Forum FiestaKlubPolska -

Tuning stylistyczny - [MK5] Bi-Xenon w oryginalnej lampie.

zabka35i - 21 Lis 2012, 20:32
Temat postu: [MK5] Bi-Xenon w oryginalnej lampie.
Przymierzam się to czegoś takiego :



Uploaded with ImageShack.us

Co myślicie o tym ?

Parzych - 21 Lis 2012, 21:36

Jeśli na szkle lampy nie ma homologacji na xenon, to nawet tylko trochę upierdliwy policjant zabierze Ci dowód rej... Widziałem podobny patent w MK6 z Hiszpanii, kolo se wsadził bixenon z beemki...
JoeMix - 21 Lis 2012, 21:46

Automatyczne poziomowanie (nie ręczna regulacja) i spryskiwacze i technicznie będzie OK, ale przepisowo nigdy do końca czysto nie będzie,,, jak Parzych pisze, trafisz sztukę to zabierze dowód,,,
Puff - 21 Lis 2012, 21:49

Cytat:
Co myślicie o tym ?

Myślę, że to goowniany pomysł, a każdego kto robi takie mody, zdzieliłbym tłuczkiem do mięsa.
Nie dlatego, że robi, ale dlatego, że robi na odp**dol, a może nawet sobie z tego sprawy nie zdaje.
Potem jedzie taki "kozak" za Tobą albo z przeciwka i na krótkich je**ie po oczach jakby włączył światła drogowe.

Jedyny akceptowalny mod to biksenony H4. Montuje się to zamiast żarówki H4 - plug&play, żadnego demontażu, psucia, druciarstwa i tego typu zabiegów. Philips np. sprzedaje takie komplety. I nikt nie ma prawa się do tego przyczepić.

zabka35i - 21 Lis 2012, 22:07

Pufcio, tu akurat wystarczy rozkleić lampę i wsadzić soczewkę dedykowaną po H4, nie ma tu żadnego druciarstwa. I moim zdaniem łatwiej będzie ustawić snop światła mając soczewkę niż zwykły żarniki w lampie halogenowej.
ElGrey - 21 Lis 2012, 22:21

Ale lampa nie jest przystosowana do xenkow i dowód nawet jeśli wszystko gra mogą zabrać, ostatnio ze znajomym psem z drogówki nad tym rozprawialiśmy i stanowczo stwierdził że bez homologacji na kloszu zawsze może skubnąć papier i dowalić mandat na dokładkę ;-| a i nie jest wymagana w starszych autach regulacja automatyczna wysokości snopa światła.
A lampa ta wygląda bardzo fajnie :) szkoda że można stracić za to papier (oczywiście mowie o przeróbce która nie oślepia)

Puff - 21 Lis 2012, 22:24

Nie ma mowy o jakimkolwiek ustawianiu jeśli nie masz specjalistycznego sprzętu - to jest druciarstwo. Lampa soczewkowa to zupełnie inna konstrukcja niż lampa z odbłyśnikiem. I nie ma żadnej dyskusji. Albo robisz profi albo nie rób wcale.

Co "Twoim zdaniem" będzie łatwiej ustawić znaczy tutaj (bez złośliwości, całkiem poważnie) mniej niż zero. Upierdliwy gliniarz walnie mandat, a i kto wie czy dowodu nie zabierze (na światłach trzeba jeździć cały rok, a Ty masz światło i reflektory niezgodne z homologacją), na stacji diagnostycznej też możesz mieć szopki...

A nawet jak nie, to jeśli nie trafisz na jakiegoś wkurzonego dresa, który jadąc przed Tobą nie dostanie szału i na następnej krzyżówce nie zechce Ci wyrównać zgryzu, to każdy jadący przed Tobą i z naprzeciwka będzie klął. Choćby z tego względu powinieneś to sobie darować.

Przede wszystkim zastanów się czy chcesz to robić bo "ładnie wygląda" czy dlatego, że często jeździsz w nocy. Bo jeśli to drugie, to wystarczy wyczyścić reflektory wraz z odbłyśnikiem i wsadzić żarówki w stylu "+50% więcej światła". A jeśli to 1., to zawsze są żarówy z Tesco...

Skąd takie podejście? Stąd, że jakby naprawdę zależało Ci na sobie i tym, żeby inni na Ciebie nie klęli, to:
-rozejrzałbyś się za ksenonami na H4, siadł, zapłakał i kupił takie, a potem się cieszył
-zrezygnował z nich widząc cenę i zdecydował się albo na żarówki o podwyższonej światłości albo np. Osramy z serii 5000K.

Poza tym światła w mk5 naprawdę dają radę i nie trzeba ich modzić, jak ma to miejsce np. w Pumie.

