|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK4] Remont silnika 1,25i czy warto??
darkN - 5 Paź 2012, 11:09 Temat postu: [MK4] Remont silnika 1,25i czy warto?? Witam wszystkich bardziej doświadczonych forumowiczów,
mam pytanie odnośnie mojej maszyny i jej serca.
Serce ma 1,25 pojemnośc i puka od 99r i nie dawno przy rutynowej kontroli oleju i uzupełnianiu jego braków doznałem lekkiego szoku. Otóż brakowało w silniku 2 litrów oleju - objawów wizualnych, dźwiękowych brak - kałuż pod autem nie zauważyłem, niebieskich bąków też.
Przyjmuje czarny scenariusz, że silnik powoli kończy żywota.
1 pytanie: jest sens to reanimować, rozkręcić i naprawić? Jak z dostępnością części i czy kosztowo to się opłaci?
2 pytanie: a moze wymienic silnik, czytalem na forum ze 1,4 podobno pasuje idealnie.
3 pytanie: znacie kogos kto moglby to za przyzwoite pieniadze zrobic we Wroclawiu? (naprawic, ewentualnie znalezc i wymienic silnik)
Dodam, ze jeszcze mam do wymiany przekladnie kierownicza i sprzeglo. Wiec roboty troche bedzie
pozdrawiam
Darek
Stunt_Man - 5 Paź 2012, 22:39
pytanie ile kilometrów przejechałeś od ostatniej kontroli poziomu oleju
Puff - 5 Paź 2012, 23:05
Skoro rutynowo, to pewnie z 10'000...
Marcinowaty - 6 Paź 2012, 12:44
Spokojnie może to tylko wyciek? Zaraz remont... Zmierz pierw kompresje.
szumi81 - 6 Paź 2012, 19:04
Zmierz kompreche. 2 litrowy wyciek oleju i by nie zauważył? Jak przyjdzie do roboty to możemy zrobić tylko napisz wcześniej to się zgadamy i zrobimy. Benzyniaki są spoko a Diesli się uczę. Trudno stwierdzić co tak naprawdę się dzieje dopóki się nie rozkręci i nie zajrzy. Mogły pójść nawet pierścienie olejowe i spala Ci olej. Przyczyn może być wiele. Daj znać co i jak...
Marcin - 6 Paź 2012, 21:28
jak nie kopci i nie ucieka bokami to pewnie zapieczone pierścionki
Marcinowaty - 8 Paź 2012, 18:13
Czekamy na wyniki kompresji?
darkN - 8 Paź 2012, 20:38
Dzieki za radę na dobry początek. Jutro jadę do pierwszego lepszego warsztatu i sprawdzam kompresję. cdn...
darkN - 17 Paź 2012, 14:09
Udało mi sie w koncu sprawdzić ową kompresje. Jak sie okazało nie jest to taki prosty temat jak myślałem na początku. W pierwszym lepszym warsztacie Pan mechanik chciał mi sprawdzić kompresje w oponach... No coż grunt to dobrze zrozumieć klienta
Ale mam już wyniki: Kompresja na każdym cylindrze jest dobra, od 11 do 12 barów.
Po zdjęciu kopułek ze świec okazało sie ze w komorze nad świecami jest dosyć dużo oleju, co by oznaczało wyciek górny. Nie dawno tą uszczelkę miałem wymienianą i nawet była zabezpieczona silikonem bo mechanik stwierdził duże przedmuchy.
Rozmawiałem wstępnie z kolesiem, który mi mierzył kompresje i wg niego wymiana pierścieni, simeringów, uszczelek etc to koszt ok 1400zł - co wy na to?
hubi_2006 - 17 Paź 2012, 17:55
darkN, sam stoję przed pomiarem kompresji itd, ale wycena podana przez Twojego mechanika jest chora. Chyba, że liczy z robocizną
Moim zdaniem nieopłacalny zabieg przy tych kosztach.
Co do silnika 1.4, 1.6 ze sporta/focusa i 1.7 z pumy zastanowiłbym się jakie masz szanse na znalezienie zdrowego motoru? 1.4 w fieście był zapewne pałowany w przeszłości. 1.7 z pumy... tak sprzedawca pewnie będzie wkręcał, że użytkowany przez starszą kobietę 1.6 z focusa? Jak znajdziesz egzemplarz z rodzinnego kombi to można wierzyć, że jest zdrowy. Uważam jednak, że każdy silnik przed swapem i tak warto skontrolować (zdjąć głowicę) i wymienić rozrząd (wiem, że to oczywiste ).
