Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Wiązka silnikowa

Krzysiek - 25 Lis 2012, 19:31
Temat postu: [MK3] Wiązka silnikowa
A więc mam do was parę pytań. Zabrałem się dziś oczywiście z nudów nie z chęci za sprawdzanie wiązki silnikowej z silnika FRST. Jak na początek ładnie ją przeczyściłem i wybebeszyłem czyli ściągnąłem wszystkie izolacje osłaniające przewody. Jak zwykle przy wiązce było druciarstwo typu wyzawijana szmatami źle zaizolowana itp. Po wstępnym przepatrzeniu wiązki okazało się że miała ona liczne przygody więc nawet nie było sensu jej mierzyć dla przykładu dam zdjęcie partactwa jakie ktoś w niej wykonał naprawiając ją :

Szkoda gadać... W takim wypadku trzeba ją porządnie naprawić i tu pojawiają się schody mianowicie potrzebuje konkretny schemat wiązki silnikowej FRST bo podejrzewam że są różnice między wiązką zwyczajnego CVH 1600 a wersją Turbo tak ? To by było pierwsze pytanie, następne skoro potrzebuje schematu to czy znajdę go w książeczce znanego wydawnictwa WKŁ : http://allegro.pl/ford-fi...2751188890.html piszę że w książce jest wersja z silnikiem LHA piszę też że zawarte są schematy ale czy na pewno ? Mógłby ktoś sprawdzić jak ma tą książkę, kupie ją ale fajnie by było wiedzieć wcześniej.
I takie pytanie bonusowe. Myślałem że skoro mam wybebeszoną wiązkę w pokoju i mam ją jak na dłoni mógłbym spróbować zrobić taką wiązkę od nowa... Pytanie tylko czy w aso forda będą dostępne jeszcze poszczególne wtyczki orientuje się ktoś może ?
Bo w sumie jak by dało radę dostać wszystkie wtyczki jeszcze to bez problemu kupiłoby się kilkadziesiąt metrów przewodów i można by było się z tym pobawić przekroje przewodów nie są większe niż 2.5mm więc nie byłoby to aż tak drogie, a że ja 5 dni w tygodniu wykonuje wiązki silnikowe od zera do różnych silników nie byłoby to dla mnie problemem :)

Peedro - 25 Lis 2012, 19:56

Jeśli chodzi o schemat szczegółowy to w tej książce go nie ma (posiadam takową), jest ale taki prosty, co jest z czym połączone w wiązce i tyle. Jak chcesz moge walnąć foto i co podesłać :)
Krzysiek - 25 Lis 2012, 20:02

no właśnie mi się rozchodzi o taki w którym jest opisane np. że z jednej wtyczki wychodzą z 2 zacisków dwa różne przewody i gdzie one dokładnie idą pod które zaciski komputera. Czyli chciałbym rozpisany każdy przewodzik z wiązki :-P
JoeMix - 25 Lis 2012, 20:10

Krzysiek, jak Ci się bardzo spieszy, mogę przekartkować pozycje o mk3,,, ale to coś koło środy dopiero,,, prawie na pewno będą schematy zapłonu i "okomputerowania"
Stunt_Man - 25 Lis 2012, 20:12

co do zdjęcia, to widywałem gorsze
Peedro - 25 Lis 2012, 20:30


Krzysiek - 25 Lis 2012, 20:48

JoeMix, nie spieszy mi się wiązka się nie pali a im więcej będę o tych kabelkach wiedział i o ich dokładnym przeznaczeniu tym lepiej dla mnie :) Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny :)
Stunt_Man, no też widziałem ale jak już się zepsuje to trzeba z jajem naprawić a nie odwalać taką fuszerę amatorka jak rzadko :rotfl:
Peedro, Dziękuje :) a daj mi link bezpośredni albo coś w tym stylu bo to za małe jest i nie da się nic z tego wyczytać :sad:

Peedro - 25 Lis 2012, 20:59

Krzysiek napisał/a:
Peedro, Dziękuje :) a daj mi link bezpośredni albo coś w tym stylu bo to za małe jest i nie da się nic z tego wyczytać :sad:


Poprawione, photobucket coś w pręta wali z linkami do miniaturek ;-|

diodalodz - 25 Lis 2012, 21:03

http://konektory.pl/
część kostek dostaniesz tutaj. Jak robisz wiązki to używaj tylko koszulek termokurczliwych z KLEJEM. Zwykłe wpuszczą wodę i korozja rozlezie się po kilka metrów w głąb przewodów.
Robienie wiązki od nowa to zbędny pomysł. Wiązki się rozkłada, eliminuje się uszkodzenia, sprawdza ciągłość przewodów, zmienia się kostki (jeśli są uszkodzone) , myje się benzyną ekstrakcyjną i ponownie się zawija. Warto zmienić też fragmenty przewodów które są "zdrewniałe" bo prędzej czy później pokruszy się izolacja.

