Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK3] Silnik sie grzeje i dziwnie chodzi

Adzi22 - 25 Gru 2012, 20:38
Temat postu: [MK3] Silnik sie grzeje i dziwnie chodzi
Witam problem jest taki, przy ostatniej piździawie zamarzł mi płyn (chociaż bardziej wody niż płyn musial to być) i moja mama wsiadła w auto i przejechała z 700 metrów myśle i jej zgasł ( zgasł jej na 90% od braku paliwa bo prawie nic nie było ) dzwoniła żebym przyjechał z paliwkem, zalałem odpalił na kable i mówie jade na stacje przejechałem dosłownie 300 metrów a patrze wskazówka na czerwone wchodzi(temperatury) szybko zjeżdzam na pobocze otwieram pojemniczek z płynem a tam jedna wielka kostka lodu dalej,

juz zaholowany samochód pod domem spuscilem cale to gówno z chlodnicy( w ciepły dzień 6 stopni) i zalałem 5 litrów porządnego płynu odpalam samochód to samo 3 minuty od zimnego silnika i wskazowka wchodzi na czerwo mowie dobra moze do konca nie odmarzlo wszystko wchodzi pozniej do auta odpalam jade jade jade nic sie nie grzeje mowie jest git ale tu drugi problem auto chodzi jakby nie palił na jeden gar dalej,

wsiadam tego samego dnia wieczorem zadowolony że silnik sie nie grzeje, mniej tym że trzęsie całą budą jade 40 metrów i wskazówka popiernicza do samej góry i zostałem z dwoma problemami :
-grzeje sie
-żle chodzi

bardzo prosze o pomoc :kaput: :kaput: :kaput: :kaput: na sylwka trzeba jakos dojechać :2xf: :2xf:

Qzyn - 25 Gru 2012, 20:50

Peknieta glowica, blok albo sama uszczelka pod glowica choc to najmniej prawdopodobne. Woda zamarzajac cos rozsadzila...
Marcinowaty - 25 Gru 2012, 20:51

Znając życie poszła uszczelka pod głowicą. A swoją drogą jak można być takim kompletnym ignorantem w sprawach motoryzacyjnych??????????????? Takie rzeczy jak płyny i oleje się wymienia/sprawdza regularnie, a nie jak coś %^%#lnie!
Adzi22 - 25 Gru 2012, 22:05

Marcinowaty wiem teraz wnerwiony jestem, a dlaczego wtedy raz sie zagrzał silnik potem nie i potem znowu o co chodzi

Kod:
Nie bluzgamy, za bluzgi dostaje się ostrzeżenia..

miczeljp - 25 Gru 2012, 22:32

Nieznam sie na samochodach, bo robiłem tylko skutery ale moim zdaniem do wymiany też jest pompa wody, jesli zalałeś go nowym płynem a dalej sie tak grzeje to czyli ze nie pompuje płynu i grzeje sie tylko w jednym miejscu, bo gdyby pompa działała to nie ma opcji zeby sie tak szybko grzał ;/
JoeMix - 26 Gru 2012, 09:25

miczeljp, Ty wiesz gdzie 1,1i ma czujnik temperatury,,, i jak musi być temperatura silnika by wskaźnik zareagował na czerwone pole?

Adzi22, gotuje się? Węże robią się ciepłe? Kopci jakoś? Coś z płynem się dzieje (ubywa, przybywa, coś się z czymś miesza), jak tam olej w silniku? Jak tam świece?

Stunt_Man - 26 Gru 2012, 09:38

JoeMix napisał/a:
miczeljp, Ty wiesz gdzie 1,1i ma czujnik temperatury,,, i jak musi być temperatura silnika by wskaźnik zareagował na czerwone pole?

miczeljp, może mieć racje. czujnik jest na górze... a ciepło właśnie idzie do góry
czyli jak nie ma obiegu cieczy to taka możliwość jest

JoeMix - 26 Gru 2012, 10:14

Czujnik jest przy termostacie za pompa - dlatego generalnie jego wskazania można barać tylko orientacyjnie, jak by pompa stała, to tam praktycznie nie ma ruchu płynu - prędzej by mu wygotowało wszystko bokiem niż wskazówka ruszyła, z drugiej strony nie widzę możliwości popsucia pompy i jednoczesnej normalnej pracy silnika (żeby się nic nie rozleciało się i nie stukało)
miczeljp - 26 Gru 2012, 11:51

JoeMix napisał/a:
miczeljp, Ty wiesz gdzie 1,1i ma czujnik temperatury,,, i jak musi być temperatura silnika by wskaźnik zareagował na czerwone pole?


