Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Układ kierowniczy ze wspomaganiem

Janusz - 10 Cze 2014, 19:25
Temat postu: Układ kierowniczy ze wspomaganiem
Witam serdecznie

Mam od tego tygodnia pewien problem z moją Fiestą. Mianowicie podczas jazdy odczuwam jakby coś blokowało mi możliwość skręcania po czym po uzyciu siły znowu działa normalnie lecz po chwili mam powtórkę z rozrywki.

Byłem u znajomego mechanika i po oględzinach stwierdziliśmy że krzyżaki (oba) są dobre. Szkopuł tkwi w tym że pomiędzy krzyżakami występuje jeszcze jedna część, którą nie wiem jak nazwać i wszystko wskazuje, że to właśnie ona jest zepsuta. Moje pytanie brzmi czy to możliwe oraz jak nazywa się część pomiędzy dwoma krzyżakami i czy jest gdzieś dostępna.

brewa7 - 10 Cze 2014, 20:44

Chodzi o element zaznaczony na zdjęciu? Wg. mnie to takie objawy może dawać uszkodzony zębnik, zębatka, ewentualnie jak masz wspomę to zatkana któraś rurka czy zaworek

Janusz - 10 Cze 2014, 20:52

Rurki muszą być drożne od wspomagania bo płyn mi ciągnie w miarę dobrze. A te zębniki i zębatki gdzie występują dokładnie bo się nie orientuję? Na zdjęciu poniżej przedstawiam dokładnie o co mi chodzi
http://www.fotosik.pl/pok...afb3659653.html

diodalodz - 10 Cze 2014, 20:57

no to jest krzyżak.
Sprawdź też naciąg paska, bo on czasami też daje takie objawy.

brewa7 - 10 Cze 2014, 21:47

Janusz, obejrzyj dokładnie rysunek i zauważysz, że 3(listwa zębata) mieści się w 1(obudowa przekładni) i 2 (zębnik przekładni) wchodzi w 1 (obudowę przekładni) od góry. Tam właśnie mieszczą się te elementy.
Janusz - 10 Cze 2014, 22:49

Przepraszam brewa7 moje niedopatrzenie. Naciąg paska jest ok pompka pracuje jak należy.
kuba87 - 11 Cze 2014, 09:25

jak już diodalodz, napisał, zacierają się krzyżaki, a dokładnie ten przy przekładni. na chwilę pomoże napsikanie wd40, oraz nałożenie gumowej osłony i wciśnięcie pod nią smaru.
Janusz - 11 Cze 2014, 16:55

A czy jest możliwość że takie objawy może dawać maglownica, która jest pod zewnętrznym krzyżakiem lub druga opcja, że przyczyną takiej usterki jest łożysko które znajduje się nad amortyzatorem przednim (bo właściwie to łożysko nad amortyzatorem jest związane z kinetyką pojazdu)? Jeśli ktoś jest posiadaczem schematu budowy przedniego zawieszenia fiesty który uwzględnia to łożysko byłbym wdzięczny za udostępnienie. to całe łożysko razem z całym zestawem zwie się Kolumna McPhersona..


CD
Żeby nie robic kolejnego posta.. Spróbowałem po raz kolejny dojść do tych krzyżaków zdjąłem gumę i okazało sie że pomiędzy dwoma krzyżakami jest jakaś plastikowa część i w niej właśnie mam straszne luzy a same krzyżaki są w porządku i na nich luzu brak.

[ Dodano: Sro Cze 11, 2014 20:40 ]
Czy regeneracja krzyża dużo daje?
Zorientowałem się w cenach i ta część do tej fiesty to koszt 1200 zł a regeneracja około 100 zł.

kuba87 - 11 Cze 2014, 22:37

to, ze krzyzak nie wykazuje luzu nie znaczy ze nie jest zatarty, owszem łożysko McPhersona moze powodować taki lub podobny objaw, jednak we fiescie czy to MK3 czy to MK4 nie spotkałem sie z uszkodzeniem owego. Janusz, nie ucz mechanika o budowie prostej taczki.
Marcinowaty - 11 Cze 2014, 22:41

WD 40 i ewentualnie jakiś olej w spreyu pomoże na krzyżaki. Ciekawe jest to że celowo nie umieszczono tam kalamitek.
kuba87 - 11 Cze 2014, 22:51

Marcinowaty, zauwaz ze te krzyżaki wytrzymują kilkanaście lat(oryginalne z lat 89-95)
Janusz - 11 Cze 2014, 23:13

Brewa7 nie chciałem urazić i uczyć mechanika. Znalazłem już 1 zakład który za 150 zł przeprowadzi renowacje tego elementu mam nadzieje że będzie działać jak należy, bo szkoda by było wyrzucać fiesty z podgrzewanymi lusterkami, poduszkami powietrznymi dobrym wspomaganiem nowymi sprężynami i łożyskami. Dziękuję za pomoc wszystkim.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group