Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Swap 1.25 na 1.25 z fiesty MK5

PioCars - 5 Cze 2012, 22:17
Temat postu: [MK4] Swap 1.25 na 1.25 z fiesty MK5
Mam pytanie odnośnie silników 1.25 zetec. Czy są między nimi jakieś znaczące różnice? Czyli między tymi z fiest mk4 a tymi z nowszych modeli. Silnik w mojej fieście kończy żywot, remont się nie opłaca, mam do kupienia tanio silnik 1.25 zetec ale z nowszej fiesty, ma inne kolektory itp. Nie mam pojęcia czy będzie on chciał współpracować z kompem z mojej fiesty, ogólnie z całym osprzętem. czy pasuje skrzynia itp. Po prostu czy da się zrobić swap, oznaczeń tamtego silnika nie mam. Prosze o wszelkie informacje, bo mój silnik to 1 litr oleju na 300 km
Marcin - 6 Cze 2012, 08:31

wszystkie 1,25 są takie same (chyba od mk6 w głowicy nie ma regulacji luzu płytkami tylko całymi szklankami - nie pamiętam czy to dotyczy 1,6 czy wszystkich zetecow-s), różnice są w osprzęcie silnika dla danego modelu. jak masz z mk5 to porozkręcaj osprzęt (aczkolwiek różnica chyba jest tylko w kolektorze dolotowym) i zamontuj stary, wtedy nie będziesz miał zabawy w szukaniu z elektryk co gdzie podłączyć.
PioCars - 6 Cze 2012, 20:11

Dzieki za odpowiedź o to własnie mi chodziło. czyli wszystko co 1.25 zetec forda moge pchać bez różnicy jakie ma oznaczenia silnika, wystarczy graty z mojego przełożyć i bedzie grało?
Marcin - 7 Cze 2012, 11:25

ręki sobie nie dam uciąć, na 99,99% wszystkie słupki są takie same. zetec-s(e) -> duratec
Fordon - 7 Cze 2012, 14:52

Prosta sprawa..
Stawiasz oba silniki obok siebie, przekladasz z trupa kolektory i osprzet na biorce skrecasz, wkladasz odpalasz... to w takim szybkim skrocie :yes:

PioCars - 8 Cze 2012, 23:15

Swapa już nie jednego robiłem i to na różne dziwne wynalazki, ale z fordem dopiero zaczynam przygode, nie wiem jak to z tym jest do końca wiec wole dopytać. zeby nie było że kupie silnik i potem nie bedzie mi pasować do auta. Tym bardziej że żona jeździ fiestą, a jej auto potrzebne cały czas. Wole szybko i bezproblemowo to zrobić. Dzieki wszystkim za pomoc, jak nie bede dawać rady z czymś to bede jeszcze pisać w tym temacie
PioCars - 17 Cze 2012, 10:21

Post pod postem, ale to nic :) Swap zrobiony. Silniki 1.25 nie są wszystkie takie same... różnią się głowicami i kolektorami. Sam się o tym przekonałem mimo waszych zapewnień że silnik mk5 będzie idento. Różnica jest taka ze, listwa wtryskowa jest innaczej mocowana i w nowszych silnikach są mniejsze gniazda wtryskiwaczy w głowicy. Wiec listew zamienić się nie da, a tej z mk5 nie da się przykręcić do kolektora z mk4. Teoretycznie da się ogarnąć, zostawić listwe z mk5 i dorobić mocowania do niej, ale to już druciarstwem zalatuje.

Stanęło na tym że kupiłem silnik z mk4 z osprzętem za 500zł w stanie dobrym i jestem zadowolony :) Gdyby ktoś miał problem z przekładką to pisać i pytać. Może bede mogł pomoć


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group