wolverinexxx - 22 Wrz 2012, 12:21 Temat postu: [MK3] Fiesta futura 2.0 16v1. NICK: wolverinexxx
2. IMIĘ: Jędrzej
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: Futura
5. ROCZNIK: MK3, 94r.
6. SILNIK: RS2300
7. OPIS AUTA:
Auto do codziennej bardzo szybkiej jazdy, ale wyrabiam się z mandatami i punktami
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: obniżone i utwardzone zawieszenie, maska zrobiona na gładko,
b. mechaniczne: swap z 1.6 16v > 2.0 16v > 2.3 16v na głowicy i osprzęcie z rs2000, heble z escorta rs2000 (tarcze nacinane, nawiercane) wydech 55mm na jednym końcowym tłumiku z bmw e39 3.0d skrzynia z escorta 1.6 16v przyspieszony wałek ssący i opóźniony wydechowy=mega moment obrotowy już przy 1700obr
c. audio: tuba + 2x wzmacniacz + 4x głośniki + 2x tweetery+ dobre jvc
d. inne: naprawa samochodu po kolizji
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: nałożyć trochę kitu i pomalować
b. mechaniczne:ogarnąć się z sondami bo coś szarpie przy 1500obr
c. audio:-
d. inne-
10. FOTKI AUTA
TomeX500 - 22 Wrz 2012, 12:26 Nie polecam skrzyni z 1.1 BuMeL - 22 Wrz 2012, 12:26 Cieszymy się, że wróciła na forum. Powodzenia w pracach.wolverinexxx - 22 Wrz 2012, 12:30
TomeX500 napisał/a:
Nie polecam skrzyni z 1.1
dlaczego, że szybko się rozleci? Stunt_Man - 22 Wrz 2012, 13:35 skrzynia z 1.1 słabo sie spisuje z silnikiem 2.0
już zostaw tą co tam jestDaras84 - 22 Wrz 2012, 15:51 daj skrzynie z 1.6 16V futuryMarcinowaty - 23 Wrz 2012, 21:01 Wg. mnie ogólnie jest fajnie. Dałbym tylko szeroką stal jakąśFiFa - 25 Wrz 2012, 19:39 haa juz wiem kto byl szybszy ode mnie, a miałem ja brac
Skrzynie jak mowia, od Futury 1.6 16v! Ogolnie najlepsze sa jednak te do 16v, innych nie oplaci sie brac!
Ogolnie fajna, szkoda tylko ze taka zmeczona! Sporo pracy bedziesz mial z ta blacharka... hanysek - 25 Wrz 2012, 20:25 grunt ze jes na forum powodzenia wolverinexxx - 3 Gru 2012, 17:38 up wypadekmadek - 3 Gru 2012, 17:46 Hmm co się stało?kamilocha1 - 3 Gru 2012, 18:07 ona jest zmeczona bo z wkurwy jak sie zdupil poprzedni 2.0 expoprzedni wlasciciel ją zbutował na A1 ;Dkamilocha1 - 3 Gru 2012, 18:11 aaa i ona ma futurowa skrzynie bo ori byl tam 1.6ziutek ktorego o ile sie nie myle ma teraz Pietrekk ;dStunt_Man - 3 Gru 2012, 18:12 kogoś moc poniosła?wolverinexxx - 3 Gru 2012, 18:49 Wiedziałem że ją ktoś zbutował bo cała pognieciona, z własnej winy nie przywaliłem tylko koleś wymusił mi teraz czekam na rzeczoznawcę a potem rozbiorę i zobaczę czy da się jeszcze z niej coś zrobić Daras84 - 3 Gru 2012, 21:44 daj fotoKrzysiek - 3 Gru 2012, 22:05 Daras masz w pierwszym poście.Daras84 - 4 Gru 2012, 08:59 nie ma tragedi, wachacz amor mocowanie wachacza i ogien:D,wolverinexxx - 4 Gru 2012, 09:46
Daras84 napisał/a:
nie ma tragedi, wachacz amor mocowanie wachacza i ogien:D,
