Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK3] Po wymianie termostatu i p³ynu

Kazek - 21 Lis 2013, 15:36
Temat postu: [MK3] Po wymianie termostatu i p³ynu
Witam,

Wywymieni³em termostat, czujnik pod termostatem i p³yn ch³odz±cy. Na odkreconym zbiorniku p³ynu odpalilem silnik na oko³o 15 minut. Po tym czasie wskazówka temperatury by³a w po³owie pola a p³yn w zbiorniczku zacz±³ trochê bulgotaæ i lekko parowaæ. Zauwa¿y³em, ¿e z okolic pompy odbiega³ dziwny d¼wiêk który potem znacznie ucich³. Czy tak powinno byæ?

tubus - 21 Lis 2013, 16:02

Z okolic pompy nie powinny dobiegaæ ¿adne dziwne d¼wiêki po takich pracach. Pompa raczej do wymiany.
przemo_rsr - 21 Lis 2013, 16:23

Kazek, zdejmij pasek i poruszaj ko³em od pompy czy nie ma za du¿ego luzu na o¶cie
Marcinowaty - 21 Lis 2013, 16:24

Moze zalales pasek ciecza i popiskuje.
Kazek - 21 Lis 2013, 16:36

Ok, sprawdze to ale bardziej gnêbi mnie to bulgotanie. Czy to normalne?
tubus - 21 Lis 2013, 17:11

Bulgotanie zasadniczo wskazywa³oby na próby odpowietrzenia siê uk³adu.
Kazek - 21 Lis 2013, 17:14

Tyle, ¿e to by³o bulgotanie od temperatury poniewa¿ równie¿ parowma³o.
vegetagt - 21 Lis 2013, 17:15

Kazek, a jakim p³ynem zalewasz? Mo¿e ma temperaturze wrzenia oko³o 105-110 stopni i dlatego bulgocze. Jak zakrêcisz korek to bêdzie ok bo wytworzy siê lekkie ci¶nienie.
mick1973 - 21 Lis 2013, 18:07

vegetagt, Ciecze pod ci¶nieniem szybciej osi±gaj± temperaturê wrzenia .
Kazek - 21 Lis 2013, 18:14

Ch³odnice zala³em uniwersalnym p³ynem do chlodnic wubex
mick1973 - 21 Lis 2013, 18:46

Kazek, Mo¿e GLIDEX bo o wubex w google nie s³yszeli ??????
vegetagt - 21 Lis 2013, 20:16

mick1973 napisa³/a:
vegetagt, Ciecze pod ci¶nieniem szybciej osi±gaj± temperaturê wrzenia .


no ale ta temperatura wrzenia przesuwa siê minimalnie do góry (w przypadku wody okolo 2-5 stopni)

Mi ¿aden z silników (1.1 ohv, 1.6 zetec) przy odkrêconym zbiorniczku nie w³±cza³ wentylatora tylko wyrzuca³ wodê (tak, wodê bo akurat lato by³o :P ) przez zbiornik. Dopiero przy zamkniêtym korku w³±cza³ siê wiatrak.

A ¿e ten p³yn ch³odniczy ma pewnie ciutke wy¿sz± temperature wrzenia, to mu nie wyrzuca a tylko bulgocze. Na moje to trzeba zakrêciæ korek, zagrzaæ (ja to robie na postoju) do w³±czenia wentylatora kontroluj±c temperature i poziom p³ynu(go nie wessie w du¿ej ilo¶ci, albo czy nie uro¶nie tyle by wylecia³ przez korek), wystudziæ, uzupe³niæ ewentualne braki w stanie i siê cieszyæ.

Kazek - 21 Lis 2013, 20:27

Przejecha³em siê trochê i wskazówka po pewnym czasie wjecha³ana na "O" . Zatrzyma³em siê, zobaczy³em, ¿e dopiero teraz uby³o wiêcej p³ynu w zbiorniczku wiêc dola³em i pojecha³em dalej. Teoretycznie wskazówka ju¿ nie siêga³a a¿ tak wysoko ale i tak siê martwie czy pompa dzia³a prawid³owo.
Czyta³em, ¿e gdyby nie dzia³a³a jak powinna to wê¿e przy ch³odnicy by³yby zimne czy jako¶ tak. Czy to prawda? U mnie 2 grubsze wê¿e bezpo¶rednio od ch³odnicy by³y raczej dobrze ciep³e a ten wê¿szy by³ ch³odny.

Marcinowaty - 21 Lis 2013, 21:13

Pewnie siê odpowietrzy³o.
Kazek - 22 Lis 2013, 22:06

Panowie, ostatnie pytanie. Auto dobrze siê nagrzewa, itp itd. ale..
Pozostaje wci±¿ jenda kwestia, mianowicie jak odpale auto na zimnym silniku i jade sobie to wskazówka temperatury wêdruje w góre i wêdruje a¿ wje¿d¿a na O i dopiero potem troche opada i trzyma sie mniej wiecej w po³owie.

