Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Skręca za lekko, jak ze wspomaganiem

maxx304 - 17 Lip 2012, 10:36
Temat postu: [MK3] Skręca za lekko, jak ze wspomaganiem
Witam. Zaobserwowałem ostatnio w mojej Fieście, że koła przednie chodzą luźniej niż zwykle - nie czuć takiego lekkiego oporu przy skręcaniu jak zawsze, mam wrażenie że jeżdżę samochodem ze wspomaganiem, albo że koła trzymają się na galarecie. Przy zawracaniu, gdy maksymalnie skręciłem koła i zatrzymałem się (skręt w lewo), poczułem że koła samoczynnie "dokręciły" się do końca (tak jakbym lekko dokręcił kierownicą). Co to może być? Dodam, że sprawdzałem organoleptycznie, czy gdzieś nie ma luzów (targałem ręką różne elementy przy przednich kołach). Luzów nie zaobserwowałem.
JoeMix - 17 Lip 2012, 23:39

Może dopompowałeś koła ostatnio,,, z tym dokręcaniem to jeśli wcześniej nie było a się tak zrobiło to podjedz na kontrole geometrii,,,
maxx304 - 18 Lip 2012, 08:33

JoeMix napisał/a:
Może dopompowałeś koła ostatnio,,, z tym dokręcaniem to jeśli wcześniej nie było a się tak zrobiło to podjedz na kontrole geometrii,,,


Koła były pompowane wcześniej, ze 2 miesiące temu... ale takich akcji nie było.
Wczoraj jeszcze raz obejrzałem wszystko z przodu, i mam wrażenie, że lewe koło zużyło mi się bardziej po zewnętrznej stronie. Geometria? Czy geometria może się zmienić sama z siebie? W żadną dziurę nie wjechałem, w nic nie uderzyłem. Może to kwestia zbieżności? Co sądzisz, JoeMix?

JoeMix - 18 Lip 2012, 09:01

maxx304 napisał/a:
Czy geometria może się zmienić sama z siebie?
Tak, np. na dziurze w drodze po której jedziesz,,, i nie musi być to konkretne łub,,, wystarczą dziury jakich wiele na drodze i zawieszenie siada,,, Zbieżność to element geometrii,,, dlatego dobrze ją sprawdzić wtedy ma się pogląd na przedni zawias, czyli nie tylko czy koła są rozbieżne, ale także jak są pochylone i czy oba tak samo,,, problemem jest to że we Fieście jest to nieregulowane, ale nie znaczy to ze nie można tego pomierzyć i sprawdzić w tabelach czy mieści się w normie (oraz jak wspomniałem czy jest równo po obu stronach). w Łodzi kontrola geometrii to 20PLN i można zrobić z lotu, na (kontrole geometrii i) ustawienie zbieżności która wtedy kosztuje 50 trzeba już się umówić,,,
maxx304 - 18 Lip 2012, 09:27

JoeMix napisał/a:
maxx304 napisał/a:
Czy geometria może się zmienić sama z siebie?
Tak, np. na dziurze w drodze po której jedziesz,,, i nie musi być to konkretne łub,,, wystarczą dziury jakich wiele na drodze i zawieszenie siada,,, Zbieżność to element geometrii,,, dlatego dobrze ją sprawdzić wtedy ma się pogląd na przedni zawias, czyli nie tylko czy koła są rozbieżne, ale także jak są pochylone i czy oba tak samo,,, problemem jest to że we Fieście jest to nieregulowane, ale nie znaczy to ze nie można tego pomierzyć i sprawdzić w tabelach czy mieści się w normie (oraz jak wspomniałem czy jest równo po obu stronach). w Łodzi kontrola geometrii to 20PLN i można zrobić z lotu, na (kontrole geometrii i) ustawienie zbieżności która wtedy kosztuje 50 trzeba już się umówić,,,


Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Napisałeś, że jest to nieregulowane - chodzi o pochylenie kół? Wychodzi na to, że są elementy zawieszenia, które można tylko zmierzyć, czy łapią się w normach, ale nie da się ich wyregulować, zgadza się?

Co wtedy z takim nieregulowalnym fantem zrobić?

JoeMix - 18 Lip 2012, 11:52

maxx304 napisał/a:
Co wtedy z takim nieregulowalnym fantem zrobić?
Można tylko zbieżność ustawić i jak jest bardzo krzywo wymienić zawieszenie,,, bo np. może się skrzywić wahacz czy amortyzator,,,
maxx304 - 19 Lip 2012, 11:30

JoeMix napisał/a:
maxx304 napisał/a:
Co wtedy z takim nieregulowalnym fantem zrobić?
Można tylko zbieżność ustawić i jak jest bardzo krzywo wymienić zawieszenie,,, bo np. może się skrzywić wahacz czy amortyzator,,,


OK, w takim razie czeka mnie podjazd na stację diagnostyczną, mam nadzieję że to tylko zbieżność... Dzięki serdeczne za pomoc, JoeMix.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group