powiem Ci że amor cały jest czemu się bardzo dziwie, mocowanie "sanek"- (jeśli to tak mogę nazwać) jedno jest wyrwane przez półoś (skoszone), podłoga na miejscu pasażera wgnieciona od koła i drzwi poprzesuwane lub poprostu dach lekko podbiło od strony pasażera i jest luka między drzwiami a słupkiem. Mocowanie to co zostało skoszone przez półoś jestem w stanie przespawać z tej drugiej fiesty i tak samo te niby sanki musiałbym też przełożyć i można byłoby dalej śmigać, drzwi wymienić od strony kierowcy oba błotniki i zderzak, podłużnica jest cała i kielich również, ale popękała w okół kielicha ta masa uszczelniająca co się ją daję między blachami, zgrzewami. Teraz jedzie do mnie rzeczoznawca, po oględzinach zabieram się do roboty, jeśli ta buda nie będzie się nadawać mam drugą (zdj)
rozebrałem i raczej nic z tego już nie będzie
wolverinexxx - 5 Gru 2012, 16:44 postępy są Daras84 - 5 Gru 2012, 19:50 mASy wkoło kielicha zawsze sa spękanekamilocha1 - 5 Gru 2012, 20:37 niezawsze ptysiu ;dwolverinexxx - 9 Gru 2012, 13:01 robota idzie teraz tylko na przegląd Krzysiek - 9 Gru 2012, 13:32 pudełko po pizzy na ziutku ale ładnie CI tam powyginało wolverinexxx - 9 Gru 2012, 13:50 po odbiciu od focusa poleciałem tam do rowu, kilka metrów i by się na słupie zatrzymała, po drodze natrafiła na korzeń co dobiło podłogę
profi - 9 Gru 2012, 14:54 W Paczkowie trzasnąłeś? Hmmm możę nawiedzę Cię pod koniec stycznia, początek lutego, jak będę do Głuchołaz jechał.wolverinexxx - 9 Gru 2012, 16:13 no kilometr od domu zaraz przed znakiem, myślę że w styczniu to już będzie wszystko na igłe zrobione Daras84 - 9 Gru 2012, 16:20 no i dobrze że wrócilła do żywych. ile ci wypłacili ?wolverinexxx - 10 Gru 2012, 09:12 jeszcze nie wypłacili ale wycena na 3400 ale się odwoływałem bo instalacji lpg nie wliczyli do ceny pojazdu a mam fakturę na 2600 za lpg. a wartość auta po kolizji obliczyli na 500zł to na dzien dzisiajszy 2900 do wypłaty i ewentualnie jakas dopłata bedzie za lpg.Daras84 - 10 Gru 2012, 10:38 tose całą bude zrobisz i odmalujesz:Dvegetagt - 10 Gru 2012, 11:42 Dobra wycena. Raczej bym się za taką nie obraził wolverinexxx - 10 Gru 2012, 14:41 przyszło na konto 2900 jeszcze może przyjdzie dopłata że była nowa instalacja lpg, akurat będzie na nowe progi malowanie itp
13.12.2012
Krótka skrzynia z 1.3 włożona jest ogień tylko czekam na dobrą maglownicę.
23.12.2012 na zajechanej pompce paliwa wolverinexxx - 26 Lut 2013, 22:55 Rusza projekt 1.8 zvh początkowo na jakieś 0.6 bara czyli soft turbo. Kupiłem erst i teraz zacznie się łączenie dołu od 1.8 zetec z głowicą 1.6 8v Projekt jest taki: uzyskać początkowo jakieś 180-200km bez zakuwania spodu, a z czasem wiadomo może pojawi się w środku wossner. Teraz tylko muszę zakupić silniczek 1.8 zfrezować tłoki, wsadzić kanapkę i złożyć do kupy na głowicy z 1.6 i oczywiście kilka pierdułek takich jak przewody do turbiny, wywiercenie kilka otworów na pompe wody z 1.6 i na napinacz, śruby arp itp. Później włożyć to do budy(myślę że na wakacjach będzie gotowe i będzie czekało na strojenie) podłączyć ecumastera i wio na strojenie a w przyszłości może kute tłoki i korby i wtedy dół już od 2.0 no i coś ponad 240 koników Narazie na ten cel mam przewidziane + - 3000zł i powinno wystarczyć, bo turbine po regeneracji mam, ic i inne graty też są tylko trzeba to połączyć z 1.8 a roboty z tym dużo nie ma gorzej będzie znaleźć kogoś kto to dobrze wystroi. Oczywiście w planach uwzględniłem nowe panewki pierścienie, ale będzie na seryjnych korbach z tym że na śrubach arp to może po 2 dniach się nie rozleci przy ok 180 konikach. luki - 26 Lut 2013, 23:08 skoro dajesz przekładkę "kanapkę" to po co frezować i osłabiać i tak cienkie denko tłoka
