|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Przed zakupem - [MK7] diesel vs benzyna - co wybrac?
p1nky - 19 Kwi 2014, 22:54 Temat postu: [MK7] diesel vs benzyna - co wybrac? Witajcie, nawiazujac do tresci tematu, prosze Was znajacych sie na rzeczy forumowiczów o rade, poniewaz od dluzszego czasu poszukuje fiesty i nie ukrywam im wiecej szukam tym gorzej. Zalezy mi przede wszystkim na małej awaryjności silnika i aby jednostka była ekonomiczna w dzisiejszych czasach to chyba jeden z wazniejszych czynnikow. Już tak naprawde nie wiem czego szukam zaczynalem od silnikow diesla ze wzgledu na male spalanie, jednostka bez dpf ze wzgledu ze moja jazda - to przewaznie miasto, czasami zdarza sie ze raz na miesiac czy nawet pol roku wybiore sie w dluzsza trase i wlasnie tutaj moje pytanie czy diesel jest az tak tutaj wazny, wiem ze lepiej w miasto wychodzi benzyna (mniej awaryjna) natomiast spalanie silnikow benzynowych ciazy na granicy 8-10l czy sie myle? Bardzo prosze o jakies rady, rocznie napewno nie robie 30tys km. jaki silnik mozecie polecic, jakie spalanie itp. prosze o konkretne odpowiedzi, najlepiej osob ktore posiadaja dana jednostke i moga udzielic rady... pozdro
MisiekT - 19 Kwi 2014, 23:10
wysil się najpierw i odpowiedz:
- przebieg roczny
- procentowy rozdzial przebiegu miasto/trasa
- z jaka predkoscia poruszasz się w trasie
- dlugosc typowych jednorazowych przejazdow po miescie
- czy niespodziewana naprawa rzedu kilku tys. zl. będzie dla Ciebie problemem czy nie masz z tym problemu w razie czego?
p1nky - 19 Kwi 2014, 23:26
MisiekT napisał/a: | wysil się najpierw i odpowiedz:
- przebieg roczny
- procentowy rozdzial przebiegu miasto/trasa
- z jaka predkoscia poruszasz się w trasie
- dlugosc typowych jednorazowych przejazdow po miescie
- czy niespodziewana naprawa rzedu kilku tys. zl. będzie dla Ciebie problemem czy nie masz z tym problemu w razie czego? |
- ciezko mi sie okreslic, dajmy na to ze ok. 20-25tys,
- w wiekszosci jest to miasto, praca-dom-kobieta wszystko w odleglosciach 15-35km, trasa bardzo rzadko, pojedyncze wypady w gory itp.
- zazwyczaj sa to wypady gdzie w pracy jestem za 10-15min drogi, po 3h odpale samochod i jade zalatwic jakies sprawy i to wszystko w odleglosiach nie wiekszych niz 35km, krotkie dystanse
- jak sie juz cos okaze do naprawy to trzeba to naprawic "mus to mus"
TSRules - 19 Kwi 2014, 23:28
to diesla nawet nie rozgrzejesz zimą, na krótkie odcinki bierz benzynę, diesiel już sie nie opłaca przy tych cenach paliwa
kuba87 - 19 Kwi 2014, 23:50
dokładnie tak jak mówi kolega powyżej, tylko benzynowy.
p1nky - 20 Kwi 2014, 00:00
no o tym zagrzewaniu to co nieco wiem, poniewaz mam samochod diesla ale to jest 7 osobowy samochod sluzacy aktualnie zarowno do jazdy takiej po miescie + w celach transportu, ale w koncu przydalby sie samochod do wlasnego uzytku z ktorego bede mogl czerpac radosc.. jak z tym spalaniem w benzynie silnikow 1.4 - 1.6 bo 1.25 raczej odpada, bo czytalem ze jak na tak male autko to spalanie SMOK
MisiekT - 20 Kwi 2014, 00:07
p1nky napisał/a: | wszystko w odleglosciach 15-35km |
czyli gdzie bys się nie ruszyl, to zawsze robisz przynajmniej te 15km na raz? czy cos innego chciales napisac?
p1nky - 20 Kwi 2014, 00:12
MisiekT napisał/a: | czyli gdzie bys się nie ruszyl, to zawsze robisz przynajmniej te 15km na raz? czy cos innego chciales napisac? |
chodzi mi że przejazd z punktu A do B - to przewaznie trasy w granicach 15-35km, czasami dalsza trasa, ale to naprawde daleko pojate czasami na dzien dzisiejszy
p.s czasami mniej kobieta, siłownia to nawet nie trasy rzędu 10km
MisiekT - 20 Kwi 2014, 00:37
jeżeli przeważnie odpalając auto robisz powyżej 10km, a sumarycznie wychodzi Ci rocznie powyżej 20tys., a do tego nie zaboli Cie duzy jednorazowy wydatek w przypadku awarii - to smialo myśl o dieselu.
TSRules - 20 Kwi 2014, 10:29
jak robi takie trasy to podejrzewam że to raczej trochę ponad 10 tys. rocznie nie więcej, to nawet do beny gazu by sie nie opłacało założyć, a gdzie tu diesel
jeszcze jak myślisz chyba nad używanym to też trzeba dobrze trafić
MisiekT - 20 Kwi 2014, 10:46
napisał 20-25tys. - tego się trzymam
p1nky - 20 Kwi 2014, 11:19
MisiekT napisał/a: | napisał 20-25tys. - tego się trzymam | ok może trochę przesadzilem na to co jezdze ze zrobie te 20-25tys. rocznie... bardziej trzymajmy się wersji 10-15tys. km, chociaż i tutaj myslalem nad dieslem bez dpf.. ze względu na spalanie, ale znowu koszty jak się coś zje**ie będą dosyć duże z tego co wiem. Bo dpf raczej raz, dwa by mi się zapchał moją jazdą.. nie wiem jak z tym spalaniem benzyny wygląda.. jeszcze wchodziła by opcja benzyna + lpg ale tutaj koszt zalozenia lpg graniczy w kwotach ok. 3tys jak się nie myle?
TSRules - 20 Kwi 2014, 12:08
chopie w twoim przypadku najprostsze rozwiązania są najlepsze, weź bene, wsiadasz, odpalasz jedziesz po mieście te parę kilasków i spoko, diesel i gaz to oszczędności chyba bardziej psychologiczne przy tym przebiegu rocznym
Puff - 20 Kwi 2014, 12:37
Niestety te nowe klekoty to nie to samo co stare... dwumasy, srasy i inne pierdoły - projektowane tak, żeby szwankować po paru latach. W sumie benzyn też się to tyczy, także to jest kwestia tras i czy większe spalanie beny + wymiany świec i kabli (których w klekocie brak - i to chyba największa, choć "niedroga", różnica) przekroczy dopłatę do klekota w salonie
MisiekT - 20 Kwi 2014, 12:50
p1nky napisał/a: | bardziej trzymajmy się wersji 10-15tys. km |
tylko bena, 1.4 lub 1.6, lpg od 2400 w gore
p1nky - 20 Kwi 2014, 14:40
MisiekT napisał/a: | tylko bena, 1.4 lub 1.6, lpg od 2400 w gore | poczytam, popytam jeszcze o tym spalaniu tych silnikow i trzeba cos bedzie myslec bo już mnie meczy szukanie, chce się już wozic dupke w Fiescinie, szukam w sportowym pakiecie wiec troszkę trudniej..
|
|