|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Tuning mechaniczny - ZETEC Turbo czy RS2000 Turbo?
bzyq90 - 22 Sty 2014, 21:02 Temat postu: ZETEC Turbo czy RS2000 Turbo? Jak w temacie, waham sie nad wyborem silnika pod turbo. Obecnie siedzi rs2000 po portingu glowicy i ostrych walkach, 160KM, 206Nm.
Który silnik lepiej uturbić? RS2000, zetec silver/black? Prosze o konkretne wypowiedzi.
FiFa - 22 Sty 2014, 22:04
zetec jest lżejszy, i do niego masz wiecej i łatwiej dostepnych czesci pod turbo! brałbym zeteca!
Bober uturbił tego rs2k, ale ktos wie dalsze losy tego silnika, czy to wogole potem jeszcze jezdziło??
liman - 22 Sty 2014, 22:09
zetec : np. dlatego ze podpasujesz tloki od opla c20let lub c20xe które sa w serii kute,ma mocne korby , plywajace sworznie(rs2k nie), dostepne sa 3 warstwowe panewki na korby, blizniaczy jest z duratec rs 2.0 , ma mocny blok , walki przerobisz wedle wszelkich zyczen w rewaze lub u swiatka , i regulowane kolka bedziesz miał dostepne bez demontowania pokrywy zaworow, ogolnie rs2000 to taki filigranowy silnik. jeszcze pare "za" by sie znalazlo ale mysle ze to wystarczy
Dual - 22 Sty 2014, 22:21
Ja bym stawiał na zeteca silvera z tego względu że:
Jest duża dostępność części zamiennych na rynku tak naprawdę za bezcen.
Jest o parę lat nowszą konstrukcją.
Dużo dedykowanych części do tego motoru.
W rs2000 z przegrzania lubią pękać głowice, w turbo temperatura pójdzie w góre.
No i ten porting który masz obecnie w turbo przyda się, ale jeśli naprawdę dużo zamierzasz dmuchać.
Ewentualnie blacktop ale, koszta troche w góre pójdą choć to praktycznie taki sam silnik, nie licząc głowicy, milimetra róznicy w wysokości bloku i paru innych pierdół.
FiFa - 22 Sty 2014, 22:47
za black topem przemawia głowica! liman, nie jestem pewny ale ktos mi kiedys powiedział ze N7A tez jest w serii zakuty ALe jak kucizna to najlepiej dedykowana pod turbo, a to tylko zetec. Chociaz (chyba to byl Macflan-nie pamietam nicka) z Krk zakuwał zeteca na kuciznie z jakiejs hondy, a cena tamtego zestawu byla 2 razy nizsza od dedykowanego do forda.
liman - 22 Sty 2014, 22:56
n7a nie jest w seri zakuty , mam rozebranego
MisiekT - 22 Sty 2014, 23:19
można juz tanio wyrwac Zetec'a z Foki RS - zakute w serii, wytrzymuje spokojnie nawet okolice 400KM
luk-90 - 22 Sty 2014, 23:38
też kiedys myślałem, ze blacktop i silvertop różnią się tylko regulacją luzu zaworowego
Jak dmuchać, to szukałbym słupka focusa RS mkI, od razu przygotowany pod turbo, choc czy zakuty w serii to miałbym wątpliwości, ale CR już odpowiednie
Dual - 22 Sty 2014, 23:51
luk-90
A jaki jest niby problem w zrobieniu właściwego CR?
Ja bym szukał tłoków i korb z st170
@ W RSie tłoki są kute >mahle, jak z korbami nie wiem
liman - 23 Sty 2014, 00:09
luk-90 napisał/a: |
Jak dmuchać, to szukałbym słupka focusa RS mkI, od razu przygotowany pod turbo, choc czy zakuty w serii to miałbym wątpliwości, ale CR już odpowiednie |
w seri ma odkuwane tloki i korbowody - niee korby nie sa w ksztalcie H ale sa kute
srvrserver - 23 Sty 2014, 10:36
lepszej reklamy zeteca chyba nie moze byc
http://passionford.pl/forum/showthread.php?t=907
tomi16v - 24 Sty 2014, 09:44
Mimo że jestem fanem n3a czy n7a czy tej serii DOHC to sam turbił bym zeteca. Dużo bardziej przetarte ślady , części dużo więcej w lepszych cenach.
Bzyq masz może wykres tego pocisku obecnie??
MisiekT - 24 Sty 2014, 10:44
macie przecież przykłady 2 fok na blacktopie - 350 i 400KM, z czego Rasta motoru nie oszczedza i bez problemów lata już kilka sezonów...
Daras84 - 24 Sty 2014, 10:51
wkladaj saaba tyle samo rzeźby, a o wiele mniej kosztów, mega baza i pancerny motor!!
bzyq90 - 24 Sty 2014, 11:19
No to padlo na zeteca Darek policz to sobie, jezeli chce zostac przy 4 lapach to sie nie wyplace za naped wkladajac silnik z saaba
Daras84 - 24 Sty 2014, 23:36
a zobaczysz ile bedzie kosztowało uturbienie
bzyq90 - 25 Sty 2014, 12:20
domyslam sie nie pekaj, ale silnika z saaba nie zloze na 4 lapach, skrzynie z calibry i vectry podobno sa do dupy
bobson - 25 Sty 2014, 22:34
Silnik z Saaba potrafi i 500PS+ bez otwierania słupka (Coobcio) ale jest dość ciężki, pchałbym się w zeteca.
Z drugiej strony, dól 2.3 z górą 2.0 w jakiejś konfiguracji tłoków daje 8,5:1 - idealnie pod turbo.
Ile chcesz w ogóle dmuchać?
Daras84 - 26 Sty 2014, 20:19
dół 2,3 i góra 2,0 bardzo mocno dopręża więc bez sensu
tomi16v - 26 Sty 2014, 22:27
Daras84 napisał/a: | dół 2,3 i góra 2,0 bardzo mocno dopręża więc bez sensu |
W normalnym połączeniu 2.3 i rs góra rosnie. Można też go odpręzyć mocno innym modem
Nie wiem czy z opla coś trzeba dać i wtedy robi się 8,5 albo wał albo tłoki inne
bzyq90 - 26 Sty 2014, 22:37
Silnik z saaba jest najbardziej podatny na turbo w 4 garach, na seryjnych gratach idzie dobic do 300. Juz ogarniam temat, licze graty i raczej wpadnie saab + haldex
Bongo - 17 Paź 2014, 09:45
a że tak z ciekawosci zapytam, który motor od saaba ten b204 R czy b205 R ? A jesli na przod tylko naped to od czego skrzynia ?? od saaba ?
|
|