Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Remont silnika 1,25i czy warto??

darkN - 5 Paź 2012, 11:09
Temat postu: [MK4] Remont silnika 1,25i czy warto??
Witam wszystkich bardziej doświadczonych forumowiczów,
mam pytanie odnośnie mojej maszyny i jej serca.
Serce ma 1,25 pojemnośc i puka od 99r i nie dawno przy rutynowej kontroli oleju i uzupełnianiu jego braków doznałem lekkiego szoku. Otóż brakowało w silniku 2 litrów oleju - objawów wizualnych, dźwiękowych brak - kałuż pod autem nie zauważyłem, niebieskich bąków też.
Przyjmuje czarny scenariusz, że silnik powoli kończy żywota.
1 pytanie: jest sens to reanimować, rozkręcić i naprawić? Jak z dostępnością części i czy kosztowo to się opłaci?
2 pytanie: a moze wymienic silnik, czytalem na forum ze 1,4 podobno pasuje idealnie.
3 pytanie: znacie kogos kto moglby to za przyzwoite pieniadze zrobic we Wroclawiu? (naprawic, ewentualnie znalezc i wymienic silnik)

Dodam, ze jeszcze mam do wymiany przekladnie kierownicza i sprzeglo. Wiec roboty troche bedzie :)

pozdrawiam
Darek

Stunt_Man - 5 Paź 2012, 22:39

pytanie ile kilometrów przejechałeś od ostatniej kontroli poziomu oleju
Puff - 5 Paź 2012, 23:05

Skoro rutynowo, to pewnie z 10'000...
Marcinowaty - 6 Paź 2012, 12:44

Spokojnie może to tylko wyciek? Zaraz remont... Zmierz pierw kompresje.
szumi81 - 6 Paź 2012, 19:04

Zmierz kompreche. 2 litrowy wyciek oleju i by nie zauważył? Jak przyjdzie do roboty to możemy zrobić tylko napisz wcześniej to się zgadamy i zrobimy. Benzyniaki są spoko a Diesli się uczę. Trudno stwierdzić co tak naprawdę się dzieje dopóki się nie rozkręci i nie zajrzy. Mogły pójść nawet pierścienie olejowe i spala Ci olej. Przyczyn może być wiele. Daj znać co i jak... :)
Marcin - 6 Paź 2012, 21:28

jak nie kopci i nie ucieka bokami to pewnie zapieczone pierścionki
Marcinowaty - 8 Paź 2012, 18:13

Czekamy na wyniki kompresji?
darkN - 8 Paź 2012, 20:38

Dzieki za radę na dobry początek. Jutro jadę do pierwszego lepszego warsztatu i sprawdzam kompresję. cdn...
darkN - 17 Paź 2012, 14:09

Udało mi sie w koncu sprawdzić ową kompresje. Jak sie okazało nie jest to taki prosty temat jak myślałem na początku. W pierwszym lepszym warsztacie Pan mechanik chciał mi sprawdzić kompresje w oponach... No coż grunt to dobrze zrozumieć klienta :)

Ale mam już wyniki: Kompresja na każdym cylindrze jest dobra, od 11 do 12 barów.
Po zdjęciu kopułek ze świec okazało sie ze w komorze nad świecami jest dosyć dużo oleju, co by oznaczało wyciek górny. Nie dawno tą uszczelkę miałem wymienianą i nawet była zabezpieczona silikonem bo mechanik stwierdził duże przedmuchy.

Rozmawiałem wstępnie z kolesiem, który mi mierzył kompresje i wg niego wymiana pierścieni, simeringów, uszczelek etc to koszt ok 1400zł - co wy na to?

hubi_2006 - 17 Paź 2012, 17:55

darkN, sam stoję przed pomiarem kompresji itd, ale wycena podana przez Twojego mechanika jest chora. Chyba, że liczy z robocizną :fox:
Moim zdaniem nieopłacalny zabieg przy tych kosztach.
Co do silnika 1.4, 1.6 ze sporta/focusa i 1.7 z pumy zastanowiłbym się jakie masz szanse na znalezienie zdrowego motoru? 1.4 w fieście był zapewne pałowany w przeszłości. 1.7 z pumy... tak :V: sprzedawca pewnie będzie wkręcał, że użytkowany przez starszą kobietę :rotfl: 1.6 z focusa? Jak znajdziesz egzemplarz z rodzinnego kombi to można wierzyć, że jest zdrowy. Uważam jednak, że każdy silnik przed swapem i tak warto skontrolować (zdjąć głowicę) i wymienić rozrząd (wiem, że to oczywiste :-P ).
Przynudzę, ale musisz sobie policzyć ile tą fiestą chciałbyś jeszcze jeździć i czy stać Cię na wydanie przynajmniej 1.5-2k PLN wzwyż na swap silnika.