Krzysiek - 25 Lis 2012, 21:15

Peedro, Dzięki :)
diodalodz, No wiem wiem że najlepsze termokurczliwe zawsze na to można jeszcze nałożyć peszel dla dodatkowej osłony i w sumie wizualnego lepszego efektu. Niestety ta wiązka była kilka razy naprawiana widać to w dosłownie 5 czy 6 miejscach widać to dokładnie. Ciągłość można sprawdzić ale potrzebuje schematu żeby sobie skrócić czas bo przecież nie będę każdego kabelka odkręcał po kolei.
Co do pomysłu na nową wiązkę mam trochę w tym doświadczenia stąd mój pomysł a zawsze można zrobić jakaś kompletnie od nowa bardzo dobrze zabezpieczyć zrobić tak na "bogato" w sumie nie wiem czy można gdzieś dostać taką nową wiązkę bo silnik FRST powoli zaczyna się robić rzadkością tak więc można pomyśleć trochę przyszłościowo i skoro są chęci śmignąć takową o ile znajdę wszystkie wtyczki bo z tym jest największy problem odnośnie zrobienia nowej wiązki.
Zastanawia mnie jeszcze jak już bym się za to brał jakimi przewodami to zrobić.

diodalodz - 26 Lis 2012, 01:37

No i tu pojawia się problem. Dobrych przewodów na rynku nie ma. Tzn są ale w belkach 100m. Dodatkowo potrzebujesz wiele kolorów, a zastąpienie kolorów innymi uniemożliwia potem szukania usterek "po schemacie".
Generalnie zrobienie samemu nowej wiązki to koszt ok 500 zł . Robiłem kilka wiązek w życiu od nowa ale generalnie w autach po 90 roku zaczyna być to nieco trudne.
A zazwyczaj nie ma potrzeby takich działań. Całą wiązkę rozdłubujesz do przewodów. Każdy przewód oddzielnie myjesz szmatką z benzyną. Sprawdzasz stan kostek i tyle. Ogranicz się do naprawy tej wiązki bo inaczej wbijesz się w długi temat.

Krzysiek - 26 Lis 2012, 18:03

Tę wiązkę co mam naprawie tak jak się to powinno robić bez takiej fuszery co ktoś odwalił. Z ciekawości jednak poszperam po swoich kontaktach bo nie daje mi spokoju ta wiązka jak na nią patrzę. Mam dużo kontaktów po hurtowniach które ściągają przewody z całej europy może coś znajdą dla mnie póki co koledze z hurtowni dałem znać aby mi znalazł przewody w przekrojach 1 do 2.5 mm materiał to oczywiście miedź ocynkowana w izolacji silikonowej wg. mnie jeden z najlepszych przewodów do tego typu zastosowań, zobaczymy ma mi dać znać za niedługo jak coś znajdzie i w jakiej cenie :) Co do wtyczek znalazłem już aż jedną w Białystockim AC "obudowa 2-krotna złącza wtryskiwacza z końcówkami" poszperam może znajdę wszystkie jak znajdę wszystkie końcówki nowe i kumpel sprowadzi mi przewody to będę uparty jak Osioł i zrobię nową :V: Co do kolorów przewodów mam u nas w firmie specjalną taką drukareczkę na przewody która drukuje takie oznaczenia na papierze w praktycznie jakim sobie zamarzymy rozmiarze i do tego mam taką fajną folie zabezpieczającą. Dzięki za info odnośnie koszulek termokurczliwych z klejem nawet nie wiedziałem że takie są, trzeba tylko kupić z małą ścianką żeby była w miarę elastyczna a nie sztywna jak cholera. Zrobimy termokurczem a na to jeszcze pójdzie jakiś fajny peszel ale nad zabezpieczeniem wiązki zastanowimy się jak znajdę wszystkie wtyczki i kumpel sprowadzi mi przewód. Czyli póki co szukam wtyczek i czekam na odzew kumpla z hurtowni odnośnie przewodów może w Lapp Kabel w DE znajdzie taki. Nic czekam może mi się uda nie aż tak wielkim kosztem zrobić naprawdę porządną wiązkę silnikową od zarodka :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group