Myślałem że gdzieś przy głowicy;P Wiem tylko ze normalna temperatura silnika to 80*C

JoeMix - 26 Gru 2012, 13:21

Temperatura silnika to jedno a temperatura płynu chłodniczego to drugie (często mylone ze sobą, potocznie zamiennie stosowane)
Adzi22 - 26 Gru 2012, 13:36

Wklejam filmik zanim cokolwiek zrobiłem
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Przeczyscilem swiece bo byly czarne to odpaliłem i chodził mysle ze normalnie chociaz chodzil tylko 2 minuty bo trza było gasić bo wsakzówka wbijała na czerwo,

Jesli chodzi o węże oba są zimne nic nie płynie nimi stan w pojemniczku taki sam
( dziś cieplutko chyba już nic nie powinno być zamarznięte)

kuba87 - 26 Gru 2012, 13:41

najprawdopodobniej pękła głowica. jak go odpalisz to zobacz czy w okolicy termostatu głowica robi się gorąca, albo odkręć korek ze zbiorniczka odpal i wlewek zakryj szczelnie ręką. jak się zrobi ciśnienie i będzie śmierdziało spalinami to masz odpowiedz
JoeMix - 26 Gru 2012, 14:29

Adzi22 napisał/a:
Jesli chodzi o węże oba są zimne nic nie płynie nimi stan w pojemniczku taki sam
A węże nagrzewnicy,,, czujnik temperatury jest jakby trochę z boku silnika, jak on wskazuje przegrzanie to i węże od nagrzewnicy powinny być gorące,,,
kuba87 napisał/a:
najprawdopodobniej pękła głowica. jak go odpalisz to zobacz czy w okolicy termostatu głowica robi się gorąca,
Brzmi trochę jakby przy niepękniętej głowicy tam się nie grzało,,, rada ze zbiorniczkiem dużo trafniejsza,,,

jak odpalisz w to jakim czasie idzie na max? Jak tylko wejdzie w pole NORM to zgaś silnik, ale zostaw włączony zapłon - i patrz na wskazówkę

kuba87 - 26 Gru 2012, 14:34

JoeMix napisał/a:
Adzi22 napisał/a:
Jesli chodzi o węże oba są zimne nic nie płynie nimi stan w pojemniczku taki sam
A węże nagrzewnicy,,, czujnik temperatury jest jakby trochę z boku silnika, jak on wskazuje przegrzanie to i węże od nagrzewnicy powinny być gorące,,,
kuba87 napisał/a:
najprawdopodobniej pękła głowica. jak go odpalisz to zobacz czy w okolicy termostatu głowica robi się gorąca,
Brzmi trochę jakby przy niepękniętej głowicy tam się nie grzało,,, rada ze zbiorniczkiem dużo trafniejsza,,,

jak odpalisz w to jakim czasie idzie na max? Jak tylko wejdzie w pole NORM to zgaś silnik, ale zostaw włączony zapłon - i patrz na wskazówkę

no zgodzę się trochę nietrafiona. miało być czy tylko tam sie robi gorąca

Adzi22 - 27 Gru 2012, 13:59

JoeMix który to wąż od nagrzewnicy?
Daras84 - 27 Gru 2012, 14:56

sprawdz czy ubywa płyn,
Adzi22 - 28 Gru 2012, 13:00

Dobra zrobiłem jak mówił JoeMix jak wskazówka wchodziła na M z [N O R M] zgasiłem silnik i włączyłem zapłon wskazówka w ciągu jakiś 1.5 minuty była juz za literą N na tej kresce u góry przed czerwonym polem

[ silnik był odpalony z 2-3minuty aż wchodziło na M

JoeMix - 29 Gru 2012, 00:49

Jak włączysz zapłon a nie odpalisz silnika to czasem ta wskazówka nie idzie do góry,,, może przymarznięcia nie wytrzymał czujnik i teraz kłamie mocno,,,
Adzi22 - 29 Gru 2012, 15:19

w poniedzialek spróbuje nabyć czujnik, pompa wody jest wporządku, termostat zalewam wrzątkiem i nic sie nie otwiera i jedno pytanie jest jak sprawdzić ten czujnik mam go wyjęty
JoeMix - 29 Gru 2012, 16:14

Czujnik kosztuje paręnaście złotych (ważny jest kolor) i się go nie sprawdza, tylko wymienia,,, podobnie termostat który kosztuje około 30 zeta,,,
vegetagt - 29 Gru 2012, 17:09

Adzi22, ja termostat gotowałem w wodzie na kuchence, a temperaturę wody mierzyłem piekarnikową sondą do kurczaka :-P

A i nie wiem jak w hcsach, ale u mnie w zetecu po demontażu termostatu, trzeba było odrazu nowy oring dać, bo ciekł płyn.

