|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Przed zakupem - [MK7] Zewnętrzny czips od RaceChip do EcoBoosta
LefQ - 11 Sty 2014, 21:06 Temat postu: [MK7] Zewnętrzny czips od RaceChip do EcoBoosta Czy ktoś miał styczność z układami sprzedawanymi przez RaceChip? Pojawiły się niedawno w ich ofercie czipsy do EcoBoostów (klik) i o ile mapy zmieniać bym nie chciał ze względu na gwarancję, to zakup takiego pudełka już jest bardzo atrakcyjny. Warte to coś?
Celowałbym raczej w tą najtańszą opcję za 299€ i wzrost momentu/mocy o 18%. Czy taka różnica będzie zauważalna?
Puff - 11 Sty 2014, 22:11
Zważywszy, że za okolice tałzena zrobisz sobie chrupka, to wydawanie 1500 zeta na boxa, który od chrupka nigdy lepszy nie będzie, jest dla mnie ciut nielogiczny
FFDriver - 11 Sty 2014, 22:12
No no no godne uwagi
Widzę, że mają do obu wersji 100 i 125KM.
[EDIT]
Pufcio napisał/a: | Zważywszy, że za okolice tałzena zrobisz sobie chrupka |
No i co z gwarancją ?
Pozdro
FFDriver
Parzych - 11 Sty 2014, 22:17
FFDriver napisał/a: | No i co z gwarancją ? | Może warto poczekać aż się skończy
Puff - 11 Sty 2014, 22:37
FFDriver napisał/a: | No i co z gwarancją ? |
Rozmawiałem na ten temat z kolesiem z salonu w czasie jazdy testowej i nieoficjalnie mi powiedział, że z takimi manewrami nie ma problemu
LefQ - 11 Sty 2014, 23:02
Z Boxem, czy z mapami? Boxa odepnę, ale mapa będzie już cały czas, aż do ew. kolejnej zmiany.
Co to jest "chrupek"?
Puff - 11 Sty 2014, 23:05
Chrupek = chips
Wiadomo, że chodzi o zmianę mapy, bo pudło to można odpiąć w 5 sekund
LefQ - 11 Sty 2014, 23:22
Pufcio, a znasz kogoś zaufanego w okolicy, kto poradzi sobie z EcoBoostem 1.0 i krzywdy FoFikowi nie zrobi? Jak szukałem, to nikt nie chciał EcoBoosta robić ;-)
Ja właśnie z powodów gwarancyjnych wolałbym mieć pudełko. Odpinam i o niczym nie wiem ;-) Tylko ile to warte.
Puff - 11 Sty 2014, 23:24
Tutaj na miejscu nikogo nie znam. Możesz ew. zapytać heko - on się trochę bawił z Fordami
FFDriver - 12 Sty 2014, 10:06
Parzych napisał/a: | Może warto poczekać aż się skończy |
Dobre dobre, tylko ,że ja wziąłem 5 lat
Pufcio napisał/a: | Rozmawiałem na ten temat z kolesiem z salonu w czasie jazdy testowej i nieoficjalnie mi powiedział, że z takimi manewrami nie ma problemu |
No tylko jak dojdzie to jakieś poważniejszej awarii to ciekawe czy wtedy też tak będą mówić ? Na piśmie nikt tego nie da.
Taki box natomiast, tak jak pisze LefQ, to jest "bezpieczne" rozwiązanie.
Przynajmniej takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam
FFDriver
Puff - 12 Sty 2014, 11:25
FFDriver napisał/a: | No tylko jak dojdzie to jakieś poważniejszej awarii to ciekawe czy wtedy też tak będą mówić ? Na piśmie nikt tego nie da. |
Jak coś się chrzani, to ryją na bezczela fabryczny program silnika, nie patrząc na to "co może być przyczyną". To po prostu jeden z punktów na ścieżce diagnostycznej.
Autor zrobi jak uważa, ja tylko mówię "co i jak"
MisiekT - 12 Sty 2014, 13:31
box to zło - jak już to indywidualny program robiony na hamowni i wrzucony na box'a
FFDriver - 12 Sty 2014, 18:45
MisiekT napisał/a: | box to zło |
No to proponowałbym rozwinięcie wątku bo Twoja wypowiedź jest trochę mało precyzyjna.
vegetagt - 12 Sty 2014, 19:07
FFDriver, chodzi o to, że box jest uniwersalny. A co jest uniwersalne, jest do dupy
Box robiony na zamówienie, pod konkretny egzemplarz będzie natomiast spoko
LefQ - 12 Sty 2014, 19:36
Ok, a jakieś konkrety? Kto, gdzie, kiedy i za ile? Rzetelnie, dobrze, z polecenia, nie koniecznie tanio i szybko. Powiedzmy do 100 KM od Katowic - Gliwice, Kraków, Bielsko, Rybnik, Opole, Ostrava ;-). Ew. dalej, z dobrym dojazdem, np. Wrocław.
