Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK7] Problem, biegi nie wchodzą

madver - 13 Sty 2014, 21:16
Temat postu: [MK7] Problem, biegi nie wchodzą
Od 2 miesięcy jestem dumnym właścicielem nowej Fiesty. Ale od początku mam coraz większy problem. Otóż gdy przejadę około 2-3 km po raz pierwszy każdego dnia, jadąc średnio 80 km/h i dojeżdżając do skrzyżowania lub ronda itp. jest bardzo duży problem żeby biegi wskoczyły. Jak wskoczy ( bez zgrzytania ) to ciężko wyskakują. Na początku był problem z 2 biegiem, obecnie jest już praktycznie ze wszystkimi. Zawsze się to dzieje gdy tylko skrzynia i silnik są już schłodzone lub rano po nocy. Ta usterka występuje tylko jak rozpędzę auto powyżej tej prędkości, testowałem na mieście przy niskich prędkościach i problemu nie było, ale jak tylko wszystko się rozgrzało i ponownie auto rozpędziłem problem wrócił. Ważna informacja że jest tak jak jest na zewnątrz poniżej 8 stopni Celsjusza tak sie dzieje. Na serwisie byłem już 3 razy, tłumacze tym pseudo fachowcom i za każdym razem niby coś regulują i zapewniają że jest ok. ale ponownie rano jadą rano i znowu jest to cholerstwo. Problem zaczyna się nasilać i robi się niebezpiecznie. Może ktoś ma podobny problem i go rozwiązał??
Parzych - 13 Sty 2014, 21:27

madver, masz min 2 lata gwarancji, nie są w stanie usunąć problemu, to jak się skrzynia rozleci - będą musieli wymienić i jeszcze za holowanie zwrócić...
FFDriver - 13 Sty 2014, 21:38

madver,

Jaki masz przebieg ? Trochę to niepokojące.
Ja na razie nie zauważyłem u siebie nic niepokojącego poza czasem źle wchodzącym wstecznym. Ale to czuć kiedy źle wszedł i trzeba po prostu wybić, wcisnąć sprzęgło na nowo i jeszcze raz wbić.

madver - 13 Sty 2014, 21:42

Przebieg 4200, aż boli jak to jest coraz bardziej gorzej.
Igraszki - 13 Sty 2014, 22:11

Wsteczny to chyba w kazdej mk7 wchodzi ciezko, bujalem sie 4 i w kazdym byl ten problem. A co dziwne w jednej tez byl problem z 2 i 3 ponizej 0 stopni przez pierwsze 3 minuty, ale dalo sie je wbic bez zgrzytu. Przebieg 33 tys... nikt nie potrafil powiedziec dlaczego sie tak dzialo. Ale to chyba nie "tenttyp tak ma"
madver - 13 Sty 2014, 22:17

Serwis też odpowiada, że ten typ tak ma i że się ułoży. Cholera, ostatnio stanęliśmy na rondzie bo żadne bieg nie chciał wejść, korek niesamowity. po około minucie wskoczył 1 bieg i dalej juz z lekkim oporem wszystko działa. Boję się że w końcu stanie w ch..j i będzie że źle użytkowałem auto.
vegetagt - 13 Sty 2014, 23:02

madver napisał/a:
Cholera, ostatnio stanęliśmy na rondzie bo żadne bieg nie chciał wejść, korek niesamowity. po około minucie wskoczył 1 bieg i dalej juz z lekkim oporem wszystko działa


Miałem podobnie w mk2. Przeważnie pomagało przesunięcie lewarka tyle, ile się da (z wyczuciem) w stronę pierwszego biegu, puszczenie sprzęgła by skrzynia zgrzytnęła i wtedy zaczynala chodzic normalnie. Nie wiem co to było, bo wymieniłem cały układ napędowy.

Qzyn - 14 Sty 2014, 07:09

Ej no panowie, wsteczny to wsteczny ale jak biegi do przodu nie chca wchodzic to co sie tam ma ulozyc...
Mecz serwis a jak nie pomoze to odwiedz ich z prawnikiem i juz

LefQ - 14 Sty 2014, 08:28

W mojej MK7FL jest czasami problem ze wstecznym. Ze dwa razy mi "wypadł" przy cofaniu, a czasami trzeba poprawiać, bo nie wchodzi do końca. Z pozostałymi biegami nie mam żadnego problemu, wszystko precyzyjnie wchodzi. Trzeba odrobinę więcej siły, niż w takiej Picanto :-) ale nie zauważyłem niczego niepokojącego.

