Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK2] elementy łączące drążek reakcyjny z belką przednią

vegetagt - 4 Mar 2013, 17:30
Temat postu: [MK2] elementy łączące drążek reakcyjny z belką przednią
Czy na tych zdjęciach sa kompletne tulejki, gumki i inne rzeczy występujące w zawieszeniu mk2, w miejscu, gdzie drążek reakcyjny wchodzi w ucho przykręcone do belki przedniej?



Na jedną strone z tego co widzę:
2x pianka,
1x plastikowy pierścień,
tulejka 14.1 X 18 X 27MM - te wymiary to średnica wewnętrzna, zewnętrzna, długość ?
2x talerzyki ograniczające


Na sciądze z fordopedii (KLIK) jest więcej elementów, ale nie moge nigdzie ich fotki znalezc.


Edit:

Tak sobie jeszce myślac, to nawet jak sie dowiem czego brakuje, to pewnie i tak nie dostane w sklepie :|
Szczepan miał jakiś patent na to, z jakiegoś seata chyba. Może by zamiast plastikowego pierścienia, metalowej tulejki i tych brakujących rzeczy zastosować takie coś:
http://allegro.pl/guma-tu...3020868196.html
Średnica otworu to 15mm. W fieście powinno być 14.1.
Na aucie było by tak: talerzyk-pianka-guma seat-ucho w budzie-guma seat-pianka-talerzyk. Ewentualnie bez pianek, bądź z jedną tylko gumą z seata, w zależności jakby pasowało :he:

Szpila - 4 Mar 2013, 20:02

patrzyłem do książki i według opisu brakuje tylko nakrętki :tyłek:
van - 4 Mar 2013, 21:31

aukcje z ebay powinny Ci też trochę rozjaśnić :
http://www.ebay.co.uk/itm...=item564b2ac22d

http://www.ebay.co.uk/itm...=item3a7f012f1c

ogólnie nie wieżę że nie da się zastosować czegoś z innego auta, ten zestaw jest tak prosty że można go chyba wystrugać nawet w drewnie :cojest:

vegetagt - 4 Mar 2013, 21:38

van, widziałem te aukcje powerflexa, ale potem mnie przeszła myśl, że może mają jakieś uniwersalne obrazki.
Fajnie sobie angole wymyślili, rozbijając tulejke wahacza na 2 elementy :P

Druga aukcja mi troche poprawiła humor, bo jest także napisane, czego brakuje - tulejki metalowej.

Szpila, a widzisz, ja do książki się nie ruszałem, bo leży w garażu a mnie przeziębienie dopadło i sobie umieram w domu. Sądziłem, że dane z fordopedii/microcata będą dobrym źródłem, a tu jakaś nieścisłość wynikła.

Także może w końcu będe miał kompletny zawias z przodu. Na 155/70 to nie przeszkadzało zbytnio, ale na 185/60 czuć każdy luz :|
Dziękuje panowie :)

Żółwik Tuptuś - 5 Mar 2013, 09:17

Pasują tuleje stalowo gumowe od Tawrii.
diodalodz - 5 Mar 2013, 18:22

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Pasują tuleje stalowo gumowe od Tawrii.

DO mk1 tak. MK2 ma chyba coś innego :)

Żółwik Tuptuś - 5 Mar 2013, 20:28

yyy masz rację. Dziś leżałem pod moim mk2 i ma inne niż w mk1.
diodalodz - 5 Mar 2013, 20:49

z nimi można pogadać :
Strongflex Sp. z o.o.

Przejazdowa 11
51-167 Wrocław
Polska / Poland
Tel: +48 71 326 00 46
email: info@strongflex.eu

vegetagt - 5 Mar 2013, 20:51

diodalodz, tylko trzeba wiedzieć o czym z nimi gadać. Bo jeżeli potrzeba jedynie elementów ze zdjęć/ksiązki bądź drugiego linku do ebaya, to mam wszystko. A jeżeli fordopedia ma racje, to nadal nie mam pojęcia jak te elementy wyglądają. Zapytam jeszcze, co aso na to :V:
markos2101 - 7 Mar 2013, 22:38

jakiś rok temu w zwykłym sklepie samochodowym dostałem "zestaw naprawczy drążka reakcyjnego" więc chyba nie ma sensu kombinować?
vegetagt - 8 Mar 2013, 19:54

markos2101, było w nim to samo co na aukcji wrzuconej przez vana? Bo w pierwszej kolejności rozchodzi się o kompletną listę częsci, a dopiero potem, skąd je wytrzasnąć :)
Szpila - 8 Mar 2013, 21:11

vegetagt napisał/a:


