Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Przegrzewanie sie silnika

Pietrovek84 - 28 Maj 2012, 09:52
Temat postu: [MK4] Przegrzewanie sie silnika
Witam, mam problem, a mianowicie strasznie grzeje mi sie silnik od paru dni, prawdopodobnie mam problem z termostatem lub glowny obieg chlodzenia silnika mam zatkany, i tu rodzi sie pytanie, ghdzie jest ten cholerny termostat :hihihi: dodam tylko ze wywalilo mi tez plyn chlodniczy spod korka, a ze jestem totalnym laikiem to prosze was o pomoc klubowicze ;)
JoeMix - 28 Maj 2012, 09:55

:głowąwmur:
Pietrovek84 - 28 Maj 2012, 10:03

Twoje walenie glowa nic w tym nie pomoze :yes: dodam tez ze czytalem wszystkie posty w FKP na ten temat i nie znalazlem satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi, prosze o pomoc ;-(
Jaszczur - 28 Maj 2012, 10:06

Co Ci da ta wiedza "gdzie jest termostat" w sytuacji gdy jesteś - jak sam napisałeś - totalnym laikiem? ;)
Poza tym skąd wiesz że to termostat? Może to uszczelka pod głowicą, albo pęknięta głowica? :P

Pietrovek84 - 28 Maj 2012, 10:08

Pytalem taty o to i tez mowil ze jest taka mozliwosc z uszczelka :ok:
JoeMix - 28 Maj 2012, 10:17

Pietrovek84 napisał/a:
Twoje walenie glowa nic w tym nie pomoze
A to tylko dorywczo tak,,, jak będę wracał z pracy to zatrzymam jakąś mk4 i jak trafię 1,3 to cyknę fotke i Ci pokarzę,,,
Pietrovek84 napisał/a:
dodam tez ze czytalem wszystkie posty w FKP na ten temat i nie znalazlem satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi
Przeczytaj jeszcze raz, może wtedy odpowiedz Cię usatysfakcjonuje,,, bo myślę że to jest na forum i inaczej tego się napisać nie da, bo w każdym 1,3 (chodzi mi o konkretny model, a nie wszystkie silniki świata) termostat ma w tym samym miejscu,,, ostatecznie zawsze możesz podnieść maskę i dać foto swojego silnika,,,
Pietrovek84 - 28 Maj 2012, 10:52

ok JoeMix, jak tylko wroce do domu to popatrze, a propos uszczelki pod glowica, slyszalem taki myk, ze jak odpalisz auto, a masz w tym przypadku walnieta uszczelke glowicy, to w zbiorniczku wyrownawczym ukladu chlodzenia beda pojawiac sie babelki po uzyskaniu pewnej temperatury, ale nie wiem czy to prawda (w moim przypadku ich nie ma) wiec sam nie wiem ;) wroce z roboty to podam wiecej szczegolow, dzieki wam ;) :jupi:
JoeMix - 28 Maj 2012, 11:08

Dawaj fotę swojego (lub takiego samego) silnika,,,
Pietrovek84 - 28 Maj 2012, 11:21

http://img0.sprzedajemy.p...-mk-1077715.jpg


To nie moje auto, ale silnik ten sam ;)

JoeMix - 28 Maj 2012, 11:27

Potrzebowałem się upewnić,,, jak masz z lewej zbiorniczek od pomagania, i jest łapa silnika (ten element w kształcie < to jak nic się nie zmieniło to termostat siedzi pod tym wieczkiem idealnie między ramionami tej leżącej V-ki, idzie tam cienki przewód przelewowy ze zbiorniczka i wychodzi z niego gruby na chłodnice, na 2 śruby chyba jest.

A gdzie te cholery przenieśli termowłacznik (w mk3 i wcześniejszych był w tej obudowie termostatu od góry wkręcony) to nie wiem,,,

Docio - 28 Maj 2012, 11:56

JoeMix napisał/a:

A gdzie te cholery przenieśli termowłacznik (w mk3 i wcześniejszych był w tej obudowie termostatu od góry wkręcony) to nie wiem,,,


Hmmm. Gdzieś na forum czytałem, że 1,1 i 1,3 to bliźniacze/te same silniki. W 1,1i termowłącznik był przy wentylatorze podłączony do czujnika od strony ściany grodziowej. Czujnik wkręcony w obudowę termostatu (z boku dolnej części), ten na jednym kabelku, do zegara szedł.
Ale mogę się mylić. :)

Pietrovek84 - 29 Maj 2012, 09:30

Ok, zlokalizowalem termowlacznik w mojej Fiescie, jezeli ktos chce wiedziec to jest on w:

Patrzac od przodu na silnik, pomiedzy silnikiem a sciana grodziowa, lekko na lewo, wmontowany w gumowa rure wychodzaca od silnika, pod kablami ;)

Troche sie naszukalem, ale przynajmniej wiem gdzie, co i jak, w piatek powymieniam pare czesci ;)

Dziekuje za wszelaka pomoc :V: :ra:

zwardek - 29 Maj 2012, 10:58

jak przegrzałeś silnik to wymień olej
Pietrovek84 - 29 Maj 2012, 11:13

Na 100 tys km na liczniku powinienem wlac 10 W? czy 15 W?? czy jaki?? :D
Bezimienny - 29 Maj 2012, 11:22

Ta 100tys km, licznik fiestowy ogarnia 99 999 z tego co kojaże więc pewno sie już pare razy przekręcił, co do oleju to chyba 10W40 powinien wystarczyć, a jeśli będzie go sobie sporo "zjadał" to trzeba będzie zmienić na minerał lub wymienić silnik :)
zwardek - 29 Maj 2012, 11:52

10w40 np Valvoline Maxlife
nie lej minerała

Pietrovek84 - 29 Maj 2012, 12:35

Bezimienny napisał/a:
Ta 100tys km, licznik fiestowy ogarnia 99 999 z tego co kojaże więc pewno sie już pare razy przekręcił



Sorki, zapomnialem dodac ze mieszkam w Irlandii i mam licznik w milach :P

obecnie 65 tys mil ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group