Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK5] Pytanie o uturbienie dieselka Endura-DE 60KM

lider_boss - 29 Maj 2012, 01:21
Temat postu: [MK5] Pytanie o uturbienie dieselka Endura-DE 60KM
Witam wszystkich.

Tak jak w temacie jestem posiadaczem Fiestolota z Endura 60KM z 2000 roku. Przymierzam się niebawem do wymiany rozrządu i tak przy okazji zacząłem rozmyślać czy może dałoby rade co nie co dodać mocy temu silniczkowi. I z tąd moje pytania. Co jeszcze potrzeba oprócz kolektora i turbiny do zabiegu w tytule. Rozumiem po dodaniu turbiny powinno być 75KM a ew. IC 90KM. Czy coś mi się myli? Czy wszystko przebiega tak jak w tym temacie FAQ - Turbimy 1.8 Diesla czy są jakieś różnice w wykonaniu bo w tamtym FAQ wszystko jest pokazane na 1.8D ale z tego co widze nie Endurze.

Za wszelkie odpowiedzi i sugestie z góry dziękuje. :)

Jaszczur - 29 Maj 2012, 01:32

lider_boss napisał/a:
Rozumiem po dodaniu turbiny powinno być 75KM a ew. IC 90KM.


Nie. Sam IC nie da Ci 15KM. Zwłaszcza w tym miejscu, w którym montowali go seryjnie. :)
Moc pojawia się od większego dmuchania turbiną i większych dawek paliwa na pompie. IC jedynie zapobiega puchnięciu silnika od temperatury sprężonego powietrza, i spadkowi mocy.
Kołuj sobie jakieś zdrowe T2, zafunduj fieścinie FMIC, podlej ją paliwem na pompie, i będzie OK. Nie potrzebujesz nawet pompy z boosterem do zabaw - u mnie daje rade BOSCH z wolnossaka, bez boostera.
Silnik masz ogólnie w dobrym stanie?

lider_boss - 29 Maj 2012, 01:55

Silnik w zupełności w stanie bardzo niezłym, zbliża mi się rozrząd, zero wycieków i problemów z odpalaniem a z tego co czytałem to różnie bywa. Od półtorej roku w polsce wcześniej okupował niemieckie drogi. Mówisz turbinke T2 a FMIC jaki? No ja też pompy z boosterem nie posiadam przynajmniej takiego nie zauważyłem. Czyli turbinka, dolot, FMIC, cierpliwość tylko potrzebne (pomijam ew. rury, węże itp.) czy coś jeszcze? Wykonanie tak jak w tamtym poradniku czy są różnice bo o tym nie powiedziałeś? Aaaaa i powiedz mi jak u Ciebie po takich przeróbkach spalanie wygląda? Sprzęgło i hamulce dają rade czy też zmieniałeś coś?

Pozdrawiam

Jaszczur - 29 Maj 2012, 02:11

lider_boss napisał/a:
Wykonanie tak jak w tamtym poradniku czy są różnice bo o tym nie powiedziałeś?


Raczej nie powinno być różnic - w tym przypadku to jeden kij czy endura czy zwykły diesel - wszystkie tajle pasują 1:1. Jedyny faktyczny problem jaki może się pojawić, to kwestia ustawienia dawek na pompie wtryskowej. Na BOSCHu to proste, nie wiem jak jest z lucasem.
Co do FMIC - nie wiem jak wygląda sytuacja w fieście, ja mam turbionego escorta, i było ciężko tam poprowadzić rury (mało miejsca), dlatego mam wlot powietrza a'la subaru na masce. ;) W Fieście chyba nie ma z tym takich problemów.
Spalanie - tu wiele zależy od tego jak się jeździ, i jak się wystroi sprzęta, i co się wleje. ;) Przed turbieniem było ok. 6-7 litrów na 100 (nie oszczędzałem go), po uturbieniu - 6.5 - 9. Spalanie w cyklu mieszanym, większość w trasie.
Hamulce dają radę bez problemu (buda to escort MK7 kombi). Sprzęgło - dopóki nie przyjarasz, to będzie dobrze. Skrzynia i sprzęgło, jak są w dobrym stanie - spokojnie dadzą radę.

EDIT

Aha, przydać Ci się może również pompa olejowa z wymiennikiem ciepła z układem chłodzenia (standard w TD), albo chłodnica oleju (podstawka pod filtr oleju z calibry + węże + chłodniczka oleju). Bez tego sprzęt może Ci się przegrzewać.

Puff - 29 Maj 2012, 16:26

Jaszczur napisał/a:
W Fieście chyba nie ma z tym takich problemów.

Są - i to niemałe. A jak masz mk5 z klimą (czyli z elektrycznym wspomaganiem), to generalnie o FMIC-u (mowa o rozsądnych pieniądzach - bo za duże to wszystko da się zrobić) możesz pomarzyć.

lider_boss - 29 Maj 2012, 19:03

No miejsca nie jest za wiele. Klimy nie mam, wiec jeden problem z głowy. Póki co to na spokojnie do całego plany podchodzę bo to zabawa na wakacje jak wszystko wypali... :)
Fordon - 30 Maj 2012, 00:23

Endura ma lekko inna pompe wtryskowa + oczujnikowany silnik do ECU ktore tylko siedzi tam zeby denerwowac a tak to nuda i jest to to samo...
Endura DI to zupelnie inna konstrukcja jesli chodzi o pompe elektronike i wtryski... ale to nie o to chodzi...
Jak nie masz klimy to nie ma tam wielkiego szalu z mocowaniem FMIC...
Kwestia glowna to kasa jaka chcesz na to przeznaczyc...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group