Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK3] Strzela i kaszle

mackowyxd - 17 Maj 2013, 18:47
Temat postu: [MK3] Strzela i kaszle
Witam mam problem chodzi głównie o to że moja fiesta nie działa normalnie o jakiegoś czasu gdy odpalę to trzeba kręcić troche rozruszkikiem aż załapie a jak załapie to tak jakby kaszlał gdy doda się gazu i strasznie słaby jest jeżeli wiecie mniej wiecej co to to prosze o pomoc :)
JoeMix - 17 Maj 2013, 20:10

I silnik masz na gaźniku?
brewa7 - 17 Maj 2013, 21:38

a nie ma drgań po uruchomieniu?? Może jeden gar nie pali.
mackowyxd - 18 Maj 2013, 10:26

Ma drgania i trzeba podgazować by nie zgasła

o co chodzi z tym silnikiem na gaźniku?;>

vegetagt - 18 Maj 2013, 11:33

mackowyxd napisał/a:
o co chodzi z tym silnikiem na gaźniku?;>



chodzi o to, czy w profilu podałeś prawidłowy silnik.
Jeżeli podałeś prawidłowy, to teraz powinno paść pytanie:
"jak używasz ssania?"

mackowyxd - 18 Maj 2013, 13:49

vegetagt napisał/a:
mackowyxd napisał/a:
o co chodzi z tym silnikiem na gaźniku?;>



chodzi o to, czy w profilu podałeś prawidłowy silnik.
Jeżeli podałeś prawidłowy, to teraz powinno paść pytanie:
"jak używasz ssania?"


ssanie jest automatyczne

vegetagt - 18 Maj 2013, 13:53

kolejne pytanie do gaźnika:
Jak odpalasz auto? Chodzi o operowanie gazem

mackowyxd - 18 Maj 2013, 14:27

normalnie auto się odpala tylko że dłuższą chwilę trzeba kręcić a odpali to trzeba co chwile dodać troszkę gazu bo za chwile gaśnie a jak dawsz więcej gazu to takie dziwne przerwy ma:
vegetagt - 18 Maj 2013, 14:50

mackowyxd, dłuższe kręcenie też może być jakimś objawem ;)

Spróbuj przy odpalaniu wcisnąć gaz do połowy bądź do deski i zobacz, czy coś się zmieniło.

mackowyxd - 18 Maj 2013, 14:58

vegetagt napisał/a:
mackowyxd, dłuższe kręcenie też może być jakimś objawem ;)

Spróbuj przy odpalaniu wcisnąć gaz do połowy bądź do deski i zobacz, czy coś się zmieniło.


troche lepiej odpala ale trzeba przygazaować od czasu do czasu i te pierr...... przerwy ma :P

JoeMix - 18 Maj 2013, 15:02

Napewno masz gaźnik? W jakiej pozycji masz przepustce rozruchowa na zimnym i na ciepłym silniku?
mackowyxd - 18 Maj 2013, 21:08

Zamkniętą
brewa7 - 19 Maj 2013, 00:26

mackowyxd napisał/a:
ssanie jest automatyczne

Jeśli automatyczne to masz silnik 1.3i.
Ja bym w takim układzie obadał cewkę, przewody WN i świeczki.
A z tego co wiem to przepustnica przy rozruchu powinna być max otwarta

vegetagt - 19 Maj 2013, 00:58

brewa7, był też gaźnik z automatycznym ssaniem o ile dobrze kojarze.
Ale ja miałem ssanie ręczne, więc dalej się nie znam :bezradny:

JoeMix - 19 Maj 2013, 08:31

To że ssanie jest automatyczne to nie znaczy że silnik jest "i" czyli na wtrysku,,, bo jak jest na wtrysku to ssania nie ma wcale, bo funkcje wzbogacania mieszanki włącza komputer, a nie fizyczna przesłona,,,

Poszukaj temat na forum (lub zrób zdjęcie silnika i wstaw) - aby była pewność tego motorka, bo takie same objawy a mogą być rożne problemy i rozwiązania.

