|
Forum FiestaKlubPolska -
|
![](images/print.gif) |
Ubezpieczenia i rejestracja aut - Kłopoty z zarejestrowaniem auta po SWAPie 1.3 na 2.0
emperor - 5 Lip 2012, 08:58 Temat postu: Kłopoty z zarejestrowaniem auta po SWAPie 1.3 na 2.0 Witam.
Przymierzam się do pewnego przedsięwzięcia.
Zakup jednostki na SWAP z mondea silver top 2.0, (ewentualne) doprowadzenie jej do stanu świetności, zakup Fiesty mk3 w dobrym stanie i wiecie co dalej...
Najpierw planuję, dopinam wszystko na ostatni guzik a wtedy działam.
Nie mam auta które będę stopniowo usprawniał podczas korzystania z niego tylko najpierw je buduję a potem jeżdżę.
Informowałem się dość mocno jak to jest ze swapami na jednostkę większą ale fabrycznie montowaną w tych samochodach a jak to jest ze swapami na większą jednostkę tego producenta ale nie montowaną fabrycznie w tych modelach.
Z ubezpieczeniem mam informacje z pewnej ręki kolega jest agentem ubezpieczniowym i już sprawdzał to dla mnie.
Przejdę jednak do sedna sprawy. Ja chcę legalne auto do jazdy po drogach.
Mam obok siebie 2 stacje kontroli pojazdów i dzwoniłem teraz do tej niedawno otwartej, diagnosta powiedział że pasuje ta opinia od rzeczoznawcy bo za duża różnica pojemności i mocy a i tak bardziej niż on będą ją chcieli w wydziale komunikacji.
Telefon do jednego z rzeczoznawców (chyba najbardziej znany u nas) pytał mnie o powody takiej zmiany co kierowało tą decyzją i dlaczego wsadzono tam "takiego potwora" a ja jemu że to pasjonaci Fiesty (potwora? to nie RS ani V6 )
On zapytał czy były jakieś cięcia i dłubania (chodziło mu o druciarstwo i inne prowizorki) no to ja mu na to że nie i że to silver top itd... on ok.
Rozgadał się i powiedział że potrzebuje jednak zaswiadzczenie z jakiegoś zakładu który robił przekładkę to ja byłem na to przygotowany i powiedziałem mu to:
Zgodnie z (art. 66 ust.4 pkt 6 lit.b ustawy prawo o ruchu drogowym), który wyjaśnia sprawę kiedy potrzebne jest zaświadczenie od uprawnionego warsztatu o dokonaniu swapa. Otóż jeżeli zmiany konstrukcyjne wprowadzone w pojeździe powodują zmainę rodzaju pojazdu wtedy wymagane jest, aby zmiany tej dokonał warsztat.
No a on że to wszystko można pod to podciągnąć ale że on potem odpowiada za bezpieczństwo na drodze itp i że musi mieć pewność że wszystko jest ok a przekładki nie robił jakiś ślusarz, rolnik czy cieśla.
Zapytałem go to potrzebuję zaświadczenie jakieś?
On na to że jakieś zaswiadczenie z zakładu na którym jest napisane "oświadczam że zmiana silnika nastąpiła zgodnie z procedurą oraz że..." bla bla coś tam jesczze miało być że jest poprawnie zamontowany.
Czyli na dzień dzisiejszy to trochę długa procedura :(
1.) Zakład mechaniki pojazdowej - zaświadczenie o poprawnej zmianie silnika
2.) Rzeczoznawca - opinia
3.) Stacja kontroli pojazdów - przegląd rozszerzony
4.) Wydział komunikacji - nowy dowód (miękki)
5.) Ubezpieczyciel - dopłata różnicy (indywidualna wycena bo w eurotaxie nie ma fiesty mk3 z 2.0)
6.) Wydział komunikacji - nowy dowód (twardy)
Jaka lipa jestem zaniepokojony tym zaświadczeniem z zakładu mechaniki pojazdowej bo ja nie chciałem tego robić w żadnym zakładzie.
Wiem wiem podobne tematy były ale proszę was o jakieś rady i o pomoc jak to załatwić.
vegetagt - 5 Lip 2012, 14:33
emperor napisał/a: | a i tak bardziej niż on będą ją chcieli w wydziale komunikacji. |
Zapytaj wydział, bo jak zawsze ludzie opisywali swoje przeboje z rejestracją, to im to najbardziej latało.
Kenczorf tutaj pisal, że badanie rozszerzone na 1.8 zrobili mu bez problemu. Może warto by go poprosić, by zapytał na tej stacji czy z 2.0 tez można bez problemu przyjechać. Do Tarnowa az tak daleko nie masz.
Daras84 - 5 Lip 2012, 15:09
za duzo kombinujesz... inaczej gdy sie cos zaltwia bo trzeba a inaczej pytajac na sucho... kazdy cie zleje bo zawracasz mu tylko gitare...
vegetagt - 5 Lip 2012, 15:11
Daras84, ale ja tą samą śpiewke o rzeczoznawcy słyszałem stojąc z autem pod stacją diagnostyczną. Nawet na jedną wjechałem, ale jak usłyszeli to kazali wsteka wrzucić i spadać
emperor - 5 Lip 2012, 18:07
No 1.8 był fabrycznie montowany w mk 3 a 2.0 nigdy nie był i o to im się rozchodzi.
Jak wsadzę coś większego ale z tego modelu mk3 do tego modelu mk3 to powinno nie być problemów.
gniewny - 5 Lip 2012, 18:26
ale przeciez Faza miał kilka silników większych niż seryjne fiesty i miał normalnie zarejestrowane auto, może jego spytaj, jak to rozwiązał.
Ktoś tu jeszcze mial 2.0turbo na krakowskich blachach (nie wiem kto) i tez pewnie miał to normalnie zrobione.
chyba, że się mylę?
BuMeL - 5 Lip 2012, 18:50
Bober
http://www.fiestaklubpols...ghlight=przypal
Peedro - 5 Lip 2012, 19:34
Po pierwsze witam kolegę z Nowego Sącza
Spróbuj podjechać na diagnostykę na PKS na Wyspiańskiego. Gadałem z kierownikiem tamtejszym (nomen omen kazał mi z nim gadać rzeczoznawca) i powiedział że nie powinno być problemu z tym by diagnosta podbił przegląd i dołożył adnotację o zmianie silnika na 2.0. Mnie to czeka w przyszłym roku gdyż nie mam zamiaru płacić 2 razy za przegląd, a robiłem w maju. Jako tako obskoczyłem wszystkie nasze sądeckie stacje i wszędzie robią jakieś problemy niestety. A z pewnego źródła wiem, że w wydziale komunikacji nie interesują ich żadne dodatkowe papiery tylko kwit z przeglądu w którym będzie odnotowana zmiana silnika na pojemność 2.0.
Pozdro
|
|