Wisni@ - 17 Paź 2012, 18:00

darkN, a jaki olej miałes ??
darkN - 18 Paź 2012, 12:56

Olej mam 5W40 Castrola.
a te 1400 to z robociną oczywiście.

Z wymianą silnika to też loteria, bo tak naprawde to do konca nie wiadomo co w nim siedzi. Koszt wymiany jest podobny ale za chwilę można znowu stanąć przed takim samym problemem wiec bardziej jestem skłonny jednak ku remontowi.

Tylko czy ta kwota jest realną i akceptowalną? :)

Parzych - 18 Paź 2012, 14:13

darkN napisał/a:
Z wymianą silnika to też loteria, bo tak naprawde to do konca nie wiadomo co w nim siedzi. Koszt wymiany jest podobny ale za chwilę można znowu stanąć przed takim samym problemem wiec bardziej jestem skłonny jednak ku remontowi.
Mam do sprzedania (w idealnym stanie) silnik Duratec 1,25 z mojej Fiesty (2006r) o przebiegu 64kkm, od wymiany do wymiany nie wymagał nigdy dolewek oleju... Sam silnik jest z 2005r produkcji, do wymiany rozrządu zostało jeszcze 3 lata lub ok 50kkm...
Marcinowaty - 21 Paź 2012, 20:56

darkN napisał/a:
Ale mam już wyniki: Kompresja na każdym cylindrze jest dobra, od 11 do 12 barów.
Po zdjęciu kopułek ze świec okazało sie ze w komorze nad świecami jest dosyć dużo oleju, co by oznaczało wyciek górny. Nie dawno tą uszczelkę miałem wymienianą i nawet była zabezpieczona silikonem bo mechanik stwierdził duże przedmuchy.

Rozmawiałem wstępnie z kolesiem, który mi mierzył kompresje i wg niego wymiana pierścieni, simeringów, uszczelek etc to koszt ok 1400zł - co wy na to?


Czegoś tu Qrwa nie rozumiem. Jak kompresja dobra to po co wymieniać pierścienie i całą resztę. Że tak powiem koleś cie w rogi wali na kase :hahaha: :hahaha:

Zmień NATYCHMIAST "mechanika". :hahaha: :hahaha:

Marcin - 21 Paź 2012, 21:20

Marcinowaty napisał/a:
Czegoś tu Qrwa nie rozumiem. Jak kompresja dobra to po co wymieniać pierścienie i całą resztę.

mechanikiem nie jestem, ale jak puszczają pierścienie olejowe to kompresja będzie ok :fox:

Marcinowaty - 21 Paź 2012, 21:39

Jedź do jakiegoś uczciwego mechanika. Masz może w mieście jakąś szkołe samochodową? Jeżeli tak to pewnie mają warsztat i może ci wszystko sprawdzą i powiedzą co i jak.

To na początek:
http://www.youtube.com/watch?v=sub2NAkmAIA
http://www.youtube.com/watch?v=Nq0xwU_aQeM
http://www.forum.alfaholi...ik_analiza.html
http://pl.wikipedia.org/w...a_%28silniki%29

kuba87 - 21 Paź 2012, 21:43

Marcinowaty, jeśli pierscienie olejowe puszczają, lub ogolnie zapieczone są to kompresja będzie ok lub zblizona do wartości nominalnych.
Marcinowaty - 22 Paź 2012, 20:39

"Pomiar ciśnienia sprężania silnika służy do ogólnego sprawdzenia stopnia zużycia: tłoków, pierścieni tłokowych, gładzi cylindra oraz przylgni zaworów i ich gniazd.
Pomiar ciśnienia sprężania pozwala również ocenić stan uszczelki pod głowicą i wykluczyć lub potwierdzić jej uszkodzenie. " :devil:

ale uwaga:
Trzeba mieć na uwadze, iż w przypadku znacznego zużycia pierścieni tłokowych i nadmiernego tzw. "brania oleju", mogą wystąpić wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania (wyższe niż nominalnie).
Gdy pomiar ciśnienia sprężania wskazuje wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania a silnik pobiera znaczną ilość oleju, może to świadczyć o istotnym zużyciu pierścieni tłokowych, tłoków i cylindrów. Przewrotnie, wysokie ciśnienia sprężania w tym przypadku nie są wynikiem braku zużycia pierścieni tłokowych ale ich nadmiernym zużyciem. Uszczelnienie w tym przypadku jest spowodowane olejem silnikowym który przedostaje się do cylindra i równocześnie uszczelnia parę tarcia pierścień-cylinder.

http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/

Bierze olej ten silnik do "remontu"?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group