JoeMix - 29 Gru 2012, 18:28

W HCSie nie ma oringu, jest papierowa uszczelka, trzeba nowa sobie z kartonu technicznego wyciąć,,, lub założyć nowa razem z termostatem co jest.
power - 30 Gru 2012, 18:26

JoeMix napisał/a:
Czujnik jest przy termostacie za pompa - dlatego generalnie jego wskazania można barać tylko orientacyjnie, jak by pompa stała, to tam praktycznie nie ma ruchu płynu - prędzej by mu wygotowało wszystko bokiem niż wskazówka ruszyła,

Nie masz racji kolego. Kiedyś, jak zerwał mi się pasek klinowy, oprócz kontrolki ładowania właśnie temperatura rosła jak szalona. Płyn się nie zagotował, silnik nie uległ awarii, więc te wskazania są właściwe, nawet, gdy nie ma wymuszonego obiegu cieczy przez pompę.
Pozdrawiam

Adzi22 - 31 Gru 2012, 10:49

power napisał/a:
Kiedyś, jak zerwał mi się pasek klinowy, oprócz kontrolki ładowania właśnie temperatura rosła jak szalona
miałem kiedyś identycznie tylko na szczęście było to pod domem, koleś w sklepie dał mi czerwony czujnik mówi że inny ma inne wejscie, mam silnik z 93r a cały osprzęt z 91r zaraz pójde wkręcić zobaczymy,
wcześniej miałem zielony (troche przekłamywał)


Czujnik wymieniony sytuacja taka sama nic sie nie zmieniło coś nie pompuje tej wody wężę są zimne nic nimi nie przepływa termostat sprawdziłem na gazie to sie otwierał co to jest ?1?! :głowąwmur:

Adzi22 - 31 Gru 2012, 13:21

Może jest coś gdzieś zapowietrzone ///???
JoeMix - 31 Gru 2012, 20:23

Adzi22 napisał/a:
koleś w sklepie dał mi czerwony czujnik mówi że inny ma inne wejscie
jak maiałeś zielony czujnik (chodzi o obwódkę w koło nasadki na przewód to ma być zielony - każdy inny kolor będzie kłamał.

Zdemontuj termostat, - znaczy skręć obudowę bez niego, odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym i wtedy zapal,,, jak temperatura zbliży się czerwonego pola to obudowa termostatu powinna już parzyć, jeśli faktycznie silnik się grzeje. No i w zbiorniczku powinno się "gotować"

Druga sprawa, we fieście jest wirnikowa pompa odśrodkowa,,, te co wiedziałem miały zawsze metalowy wirnik, nie widzę możliwości aby ta pompa się popsuła tak by pracowała normalnie (bez hałasów) a nie pompowała,,,

Szybszy test - zdejmij obudowę termostatu - płynu Ci wyleci, ale będzie go na równo z głowicą,,, zapal silnik - jak pompa nie pompuje to nie zacznie kipieć i chwili kręcenia rozrusznikiem.

Adzi22 - 2 Sty 2013, 14:25

Odpaliłem go bez termostatu niestety nie miałem płynu żeby dolac to co zleciało, wskazówka nadal swoje, na czerwonym polu mogłem normalnie trzymac tą kopulke od termostatu byla moze leciutko ciepla,

niestety nie mogłem zrobic z tym drugim sposobem ze zdjęta kopułka bo aku padło trzeba było pchac, ide zamowic ten zielony czujnik

Marcinowaty - 2 Sty 2013, 16:53

Pierwsze co to trzeba wymienić czujnik ten od wskaźnika na desce rozdzielczej. U mnie było tak że wskazówka szła na czerwone pole po kilku minutach, a węże były ledwo ciepłe. Fiesta ma ze trzy czujniki temp. cieczy i każdy jest podłączony do czegoś innego :hahaha:
JoeMix - 2 Sty 2013, 23:29