btw pewnie znasz ZVHwolverinexxx - 27 Lut 2013, 21:26
luki napisał/a:
skoro dajesz przekładkę "kanapkę" to po co frezować i osłabiać i tak cienkie denko tłoka
btw pewnie znasz ZVH
ale po zfrezowaniu oryginalny tłok ponoć wytrzymuje do 1 bara... a z takimi i podobnymi stronkami z uk już się zapoznawałem wszędzie jest zmianka o frezowaniu tłoka o jakieś 0,5mm Jeszcze tylko nie wiem gdzie najlepiej przewód ciśnieniowy z bloku do turbiny poprowadzić, bo powrót to mam ogarnięty a ciśnienie to hmm nie bardzo wiem z którego miejsca w bloku najlepiej.Daras84 - 27 Lut 2013, 21:35 lukiemu chodziło pewnie o fakt ze odprężasz uszczelka, więc frezowanie jest zbędne, albo jedno albo drugiewolverinexxx - 27 Lut 2013, 21:52 hmm no to lepszym rozwiązaniem będzie kanapka niż zabieranie materiału z tłoka luki - 27 Lut 2013, 22:00
Daras84 napisał/a:
lukiemu chodziło pewnie o fakt ze odprężasz uszczelka, więc frezowanie jest zbędne, albo jedno albo drugie
dokładnie o to mi chodziło
Cytat:
a ciśnienie to hmm nie bardzo wiem z którego miejsca w bloku najlepiej.
najtaniej wkręcasz trójnik zamiast czujnika ciśnienia, podłączasz przewód do turbo, czujnik a można i o wskaźnik sie pokusić, warto tez sprawdzić czy na wejściu oleju do turbo jest "restryktor" bo ci wypcha uszczelnieniaFiFa - 27 Lut 2013, 22:03 a wytlumacz mi dlaczego składasz na głowicy z 1.6 8v? dlaczego ona bedzie lepsza od 16v? Co ma na celu taka modyfikacja?Grax - 27 Lut 2013, 22:09 Chodzi o ilosc zaworow pewnie .... Wiem ze silniki 16V nie lubia turbovegetagt - 27 Lut 2013, 22:18 Grax,
głowica od cvh na bloku od zeteca 2.0 daje stopien kompresji nadający się do uturbienia. Na 1.8 pewnie po prostu zmieni się ta wartość.wolverinexxx - 27 Lut 2013, 22:21
Cytat:
najtaniej wkręcasz trójnik zamiast czujnika ciśnienia, podłączasz przewód do turbo, czujnik a można i o wskaźnik sie pokusić, warto tez sprawdzić czy na wejściu oleju do turbo jest "restryktor" bo ci wypcha uszczelnienia
i wydaje mi się że taki trójnik już mam przy silniku 1.6 z erst to jeden problem już z głowy, wszystko inne mniej więcej wiem jak zrobić, pozostanie tylko strojenie no chyba że sam się nauczę hmm kto wie hamownie mam niedaleko tylko sonde szerokopasmową czy afr i można kombinowaćwolverinexxx - 27 Lut 2013, 22:28
FiFa napisał/a:
a wytlumacz mi dlaczego składasz na głowicy z 1.6 8v? dlaczego ona bedzie lepsza od 16v? Co ma na celu taka modyfikacja?
a to że nie będę musiał wyspawać nowego kolektora pod turbo z głowicy od ziutka lub przebijał się przez kanały olejowe i wodne jakbym chciał zastosować kolektor wydechowy wraz z turbiną rst. Zakładając czapkę od 1.6 nic nie muszę kobinować z kolektrorami tracić nerwy itp. poza tym mam turbinę świeżo co po regeneracji i całe 1.6 rst jako dawce. Główną rolę odgrywają tu koszty, a jak mam już części z 1.6 które wystarczą mi na planowaną moc po co utrudniać życie i kombinować z tamtą głowicą (16v) która według mnie często w serii zawodzi a co dopiero przy turbo.
