|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK6] Popychacze zaworowe- piłowanie?
blade86 - 2 Gru 2012, 21:06 Temat postu: [MK6] Popychacze zaworowe- piłowanie? Witam wszystkich forumowiczów.
Od miesiąca jestem posiadaczem fiesty mk6 1.4 16V
W mym samochodzie chyba są do wymiany popychacze (szklanki) ponieważ na zimnym silniku coś tam stuka w nim. Po kilku minutach objaw ustaje. Poniżej link:
http://www.youtube.com/wa...E&feature=g-upl
Kilka dni temu założyłem LPG. Gazownik mi powiedział, że w samochodach gdzie znajdują się popychacze zaworowe (szklanki) nie ma potrzeby ich wymieniania tylko jeśli stukają można delikatnie spiłować jakieś koniki o które te szklanki uderzają. Słyszeliście o takim rozwiązaniu?
Będę wdzięczny za odp.
pozdrawiam
JoeMix - 2 Gru 2012, 21:10
Powiedz gazownikowi żeby się sam spiłował,,,
vegetagt - 2 Gru 2012, 21:21
Skoro jesteśmy przy temacie szklanek: Jakie są skutki jeżdżenia z takimi popychaczami, które klepią na zimno?
Stunt_Man - 2 Gru 2012, 21:37
vegetagt napisał/a: | Skoro jesteśmy przy temacie szklanek: Jakie są skutki jeżdżenia z takimi popychaczami, które klepią na zimno? |
jak to usłyszy jakiś przemądrzały klubowicz to sie przyczepi że Twój silnik pracuje jak HCS
JoeMix - 2 Gru 2012, 21:51
vegetagt napisał/a: | Jakie są skutki jeżdżenia z takimi popychaczami, które klepią na zimno? | Wyklepują się?
blade86 - 2 Gru 2012, 22:01
czyli nie można spiłować:( szkoda:(
A czy wg. was te stuki na filmiku który nakręciłem to napewno szklanki?
Pytałem ostatnio w motoryzacyjnym o te szklanki i powiedzieli mi 32zł za sztukę. Myślicie, że jest to dobra cena?
Czy jeżeli klepią na zimnym to mogę jeszcze chwile tak pojeździć? Bo wymiana będzie zapewne droga?!
JoeMix - 2 Gru 2012, 22:46
Cytat: | czyli nie można spiłować:( szkoda:( | Co chcesz piłować,,, stukanie jest spowodowane zbyt dużym luzem (odległością) między elementami,,, jak coś spiłujesz to przerwa i stukanie będzie jeszcze większe,,,
Marcin - 3 Gru 2012, 08:49
po pierwsze to zmierzyć luz i wtedy będzie wiadomo czy jest potrzeba wymiany czegokolwiek
blade86 - 3 Gru 2012, 12:13
ok. To najpierw zmierzę te luzy. Mógłby mi ktoś podać jakie powinny być wartości 1.4 16V ?
Jest może jakiś poradnik dotyczący jak się dostać do tych popychaczy?
Marcin - 3 Gru 2012, 12:20
luz mierzony na zimno:
dolot 0,17-0,23
wydech 0,27-0,33
dane z książki do mk4, nie wiem czy czegoś nie zmienili w mk6 przy zastosowaniu regulacji przez szklanki, a nie płytki.
blade86 - 4 Gru 2012, 09:01
ok dzięki. dużo jest roboty by zmierzyć te luzy?
Marcin - 4 Gru 2012, 10:30
ściągasz pokrywę zaworów i po kolei mierzysz szczelinomierzem kręcąc wałem żeby krzywki nie naciskały na szklanki
Wisni@ - 4 Gru 2012, 20:45
Luz zaworowy strona ssąca : 0,20 na zimnym
Luz zaworowy strona wydechowa : 0,30 na zimnym
|
|