Przynudzę, ale musisz sobie policzyć ile tą fiestą chciałbyś jeszcze jeździć i czy stać Cię na wydanie przynajmniej 1.5-2k PLN wzwyż na swap silnika.
Wisni@ - 17 Paź 2012, 18:00
darkN, a jaki olej miałes ??
darkN - 18 Paź 2012, 12:56
Olej mam 5W40 Castrola.
a te 1400 to z robociną oczywiście.
Z wymianą silnika to też loteria, bo tak naprawde to do konca nie wiadomo co w nim siedzi. Koszt wymiany jest podobny ale za chwilę można znowu stanąć przed takim samym problemem wiec bardziej jestem skłonny jednak ku remontowi.
Tylko czy ta kwota jest realną i akceptowalną?
Parzych - 18 Paź 2012, 14:13
darkN napisał/a: | Z wymianą silnika to też loteria, bo tak naprawde to do konca nie wiadomo co w nim siedzi. Koszt wymiany jest podobny ale za chwilę można znowu stanąć przed takim samym problemem wiec bardziej jestem skłonny jednak ku remontowi. | Mam do sprzedania (w idealnym stanie) silnik Duratec 1,25 z mojej Fiesty (2006r) o przebiegu 64kkm, od wymiany do wymiany nie wymagał nigdy dolewek oleju... Sam silnik jest z 2005r produkcji, do wymiany rozrządu zostało jeszcze 3 lata lub ok 50kkm...
Marcinowaty - 21 Paź 2012, 20:56
darkN napisał/a: | Ale mam już wyniki: Kompresja na każdym cylindrze jest dobra, od 11 do 12 barów.
Po zdjęciu kopułek ze świec okazało sie ze w komorze nad świecami jest dosyć dużo oleju, co by oznaczało wyciek górny. Nie dawno tą uszczelkę miałem wymienianą i nawet była zabezpieczona silikonem bo mechanik stwierdził duże przedmuchy.
Rozmawiałem wstępnie z kolesiem, który mi mierzył kompresje i wg niego wymiana pierścieni, simeringów, uszczelek etc to koszt ok 1400zł - co wy na to? |
Czegoś tu Qrwa nie rozumiem. Jak kompresja dobra to po co wymieniać pierścienie i całą resztę. Że tak powiem koleś cie w rogi wali na kase
Zmień NATYCHMIAST "mechanika".
Marcin - 21 Paź 2012, 21:20
Marcinowaty napisał/a: | Czegoś tu Qrwa nie rozumiem. Jak kompresja dobra to po co wymieniać pierścienie i całą resztę. |
mechanikiem nie jestem, ale jak puszczają pierścienie olejowe to kompresja będzie ok
Marcinowaty - 21 Paź 2012, 21:39
Jedź do jakiegoś uczciwego mechanika. Masz może w mieście jakąś szkołe samochodową? Jeżeli tak to pewnie mają warsztat i może ci wszystko sprawdzą i powiedzą co i jak.
To na początek:
http://www.youtube.com/watch?v=sub2NAkmAIA
http://www.youtube.com/watch?v=Nq0xwU_aQeM
http://www.forum.alfaholi...ik_analiza.html
http://pl.wikipedia.org/w...a_%28silniki%29
kuba87 - 21 Paź 2012, 21:43
Marcinowaty, jeśli pierscienie olejowe puszczają, lub ogolnie zapieczone są to kompresja będzie ok lub zblizona do wartości nominalnych.
Marcinowaty - 22 Paź 2012, 20:39
"Pomiar ciśnienia sprężania silnika służy do ogólnego sprawdzenia stopnia zużycia: tłoków, pierścieni tłokowych, gładzi cylindra oraz przylgni zaworów i ich gniazd.
Pomiar ciśnienia sprężania pozwala również ocenić stan uszczelki pod głowicą i wykluczyć lub potwierdzić jej uszkodzenie. "
ale uwaga:
Trzeba mieć na uwadze, iż w przypadku znacznego zużycia pierścieni tłokowych i nadmiernego tzw. "brania oleju", mogą wystąpić wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania (wyższe niż nominalnie).
Gdy pomiar ciśnienia sprężania wskazuje wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania a silnik pobiera znaczną ilość oleju, może to świadczyć o istotnym zużyciu pierścieni tłokowych, tłoków i cylindrów. Przewrotnie, wysokie ciśnienia sprężania w tym przypadku nie są wynikiem braku zużycia pierścieni tłokowych ale ich nadmiernym zużyciem. Uszczelnienie w tym przypadku jest spowodowane olejem silnikowym który przedostaje się do cylindra i równocześnie uszczelnia parę tarcia pierścień-cylinder.
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
Bierze olej ten silnik do "remontu"?
|
|