Szpila, a widzisz, ja do książki się nie ruszałem, bo leży w garażu a mnie przeziębienie dopadło i sobie umieram w domu. Sądziłem, że dane z fordopedii/microcata będą dobrym źródłem, a tu jakaś nieścisłość wynikła.



Ja wymieniałem ostatnio te gumowe elementy i mam tak samo jak w książce pisze bez tych dziwnych elementów peace od razu widać różnice i czuć :załoga:

vegetagt - 8 Mar 2013, 21:16

No to super, w takim razie mam praktycznie komplet :) Jedynie dorobić tulejke metalową i heja.

Dzięki raz jeszcze :)

markos2101 - 8 Mar 2013, 22:11

vegetagt napisał/a:
było w nim to samo co na aukcji


było to co tu tylko bez tych metalowych podkładek http://www.ebay.co.uk/itm...=item3a7f012f1c

van - 8 Mar 2013, 23:06

w haynes-ie jest namalowane jak to się składa i z czego się składa. Zaglądałeś ?
vegetagt - 8 Mar 2013, 23:11

van, w haynesie jest tak samo jak w etzoldzie, czyli wersja odpowiadająca posiadanym przeze mnie częściom :)
van - 9 Mar 2013, 00:24

no to w czym problem ?
vegetagt - 9 Mar 2013, 12:17

van, już w niczym, a fordopedia sieje chaos swoimi schematami :hihihi:


No to teraz pacjent własciwy:


Pytanie brzmi: co tu się stało, że to tak wygląda? I czy ta podkładka ograniczająca nie została przypadkiem nabita dalej na drążek? :|
Ide drugą stronę rozebrać, by mieć jakieś porównanie...

Edycja:
Porównanie dwóch drążków:


Czy one powinny być symetryczne? Który jest bardziej zbliżony do oryginału?
Czy moja brakująca tulejka powinna być na gwincie? Czy po prostu w jednym drążku ta tulejka się zapiekła i caly czas jest na drążku, a w drugim się wcisnęła w drążek?

van - 9 Mar 2013, 17:52

wydaje mi się że ta podkładka właśnie głębiej się wsunęła
vegetagt - 9 Mar 2013, 18:05

Sprawdziłem teorie o zapieczonych i zniszczonych tulejkach - to chyba to. Plus oczywiście zniszczony jeden pierścień ograniczający.

Wymiary wyszły jak na obrazku, czyli praktycznie zgadza się z tuleją.


Wrzucam to do nafty i będe próbował rozdzielać :)

DANIEL mk1 - 10 Mar 2013, 10:20

http://moto.allegro.pl/tu...3088250905.html
vegetagt - 10 Mar 2013, 12:40

DANIEL mk1, ta część akurat ostatnio była dostępna na kilogramy w autolandzie i intercarsie w cenie 4zł/szt :) Nie mam metalowej tulejki(1 post, 2 zdjecie, prawy górny róg), ale to mi znajomy dorobi, o ile dojde do ładu z drążkami :)
diodalodz - 10 Mar 2013, 17:44

vegetagt napisał/a:
Wrzucam to do nafty i będe próbował rozdzielać :)

obawiam się że pomoże jedynie szlifierka albo parę ciosów młotkiem.

vegetagt - 10 Mar 2013, 22:08

Udało się rozdzielić dziadostwo :)

Z racji braku nafty, użyłem WD40 :P . Spryskałem resztki tulejki, po czym owinąłem drążek folią, by wd nie odparowało. Po 2 godzinach powtórzyłem operację. Po kolejnych 4, złapałem tulejke kluczem do rur i próbowałem przekręcić. Takim sposobem poluzowałem tulejkę. Potem pare razy uderzyłem młotkiem w podkładkę ograniczającą i całość zlazła :)

Także jestem coraz bliżej skompletowania zawiasu :hihihi:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group