Ja bym pojechał do innego ASO, poprosił o diagnostykę na gwarancji - niech się ktoś z Tobą przejedzie, pokaż dokładnie o co chodzi pracownikowi. Możesz też nagrać film i odtworzyć w serwisie. Masz nowe auto na gwarancji, więc z niej korzystaj. No i zrób to zanim się skrzynia rozpadnie, bo potem naprawią, ale będziesz przez 2 tygodnie bez Fiesty :|

FFDriver - 14 Sty 2014, 08:58

Słuchajcie to nie jest takie proste, jakoś megan nie uznali reklamacji i płaciła sama !! za naprawę skrzyni. Teraz mówią, że wszystko o.k., a potem powiedzą, że to wina użytkownika, że się skrzynia rozpadła.

Ciekawą rzecz napisał diodalodz, może to jest tak banalnie proste:
diodalodz napisał/a:
Przyczyną problemów był źle odpowietrzony wysprzęglik i było to spaprane fabrycznie . Bo problemy były od samego początku ze sprzęgłem w tym aucie . po odpowietrzeniu wszystko wróciło do normy na kilka lat.


U mnie jest tylko tak jak pisze LeFQ z wstecznym, czyli nie ma się widzę czym przejmować :)

madver - 28 Kwi 2014, 07:45

No i napisze tak, wizyt w serwisie nie policzę bo już sam się pogubiłem. Przy okazji ktoś mi fieste na parkingu przerysował wiec należy to naprawić:( Do rzeczy. Auto stoi juz prawie miesiąc w serwisie i serwis ciągle odpowiada że auto naprawiane. Powiedzcie mi ile auto może maxymalnie być w naprawie bo mnie już kur...ca bierze. Auto nowe a więcej go nie mam niż mam! Zaczynam myśleć aby pójść do radyc prawnego i zacząć walczyć o swoje!
FFDriver - 28 Kwi 2014, 11:09

Jeśli to już trwa tak długo to chyba nie ma na co czekać. Nich Ci się określą dokładnie (najlepiej na piśmie) dlaczego tak długo to trwa, co jest uszkodzone i ile dokładnie jeszcze potrwa. Może trzeba by się poskarżyć do Ford Polska. No i kolejna opcja to rzecznik praw konsumenta.

Bardzo to przykre ;-(

looki8329 - 5 Maj 2014, 18:06

madver, ja też ma problem z wbijaniem drugieo biegu. Regulacja linek nic nie pomaga. Teraz trochę nauczyłem się z tym "udogodnieniem " jeździć i bieg przy wrzucaniu rzadziej zgrzyta ale nie jest to zbyt komfortowe.

FFDriver, gdy jest żle odpowietrzony wysprzęglik to może źle wchodzić tylko jeden bieg? Czy wtedy nie wchodzą wszystkie?

FFDriver - 5 Maj 2014, 19:55

looki8329 napisał/a:
FFDriver, gdy jest żle odpowietrzony wysprzęglik to może źle wchodzić tylko jeden bieg? Czy wtedy nie wchodzą wszystkie?


Ja tylko cytowałem wypowiedź kolegi diodalodz w wątku megan o problemach ze skrzynią: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=51388
Trzeba by jego spytać.

Badi - 6 Maj 2014, 22:31

Jesli problem jest powtarzalny to mozesz sprobowac 2-3 razy wcisnac sprzeglo przed zapieciem dwojki, jak to pomoze to styknie odpowietrzyc wysprzeglik i bedzie gitara. Teoretycznie jesli byloby gdzies powietrze to powinien byc problem ze wszystkimi biegami, bo to tak jakby przelaczac przy nie do konca wcisnietym pedale sprzegla.
porosty - 9 Maj 2014, 23:34

Ja ma troszkę podobny problem ze wstecznym - w 60% przypadków wypada przy cofaniu, jak powiedziałem o tym w serwisie to zrobili oczy!

MK7 2013 1,4 96KM

FFDriver - 10 Maj 2014, 09:13

porosty napisał/a:
Ja ma troszkę podobny problem ze wstecznym - w 60% przypadków wypada przy cofaniu, jak powiedziałem o tym w serwisie to zrobili oczy!


