|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - Skręca przy przyspieszaniu
lesiu142 - 4 Sie 2014, 21:50 Temat postu: Skręca przy przyspieszaniu Witam.
Ostatnio po wymianie przegubu z lewej strony, przy tym też tarcz oraz klocków (z dwóch stron), samochód podczas przyspieszania zaczął mi uciekać w prawo, przy tym następuje skręt kierownicy o jakieś 30 stopni.
Następuje to podczas przyspieszenia oraz w bardzo lekkim stopniu podczas utrzymywania prędkości. Podczas hamowania silnikiem jak i hamulcami problem zanika.
Domyślam się iż to może być wina źle przykręconego sworznia do wahacza, ponieważ przy zmianie przegubu mocno popuściłem te trzy śruby i sworzeń był luźny. Czy to możliwe że po przykręceniu jest on w trochę przesunięty i przez to lekko zmieniła mi się geometria lewego koła?
Czy to też może być wina mechanizmu różnicowego który ma luzy?
I ostatnie pytanie, czy zwykłe ustawienie zbieżności na stacji może zniwelować problem?
PS
Usłyszałem też że od tej wymiany przegubu zaczęły mi piszczeć opony w ostrych zakrętach i w prawo kierownica lżej skręca.
Pozdrawiam
pmbmn - 4 Sie 2014, 23:48
Masz zbieżność źle ustawioną. Na SKP musisz się wybrać zapłacić te 50 czy 60 zł ustawią zbieżność i będzie ok:) innej opcji nie ma też tak miałem po ustawieniu zbieżności było ok
kuba87 - 5 Sie 2014, 08:43
zbierzność ustaw. Skad ty wziołes luzy na mechanizmie róznicowym?
lesiu142 - 5 Sie 2014, 11:41
Zbieżność ustawiona, nie ma poprawy.
Luz jest jak podniosę koło i samochód jest na biegu. Mogę kręcić kołem zanim poczuje opór stawiany przez silnik. Luz wynosi mniej więcej jakieś 20 stopni obrotu kołem.
Zastanawiam się, czy mogłem podczas wyciągania sworznia skrzywić wahacz. Na początku próbowałem zdjąć sworzeń uderzając młotkiem ( jakieś 0.5 kg) w wahacz...
kuba87 - 5 Sie 2014, 12:22
owszem mogłeś uszkodzić wachacz. Poruszaj kołem na boki, w celu sprawdzenia luzu na sworzniu, i końcówce drążka. Wspomniany przez Ciebie luz bierze się z zsumowania luzów między zębnych trybów w skrzyni biegów co jest całkowicie normalne, w dodatku w tarczy sprzęgła jest tłumik drgań skrętnych który także się porusza przy próbie obrotu koła na biegu.
vegetagt - 5 Sie 2014, 12:24
lesiu142 napisał/a: | Luz jest jak podniosę koło i samochód jest na biegu. Mogę kręcić kołem zanim poczuje opór stawiany przez silnik. Luz wynosi mniej więcej jakieś 20 stopni obrotu kołem. |
to jest raczej luz na przegubach + reszta luzów układu napedowego
lesiu142 napisał/a: | Zastanawiam się, czy mogłem podczas wyciągania sworznia skrzywić wahacz. Na początku próbowałem zdjąć sworzeń uderzając młotkiem ( jakieś 0.5 kg) w wahacz... |
ori wahaczów raczej nie skrzywiłeś. Wydaje mi się, że brak geometrii by wyszedł na zbieżności.
Może od walenia młotem tuleje wahacza czy cuś naderwales. Albo sworzen uszkodziles?
W MK2 prawie nie jezdze na geometrie, zawias rozkładam pare razy w roku i nigdy nie miałem takich jaj.
yoyo72 - 5 Sie 2014, 18:04
To nie jest zbieżność!!! Właśnie miałem to samo w swoim futrzaku ,tylko mi ściągało w lewą stronę. Tuleja wahacza na milion procent.Kolega LUKI może to potwierdzić ,bo 2 dni temu to u mnie robił. teraz jest spokój i auto prowadzi się dobrze.
lesiu142 - 5 Sie 2014, 19:43
Dzięki za odpowiedzi Dziś na mokrym asfalcie zablokowałem koła przy hamowaniu i usłyszałem mocne stuknięcie z lewej strony. Jutro podniosę Fofi na klocki i zobaczę dokładnie
Co do luzu mech. różnicowego to nie przekonaliście mnie. Kiedy kręcę kołem to w momencie kiedy czuć opór słychać mocne charakterystyczne stuknięcia dochodzące ze skrzyni. Znalazłem filmik gdzie dokładnie jest to pokazane, tylko u mnie jest większy luz
https://www.youtube.com/watch?v=8vockzhk1Oc
kuba87 - 6 Sie 2014, 17:24
no ale przeciez Ci napisałem ze to nie jest luz tylko na mechanizmie róznicowym, tylko złozony na wszystkich elementów przekazania napedu, od przegubu począwszy na sprzęgle kończąc. Gdybyś miał jakiekolwiek luzy nadmierne w skrzyni biegów to uwierz że już byś tym autem nie jeździł, a poza tym przed Twoja ingerencja w zawieszenie było wszystko ze skrzynia w porządku. Nie szukaj na siłe usterek.
lesiu142 - 6 Sie 2014, 18:15
Luz był przed integracją w zawieszeniu, ale dziękuje za uspokojenie mnie i sprostowanie mojej nikłej wiedzy Pozdrawiam
@Edit:
Sprawdziłem tuleje, są luzy, będzie trzeba wymienić
murgrabia - 14 Sty 2015, 12:04
W mojej mk3 luz jest taki sam. Tak ma być. Podnieś autko na lewarku. Najpierw z lewej, potem z prawej. I zobacz czy ci się nie odkleiła tylna tuleja wahacza. Ta duża..... Będzie widać na 100%.
lesiu142 - 16 Sty 2015, 10:55
Po wymienię tulei, problem nie ustał. Nawet na stacji diagnostycznej sprawdzali i nie ma żadnych luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu. Ale to już nie mój problem - sprzedaje fieste. Jednakże, dziękuje za podpowiedzi
|
|