Czy to znaczy, ¿e w tym momencie otwiera siê termostat i po prostu tak siê dzieje prawid³owo czo co¶ jest nie tak?

drjanusz - 22 Lis 2013, 23:41

Kazek napisa³/a:
Czy to znaczy, ¿e w tym momencie otwiera siê termostat i po prostu tak siê dzieje prawid³owo czo co¶ jest nie tak?
:ok:
diodalodz - 22 Lis 2013, 23:50

kup japoñskie albo koreañskie auto to wskazówka ca³e ¿ycie bedzie w jednym miejscu poni¿ej 1/2 ! Ford nie ma takiej stabilno¶ci :)
vegetagt - 23 Lis 2013, 00:27

diodalodz, takie same wskazania ma grupa vw, bmw i pewnie wiele innych nowszych aut. Komputer oszukuje kierowce i tyle ;)

Kazek, zachowanie jest super! :)

Kazek - 23 Lis 2013, 01:00

No to dziêki Panowie, uspokoili¶cie mnie. :jupi:
tubus - 23 Lis 2013, 16:39

Kazek napisa³/a:
wskazówka temperatury wêdruje w góre i wêdruje a¿ wje¿d¿a na O i dopiero potem troche opada i trzyma sie mniej wiecej w po³owie.
To oznacza, ¿e otworzy³ siê termostat i ciecz ch³odz±ca przep³ywa teraz tzw du¿ym obiegiem, czyli przez ch³odnicê. Sprawd¼ sobie jeszcze punkt w³±czenia wentylatora, odpalaj±c silnik i niech sobie popracuje na wolnych a¿ do w³±czenia wentylatora (lub nie) - zobaczysz, jak wysoko idzie wskazówka temperatury; je¶li wentylator siê nie w³±czy, to masz uwalony czujnik.
Marcinowaty - 23 Lis 2013, 17:08

Wentylator mo¿na równie¿ sprawdziæ zdejmuj±c z góry os³ony termostatu wtyczkê. Po zwarciu jej styków na w³±czonym silniku lub zap³onie wentylator powinien siê w³±czyæ.
diodalodz - 24 Lis 2013, 01:47

vegetagt napisa³/a:
takie same wskazania ma grupa vw, bmw i pewnie wiele innych nowszych aut. Komputer oszukuje kierowce i tyle ;)

je¿eli w suzuki maruti jest komputer , albo w hondach z lat 70 to pewnie tak ...
Widaæ po prostu niechlujstwo in¿ynierów i tyle. Silnik powinien unikaæ wahañ temperatury bo skraca to czas eksploatacji np uszczelek pod g³owic±. Taki temat zamordowa³ wspania³e silniki rovera z serii K16.

vegetagt - 24 Lis 2013, 02:26

diodalodz, mo¿e w tamtych autach temperatura silnika jest stabilniejsza, ale w nowych jest to na 90% oszustwo kompa. W BMW (e39) dla przykaldu temperatura by³a ca³y czas stabilna, by nagle pój¶æ w maks czerwonego pola. Nie s±dzê, by stan pomiêdzy temperatur± robocz± a "uwaga gotuje siê" trwa³ 1 sekunde. Natomiast w swojej skodzie nigdy nie wyszed³em poza po³owe skali... Gdy w³±cza siê wiatrak, wska¼nik stoi równo na po³owie...
przemo_rsr - 26 Lis 2013, 10:51

Kazek, ale jak siê boisz o pompê to j± po prostu wymieñ , jak nie by³a nigdy wymieniana, koszt nie za du¿y, a masz spokój :)
diodalodz - 26 Lis 2013, 12:55

przemo_rsr napisa³/a:
Kazek, ale jak siê boisz o pompê to j± po prostu wymieñ , jak nie by³a nigdy wymieniana, koszt nie za du¿y, a masz spokój :)

Je¶li chodzi o pompê wody to nie rozumiem po co to robiæ.
W 1.1 OHV pompa nie jest napêdzana rozrz±dem tylko paskiem klinowym.
Nie ma siê czego baæ gdy siê psuje zaczyna stukaæ albo ciec. Silnika nie jest w stanie uszkodziæ, wiêc poco j± ruszaæ ?

Marcinowaty - 26 Lis 2013, 14:46

diodalodz napisa³/a:
Nie ma siê czego baæ gdy siê psuje zaczyna stukaæ albo ciec. Silnika nie jest w stanie uszkodziæ, wiêc poco j± ruszaæ ?


Silnik siê przegrzeje jak pompa si±dzie.
Pompe mo¿na sprawdziæ po zdjêciu paska klinowego. Ja sprawdza³em jak chodzi na ³o¿yskach i czy jest jaki¶ luz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group