Standardowa reakcja serwisu na 90% problemów.
Ze wstecznym to jest raczej typowe.
Po kilku razach dość łatwo wyczuć kiedy wsteczny wszedł nieprawidłowo i na bank wyskoczy. Trzeba po prostu od razu poprawić. No chyba, że u Ciebie wchodzi głęboko, a i tak wyskakuje ?

jopek - 10 Maj 2014, 11:03

Dorzucę swoje 2 gorsze jako sugestia.
Właśnie napisałem temat o pękniętej lince od zmiany biegów w mojej Mk7 2012 1.4TDCI.
Może to jest i Twój ból. Linka powoli pęka, druciki odskakują i blokują w peszlu.
Czy wajcha biegów jest "precyzyjna" czy rozmyta jak stara szmata?

Ponadto linka lewo-prawo podlega regulacji i może mimo, że na wajsze już Ci zablokowało przy 1/2 lub 5/R to tak naprawdę w skrzyni jeszcze nie doszło do właściwej pozycji i czuć haczenie/opór?

Weryfikacja jest prosta.
Odkręcasz obudowę od dołu, ściągasz plastik na zatrzaskach na skrzyni i widzisz dwie linki zakończone jabłuszkami - pomachaj ręcznie i powbijaj biegi. Później niech ktoś wbija biegi od środka, a ty kukaj czy osiąga skrajne pozycje pewnie i solidnie.

Tyle mojego. Może się przyda.

porosty - 10 Maj 2014, 16:56

Wiecie.. samochód na 1400 przejechane (tysiąc czterysta km) zatem moim daniem dziwne to. Dźwignia jest precyzyjna moim zdaniem co do zmiany na sam wsteczny, wydaje się, że zawsze tak samo wchodzi ale może toć niuans którego nie wychwytuje moja ręka... I tak mam do lakierowania bok samochodu - dwa elementy - wandale marketowi, więc karzę im to ogarnąć!
Dzięki za pomoc

FFDriver - 10 Maj 2014, 21:49

porosty napisał/a:
wydaje się, że zawsze tak samo wchodzi ale może toć niuans którego nie wychwytuje moja ręka


Tak jest. Może jeszcze za mało przejechałeś żeby to wyczuć. Jeśli wypada to nie wszedł do końca tak jak powinien.

porosty napisał/a:
więc karzę im to ogarnąć


Powodzenia :)
Mechanik się przejedzie i powie, że wszystko gra. Potem ewentualnie "przeszkoli" Cię z wbijania biegów i po sprawie.
Jeśli będzie inaczej to daj proszę znać to przy okazji przeglądu powiem żeby u mnie też poprawili :D

porosty - 10 Maj 2014, 21:51

Wracając dzisiaj wieczorem i parkując na wstecznym jak zawsze mocniej go dociągnąłem i oczywiście wyskoczył.
Pomęczę mechanika

FFDriver - 11 Maj 2014, 09:01

porosty napisał/a:
Wracając dzisiaj wieczorem i parkując na wstecznym jak zawsze mocniej go dociągnąłem i oczywiście wyskoczył.


To nie w trym rzecz żeby jakoś na siłę czy mocniej go wbijać.
Pojedź sobie gdzieś popróbuj.
Zakładając oczywiście, że u Ciebie jest ten sam problem co u większość to powinno być czuć, że wszedł minimalnie za płytko i jeśli tak jest nic nie pomoże dobijanie go na siłę. Trzeba dać na luz puścić sprzęgło, ponownie wcisnąć sprzęgło i jeszcze raz wbić wsteczny. Za drugim razem powinien wejść już poprawnie.

Undisputed - 16 Maj 2014, 10:24

Hej, podepnę się do tematu. U mnie dzisiaj biegi zaczęły ciężej wchodzić i słychać dziwne skrzypienie - szczególnie przy zmianie biegu z 3 na 4. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że dziś jest bardzo mokro i leje deszcze, może woda się gdzieś dostała? Nie wiem czy jest jakiś sens w moim rozumowaniu... ktoś ma jakiś pomysł?
FFDriver - 16 Maj 2014, 10:48

Undisputed napisał/a:
U mnie dzisiaj biegi zaczęły ciężej wchodzić i słychać dziwne skrzypienie

Moje pierwsze skojarzenie to wątek kolegi jopek: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=71090

Może linka się przeciera ?
Trzeba by może zrobić taki test jak on pisał:
jopek napisał/a:
Odkręcasz obudowę od dołu, ściągasz plastik na zatrzaskach na skrzyni i widzisz dwie linki zakończone jabłuszkami - pomachaj ręcznie i powbijaj biegi. Później niech ktoś wbija biegi od środka, a ty kukaj czy osiąga skrajne pozycje pewnie i solidnie.

