Forum FiestaKlubPolska -

Przed zakupem - [MK4] Fiesta Zetec 1.25 1999 przebieg

gringi - 7 Lip 2014, 21:32
Temat postu: [MK4] Fiesta Zetec 1.25 1999 przebieg
Witam

Chce kupic auto rocznik 1999 ktore ma na liczniku 250tys przebiegu i troche sie tego boje. Chcialem sie zaytac kolegow czy to duzo i czy mam czego sie obawiac. Oczywiscie chce zaznaczyc ze poza uzupelnieniem plynow i dolaniem oleju jestem laikiem w tych sprawach.

Freeman - 7 Lip 2014, 21:36

Nie patrz na przebieg. Obejrzyj w jakim stanie jest kierownica, gałka zmiany biegów, tapicerka. Zwróć uwagę na karoserię. Ja kupiłem swojego Galaxy z ogniskami rdzy i wgnieceniami, bo wiem, że lakier nie był szykowany pod sprzedaż.

Ważne jak było używane auto, bo może być auto z małym przebiegiem i właściciel dojeżdżał do pracy 5 km, ale w dużym mieście i korki. Przebieg mały, ale zużycie silnika spore.

Puff - 7 Lip 2014, 21:44

Przynajmniej wiesz, że jest realny :P
A tak poważnie - liczy się stan techniczny auta. Jeśli ledwo jeździ, rzęzi, pali za 3 razem i ogólnie błaga o wyjazd na złom, to masz się czego obawiać ;)

Moje padło ma prawie 230 tysięcy (rocznik 2000) i jest w lepszym stanie niż niejedno auto o połowę młodsze, więc tak naprawdę nie przebieg, a stan auta mówi o tym, czy warto. Wiadomo, że jak ma natłuczone 250'000 zamiast 120'000 (ktoś wierzy w takie przebiegi przy tym wieku, serio? :D ), to jest mniej wart wg książki Eurotaxu, ale wolałbym po dziesięciokroć uszanowane auto co ma ćwierć miliona niż gnijące padło z zarżniętym silnikiem i przebiegiem 100'000 km :)

Co do usterek typowych dla tego modelu - muszą się wypowiedzieć spece od benzyniaków w temacie trwałości jednostki napędowej, rozrządu, itd. W temacie blachy - tylne nadkola to bolączka każdej budy mk4/mk5. Warto też spojrzeć na progi. Oprócz tego standard - stan wydechu, zawieszenia, itd. :)

TSRules - 7 Lip 2014, 22:17