Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - [MK6] Halogeny

mocher - 23 Wrz 2013, 21:44
Temat postu: [MK6] Halogeny
Witam, mam taki problem. W mojej swierzo kupionej fiescie przednie halogeny po wlaczeniu sie nie swieca. Bezpiecznik jest cały. Żarowki nie przepalone. Orientuje sie ktos moze gdzie jest przekaznik od halogenów? Za schowkiem go niema. Albo ma ktos jakies pomysly co moze byc przyczyna?
pawel182 - 27 Wrz 2013, 18:18

Nie ma przekaźnika. Zasilanie idzie z włącznika świateł.
pawel_mk3 - 28 Wrz 2013, 13:10

pawel182 napisał/a:
Nie ma przekaźnika
Każdy układ świateł ze wzgledu na moc pobieraną MA PRZEKAŹNIK. Poszukaj w instrukcji gdzie się znajduje albo google.
pawel182 - 30 Wrz 2013, 11:55

pawel_mk3 napisał/a:
pawel182 napisał/a:
Nie ma przekaźnika
Każdy układ świateł ze wzgledu na moc pobieraną MA PRZEKAŹNIK. Poszukaj w instrukcji gdzie się znajduje albo google.



Wiesz....czasami próbując zabłysnąć swoją "wiedzą", którą nie do końca mamy zweryfikowaną łatwo wyjść na idiotę...

Poniżej schemat elektryczny halogenów w MK6, gdzie N120 to włącznik świateł.

mocher - 6 Paź 2013, 22:39

Halogeny zrobiłem juz u siebie. No to ford sie nie popisal... moim zdaniem taka instalacja bez przekaznika to nie jest dobry pomysl. Masz moze dalasza częsc tego schematu z opisem? Przydalby mi sie caly schemat do swiatel z sensorem zmierzchu. W miejsce halogenow chce wsadzic zarowki ledowe zeby robily jako dzienne. Wszystko chce podlaczyc pod automat od swiatel zeby samo sie przelaczalo na swiatła mijanie po zmroku. Masz gdzies moze taki schemat?
pawel182 - 9 Paź 2013, 17:42

mocher napisał/a:
Halogeny zrobiłem juz u siebie. No to ford sie nie popisal... moim zdaniem taka instalacja bez przekaznika to nie jest dobry pomysl.


Dlaczego tak uważasz? Możesz uzasadnić? Według mnie dobrze dobrany włącznik sprawdza się tutaj bardzo dobrze a przy okazji uprasza instalację.
Poza tym jeszcze się nie spotkałem aby ktoś miał z tego powodu jakieś problemy. Także myślę, że inżynierowie Forda lepiej się spisali niż Ci się wydaje.


mocher napisał/a:
Masz moze dalasza częsc tego schematu z opisem? Przydalby mi sie caly schemat do swiatel z sensorem zmierzchu. W miejsce halogenow chce wsadzic zarowki ledowe zeby robily jako dzienne. Wszystko chce podlaczyc pod automat od swiatel zeby samo sie przelaczalo na swiatła mijanie po zmroku. Masz gdzies moze taki schemat?


Schemat jest od modelu przed FL a tam chyba nie było czujnika zmierzchu.

mocher - 10 Paź 2013, 19:57

Moim zdaniem moze i jest to lepsze rozwiazanie ale nie na dluzszy okres czasu. Tzn po kilku latach pojawia sie na pewno straty na instalacji i bedzie tak jak to sie dzieje w autach ktore swiatla mijania maja zrobione w taki wlasnie sposob. W moim poprzednim aucie z grupy Vag w momencie kiedy auto mialo bodaj 14 lat prad ktory przychodzil na zarowke bylo to ok. 10V czyli strata ponad 4V. Co znaczaco obnizylo jakosc swiecenia. Przy halogenach jest ten plus ze uzywa sie ich zadko.