Undisputed - 17 Maj 2014, 13:59

Byłem w ASO i jak na złość dzisiaj skrzypienia nie było, już miałem odjeżdżać i z ASO się umówiłem, że jak skrzypienie wróci żebym wtedy podjechał... serwisant na koniec jeszcze zacząć wachlować skrzynią i nagle skrzypienie się objawiło :P Także skasowali mnie za czyszczenie i smarowanie mechanizmu, zeszło godzinę czasu. Skrzynia pracuje teraz cicho i delikatnie.
madver - 29 Maj 2014, 07:33

napiszę co na dzień dzisiejszy:) Fiesta na podnośniku już chyba 7 tydzień, walczę z nią jak tylko kupiłem i napiszę szczerze że jestem potwornie zawiedziony tym autem, o serwisie nawet nie chce pisać bo zabraknie mi słów z przekleństwami do opisania :( Serwis będzie wymieniał w skrzyni całą tzw. "choinkę" od pierwszego i drugiego biegu więc nie jest to błacha usterka. Oficjalna odpowiedz jest taka że fabryka wypuszcza 600 takich podzespołów naprawczych , będą one w tym tygodniu wychodziły z fabryki,potem do Kolonii no i na serwisy. Ja osobiście już nawet zapomniałem jak moje "nowe" auto wygląda. Serwis powiedział że realistycznie będzie naprawa na przełomie czerwca/lipca ;-( Mam Cordobę 1996 rocznik, Opla Combo i ta Cordoba mniej się psuje niż nowa Fiesta. Dobrze że przynajmniej auto zastępcze jest. Ogólnie uważam podejście Ford Polska za przynajmniej nie na miejscu. Naprawdę brakuje mi słów na takie podejście bo na pewno już nie zakupie nowego Forda. Czuję że auto posiedzi do końca lipca, wtedy będzie auto miało 9 miesięcy a jeszcze nie zdążyłem pierwszego oleju wymienić i ciągle serwis:(
FFDriver - 29 Maj 2014, 08:38

Madver to co piszesz to jakiś totalny dramat :sad:
Zastanawiam się jakie masz prawa jako konsument i co mógłbyś zrobić ? Jeśli przez tyle czasu nie potrafią uporać się z usterką to niech dają nowe auto :) Choć z tego co piszesz dali Ci przynajmniej zastępcze. Osobiście uważam, że powinieneś "poskarżyć" się do Ford Polska Sp. z o.o., jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Szczególnie jeśli masz uwagi na temat działania serwisu.
Jednak powiem Ci, że nie ma się co obrażać na samą markę, takie jest moje zdanie. Każdy sprzęt może się zepsuć i auto każdej marki również. Ludzie wywalają grube pieniądze na BMW i auta tak samo stoją w serwisie i czekają na części (było o tym w TVN Turbo). Taka jest rzeczywistość przy seryjnej produkcji. Kilka osób na forum ma rzeczywiście problem ze skrzynią ale jaki to odsetek wszystkich sprzedanych Fiest ? 600 zestawów naprawczych na ile sprzedanych Fiest ? Niestety ale po prostu miałeś większego pecha niż inni :sad:
Co do serwisów to wszystkie są takie same bez względu na markę. Wierz mi, przerabiałem to już z różnymi i nie znam naprawdę dobrego. Dobre to one są tylko wtedy jeśli nic się z autem nie dzieje i ograniczają się do wymiany filtrów i oleju. Jeśli pojawia się problem to po pierwsze traktuje się klienta jak zło konieczne, zawsze zaczyna się od udowodnienia, że nic się nie dzieje lub, że to wina klienta, a na koniec nie potrafią sobie poradzić z rozwiązaniem problemu. Uwag klienta również się nie słucha bo przecież oni są fachowcami, a co taki klient może wiedzieć. Tak jest praktycznie w każdym serwisie bez względu na markę.
Ciekawe czy rzeczywiście ten "zespół naprawczy" rozwiązuje problem. Może jak już Ci autko naprawią to się przeprosisz z Fordem i już do końca będzie ok :D Czego Ci życzę :ok:
Dawaj znać na bieżąco jak sprawa się układa.

