|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika ogólna - Problem z układem kierowniczym 
						
												 Fordzik88 - 28 Cze 2014,  17:29 Temat postu: Problem z układem kierowniczym Witam wszystkich, mam problem z kierownicą. Dzisiaj wymieniłem:
 
- końcówki drążków,
 
- maglownice, 
 
- sworznie,
 
- krzyżak kolumny kierowniczej.
 
 
Niestety mam kolejny problem, którego ani ja ani ojczulek nie jesteśmy w stanie rozwiązać. Mianowicie tego nieda się opisać, trzeba posłuchać, załączam poniżej link do filmu, na którym nagrałem w jaki sposób stuka kierownica. (coś musi ją wypychać do góry - rusza się cała przekładnia i osłona). Ale co.... i tutaj zaczyna się problem. 
 
 
Link 
 
 
Może mi coś podpowiecie.
 
 
Pozdrawiam Łukasz.
 
 
P.S. Pomyłka - Nie ten dział. Źle kliknąłem, moje auto to Fiesta MK3. Przepraszam.
												 diodalodz - 28 Cze 2014,  18:00
  Wygląda na to że nie do końca wbiłeś krzyżak i podczas obracania metalowe łapki się o siebie ocierają. Możliwe jest też, że przekładania kierownicza jest od innego modelu, sprawdzałeś czy obie są identyczne po wymontowaniu starej ?
												 Fordzik88 - 28 Cze 2014,  18:04
  diodalodz, tak są identyczne. Wszystko jest w tym samym miejscu. Krzyżak jest dociągnięty do końca. Wcześniej też tak latała, ale było ciszej.
												 brewa7 - 28 Cze 2014,  20:06
  Weź najpierw zobacz skąd dokładnie są te stuki i czy nie masz nigdzie luzów na tym krzyżaku jednak
												 Fordzik88 - 28 Cze 2014,  20:09
  brewa7, gdybym wiedział skąd one są to bym to naprawił   . Krzyżak jest nowy, maglownica tak samo. Kierownicy nie rozkręcałem bo nieumiem odkręcić poduszki powietrznej.
												 DemptD - 29 Cze 2014,  10:59
  przekręcasz kierownice o 90* w lewo i masz 1 śrubkę, potem tak samo w prawą stronę i też odkręcasz tą 1 śrubkę i poduszka wychodzi
												 Puff - 29 Cze 2014,  11:01
  Jak masz takie samo mocowanie jak mk4/5, to potrzebujesz klucza nasadkowego "z połówką" (chyba rozmiar 6,5 - sprawdzisz to nakładając sąsiadujące rozmiary. Jeden nie wejdzie, drugi będzie za luźny. Kupujesz "połówkę" i odkręcasz   
												 taksak - 29 Cze 2014,  20:01
  Witam, nie dawno to przerabiałem,odkręcasz pod kierownicą śruby i odpinasz poduszkę,odkręcasz śrubę i ściągasz kierownicę .Odpinasz wszystko po bokach i odkręcasz tak żeby pozostał tylko wał kierowniczy a rurę to znaczy kolumnę kierowniczy ściągasz .I tam w dolnej części jest łożysko takie trochę podobne do rowerowego,gdzieś w garażu mam symbol.Ja go nie wymieniałem bo jest dostępne tylko w serwisie,i musiałem trochę czekać.Zniwelowałem luz podkładkami z plastyku i tak zostawiłem.Dokładnie to przez telefon.Pozdrawiam
												 Fordzik88 - 1 Lip 2014,  19:13
  Witam, problem rozwiązany   . Okazał się błahy i banalny. Krzyżaczek był zbyt luźny, przez co kierownica zamiast z nim obracała się w środku (w tym wejściu co łączy się krzyżaczek z przekładnią kierowniczą). Wymieniłem na chwile obecną na stary krzyżaczek. Będę musiał ten nowy w imadło wsadzić i trochę go ściaśnić. 
 
A co do instrukcji odkręcenia poduszki powietrznej dziękuję, bardzo. Przyda się w przyszłości   
												 brewa7 - 1 Lip 2014,  19:21
  Fordzik88, mówiłem że może być luźny krzyżak toś nie wierzył.
												 
					 | 
				 
			 
		 |