Jak faktycznie masz gaźnik to zamknięta przepustnica ssania na zimnym - OK, ale na ciepłym powinna się otworzyć na maxa (a zamknąć się dopiero po ostygnięciu jednostki)

mackowyxd - 19 Maj 2013, 21:22

JoeMix napisał/a:
To że ssanie jest automatyczne to nie znaczy że silnik jest "i" czyli na wtrysku,,, bo jak jest na wtrysku to ssania nie ma wcale, bo funkcje wzbogacania mieszanki włącza komputer, a nie fizyczna przesłona,,,

Poszukaj temat na forum (lub zrób zdjęcie silnika i wstaw) - aby była pewność tego motorka, bo takie same objawy a mogą być rożne problemy i rozwiązania.

Jak faktycznie masz gaźnik to zamknięta przepustnica ssania na zimnym - OK, ale na ciepłym powinna się otworzyć na maxa (a zamknąć się dopiero po ostygnięciu jednostki)



Gaźnik jest

JoeMix - 20 Maj 2013, 00:25

To na ciepłym silniku, skoro przepustnica jest przymknięta, przesuń ja palcem by stała pionowo (otwarta) i zobacz jak będzie pracował silnik,,, bo np, moje 1,1 w mk3 wymaga uchylenia przepustnicy ssania już 20 sekund po uruchomieniu silnika, i inaczej chodzi jak traktor,,,
zwardek - 20 Maj 2013, 13:01

mała sugestia - sprawdź przewód idący od serwa hamulcowego do silnika (z tyłu od ściany grodziowej w okolicach kolektora ssącego). Jeżeli on wypadnie to tak właśnie się dzieje - auto nie jedzie ;)
mackowyxd - 23 Maj 2013, 23:17

Wykurzyłem sie i wymieniłem gaźnik ale nie odpaliłem bo akumulato siadł od tyc moic prób odpalenia teraz sie ładuje zobaczymy rano:)
Ale dzikei za podopowiedzi:P

elmek13 - 27 Maj 2013, 22:29

rolkaT, a co to ma wspólnego z gaźnikiem?
spox247 - 7 Cze 2013, 19:22

witam. Tez miałem kiedyś 1.3 na gaźniku i te same objawy. Okazało się że w środku jest membana którą naciska się wraz z dodawaniem gazu. Ona mi pękła i wtedy silnik pracował jak traktor, nierówno. W trakcie trzęsło całym samochodem a silnik zachowywał się tak jakby nie palił na wszystkie cylindry. Owa membranka znajduje się z tyły gaźnika pod takim kwadratowym metalem przykręconym 4 śrubami, wchodzi tam popychacz połączony linką gazu ale po przeciwnej stronie. Miałem gaźnik webera. Możesz sprwadzic, może to akurat to. Pozdrawiam:)
JoeMix - 7 Cze 2013, 21:21

To co piszesz to pompka przyspieszacza,,, utrwalona może utrudniać rozruch i powodować chwilowe zaksztuszenie się silnika przy gwałtownym naciśnięciu gazu,,, pęknięta membrana spowoduje że paliwo będzie się lać do środka,,, pompke łatwo rozregulować, a wpływ na spalanie ma całkiem spory.
spox247 - 10 Cze 2013, 09:27

no tak tylko że po wymianie tej membrany szarpanie ustało...
spox247 - 10 Cze 2013, 09:56

joemix mógłbyś mi wytłumaczyć jak działa gaźnik? Myślę że wielu forumowiczom pomoże to w walce z tym skomplikowanym urządzeniem:) nie chce się z nikim kłócić ani sprzeczać ale nie tylko mnie ten gaźnik bolał... Przez niego mam teraz 1.6 zetec'a :)
JoeMix - 10 Cze 2013, 15:40