Jak ktos znajdzie schemat instalacji z czujnikiem albo schemat samego czujnika to bede bardzo wdzieczny. W innym przypadku bede zmuszony dołozyc jakis prosty przekaznik do moich dziennych :)

pawel182 - 12 Paź 2013, 21:12

mocher napisał/a:
Moim zdaniem moze i jest to lepsze rozwiazanie ale nie na dluzszy okres czasu. Tzn po kilku latach pojawia sie na pewno straty na instalacji i bedzie tak jak to sie dzieje w autach ktore swiatla mijania maja zrobione w taki wlasnie sposob. W moim poprzednim aucie z grupy Vag w momencie kiedy auto mialo bodaj 14 lat prad ktory przychodzil na zarowke bylo to ok. 10V czyli strata ponad 4V. Co znaczaco obnizylo jakosc swiecenia. Przy halogenach jest ten plus ze uzywa sie ich zadko.


Nie wiem jak Ty ogarniasz te sprawy elektryki <???> :-) ale jednostką prądu jest Amper, natomiast w Voltach mierzy się spadek napięcia (czyli to o czym napisałeś) ;)


mocher napisał/a:
Jak ktos znajdzie schemat instalacji z czujnikiem albo schemat samego czujnika to bede bardzo wdzieczny. W innym przypadku bede zmuszony dołozyc jakis prosty przekaznik do moich dziennych :)


Instalacja do dziennych w mk6 miała przekaźnik. Sam ostatnio takowe zakładałem :
klik

mocher - 20 Paź 2013, 21:42

Wiem co sie w czym mierzy. :) Potocznie napisalem ze "prad ktory przychodzi" powinno byc napiecie pradu ktory przychodził na zarowke.

BTW, przekaznik musze dołozyc zeby odlaczyl dzienne jak automat wlaczy swiatla mijania. Mam zamiar w halogeny wsadzic zarowke ledowa h11, czyli zadnego przerabiania wtyczek itd.

pawel182 - 21 Paź 2013, 18:33

mocher napisał/a:
Wiem co sie w czym mierzy. :) Potocznie napisalem ze "prad ktory przychodzi" powinno byc napiecie pradu ktory przychodził na zarowke.


Powiedzmy, że Ci wierzę ;) Ale nie koniecznie ten problem co miałeś był za sprawą braku przekaźnika w obwodzie... Mierzyłeś np rezystancje izolacji? Może tutaj był problem...?


mocher napisał/a:
BTW, przekaznik musze dołozyc zeby odlaczyl dzienne jak automat wlaczy swiatla mijania. Mam zamiar w halogeny wsadzic zarowke ledowa h11, czyli zadnego przerabiania wtyczek itd.


Tak jak mówiłem w dziennych w MK6 był fabrycznie przekaźnik który wyłącza dzienne w momencie włączenia świateł postojowych lub mijania.

Parzych - 21 Paź 2013, 22:25

Odnośnie postojowych i pozycyjnych mam zapytanie, czy to nie jest tak, że pozycyjne świecą po obu stronach z przodu i tyłu, a postojowe jednym bokiem (prawym lub lewym) :?: Tylko pytam, bo kiedyś gdzieś tak mi się o oczy/uszy obiło... :9:
Puff - 22 Paź 2013, 12:54

Kiedyś tak było, że jak włączyłeś chyba kluczyk na 1. pozycję i wbiłeś wajchę migacza na jedną ze stron, to się zapalały światła z postojówek z jednej strony. Jakoś tak. Teraz tego już nie ma :)
vegetagt - 22 Paź 2013, 13:02

w vagach jak właczasz kierunki bez kluczyka, to zapala się tylko jedna strona.
Mi coś się o uszy obija, że instuktor mi mówil, że róznica pozycja/postój to tylko udziwnienie w prawie, bo faktycznie to ta sama żarówka, a nazwa zalezy od pozycji kluczyka :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group