Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK3] opony a duze spalanie

Metos22 - 3 Gru 2013, 20:21
Temat postu: [MK3] opony a duze spalanie
Mam problem z moja fiestka 1.4,71KM,.Po pali mi 12l lpg,jezdzilem na oponach 155x80 a teraz zalozylem 175x70 i nic nie wzroslo.Instalacja to Bingo M.-8letnia.Gazownik stwierdzil na kompie ze wszystko lacznie z sonda i cala reszta ok,a dalej tyle pali.Po prosilbym o konkretne wypowiedzi jak zmiejszyc spalanie,bez niepotrzebnych uwag.
terens - 3 Gru 2013, 20:44

Sprawdzałeś, ile pali benzyny? Silnik 1,4 nie zalicza się do "łagodnie spożywających"; spalanie gazu może być o 20% wyższe niż spalanie benzyny.
Metos22 - 3 Gru 2013, 22:48

Ale bezyny psli tylko 6l .a te 12 lpg to nawet moj poprzedni polonez nie palil. ;-(
Dodam ze biegi zmieniam przy 2000obr/min,i jezdze max tak do 90~100km/h.A na samym gazie nie ma mozliwosci odpalenia.Chyba ze w trybie awaryjnym ale to tylko jak cieply po jezdzie nawet w letnie upaly.Sprawdzalem co sie dalo i stan jak z fabryki gdyby nie spalanie..

vegetagt - 3 Gru 2013, 23:42

a co to za gaz? 1, 2, czy sekwencja?
Metos22 - 4 Gru 2013, 08:22

Gaz jest 1 generacji,instalacja bingo M.
vegetagt - 4 Gru 2013, 13:27

no to na moje to spalanie jest prawie normalne :P Tyle mogłaby w mieście palić, w trasie z 3 litry mniej powinna.
Poza tym, jazda do 2tys tu nic nie da, bo pierwsza generacja na dole podaje za bogatą mieszankę a na górze za ubogą. Tak samo odpada hamowanie silnikiem. Taniej na luz zrzucić.
Z praktyki - 2.0 115km z opla(ta, ktoś zamontował 1 gen do silnika na wielopunktowym wtrysku...). Spalanie 10.9 gazu w trasie jadąc 90-100km/h oraz 11,3 jadąc 140-150. W mieście nieśmiertelne 18l +- 1.
Jeżeli nei ma żadnych nieszczelności, to jedyne co możesz zrobić, to skręcić instalacje kosztem żywotności i mocy silnika.
Z praktyki 2 - tico (czyli 0.8 silnik i jakies 40km) po regulacji przez gazowników paliło 10-12 w mieście. Po skręceniu 8-10. Silnik 30tys przelecial i sprawny pojechał na złom

Na twoi miejscu pojechałbym do gazowników na sprawdzenie szczelności oraz regulacje. Jak po regulacji będzie tak jak przy tico - no to albo jezdzisz tak dalej mając minimalnie taniej niż na benzynie, albo kosztem silnika skręcasz dawke lpg.

Ewentualnie możesz spróbować skontaktować się z tym użytkownikiem: http://www.fiestaklubpols...wprofile&u=7836
Sprzeda ci jakieś magiczne świece i powie, jak lpg ustawić :P Generalnie ludzie zadowoleni zawsze byli :)

ps. zakładam że parownik jest sprawny.
ps2. do silnika z wtryskiem i lambdą powinna być 2 generacja.

Metos22 - 4 Gru 2013, 15:31

juz jest ok,okazalo sie ze byl zepsuty termostat na filtrze powietrza,i dawal na lpg stale cieple z koloktora,teraz zmienilem na zimne i spalanie 8-10 :greenpeace:
terens - 4 Gru 2013, 17:20

Metos22:
Metos22 napisał/a:
byl zepsuty termostat na filtrze powietrza,i dawal na lpg stale cieple z koloktora,teraz zmienilem na zimne i spalanie 8-10
Tylko nie mów, że mniejsze spalanie wynika z faktu, że zimne powietrze zawiera więcej tlenu, co proces spalania poprawia... :hehehe:
Marcinowaty - 4 Gru 2013, 19:21

Ja zatkałem dopływ zimnego powietrza ponieważ skoro latem auto mniej pali bo czujnik temperatury powietrza dostaje informacje o wyższej temperaturze. Zimą jest zimno jak powiedział klasyk i teraz mój czujnik dostaje ciepłe powietrze z okolic kolektora wydechowego. Jak muszę jechać po za miasto to daje mu normalny dolot. Zrobiłem tak z powodu braku tego termostatu i klapki we wlocie do filtra powietrza i wydaje mi się ze nie pali za dużo :hihihi:
Metos22 - 4 Gru 2013, 20:36

No niestety,ale kto nie chce niech nie wiezy ale pali jak dawniej i jaka dynamika sie zrobila.Pelne wykorzystanie konikow pod maska.I usmiech na twarzy,he,he:-)
vegetagt - 4 Gru 2013, 23:26

Metos22, to super :ok:
terens - 5 Gru 2013, 12:08

Metos22: a skąd ciągniesz to zimne powietrze, skoro pod maską wszędzie jest gorąco raczej...? <wow>
Metos22 - 5 Gru 2013, 13:26

U mnie jest koncowka z filtra za atrapa chlodnicy.czyli za grilem taki jakby doczepiony do niej lejek.co wylapuje zimne z przodo
Marcinowaty - 5 Gru 2013, 19:15

wydaje mi się że auto jedzie dłużej na ssaniu przez to ze dodstaje tylko zimne powietrze, no chyba że czujnik temp płynu chłądzacego ma tu decudujące znaczenie
Metos22 - 5 Gru 2013, 23:11

Nie wydaje mi sie aby jezdzil na ssaniu.Motywuje to tym ze po odpaleniu na benzynie po ok 15-20sec osiaga obroty rzedu 1500/min i wlacza sie lpg,i silnik nie slabnie ani nie gasnie.A jesli by jezdzil na ssaniu to chyba nie na lpg tylko benzynie,co przekladaloby sie na duze spalanie a umnie spadlo.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group