vegetagt - 12 Sty 2014, 19:40
LefQ, Pufcio napisał/a: | Możesz ew. zapytać heko - on się trochę bawił z Fordami |
http://gcstuning.pl/ - http://www.fiestaklubpols...profile&u=14217
Głównie diesle robił, ale może coś sensownego powie na ecoboosta
MisiekT - 12 Sty 2014, 20:20
dokładnie - Heko ogarnie... z 1.6 i 2.0 już walczyl, wiec nie powinno być problemu
LefQ - 12 Sty 2014, 20:27
Ok, dzięki. Napisałem PM
FFDriver - 12 Sty 2014, 21:15
vegetagt napisał/a: | chodzi o to, że box jest uniwersalny. |
No właśnie, jest ? Przecież to jest jakby konkret do konkretnego silnika o konkretnej mocy. No chyba, że w tym boxie zawsze siedzi to samo i pasuje do każdej fiesty z turbiną ale to by się tak dało ???
Pozdro
FFDriver
vegetagt - 12 Sty 2014, 21:26
FFDriver, do konkretnego modelu ale nie konkretnego egzemplarza. Jasne, to pewnie mniej lub bardziej działa, ale nic nie zastąpi indywidualnego podejscia. Zresztą to indywidualne podejście to prawdopodobnie wgranie gotowca + poprawki pod dany egzemplarz
FFDriver - 12 Sty 2014, 21:49
Pewnie racja choć przy seryjnej produkcji każdy egzemplarz, przynajmniej póki w miarę nowy, powinien być taki sam
Inna kwestią jest to, że z 1 litra można wyciągnąć 158KM, czy to nie jest przegięcie ? Przecież to nie może pozostać bez wpływu na żywotność.
Kubuch - 12 Sty 2014, 22:31
W Bydgoszczy nikt się nie chce podjąć dłubania litrówki :(
MisiekT - 12 Sty 2014, 23:36
FFDriver napisał/a: | przy seryjnej produkcji każdy egzemplarz, przynajmniej póki w miarę nowy, powinien być taki sam |
no chyba zartujesz, roznice bywaja spore
Puff - 12 Sty 2014, 23:54
FFDriver napisał/a: | Przecież to jest jakby konkret do konkretnego silnika o konkretnej mocy. |
Boxy mają czasami w środku zworki - ustawiasz wg instrukcji pod dany silnik, wpinasz i voilá. Problem w tym, że działanie boxu jest dalekie od ideału, zwłaszcza w klekocie
FFDriver napisał/a: | Inna kwestią jest to, że z 1 litra można wyciągnąć 158KM, czy to nie jest przegięcie ? Przecież to nie może pozostać bez wpływu na żywotność. |
Gdzie to wyczytałeś?
Parzych - 13 Sty 2014, 00:31
Pufcio napisał/a: | FFDriver napisał/a: | Inna kwestią jest to, że z 1 litra można wyciągnąć 158KM, czy to nie jest przegięcie ? Przecież to nie może pozostać bez wpływu na żywotność. |
Gdzie to wyczytałeś? | Pewnie TUTAJ
FFDriver - 13 Sty 2014, 07:45
Pufcio napisał/a: | Gdzie to wyczytałeś? |
Dokładnie to tutaj: http://www.racechip.com/c...-92kw/index.php
LefQ - 13 Sty 2014, 08:49
Ok, doczytałem, popytałem.
Te pudełka RaceChip wpina się w sensory MAP/MAF. W trakcie pracy silnika, układ w boxie zmienia wartości zwracane do ECU, na co ECU zwiększa ilość obrotów turbiny, dostarczanego powietrza i wstrzykiwanej mieszanki. Stąd przyrost mocy. Nie wiem jednak, jak się to ma do żywotności silnika. Pewnie nie za dobrze ;-)
RaceChip podobno ma wgrywany program dla konkretnego silnika, a "fine tunning" można wykonać za pomocą dwóch potencjometrów.
Heko napisał, że się podejmie zrobienia 1.0 EB. Muszę się zastanowić, czy przyrost mocy i momentu o te kilkanaście % przez grzebanie w ECU jest wart ew. utraty gwarancji.
MisiekT - 13 Sty 2014, 09:00
czyli omijaj ten wynalazek z daleka
FFDriver - 13 Sty 2014, 17:36
LefQ napisał/a: | Nie wiem jednak, jak się to ma do żywotności silnika. |
No można sobie tylko wyobrazić :(
To co napisałeś to moim zdaniem masakra jest.
|
|