Może niech ktoś się wypowie kto to przechodził co będzie lepszym rozwiązaniem: głowica taka jaka powinna być przy ziutku 16v czy hybryda z 1.6 cvh? co będzie lepsze, łatwiejsze do ogarnięcia i żywotniejsze, bo samochód ma służyć do jazdy a nie do upalania raz w roku tak żeby przejechał 400 metrów i koniec. Oczywiście na kute tłoki i korbowody może kiedyś się pokuszę jak mocy zacznie brakować i pieniędzy będę miał za dużo, teraz mówimy o takim jakby wstępie do turbo bo o niskim doładowaniu bez żyłowania silnika na wysokie moce.luki - 27 Lut 2013, 23:01 ja bym zostal przy 16v mniej dłubaniny
rozrząd pompa wody...
kolektor wydechowy to nie problem albo dorobić flansze i przykręcić tez z cvh do głowicy z CVH, albo założyć kolektor z foki 4-1 i dospawać flansze pod turbo...FiFa - 28 Lut 2013, 17:07 luki, dokładnie barany z focusa i tylko flansze dospawac pod turbinke, jesli chodzi o kolektory. Ja bym robil raczej na głowicy 16v, a jesli masz ochote dłubac z rozrzdami to bym do dołu silvera głowice black topa zakładal. Nie wiem co inni o tym sadza, ale w Twoim przypadku nie bardzo mi sie widzi połaczenie głowicy cvh 16 z blokiem zeteca 1.8, a 2 jak tak robisz to oile sie nie myle doprezy to dodatkowo silnik.kamilocha1 - 28 Lut 2013, 18:21 angole jakos tak robiąi kozak sprawa. ja jestem za zvhTomeX500 - 1 Mar 2013, 09:30 Prawda jest taka, że budowa głowicy 8v jest lepsza pod turbo niż 16v, nie tyczy się to tylko zeteca/cvh a wszystkich silników.BuMeL - 1 Mar 2013, 19:05 A jakby rozwiercić kanały w 16v z podwójnych w jeden ? :> fizycznie jest to wykonalne bo między nimi nie ma kanałów cieczy.wolverinexxx - 2 Mar 2013, 12:31 Angole przeróżne rzeczy robią z fordami. Co prawda dwa walki to nie jeden, ale cena tuningowego walka do 1.6 cvh kosztuje w przeliczeniu 1000zl i sa do wyboru z różnymi czasami otwarcia zaworu od 260 do ponad 280 stopni a do zeteca jeden walek kosztuje 1400zl trzeba przemnożyć przez 2 i mamy prawie 3000zl. A co do rozrzadu i pompy wody to sie tylko wydaje że dużo roboty a tak na prawdę jak sie ma już wszystkie części wystarczy pomierzyć wywiercić otwory nagwintowac i po sprawie. Tylko jak wczoraj patrzyłem pod maskę fiesty to trzeba bedzie coś z pasem przednim wykobinowac i chlodnicą bo turbo nie wejdzie Ciekawy jestem co do spalania takiego auta, bo przy normalnej jeździe powinien spalić tyle co wolnossący lub leciutko wiecej, nie mówię o kręceniu do końca bo wiadomo spali dużo wiecej niż wolnossący ale za to jaka frajda z jazdy. kolega ma saaba 2.3 turbo z seryjnych 180 koni zrobionego na ponad 200 i średnie spalanie ma poniżej 10 litrów, ciekawy jestem czy na takim uturbionym zetecu byłoby takie spalanie np na trasie jakiejś przy dopuszczalnych prędkościach, ale myśle że tak no chyba że sie myle, to niech ktos poprawi kto już zbudowal i jeździł taką zabawką i ma pewne doswiadczenia z tym zwiazane. Moze ktoś sie wypowie na temat zeteca turbo i hybrydy z czapką od 1.6 co będzie lepszym rozwiązaniem. Nie chodzi mi tu o jakieś mega wysokie moce tylko takie zeby autko jeździło a inni w nowych furach patrzyli z niedowierzaniem jak znikam przed nimi w sumie i tak teraz to już robię 2 litrami ale to już troszkę za słabe jest i dlatego trzeba zbudować coś z turbem
[ Dodano: Wto Paź 07, 2014 15:05 ]
po ponad roku mam 2.3 16v hybryde na głowicy z rs2000, pierwszy swap na ten silnik nie przyjął się bo wypaliło tłoki, drugi swap też sie nie przyjął (kapitalka głowicy, nowy dół) i obróciło panewkę :/ no i wymieniłem wał z panewkami i śmiga jak ta lala, narazie zrobiłem ok1200km ale problemów nie ma oprócz porannego odpalania gdy silnik zimny to szarpie rozgrzeje się jest prawie git. Prawie bo przy ok 1500obr szarpie strasznie jadąc np na rondzie i trzeba wysprzęglać bo silnik wyleci z budy