźć pdf`ka
Stunt_Man - 8 Maj 2012, 20:56
atomic99 napisał/a: | Został mi jeszcze paliwa, na razie nie ruszałem bo brat nie kupił ON do zalania filtra |
nie trzeba zalewać. odpinasz przewody ze starego, wpinasz do nowego i gotowe
artax - 8 Maj 2012, 22:53
Podajesz gotową receptę na zapowietrzenie.Zalewa sie i basta.
pzdr
atomic99 - 9 Maj 2012, 07:34
Stunt_Man widzę że Ty masz benzyniaka więc jak byś mógł nie wcinaj się do rozmów o dieslach
artax wiem że się zalewa ja mam Focusa 1.8TDDi, Mondeo 2.0TDCi i, w każdym robiłem wymianę filtrów bez problemów a w tej Fieście 1.6TDCi czytałem na forach że nawet niektórzy mają problem po zalaniu filtra, że trzeba jakieś pompki do wlewu paliwa coś tam wyciągać jakieś bezpieczniki odpalić żeby zgasł i inne dziwne rzeczy, ja w Focusie i Mondeo to po prostu zalewałem na maxa filtr odpinałem stary, jak za dużo wyleciało z przewodów ON to dolewałem strzykawką i podpinałem nowy filtr i wszystko jeździ, a w tej Fieście takie historie piszą i trochę się zastanawiam żeby nie było problemu
MisiekT - 9 Maj 2012, 09:15
kup pompke zanim zaczniesz wymieniac... w tym silniku sa czest jaja, a Ford oszczedzil te pare zlotych (w Peugeotach w wiekszosci sa)
artax - 9 Maj 2012, 10:38
ja daję 40 dychy i chłopaki wymieniają mi w serwisie.Raz w roku przed zima mozna zaszaleć.Po zalaniu używają urządzenia do odpowietrzania.Nawet jak zalejesz to ta reszta powietrza może "korkować".Ja takze mialem Focusa TDDI i tam po zalaniu nie bylo tego problemu.Tutaj zapewne przez CR procedura jest troche inna.
pzdr
Stunt_Man - 9 Maj 2012, 19:32
atomic99 napisał/a: | Stunt_Man widzę że Ty masz benzyniaka więc jak byś mógł nie wcinaj się do rozmów o dieslach |
jeśli musisz wiedzieć to serwisuje firmową flote w której jeździ ponad 20 samochodów z 1.6 Tdci
MisiekT napisał/a: | kup pompke zanim zaczniesz wymieniac... |
to akurat dobra rada o której tu zapomniałem...
artax - 9 Maj 2012, 19:41
To ,ze ktoś serwisuje nie jest jednoznaczne z kompetencją.Sorry kolego ale jesli twierdzisz ,ze nie zalewasz filtra i potem piłujesz auto to nie rob sobie antyreklamy...Ja czasami widze jak ktoś tłucze po zawieszeniu przecinakiem i młotkiem, zamiast użyć ściągacza
pzdr
Stunt_Man - 9 Maj 2012, 19:48
dobra artax, . jestem niekompetentnym debilem
atomic99, jak zamontujesz pompke ręczną (tak jak słusznie napisał MisiekT), to nie musisz nic odpowietrzać ani zalewać. wystarczy dobrze podpompować
artax - 9 Maj 2012, 22:00
wcale nie uwazam ,ze jesteś debilem.Chodzi o to ,ze pisząc o filtrze wprowadzasz w błąd czytajacych.Juz widze jak czytelnicy forum piłują swoje gabloty po wymianie filtra bez zalewania.Wez pod uwagę ,ze część ludzi jest laikami i to co ktoś napisze, biorą dosłownie.
pzdr
Fordon - 9 Maj 2012, 23:16
Panowie na temat i w temacie, oraz bez osobistych wycieczek...
BTW. sciagacze i to nawet po 300zl szt. polamalem w ciumek np na Hondach... od tego momentu element do wymiany ma przyjemnos zapoznac sie z palnikiem tlen-acetylen
Szkoda czasu i kasy...
Wymiany filtra w TDCI (w francuskim silniku grupy PSA) jest identyczna po za faktem tego iz francuzy maja "gruszke" do pompowania a Ford nie... wiec zalewamy go, krecimy i odpala bo uklad CR odpowietrza sie sam...
artax - 10 Maj 2012, 10:56
MisiekT - 10 Maj 2012, 11:27
Fordon napisał/a: | wiec zalewamy go, krecimy i odpala bo uklad CR odpowietrza sie sam... |
na przykladzie blizniaczego 2.0 tdci powiem Ci, ze nie zawsze jest tak pieknie i oszczednosc na pompce nie poplaca
ElGrey - 10 Maj 2012, 13:45
Strasznie komplikujecie prosta procedurę
Zdejmujesz stary, zakładasz nowy, przekręcasz kluczyk na pozycje 2 (zapłon) nie uruchamiając silnika, luzujesz odpowietrznik i czekasz aż ropka sobie poleci, kilka kropelek i układ jest odpowietrzony i żadnej papki nie trzeba
Dodatkowo to ustrojstwo służy do odwadniania filtra i nie trzeba go wymieniać raz w roku, to czysty absurd
rajnard - 24 Maj 2012, 21:11
Witam.Niedawno wymieniałem sam ten filtr w identycznym aucie.A więc nowy filtr trzeba bezwarunkowo zalać ropą i odpalić auto. Układ odpowietrzy się sam. W tym silniku pompa nie "popcha" sama paliwa jak to jeden z kolegów napisał.
lukaszs - 19 Maj 2014, 22:59
1.6 elegancko po zalaniu odpala, 1.4 juz nie ;(
Badi - 21 Maj 2014, 21:02
Plaka mu
coliniak - 10 Paź 2014, 12:12
w mondeo trzeba bylo odpowietrzac najlepiej odessac przez powrot, wtedy widzisz ew. babelki powietrza
|
|