|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Tuning mechaniczny - [MK3] ZETEC - cofanie zapłonu 
						
												 kenczorf - 4 Paź 2012,  21:05 Temat postu: [MK3] ZETEC - cofanie zapłonu Ile mozna cofnac lub ile najlepiej cofnac zaplon w zetecu? Korzystam z PB98. Moge podac wiecej info u silniku jesli potrzebne.
 
Jesli to cos zmienia to swinia to SMT6
												 Fordon - 4 Paź 2012,  22:04
  w wolnossaku cofac zaplon??  
 
Jaki masz CR?? Jak wyglada log z SMT6 przy seryjnych nastawach typu "0".  
 
 
Przy ssaku przyspieszasz zaplony zaleznie od predkosci obrotowej, na odpalanie +10* masz w serii na idle speed masz 11-14*. Do dobrego nastawiania kata zaplonu musisz miec Knock sensor, bez tego mozesz zrobic wiecej szkody niz pozytkowania. 
 
Malo tego do strojenia potrzebna jest sonda AFR.
												 kenczorf - 4 Paź 2012,  22:15
  Wczoraj w nocy suzkalem info i moze chodzilo o przyspieszenie a nie cofniecie zaplonu. CR nie liczylem...ale glowica jest tylko 0.4mm scieta. Co do logow to nie wiem bo to kolega majstruje w programie...ja tylko prowadze. 
 
knock sensora niema niestety....a AFR mamy bo wedlug niego wystroilismy dawki paliwa.
 
Pytam bo kolega nie chche majstrowac na pale z zaplonem
 
Czyli mam rozumiec, ze niema uniwersalnych bezpiecznych wartosci tak? 
 
Ewentualnie co musialbys wiedziec aby pomoc?
												 kuba87 - 4 Paź 2012,  22:20
  wydaje mi się że musicie dobrać doświadczalnie, tak aby dobrze ciągnął na niskich obrotach jak ina wysokich. i naprawdę będzie potrzebny knock sensor, żeby stukowe nie wypaliło uszczelki, albo motoru nie zabiło.
												 Fordon - 4 Paź 2012,  22:29
  To zapytam inaczej, ile aut kolega wystroil, jak macie wpiete przewody z SMT pinami do ECU, i jak chcecie emulowac sygnal SAW bez ekranyowania miedzy EDIS a SMT... Z ktorego pinu pobierany jest sygnal czujnika walu... czy SMT pokazuje wam prawidlowe obroty, czy widzi AFR, jaki AFR target obraliscie, jakie wartosci z MAP A przybralisci po zebraniu logow a jakie wartosci podane sa dla MAP B... Bez logow moge tylko sobie poskakac w kolo... z zaplonami nie ma tak ze jest uniwersalne sterowanie bo silnik silnikowi nie jest rowny...  
 
Jak sie dobrze postaracie to zaplon zabije wam uszczelke pod glowica w 1000km...  Pisania jest tu tyle ze zanudzil bym 3/4 ludzi i nikt by nie przeczytal tego do konca...
												 Fordon - 4 Paź 2012,  22:32
  kuba87, Doswiadczenia zle wychodza jesli ktos kto robi cos zaczyna dlubac w zaplonie i nie wie jak odczytac log... a tu na to wychodzi skoro sa pytania co i jak zrobic zeby sie nie narobic a zrobic... 
 
Samo sterowanie czasami wtryskow da dobre rezultaty jesli wie sie gdzie zubozyc dawke a gdzie podlac i jak dodac zaplonu na koniec... 
 
Swinka w porownaniu z np EMU (stand alone to zabawa w piaskownice).
												 kenczorf - 4 Paź 2012,  22:58
  Stroil kilka, ale nie wiem czy robil same mapy paliwoe czy zaplonami tez sie bawil. Nie wnikalem w to. 
 
Wpiete mamy +, -, sygnal z tps, sygnal z edisa, oraz wpiecie w Maf i czujnik walu. 
 
Mapy paliwa robione poprzez oszukiwanie Mafa
 
Obroty pokazuje prawidlowe
 
AFR nie podpiety do smt tylko w wyswietlacz pokazujacy aktualny stan.
 
