Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK4] Czy da się sprawdzić pompę paliwa ?

pajaja31 - 6 Lut 2013, 18:34
Temat postu: [MK4] Czy da się sprawdzić pompę paliwa ?
witam serdecznie
od jakiegoś tyg mam problem z odpaleniem rano samochodu jak silnik jest ciepły to odpala od razu podczas jazdy nic się nie dzieję . podczas odpalania leci czarny dym wcześniej też leciał ale szybciej odpalał np po 8 godzinach stania nawet jak były duże mrozy odpalał za 1 razem a teraz jak jest powyżej 0 to przynajmniej 3 razy muszę kręcić. Wymieniłem filtr paliwa bo myślałem ze jakiś syf w nim był tym bardziej ze przed zima nie zmieniałem ale nic to nie dało :( na warsztacie powiedzieli że możliwe że popa siada ale nikt nawet auta nie oglądał więc moje pytanie czy da się sprawdzić pompę lub co to może być :( silnikt to 1.8 endura diesel 60 km .

Ranid - 6 Lut 2013, 19:58

pajaja31 napisał/a:
czy da się sprawdzić pompę
Bez rozebrania pompy wtryskowej nic nie sprawdzisz a to koszt będzie ale sprawdż świece żarowe i wtryski,może kompresja słaba lub zawory.
Dreambox - 6 Lut 2013, 20:06

Pompy paliwa nie sprawdzisz bo jej nie ma. Jest pompa wtryskowa która zasysa paliwo z baku.
Co do kiepskiego odpalania to dużo już było na forum.
Ale tak na szybkiego.
Sprawdzałeś świece żarowe? Czy wogóle grzeją i jak grzeją? Kompresja, może już jest zbyt niska.
Czy od czasu gdy dobrze odpalała było coś robione przy pompie lub rozrządzie?
Może układ paliwowy zapowietrza się.

pajaja31 - 6 Lut 2013, 21:31

świece w listopadzie były zakładane nowe i nie najtańsze w sobotę sprawdzał mi świece i były sprawne , rozrządu nie robiłem , w czerwcu były wymienione oleje płyny i filtry .
kompresji nie sprawdzałem . silnik i pompa są suche wtryski też. jak jest ciepły silnik to po paru godzinach np 2lub3 odpala za 1 razem ale wali chyba po zaworach tak przez 25 sekund mniej więcej później już cicho chodzi

Puff - 7 Lut 2013, 00:11

Sprawdzić prąd rozruchu. Może rozrusznik umiera i dlatego masz problemy z odpalaniem, zwłaszcza gdy zimno.
Ranid - 7 Lut 2013, 08:36

pajaja31 napisał/a:
wali chyba po zaworach tak przez 25 sekund mniej więcej później już cicho chodzi
Zawory regulowane są podkładkami,sciąg pokrywę i zobacz luzy.
Pufcio napisał/a:
Sprawdzić prąd rozruchu.
Kolega ma rację sprawdz aku bo w dieslu musi być mocne kręcenie.
Puff - 7 Lut 2013, 09:44

Ranid napisał/a:
Kolega ma rację sprawdz aku bo w dieslu musi być mocne kręcenie.

Aku jak aku, raczej chodzi o wyeliminowanie usterki rozrusznika (tulejek). Przy temperaturach minusowych rozrusznik ze zmęczonymi tulejkami potrafi brać 2-3x więcej prądu niż sprawny - a takie obciążenie to już nie lada gratka, nawet dla sprawnego akumulatora i porządnej instalacji.

pajaja31 - 7 Lut 2013, 16:01

auto poszło na warsztat zobaczymy co powiedzą :(
będą sprawdzać, mam nadzieję że to jakaś drobnostka bo nie stać mnie na remont silnika :(

Puff - 7 Lut 2013, 17:29

Byle to był jakiś dobry, najlepiej zaufany, warsztat, bo nawet jak będzie zapchany filtr powietrza, to powiedzą, że trzeba głowicę wymienić :P
pajaja31 - 7 Lut 2013, 20:13

już tam parę razy byłem i raczej wszystko dobrze robili i też mało brali kasy więc myślę że aż tak źle nie będzie :) napisze jutro jak mi powiedzą co jest nie tak jak uda im się sprawdzić :)
pajaja31 - 8 Lut 2013, 16:05

byłem tam dzisiaj i nic nie zrobili jedynie go odpalili i mówił że prawdo podobnie silnik do wymiany :( sprawdzą kompresję itd . mówiłem żeby ustawili kat wtrysku ale miałem wrażenia jak by patrzał się na kretyna i nic mi na to nie odpowiedział . kolega mi mówił żeby uciekać od nich jak tego nie chcą zrobić więc nie wiem czy ma to coś wspólnego z odpalaniem i czy to może być wina .
pajaja31 - 10 Lut 2013, 14:30

dzwonił do mnie mechanik i powiedział że jest słaba kompresja (około 22,24) i 2 wtryski leją
i mam takie pytanie jak wymieni te wtryski to może lepiej odpalać ?

Puff - 10 Lut 2013, 18:08

Będzie, ale jak masz słabą komprechę na dwóch garach, to od wiosny do jesieni jakoś przejeździsz... a w zimie i tak potem będzie problem z odpalaniem...
pajaja31 - 10 Lut 2013, 20:03

na wszystkich 4 jest słaba kompresja :(
Puff - 10 Lut 2013, 20:11

Jak na każdym masz niewiele ponad 20, to jeśli chcesz jeździć tym autem dłużej, to masz 3 wyjścia:
-męczyć się i jeździć dalej
-zrobić remont
-poszukać zdrowego motoru (ale wtedy wsadzałbym silnik z mk5 - dynamika jest nieporównywalnie większa)

pajaja31 - 12 Lut 2013, 20:29

odebrałem dzisiaj auto i jak mam być szczery nie jestem zadowolony zobaczę jutro rano bo jak odbierałem to jeszcze gorzej odpalał . Kompresja to 23,24,26,26 .
myślę jeszcze żeby ustawili kąt wtrysku ale żeby to ustawić trzeba pasek zdjąć może jakoś się uszkodzić ten pasek ? bo nie chce robić rozrządu bo mnie na to nie stać tym bardziej jak silnik jest kiepski już nie mam siły do tego auta i tym bardziej kasy . skasowali mnie 500 zł :(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group