Ok to tak z pamięci,,,

W gaźniku jest komora na paliwo - jego poziom utrzymuje pływak z zaworem, jak poziom paliwa opada, to zaworek się otwiera, paliwo się dolewa, jak jest "full" to się zamyka,,, jak we spłuczce w kiblu, poziom paliwa to ważna rzecz musi być ciut poniżej dyszy, czyli tak aby nie wylewało się samo do gardzieli,,, gardziel to przewężenie w gaźniku, w którym powietrze przyspiesza, tworząc niewielkie podciśnienie,,, jednocześnie wysysając paliwo z dyszy, robi się mgiełka która leci dalej,,, - by można było sterować autem, pod tym wszystkim jest przepustnica która się reguluje (pedałem gazu) ile powietrza ma przelatywać,,, ponieważ jak auto pracuje na wolnych to przepustnica jest generalnie zamknięta (nie do końca, ale prawie) to wolno przelatujące powietrze i tak by nie wysysało paliwa, dlatego to wszystko omija kanał, którym lecie powietrze jest i dysza wolnych obrotów,,, +12V do gaźnika, to dla zaworka które tę dyszę odcina po wyłączeniu zapłonu,,, co ciekawe na wolnych silnik (nie tylko gaźnik, mono też) pracuje na powietrzu z pod pokrywy zaworów. Ponieważ jak silnik jest zimny to paliwo się skrapla we wnętrzu to do rozruchu trzeba ostro wzbogacić mieszankę, zakrywa się dolot powietrza, aby tworząc większe podciśnienie silnik wysysał więcej paliwa,,, przepustnica ssania znajduje się nad tym całym bałaganem,,, Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze gwałtowne przyśpieszanie, dodając ostro gazu, z racji bezwładności powietrza silnik może się krztusić, dlatego jest ta pompka, która wstrzykuje dodatkowo paliwo przy każdym dociśnięciu pedału gazu wzbogacając na chwilę mieszankę,,, stad w gaźnikach taka wielka różnica w spalaniu miasto (kiedy pompka działa prawie non stop) i trasa (kiedy nie działa wcale),,, dodatkowo pompka potrafi podawać (przez jakiś czas) paliwo na wyłączonym silniku, i dlatego w gaźnikach nieraz naciska się gaz przed włączeniem rozrusznika i dlatego gaźniki łatwo zalać (świece zalewają się paliwem i nie ma iskry)

Dlatego w gaźnikach:
* Poziom paliwa jest bardzo ważny - ustala się pływakiem to
* Jak się włączy na max ssanie to silnik się zadusi, dlatego jest układ który po przekroczeniu pewnego "przymknięcia" uchyla przepustnice - stąd wyciągając ssanie silnik ma dużo wyższe obroty niż normalnie, drugi połączony z nim układ uchyla ssanie jeśli damy gazu za dużo - regulacja tego układu tez jest ważna i ma wpływ na prace silnika
* Pompka przyspieszacza - to w jakich zakresach ruchu pedału gazu ma pracować i ile paliwa podawać - przy odrobinie pecha można unieruchomić auto albo zrobić sobie 20L/100
* Dysze i śruby regulacyjne które ustalają stosunek paliwa do powietrza, może być spalanie w kosmos i/lub trucie spalinami że hej,,,

W sumie to jedyna rzecz jaką można bezkarnie w gaźnikach kręcić jest śruba ustalająca spoczynkowe położenie przepustnicy (w mk3 dostosowana by kręcić nią ręką) - czyli potocznie od wolnych obrotów,,, każda inna może pociągnąć za sobą spore konsekwencje (głownie w spalaniu), bo przekręcimy pół obrotu w prawo, potem cofniemy i już niestety nie będzie to samo,,,

O dobrego gaźnikowca coraz trudniej :sad:

spox247 - 10 Cze 2013, 16:26

jak pisałes gaźnik pracuje na zasadzie podciśnienia więc jeśli gdzies jest układ nieszczelny silnik pracuje nierówno, jest słaby i przy dodawaniu gazu może kaszleć. Tak samo gaźnik powinno się czyścić ale nie polecam tego osoba nie znającym budowy gaźnika.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group