|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Tuning mechaniczny - ZETEC Turbo czy RS2000 Turbo? 
						
												 bzyq90 - 22 Sty 2014,  21:02 Temat postu: ZETEC Turbo czy RS2000 Turbo? Jak w temacie, waham sie nad wyborem silnika pod turbo. Obecnie siedzi rs2000 po portingu glowicy i ostrych walkach, 160KM, 206Nm.
 
 
Który silnik lepiej uturbić? RS2000, zetec silver/black? Prosze o konkretne wypowiedzi.
												 FiFa - 22 Sty 2014,  22:04
  zetec jest lżejszy, i do niego masz wiecej i łatwiej dostepnych czesci pod turbo! brałbym zeteca!
 
Bober uturbił tego rs2k, ale ktos wie dalsze losy tego silnika, czy to wogole potem jeszcze jezdziło??
												 liman - 22 Sty 2014,  22:09
  zetec : np. dlatego ze podpasujesz tloki od opla c20let lub c20xe  które sa w serii kute,ma mocne korby , plywajace sworznie(rs2k nie), dostepne sa 3 warstwowe panewki na korby,  blizniaczy jest z duratec rs 2.0 , ma mocny blok , walki przerobisz wedle wszelkich zyczen w rewaze lub u swiatka , i regulowane kolka bedziesz miał dostepne bez demontowania pokrywy zaworow, ogolnie rs2000 to taki filigranowy silnik. jeszcze pare "za" by sie znalazlo ale mysle ze to wystarczy
												 Dual - 22 Sty 2014,  22:21
  Ja bym stawiał na zeteca silvera z tego względu że:
 
Jest duża dostępność części zamiennych na rynku tak naprawdę za bezcen.
 
Jest o parę lat nowszą konstrukcją.
 
Dużo dedykowanych części do tego motoru.
 
W rs2000 z przegrzania lubią pękać głowice, w turbo temperatura pójdzie w góre.
 
No i ten porting który masz obecnie w turbo przyda się, ale jeśli naprawdę dużo zamierzasz  dmuchać.
 
Ewentualnie blacktop ale, koszta troche w góre pójdą choć to praktycznie taki sam silnik, nie licząc głowicy, milimetra róznicy w wysokości bloku i paru innych pierdół.
 
   
												 FiFa - 22 Sty 2014,  22:47
  za black topem przemawia głowica!    liman, nie jestem pewny ale ktos mi kiedys powiedział ze N7A tez jest w serii zakuty    ALe jak kucizna to najlepiej dedykowana pod turbo, a to tylko zetec. Chociaz (chyba to byl Macflan-nie pamietam nicka) z Krk zakuwał zeteca na kuciznie z jakiejs hondy, a cena tamtego zestawu byla 2 razy nizsza od dedykowanego do forda.    
												 liman - 22 Sty 2014,  22:56
  n7a nie jest w seri zakuty , mam rozebranego
												 MisiekT - 22 Sty 2014,  23:19
  można juz tanio wyrwac Zetec'a z Foki RS - zakute w serii, wytrzymuje spokojnie nawet okolice 400KM
												 luk-90 - 22 Sty 2014,  23:38
  też kiedys myślałem, ze blacktop i silvertop różnią się tylko regulacją luzu zaworowego    
 
 
Jak dmuchać, to szukałbym słupka focusa RS mkI, od razu przygotowany pod turbo, choc czy zakuty w serii to miałbym wątpliwości, ale CR już odpowiednie   
												 Dual - 22 Sty 2014,  23:51
  luk-90
 
A jaki jest niby problem w zrobieniu właściwego CR?
 
Ja bym szukał tłoków i korb z st170     
 
@ W RSie tłoki są kute >mahle, jak z korbami nie wiem   
												 liman - 23 Sty 2014,  00:09
 
  	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  
 
 
 
 
Jak dmuchać, to szukałbym słupka focusa RS mkI, od razu przygotowany pod turbo, choc czy zakuty w serii to miałbym wątpliwości, ale CR już odpowiednie    | 	  
 
 w seri ma odkuwane tloki i korbowody - niee korby nie sa w ksztalcie H ale sa kute
												 srvrserver - 23 Sty 2014,  10:36
  lepszej reklamy zeteca chyba nie moze byc   
 
 
http://passionford.pl/forum/showthread.php?t=907
												 tomi16v - 24 Sty 2014,  09:44
  Mimo że jestem fanem n3a czy n7a czy tej serii DOHC to sam turbił bym zeteca.   Dużo bardziej przetarte ślady , części dużo więcej w lepszych cenach.  
 
 
Bzyq masz może wykres tego pocisku obecnie??
												 MisiekT - 24 Sty 2014,  10:44
  macie przecież przykłady 2 fok na blacktopie - 350 i 400KM, z czego Rasta motoru nie oszczedza i bez problemów lata już kilka sezonów...
												 Daras84 - 24 Sty 2014,  10:51
  wkladaj saaba      tyle samo rzeźby, a o wiele mniej kosztów, mega baza i pancerny motor!!
												 bzyq90 - 24 Sty 2014,  11:19
  No to padlo na zeteca    Darek policz to sobie, jezeli chce zostac przy 4 lapach to sie nie wyplace za naped wkladajac silnik z saaba   
												 Daras84 - 24 Sty 2014,  23:36
  a zobaczysz ile bedzie kosztowało uturbienie   
												 bzyq90 - 25 Sty 2014,  12:20
  domyslam sie nie pekaj, ale silnika z saaba nie zloze na 4 lapach, skrzynie z calibry i vectry podobno sa do dupy   
												 bobson - 25 Sty 2014,  22:34
  Silnik z Saaba potrafi i 500PS+ bez otwierania słupka (Coobcio) ale jest dość ciężki, pchałbym się w zeteca.
 
 
Z drugiej strony, dól 2.3 z górą 2.0 w jakiejś konfiguracji tłoków daje 8,5:1 - idealnie pod turbo. 
 
 
Ile chcesz w ogóle dmuchać?
												 Daras84 - 26 Sty 2014,  20:19
  dół 2,3 i góra 2,0 bardzo mocno dopręża więc bez sensu
												 tomi16v - 26 Sty 2014,  22:27
 
  	  | Daras84 napisał/a: | 	 		  | dół 2,3 i góra 2,0 bardzo mocno dopręża więc bez sensu | 	  
 
 
 
 
W normalnym połączeniu 2.3 i rs góra rosnie.   Można też go odpręzyć mocno innym modem
 
 
Nie wiem czy z opla coś trzeba dać i wtedy robi się 8,5 albo wał albo tłoki inne
												 bzyq90 - 26 Sty 2014,  22:37
  Silnik z saaba jest najbardziej podatny na turbo w 4 garach, na seryjnych gratach idzie dobic do 300. Juz ogarniam temat, licze graty i raczej wpadnie saab + haldex   
												 Bongo - 17 Paź 2014,  08:45
  a że tak z ciekawosci zapytam, który motor od saaba ten b204 R czy b205 R ? A jesli na przod tylko naped to od czego skrzynia ?? od saaba ?
												 
					 | 
				 
			 
		 |