Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - [MK6] rozładowujący się akumulator - zmierzony miernikiem

mrjoy - 9 Mar 2014, 17:16
Temat postu: [MK6] rozładowujący się akumulator - zmierzony miernikiem
Witam

Ford Fiesta 2007 rok, 1.25 benzyna, centralny zamek, alarm, klima, podgrzewana przednia szyba.

Kilka dni temu, nie udało się uruchomić samochodu - rozładowany akumulator (1 rok temu wymieniony fabryczny na Wartę).

Sprawdziłem ładowanie miernikiem - 14,8, po obciążeniu (światła, dmuchawa, tylna szyba) - 14,7, po załączeniu grzania przedniej szyby - po kilku minutach spadło do 13. Czy to jest prawidłowe.

Sprawdziłem pobór prądu na wyłączonym silniku - wynik 0,23 ( miernik ustawiony na 10A). Czy to nie za dużo ?

Odcinki jakie pokonuję codziennie do pracy to 6km w jedną stronę i później 6km powrót. Czy może być, że akumulator nie zdąża się doładowywać ?

Jakie napięcie powinno być min. w stanie spoczynku - u mnie jest koło 13V ??

pozdrawiam
mrjoy

Freeman - 9 Mar 2014, 17:35

Pobór prądu chyba za duży. Ładowanie jest ok. Jakie parametry aku?
diodalodz - 9 Mar 2014, 17:41

dokładnie. Pobór prądu powyżej 0,1A położy każdą baterię :) Reszta parametrów w normie. Coś cię zjada. Zacznij od audio, szczególnie radio i wzmacniacz. Następny krok to złożenie siedzeń i sprawdzenie czy gaśnie światło w bagażniku. Kolejny krok to wyjmowanie wszystkich bezpieczników po kolei aż gwałtownie spadnie pobór prądu. choć w sumie na osw. bagażnika to za mały pobór chyba ze jest ledowe.
mrjoy - 12 Mar 2014, 23:57
Temat postu: korekta poboru prądu
Witam ponownie

Panowie zmierzyłem jeszcze raz, ale odczekałem tym razem jak zgaśnie podświetlenie komputera i teraz pobór wynosi 0,08.
Do tego wyniku trzeba by jeszcze doliczyć alarm. Ale nie powinno to chyba wiele zmienić no i nie wiem jak miałbym zmierzyć pobór z z podniesioną maską i załączynym alarmem.

Czy pobór na takim poziomie może wyładowywać akumulator ? Ile u Was wynosi ?

pozdrawiam
mrjoy

diodalodz - 13 Mar 2014, 10:02

80mA to już właściwy wynik. Nie powinien rozładować akumulatora. pomiaru z alarmem możesz dokonać blokując czujnik otwartej maski. Ale sam miernik nie wytrzyma przeciążenia podczas zamykania alarmem auta. Więc trzeba to zrobić przy użyciu kabli rozruchowych albo kawałka drutu miedzianego. łączysz klemę drutem miedzianym z kablem auta. Do kabla auta i klemy przypinasz sobie sondy miernika. Tym samym drutem np 2,5 mm 2 miedzianym. gdy auto się zamknie przecinasz drut i obserwujesz miernik. Jak chcesz cykliczne pomiary drut możesz łączyć przy dużych poborach. W wersji wypas możesz sobie założyć wyłącznik np taki jak do światła w domu 16A, da radę obsłużyć wyposażenie w środku. Nie nadaje się do rozruchu :)
weź też pod uwagę, że czasami akumulatory uszkadzają się w taki sposób, że po kilku godzinach dochodzi do samorozładowania. Wtedy przy obciążaniu takiego akumulatora testerem 100A akumulator w środku syczy i zaczyna śmierdzieć z cel.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group