Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - Klima - czujnik ciśnienia, schemat

Qzyn - 18 Cze 2013, 07:42
Temat postu: Klima - czujnik ciśnienia, schemat
Hej. Musze niestety przyznac, ze w sprawach klimy jakos cienki jestem - nigdy nie bylo to wymagane w rajdowce :) A pojawil sie problem i chcialbym Was prosic o pomoc i szybki kurs z klimatyzacji :)
Szukalem na forum tematow w ktorych bylby podiweszony schemat klimy ale we wszystkich konczylo sie na "Ja mam, pisz na priw".
Moze ktos wrzucilby schemat samego ukladu jak i schemat instalacji klimy?
A co do mojego problemu to jest nastepujacy. W hondzie Ani przestala dzialac. Kolega ktory sprawdzal, mowi ze zawor cisnienia nie dziala i jak silnik chodzi na wyzszych obrotach dlugi czas to tam gdzie powinno byc niskie cisnienie rosnie ono za wysoko i moze rozerwac uklad. Jednak dzieki bogu w tym ukladzie jest prawdopodobnie jakis zawor bezpieczenstwa bo jedyne co sie stalo po nabiciu to po jakims czasie pojawil sie dymek z kratek nawiewow a po kilku takich akcjach klima przestala chlodzic. Dzialala coraz slabiej i slabiej az przestala.
No to zaczalem se przypominac co on mi to poakzywal ze to niby ten zawor. W hondzie z tego co pamietam byla to taka mala duperela przy scianie grodziowej a jakos ze mam rozebrana klime ze sporta to chcialem se to z bliska zobaczyc. I co? I nic, nawet nie wiem gdzie tego szukac, taki gupi jestem :) ))
Chcialo by sie komus opisac uklad klimatyzacji? W sensie ze jest kompresor, robi to i to, z niego idzie przwod tam, potem tam itd?
I moglby ktos odpisac co to faktycznie za zawor i gdzie on byl w fiescie i czy moze jest szansa uzyc go w hondzie?

JoeMix - 18 Cze 2013, 09:19

Na łopatę klima manualna,,, naciskasz guzik, sprzęgło złącza kompresor i ten pompuje,,, jak ciśnienie jest odpowidnie to jest czujnik który go wyłącza,,, jak ciśnienie spadnie to złącza ponownie i tak w koło puki nie wylaczysz klimy,,,
Qzyn - 18 Cze 2013, 10:19

A gdzie tu te 2 obiegi z wysokim i niskim cisnieniem?
Puff - 18 Cze 2013, 15:32

Obieg wysokiego ciśnienia to od kompresora, przez chłodnicę klimy do zaworu rozprężnego/parownika, a niskiego od zaworu rozprężnego/parownika do kompresora :) To jeden i ten sam obieg tak po prawdzie :)
diodalodz - 18 Cze 2013, 21:34

Masz stronę wysoką i niską. Na obu są zawory. Czasami wyróżniali je kolorowymi korkami. Czerwony to wysokie ciśnienie.
Pierwszy temat to czy jak włączałeś klimę to czy startowały wentylatory ? Bo w Hondach często padają wentylatory klimy i to powoduje nadmierny wzrost ciśnienia w układzie. Robiłem klika civiców z tym problemem, z tego co pamiętam to silnik jest taki sam jak od wentylatora chłodnicy :)
A co do schematu i wszystkiego innego zapraszam na PW :)
Tu masz schemat działania klimy :
http://fxc.com.pl/Serwis/Artykuly2.html
Tu masz linka do wykładów inter cars :
http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DT42www.pdf

Qzyn - 19 Cze 2013, 07:55

Dzieki wieliie Dioda - o to mi chodzilo. CHoc to co ty piszesz ze zawory sa dwa to piszesz o zaworach serwisowych. Wewnatrz ukladu jest jeden tylko zawor rozprezajacy, lub jakas kapilara o ograniczonym przeplywie. Fiesta ma to drugie a honda ma zawor - tyle juz wiem :) Teraz juz tez mniej wiecej znam schemat dzialania i prawdopodobne usterki.
Bede szukal tem mojej :)
Dzieki

diodalodz - 19 Cze 2013, 12:43

usterkę znajdziesz tylko i wyłącznie napełniając klimę i patrząc na ciśnienia na magistralach niskich i wysokich.
sprawna klima :
temperaturze otoczenia 21 stopni C, niskie ciśnienie: 1,5-2,3, natomiast wysokie ciśnienie: 12,5-17,5. Jak wyłączysz wentylatory to wysokie ciśnienie zaczyna rosnąć. Dlatego pisałem ci o zaworach do napełniania bo to jedyna metoda by zobaczyć co się dzieje. Jak byś teraz nabijał klimę to nie dobijaj oleju. Tylko tyle ile wyjdzie z układu.
Sprawdź wentylatory, zapnij zegary i odpal klimę .

Qzyn - 19 Cze 2013, 14:01

Ja bylem na urzadzeniu. Nabilismy klime i po wlaczeniu silnika i utrzymaniu go na wysokich obrotach niskie cisnienie zaczelo mocno rosnac. Opinia mechanika jak i manuala naprawczego civica - na 90% zawor rozprężny
diodalodz - 19 Cze 2013, 15:45

to go wymień. Części używane tańsze od sera ! Pewnie wystarczy wyjąć schowek. Zamontuj nowy osuszasz i heja !
Qzyn - 19 Cze 2013, 21:40

No sprobuje :) Teraz juz przynajmniej mniej wiecej wiem jak klima dziala od strony technicznej a nie efektu :)
diodalodz - 19 Cze 2013, 22:10

google ma moc !

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group