AFr przy WOT pokazuje 12.8 - 13 (przed strojeniem bylo 14.7)
 
Regulator cisnienia paliwa 3 barowy bo na 2.7b nie dalo sie podlac zakresu od 5k rpm w gore
												 Fordon - 5 Paź 2012,  08:12
  Piny SMT VS Piny ECU bo pod co podpinac to wiem    korekte paliwa po ECT macie zapieta ?? 14.7 to to auto nie mialo prawa sie napedzac ...    
												 bobson - 5 Paź 2012,  11:17
 
  	  | Fordon napisał/a: | 	 		  | Pisania jest tu tyle ze zanudzil bym 3/4 ludzi i nikt by nie przeczytal tego do konca... | 	  
 
 
Ja z chęcią poczytam   
												 kenczorf - 5 Paź 2012,  17:04
  smt6 - wtyczka kompa
 
13 - 1 +
 
1 -20 -
 
7 - 47 tps
 
18 - 50 maf ecu
 
6 - 50 maf silnik
 
19 - 56 wal ecu
 
8 - 56 wal silnik
 
14 - 56 wal silnik ale po co to nie wiem
 
 
Przewod do Ect nie wpiety wiec niema po nim korekcji.
 
 
Co do AFR to przy 14.7 smialo upalalem na cwiartkach i jechalo nie wiele gorzej jak teraz. Albo juz tak przywyklem, ze roznicy prawie nie czuje.
												 Fordon - 5 Paź 2012,  19:00
  Sygnal forda to Unipolar i podpinasz pin 20 zamiast 19...     14,7 to powinno byc na wolnych obrotach.  
 
Do ssaka wyprzedzasz zaplony ale do tego oscyloskop i lampa stroboskopowa.
												 kenczorf - 5 Paź 2012,  20:06
 
  	  | Fordon napisał/a: | 	 		  | Sygnal forda to Unipolar i podpinasz pin 20 zamiast 19...  | 	   tutaj sugerowalismy sie rozpiska power perfect dla rqc http://www.perfectpower.c...D_EEC_-_IV.html ktora pokazuje wejscie do ecu przez pin 19
 
 
A tutaj rozpiska pinow SMT6 http://www.perfectpower.c...d=201&Itemid=65
 
 
Skoro z zaplonem ejst taki problem, to co jeszcze ta swinai mozna zrobic oprocz mapy paliwowej? Skorygowac mape o wartosci temperatury i tyle?
 
 
 	  | Fordon napisał/a: | 	 		  | 14,7 to powinno byc na wolnych obrotach | 	  
 
Komp tak sterowal, ze taka wartosc pokazywala sie przy pelnym otwarciu przepustnicy
												 Fordon - 5 Paź 2012,  20:28
  SMT 6 to drewno troche... ale tyle dobrze ze mozna przestawic dawki paliwa, zubozyc gdzie trzeba, czy dolac gdzie trzeba i tyle... wszystko zalezy od modow, mozesz SMT uzyc jako sterowanie solenoidem od NX-a... 
 
 
http://imageshack.us/f/26/beztytuuqzg.jpg/
												 kenczorf - 5 Paź 2012,  20:32
 
  	  | Fordon napisał/a: | 	 		  | wszystko zalezy od modow | 	  mody sa takie jak opisalem...porting, wydech, dolot, wiekszy reulator cisnienia...
 
 	  | Fordon napisał/a: | 	 		  | mozesz SMT uzyc jako sterowanie solenoidem od NX-a... | 	  nitro nie  bedzie   
												 kenczorf - 5 Paź 2012,  21:16
  Kolega pyta czy swinka ma mozliwosc obsluzenia czestotliwosci mafa gdy wepniemy ten czujnik walu w pin 20 a nie w 19?
												 Fordon - 6 Paź 2012,  13:10
  Paliwo a zaplon to 2 odrebne rzeczy ... to nie czestotliwosc MAF-a a napiecie ktore wraca z niego na ECU i to ten sygnal oszukujesz.
												 kenczorf - 6 Paź 2012,  18:42
  przeplywka tak samo jak map-sensor w fordzie ma stale napiecie o roznej czestotliwosci...czyli napiecie jest tak jak piszesz ale to czestotliwosc zmieniasz
												 Fordon - 7 Paź 2012,  09:10
  Napiecie sie zmienia wraz z opornoscia wewnatrz drucikow przeplywomierza dla tego masz tam 12V, 5V , sygnal powrotny i mase... wiec wejsciowo masz kolo 0,8-1,1v a im wiecej powietrza przeplywa zblizasz sie ku 5V tak samo masz na TPS Deflection... Ciezko to widze.
												 
					 | 
				 
			 
		 |