Marcinowaty napisał/a:
Fiesta ma ze trzy czujniki temp. cieczy i każdy jest podłączony do czegoś innego
Akurat dwa (1,1 czy 1,3), przy termostacie jest czujnik na deskę, miejsce do mierzenia temperatury fatalne dlatego to tylko orientacyjna informacja dla kierowcy,,,i kolega power może o tym myśleć co uważa, ale tak jest, wskazanie na desce o kant ,,, można,,, drugi czujnik jest pod kolektorem dolotowym, czyli tam gdzie najszybciej wypływa ciepły płyn z silnika, czujnik jest dwuprzewodowy a więc dokładniejszy niż ten na desce i z jego wskazań korzysta komputer i/lub sterownik zapłonu.
Marcinowaty - 3 Sty 2013, 11:17

A trzeci czujnik włącza i wyłącza wentylator chłodnicy :devil:
Adzi22 - 3 Sty 2013, 16:08

zielony czujnik zamontowany sytuacja ta sama, k***a ręce mi już opadają co to jest :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur:
cały czas to samo przez jakieś 40 sekund wskazówka leży i potem już w jednym tempie do góry

Marcinowaty - 3 Sty 2013, 20:19

A temperatura przewodów? Może zapowietrzony układ, albo za mało płynu masz.
Adzi22 - 3 Sty 2013, 20:36

płynu dolałem, węże wszystkie zimne jakby ten płyn siedział tylko w silniku i nie nadążył sie nagrzać a wskazówka na desce mnie zmyla, dla mnie najdziwniejsze jest to że skoro czujnik temperatury jest pod termostatem i wskazówke mam na czerwonym co wskazuję na wysoką temperature cieczy ja moge spokojnie trzymać ręke na tej kopułce pod termostatem <???>

czujnik stary zielony, nowy czerwony i nowy zielony zachowuje się tak samo

właśnie pytałem wcześniej że może coś sie zapowietrzyło jak to ewentualnie odpowietrzyć ??

vegetagt - 3 Sty 2013, 21:10

Adzi22, a jak włączysz sam zapłon i poczekasz 30-60s, to wskazówka nie wskoczy na czerwone pole? Może zwarcie się gdzieś zrobiło. Nie wiem jak w mk3 działają zegary, ale w mk2 dość wolno wskazówka idzie na góre.
JoeMix - 3 Sty 2013, 22:13

Złożyłeś to bez termostatu?
Adzi22 - 3 Sty 2013, 22:56

Zlozylem z termostatem zponiewaz juz wierzylem/łudzilem ze z tym zielonym czujnikiem juz pojdzie skoro bez termostatu byla ta sama sytucja, jutro wlacze sam zaplon zobacze czy cos pojdzie potem zrobie ten test ze zdjeta obudowa termostatu, a na koncu zloze wszystko bez termostatu
Adzi22 - 4 Sty 2013, 16:10

Wiec tak ze zdjętą kopułką od termostatu i przy rozruszaniu silnika płyn leciał jak z gejzeru, z zamontowanym bez termostatu to samo jak z termostatem strzałka w tym samym tempie idzie do góry,

na zgaszonym silniku jeszcze przed odpalaniem przy samym zapłonie wskazówka nie reaguje

gdy strzałka jest na czerwonym, płyn w zbiorniczku wyrownawczym jest zimny tam nic w ogole nie wlatuje, zauwazylem tez chyba ze na bagnecie jest więcej oleju wiec i tak poszla uszczelka albo sama głowica co nie zmienia faktu że pokazuje mi na czerwonym polu a ja moge spokojnie objąć dłonią całą tą kopułke od góry i od dołu od termostatu

nalałem też wrzątku do szklanki i wrzuciłem tam czujnik temperatury włączyłem zapłon strzałka nic nie reagowała

drjanusz - 4 Sty 2013, 21:40

Adzi22 napisał/a:

nalałem też wrzątku do szklanki i wrzuciłem tam czujnik temperatury włączyłem zapłon strzałka nic nie reagowała

A podłączyłes mase?? Beż niej nie będzie reakcji!