TSRules - 30 Maj 2014, 17:31

madver napisał/a:
Ja osobiście już nawet zapomniałem jak moje "nowe" auto wygląda. Serwis powiedział że realistycznie będzie naprawa na przełomie czerwca/lipca


to tyle jeśli chodzi o - kup nowe auto z gwarancją to będziesz miał spokojną głowę

FFDriver - 30 Maj 2014, 21:14

TSRules napisał/a:
to tyle jeśli chodzi o - kup nowe auto z gwarancją to będziesz miał spokojną głowę


Niezwykle cenna uwaga. Na pewno rozważę to bardzo dokładnie jak będę kupował kolejne auto.

dawid003 - 14 Gru 2014, 00:10

Po zakupie Fiesty FL przez pierwsze 500 km był ogromny problem z biegiem wstecznym. Nie wchodził do końca i przy próbie ruszenia skrzynia delikatnie zgrzytała. Natomiast z 5 razy doszło to sytuacji, że ruszyłem po czym bieg wsteczny wypadł.. co do innych biegów bez zastrzerzeń.
wojtekpl - 14 Gru 2014, 00:56

U mnie zdarzało się, że wsteczny na początku sporadycznie nie wchodził/wypadał. Teraz po 14k km jest ok; a może nauczyłem się wrzucać żeby nie wypadał?
dawid003 - 14 Gru 2014, 01:02

Widze, że to charakterystyczna przypadłość nowych skrzyń. Po przejechaniu 3 tys przy każdym wrzuceniu wstecznego mam obawy czy wchodzi do końca, ale jednak już łapie zawsze. Generalnie dziwny ten wsteczny jak dla mnie, jakby mało zaakcentowany.
summers00 - 18 Gru 2014, 21:00

Ja zaraz po kupnie miałem ogólne wrażenie, że wszystkie biegi dość ciężko wchodzą zwłaszcza przejście 1 -> 2 i właśnie 1 -> wsteczny. Wtedy pomagało odczekanie 1 - 2 sekundy po wciśnięciu sprzęgła co było momentami dość upierdliwe, a jak były ujemne temp. to zmiana z 1 na 2 była istną "walką". Po przejechaniu pierwszych 1000 - 2000KM problem powoli zaczął znikać, a teraz prawie 20K i biegi wchodzą płynnie i cicho. Naczytałem się w sumie na tym forum o problemach ze skrzynią i powiem szczerze, że mam czasami "lęk" jak coś mi zachaczy przy zmianie biegu ale jak narazie wszystko OK.

Jest to dla mnie o tyle dziwne, że to już mój 3 ford i akurat skrzynia była zawsze w tych samochodach kompletnie bezawaryjnym i bezproblemowa....

romanik99 - 12 Lis 2015, 20:41
Temat postu: [MK7] Problem, biegi nie wchodzą
Witam wszystkich serdecznie na forum od wczoraj jestem(w zasadzie to żona :) ) szczęśliwym posiadaczem Fiesty Mk7 2009 1.6 120km w wersji TITANIUM.

Zauważyłem jedną przypadłość. Otóż 4 bieg nie wchodzi idealnie. Teoretycznie, bo nie wiem jak jest u was w normalnym stanie (na luzie) lewarek powinien się ustawić w pozycji środkowej, to znaczy 2-bieg do przodu, a 4-bieg do tyłu i tak samo to powinno śmigać w momencie zmiany biegów, tzn 1,2,3 i 4-ka powinna wskoczyć lekkim pociągnięciem bo wysprzęgleniu 3 biegu. A jest inaczej, tzn na luzie pociągając lewarek do siebie 4 nie wskakuje, muszę lekko odchylić lewarek w strone R (wstecznego). Co to może być? linki, wybierak, czy skrzynia, co można zdiagnozować gołym okiem. Ogólnie lewarek siedzi ciasno i pewnie, nie lata we wszystkie strony, pozostałe biegi wchodzą płynnie

romanik99 - 8 Gru 2015, 20:28
Temat postu: [MK7] Problem, biegi nie wchodzą
odpowiedzi nie dostalem ale usterka naprawiona. wystarczylo wyregulowac linki. biegi wchodzą bardzo dobrze. pozdrawiam
swampshark - 2 Gru 2016, 08:18

Podepnę się pod temat. Mam problem ze zmienianiem biegów w mojej Fieście z 2009 roku. Mianowicie 3 bieg wchodzi z wyraźnym haczeniem, 1 bieg troszkę wyje i żeby go wbić to muszę stać a wsteczny to czasami potrafi nie do końca wejść i przy ruszaniu wyskoczyć ze zgrzytem/świstem kół zębatych. Czy jakaś regulacja, wymiana mechanizmu wybieraka czy już skrzynia padła? Czy wymiana oleju może pomóc tak jak to bywa w autach grupy VW? Przebieg jaki jest na zegarach to 156tys

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group