JoeMix - 21 Lis 2012, 23:15

Pufcio napisał/a:
Nie ma mowy o jakimkolwiek ustawianiu jeśli nie masz specjalistycznego sprzętu - to jest druciarstwo.
Prawda
Pufcio napisał/a:
Lampa soczewkowa to zupełnie inna konstrukcja niż lampa z odbłyśnikiem. I nie ma żadnej dyskusji.
Prawda, ale jeśli lampa ma gładki klosz, to wstawienie soczewki do środka jest możliwe, bo odbłyśnik przestaje spełniać swoje zadanie, a klosz nie zmienia światła soczewki (gładki klosz)
zabka35i napisał/a:
moim zdaniem łatwiej będzie ustawić snop światła mając soczewkę niż zwykły żarniki w lampie halogenowej
Akurat nie prawda, żarnik H4 ma kilak punktów regulacji + regulacje lampy - palniki z soczewką w zasadzie regulacji żadnej nie mają,,, wystarczy lekko krzywo osadzić w lampie i pozamiatane - nie ustawisz
Cytat:
Upierdliwy gliniarz walnie mandat, a i kto wie czy dowodu nie zabierze (na światłach trzeba jeździć cały rok, a Ty masz światło i reflektory niezgodne z homologacją), na stacji diagnostycznej też możesz mieć szopki...
Prawda
Puff - 22 Lis 2012, 00:16

JoeMix napisał/a:
wstawienie soczewki do środka jest możliwe,

Wlanie butelki coca-coli do zbiornika/zbiorniczka (któregokolwiek z obecnych w aucie) też jest możliwe. Nie znaczy to jednak, że tak się powinno robić.

JoeMix - 22 Lis 2012, 00:30

Jest opinia ze jeśli już chcesz zakłądac HIDy do auta to właśnie palniki z soczewką,,, do lamp z gładkim kloszem,,, dlaczego, bo niby palnik ma swoją obudowę i ma na nią homologacje to ze siedzi to w lampie po H4 czy innej uważane jest bez znaczenia, równie dobrze można by było to wsadzić w zderzak czy inaczej zamocować do auta,,, gładki klosz lampy nie zmiana światła uformowanego w obudowie soczewki,,, ale jak pisałem tam zazwyczaj jest zero regulacji czegokolwiek, a jak krzywo osadzisz to będzie świecić krzywo i nie ustawisz,,, dlatego ja jednak wolę bez soczewkowe zestawy,,,

Wiele osób ma negatywne podejście z jednego zasadniczego powodu (no w sumie z 2) a) w Polsce to nie do końca jest legalne - myślę że jak by było tak jak w innych krajach że możesz sobie to na legalu wsadzić to problemu by nie było nawet mimo tego że b) rynek jest zalany szajsem którego nie da się dobrze ustawić i który nie będzie dobrze świecił,,, jeśli przyjmiemy ze mk3 kupisz za 600 zeta (mnie 2 lata temu się udało) to HIDy Ci wyjdą drożej niż auto,,,

Na koniec osobista uwaga, światło z soczewek jest nieco inne niż z tradycyjnego klosza,,, nie wiem czemu ale mnie nie pasi - nie byłem zadowolony z tego co widziałem nocą w pasacie z fabrycznymi bi na soczewkach (mimo ze jest bardzo jasno i może za jasno i za dużo oświetlone właśnie) ani z tego co w jakimś BMW,,, bawiłem się chwile palnikami bi w soczewce, ale nie kładłem do auta bo trzeba klosz rozkleiać i przeróbka jest w jedną stronę,,, ale rzut światła na ścianę tez mi się nie podobał. więc pomimo że może ładnie wygląda lampa to na tym dla mnie się atuty takiego soczewkowego zestawu końca (ostatnio słyszał że jak soczewka jest to nie musi być poziomowania - ale nie weryfikowałem)

Pufcio napisał/a:
Jedyny akceptowalny mod to biksenony H4. Montuje się to zamiast żarówki H4 - plug&play, żadnego demontażu, psucia, druciarstwa i tego typu zabiegów. Philips np. sprzedaje takie komplety. I nikt nie ma prawa się do tego przyczepić.
A teraz doczytałem ten kawałek,,, mam takie Philipsy i jest jak mówisz,,, ale jest jedno ale - zestaw jest homologowany do montażu w lampie H4 i to jest OK, tylko że nadal masz lampę homologowaną na żarówkę jakąś tam (H4) a nie palnik, i jak trafisz uparciucha to Ci certyfikat czy jak tam się to nazywa od Philipsa nie pomoże,,, ale świeci to ładnie, ustawić się da,,, z przeciwka nie mrugają, jak za kimś jedziesz to pod zderzakiem jasno, nad zderzakiem ciemno,,, tylko drogie to :(
zabka35i - 22 Lis 2012, 16:47

Dobra tą soczewkę wybiliście mi z głowy :) A może mi ktoś rzucić link do tych Philips-ów ? Nie bardzo mogę to znaleźć a bym sobie chętnie zobaczył.
Puff - 22 Lis 2012, 16:58

To jest takie coś


Kod:
Pufff opisz chociaż ten link z allegro, bo za miesiąc z posta zostanie tylko "to jest", ja Was chyba nigdy tego nie naucze.... 


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group