JoeMix - 4 Sty 2013, 23:30

Adzi22 napisał/a:
Wiec tak ze zdjętą kopułką od termostatu i przy rozruszaniu silnika płyn leciał jak z gejzeru,
czyli pompa pracuje,,,
Adzi22 - 5 Sty 2013, 14:10

drjanusz własnie jak przyszedłem do domu to mnie oświeciło że masa jeszcze :krzesłemgo: , JoeMix jakies dalsze rady ? :sad:
JoeMix - 5 Sty 2013, 22:25

Jak bym zmierzył faktyczna temperaturę płynu,,, mam termometr,,, ale co Tobie polecić,,, przyjmując że masz to złożone bez termostatu, to odkręcił bym termowłacznik z obudowy - czyli by była dziura, albo śrubę która tam da rade wkręcić, albo zatkać jakimś drewnianym korkiem, cokolwiek z dziura i miejscem na czujnik najlepiej elektronicznego termometru który ogarnia temperaturę do 120 stopni,,, (możesz zakosić mamie czy zonie termometr do ciasta/kurczaka czy tez kupić elektroniczny (u mnie takie ogarniające -20/+150 były swego czasu po kilkanaście złotych),,, nie musi być idealnie szczelne, jak nie zakręcisz korka na zbiorniczku to układzie nie powstanie ciśnienie i co najwyżej przy nieszczelności będzie delikatnie kapać,,, no i niepokoi mnie to przybywanie oleju,,,
drjanusz - 5 Sty 2013, 23:26

JoeMix, A mnie się zdaje że jednak uszczelka pod głowicą poszła ;-( Jak wygląda olej -nie robi się szary? :fox:
JoeMix - 5 Sty 2013, 23:30

drjanusz, nie sadzisz że co by się nie stało to czerwone pole i możliwość dotknięcia ręka to się gryzie nie?
drjanusz - 5 Sty 2013, 23:36

JoeMix, No masz racje że to wyklucza raczej jedno -drugie.
Ale popatrz z innej strony Zamrożenie silnika=>przybywanie oleju=>wariowanie temperatury to się trzyma kupy,no i ten gejzer płynu niby z pompy a może z przedmuchu?

JoeMix - 5 Sty 2013, 23:46

drjanusz napisał/a:
a może z przedmuchu
Jak by miał przedmuch to albo by gdzieś rozerwało układ chłodzenia albo by w zbiorniczku bulgotało bo tylko tam jest legalne ujście ciśnienia (przez zawór w korku),,, chociaż przez te lata to już nie jedno jak to się mówi niemożliwe widziałem.
drjanusz - 5 Sty 2013, 23:52

JoeMix, No właśnie,ja jestem wzrokowcem i tak na opis nie bardzo potrafie pomóc ;-(
A na dodatek nie bardzo pisze o innych objawach-może je pomija i nie powiązuje z tym(albo nie zauważa).

Adzi22 - 6 Sty 2013, 13:21

z sąsiadem będe sie brał za uszczelke pod głowicą, tylko właśnie mnie nie pokoi ta temperatura skoro to wcale nie jest gorące
mika - 22 Sty 2013, 00:41
Temat postu: silnik kontrolka oleju
Witam mam taki problem Posiadam Forda fiestę 1.3 z roku 2006 obecnie jest u mechanika bo zaświeciłam mi się kontrolka oleju wiec natychmiast samochodem przestałam jeździć i trafił do warsztatu. Obecnie jest po wymianie kontrolki pompy oleju i przeczyszczeniu ssaka jednak kontrolka dalej się pali. Mechanik twierdzi że silnik jest zatarty i należy wymienić Choć po zapaleniu kontrolki nie w było jeżdżone nawet do mechanika pojechał na lawecie. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być i czy realne jest aby silnik tak szybko się zatarł. Samochód ma przejechane zaledwie 05345
mika - 22 Sty 2013, 00:42

a i mechanik twierdzi że nie ma ciśnienia przy 80 stopniach dlatego się pali kontrolka
JoeMix - 22 Sty 2013, 06:53

A skąd on wie że nie ma ciśnienia przy 80 stopniach,,, pomimo palącej się kontrolki rozgrzał silnik do tej temperatury?
mika - 22 Sty 2013, 12:24

nie jak silnik był zimny to kontrolka się nie zapalała dopiero jak nabrał temperatury do 80 stopi to kontrolka się pojawiała
JoeMix - 22 Sty 2013, 13:24

Takie coś świadczy o kiepskim oleju, jak się rozgrzeje się wodnisty staje,,, trzeba by było sprawdzić ciśnienie, spróbować wymienić olej i wtedy,,,
mika - 22 Sty 2013, 13:36

