Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - ZETEC Turbo czy RS2000 Turbo?

bzyq90 - 22 Sty 2014, 21:02
Temat postu: ZETEC Turbo czy RS2000 Turbo?
Jak w temacie, waham sie nad wyborem silnika pod turbo. Obecnie siedzi rs2000 po portingu glowicy i ostrych walkach, 160KM, 206Nm.

Który silnik lepiej uturbić? RS2000, zetec silver/black? Prosze o konkretne wypowiedzi.

FiFa - 22 Sty 2014, 22:04

zetec jest lżejszy, i do niego masz wiecej i łatwiej dostepnych czesci pod turbo! brałbym zeteca!
Bober uturbił tego rs2k, ale ktos wie dalsze losy tego silnika, czy to wogole potem jeszcze jezdziło??

liman - 22 Sty 2014, 22:09

zetec : np. dlatego ze podpasujesz tloki od opla c20let lub c20xe które sa w serii kute,ma mocne korby , plywajace sworznie(rs2k nie), dostepne sa 3 warstwowe panewki na korby, blizniaczy jest z duratec rs 2.0 , ma mocny blok , walki przerobisz wedle wszelkich zyczen w rewaze lub u swiatka , i regulowane kolka bedziesz miał dostepne bez demontowania pokrywy zaworow, ogolnie rs2000 to taki filigranowy silnik. jeszcze pare "za" by sie znalazlo ale mysle ze to wystarczy
Dual - 22 Sty 2014, 22:21

Ja bym stawiał na zeteca silvera z tego względu że:
Jest duża dostępność części zamiennych na rynku tak naprawdę za bezcen.
Jest o parę lat nowszą konstrukcją.
Dużo dedykowanych części do tego motoru.
W rs2000 z przegrzania lubią pękać głowice, w turbo temperatura pójdzie w góre.
No i ten porting który masz obecnie w turbo przyda się, ale jeśli naprawdę dużo zamierzasz dmuchać.
Ewentualnie blacktop ale, koszta troche w góre pójdą choć to praktycznie taki sam silnik, nie licząc głowicy, milimetra róznicy w wysokości bloku i paru innych pierdół.
:)

FiFa - 22 Sty 2014, 22:47

za black topem przemawia głowica! :) liman, nie jestem pewny ale ktos mi kiedys powiedział ze N7A tez jest w serii zakuty ;) ALe jak kucizna to najlepiej dedykowana pod turbo, a to tylko zetec. Chociaz (chyba to byl Macflan-nie pamietam nicka) z Krk zakuwał zeteca na kuciznie z jakiejs hondy, a cena tamtego zestawu byla 2 razy nizsza od dedykowanego do forda. ;/
liman - 22 Sty 2014, 22:56

n7a nie jest w seri zakuty , mam rozebranego
MisiekT - 22 Sty 2014, 23:19

można juz tanio wyrwac Zetec'a z Foki RS - zakute w serii, wytrzymuje spokojnie nawet okolice 400KM
luk-90 - 22 Sty 2014, 23:38

też kiedys myślałem, ze blacktop i silvertop różnią się tylko regulacją luzu zaworowego :)

Jak dmuchać, to szukałbym słupka focusa RS mkI, od razu przygotowany pod turbo, choc czy zakuty w serii to miałbym wątpliwości, ale CR już odpowiednie :ok:

Dual - 22 Sty 2014, 23:51

luk-90
A jaki jest niby problem w zrobieniu właściwego CR?
Ja bym szukał tłoków i korb z st170 :yes:
@ W RSie tłoki są kute >mahle, jak z korbami nie wiem :yes:

liman - 23 Sty 2014, 00:09

luk-90 napisał/a:



Jak dmuchać, to szukałbym słupka focusa RS mkI, od razu przygotowany pod turbo, choc czy zakuty w serii to miałbym wątpliwości, ale CR już odpowiednie :ok:

w seri ma odkuwane tloki i korbowody - niee korby nie sa w ksztalcie H ale sa kute

srvrserver - 23 Sty 2014, 10:36

lepszej reklamy zeteca chyba nie moze byc :D

http://passionford.pl/forum/showthread.php?t=907

tomi16v - 24 Sty 2014, 09:44

Mimo że jestem fanem n3a czy n7a czy tej serii DOHC to sam turbił bym zeteca. Dużo bardziej przetarte ślady , części dużo więcej w lepszych cenach.

Bzyq masz może wykres tego pocisku obecnie??

MisiekT - 24 Sty 2014, 10:44

macie przecież przykłady 2 fok na blacktopie - 350 i 400KM, z czego Rasta motoru nie oszczedza i bez problemów lata już kilka sezonów...
Daras84 - 24 Sty 2014, 10:51

wkladaj saaba ;) tyle samo rzeźby, a o wiele mniej kosztów, mega baza i pancerny motor!!
bzyq90 - 24 Sty 2014, 11:19

No to padlo na zeteca :) Darek policz to sobie, jezeli chce zostac przy 4 lapach to sie nie wyplace za naped wkladajac silnik z saaba :P
Daras84 - 24 Sty 2014, 23:36

a zobaczysz ile bedzie kosztowało uturbienie ;)
bzyq90 - 25 Sty 2014, 12:20

domyslam sie nie pekaj, ale silnika z saaba nie zloze na 4 lapach, skrzynie z calibry i vectry podobno sa do dupy :)
bobson - 25 Sty 2014, 22:34

Silnik z Saaba potrafi i 500PS+ bez otwierania słupka (Coobcio) ale jest dość ciężki, pchałbym się w zeteca.

Z drugiej strony, dól 2.3 z górą 2.0 w jakiejś konfiguracji tłoków daje 8,5:1 - idealnie pod turbo.

Ile chcesz w ogóle dmuchać?

Daras84 - 26 Sty 2014, 20:19

dół 2,3 i góra 2,0 bardzo mocno dopręża więc bez sensu
tomi16v - 26 Sty 2014, 22:27

Daras84 napisał/a:
dół 2,3 i góra 2,0 bardzo mocno dopręża więc bez sensu




W normalnym połączeniu 2.3 i rs góra rosnie. Można też go odpręzyć mocno innym modem

Nie wiem czy z opla coś trzeba dać i wtedy robi się 8,5 albo wał albo tłoki inne

bzyq90 - 26 Sty 2014, 22:37

Silnik z saaba jest najbardziej podatny na turbo w 4 garach, na seryjnych gratach idzie dobic do 300. Juz ogarniam temat, licze graty i raczej wpadnie saab + haldex :)
Bongo - 17 Paź 2014, 09:45

a że tak z ciekawosci zapytam, który motor od saaba ten b204 R czy b205 R ? A jesli na przod tylko naped to od czego skrzynia ?? od saaba ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group