Olej był wymieniany i filtr też a poprzedni olej nie miał nawet pół roku a kontrolka jak się pali tak się pali kontrolka też była wymieniana
Stunt_Man - 22 Sty 2013, 13:40

może pompe oleju szlag trafił
mika - 22 Sty 2013, 13:43

tak jak u góry napisane pompa jest wymieniona ssak przeczyszczony olej wymieniony
Adzi22 - 30 Sty 2013, 14:55

witam ponownie wracam do mojego problemu, dziś zrobiłem test czujnika do kubka z wrzątkiem wrzuciłem czujnik i odpalilem zapłon i wskazówka poleciała prawie na pole z poziomem paliwa ( bardzo daleko za czerwone swoje pole) z upływem czasu czekałem podpinałem i odpinałem mase aż wkońcu wskazówka pokazała temperature taką jaka powinna (orientacyjnie)

wszystko ładnie pięknie podpinam wtedy czujnik do auta i odpalam, mija z 5 minut spokojnie se jeżdze wkółko patrze wskazówka stoi lekko za minimum mówie -WKOŃCU !!! także skoczyłem do domu po portfel z zamiarem zatankowania swojej puszki odpalam auto i i wskazówka na samą góre poza skale.... :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: błagam o co chodzi ?????? ???????

JoeMix - 30 Sty 2013, 14:59

Nie widzę możliwości sprawdzenie czujnika w kubku,,,

Jak z zdjętym przewodzie z czujnika wskazówka leży poniżej skali, i jazda autem ją nie rusza, to trzeba wstawić nowy czujnik (w prawidłowym kolorze), bo może tamten ma zwarcie do masy (czasami)

Adzi22 - 30 Sty 2013, 15:03

robiłem ten test na starym czujniku co miałem wcześniej a potem na tym nowym obydwa zielony kolor

dlaczego nie widzisz możliwosci testu w kubku?

Adzi22 - 31 Sty 2013, 18:03

doczytałem sie gdzieś że może byc to stabilizator napięcia na zegarach, wie ktoś więcej cos na ten temat, i czy jest takie coś we fiescie ?

dziś zlałem płyn i wlałem bo myślałem że może zapowietrzone było, wlałem płyn i zostawiłem odpalone auto wskazówka była poza skalą, ale zostawiłem odpalony dalej , dolałem płynu troche patrze do auta a tam wskazówka w połowie skali, wsiadłem i zacząłem jeździć skala
Podczas jazdy wskazówka powoli podchodziła na N ale zaraz wracała na (O-R) tak jakby sie termostat otwierał akurat .
Oczywiscie jak na złosć 3 godziny pozniej odpalam, 2 minuty i poza skalą
Troche męcze ten temat, pytanie czy mechanicznie wynika że jest wporzadku ? skoro dzieje się raz tak a raz tak
Bo jedyne co według mnie mogę wymienić to jeszcze raz czujnik może na jakiś droższy( jak ktos zna firme to bylbym wdzieczny) albo nie wiem zegary sprobowac

drjanusz - 31 Sty 2013, 20:06

Adzi22, A właśnie może to zegar ma jakieś kuku i spróbuj go podmienić.
Adzi22 - 7 Lut 2013, 00:46

problem rozwiązany, wskaźnik okłamywał po wymianie zegarów wszysztko wróciło do normy :)
drjanusz - 7 Lut 2013, 19:22

Adzi22, I jak zwykle najprostsze rozwiązanie najtrudniej dojrzeć :-P
kenczorf - 13 Lut 2013, 19:12

mika, jesli smok czysty, pompa sprawna, i olej dobry to dziwne. Ta kontrolka zaswieca sie wtedy gdy cisnienie jest za male. Jedz gdzie indziej. Podepnijcie manometr i odpalcei auto. Bedziecie widziec jakie ma cisnienie na zimnym i jak sie nagrzeje. Jesli manometr rowniez pokaze, male cisnienie na goracym to ja bym winil pompe, skoro olej zmieniony. Moze tamten macher wcale ci pompy nie wymienil. Ja nie wierze mechanikom jesli nie moge patrzec na rece podczas pracy. Jesli cisnienie bedzie dobre caly czas to wtedy trzeba szukac winy w zegarach, kontrolce czy czujniku. Pozatym nowy olej jak jest kiepski to tez moze swirowac. Na forum Omegi powszechne jest miganie kontrolki cisnienia nawet przy nowym oleju jesli jest watpliwej jakosci. Zalej elfa, valvoline. Castrola czy Lotosa odradzam

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group