|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika ogólna - Totalnie sprawne i zamulone auto
Blanka28 - 8 Sie 2014, 19:20 Temat postu: Totalnie sprawne i zamulone auto Witam wszystkich..
Długo nosiłam się z rozpoczęciem tego wątku aczkolwiek sytuacja jest już na tyle patowa, że muszę szukać pomocy tutaj..
Mam fiestę mk7 z '11r z silnikiem 1.6 Econetic 95KM
Jeżdżę już prawie pół roku i powoli zaczynam bać się jeździć a już na pewno wyprzedzać.
Kilka faktów:
na hamowni wyszło 83,5KM
auto na pierwszych biegach masakrycznie wolno się rozpędza (jakbym miała z 400kg w bagażniku) przy tym potrafi delikatnie szarpnąć (co czuć jedynie pod pedałem)
dynamika objawia sie dopiero powyżej 2500 obrotów na 4-tym biegu
spalanie wynosi 7l! (co jest dla mnie porażką przy poprzedniej fieście mk6, która zrywała asfalt i paliła 4l)
Auto przeszło przez wszelkie diagnostyki, od standardowych po ids gdzie wszystko wyszło cacy. Dpf został profilaktycznie wypalony i to też nic nie zmieniło (dodam, że przebieg to 36 tys. gdzie 10 zrobiłam już ja..). Przegląd mechaniczny również przeszedł celująco.
Czy ktoś ma może jaki pomysł?
Załączam wykres z hamowni
TSRules - 8 Sie 2014, 19:56
czy prócz diagnostyki była robiona próba, czyli jazda realna ?
wyniki nie są jakieś tragiczne, te kilka koni raczej różnicy szaleńczej nie zrobi, co do przyspieszenia to autko ma 12 sek. do setki więc nie jest to muł, ale demon tez nie
Blanka28 - 8 Sie 2014, 20:10
TSRules napisał/a: | czy prócz diagnostyki była robiona próba, czyli jazda realna ?
wyniki nie są jakieś tragiczne, te kilka koni raczej różnicy szaleńczej nie zrobi, co do przyspieszenia to autko ma 12 sek. do setki więc nie jest to muł, ale demon tez nie |
To nie zmienia faktu, że coś ewidentnie jest nie tak.. W tym przypadku muł to mało powiedziane, poza tym szarpanie + spalanie wskazuje wyraźnie, że coś nie gra
Parzych - 8 Sie 2014, 23:15
TSRules napisał/a: | te kilka koni raczej różnicy szaleńczej nie zrobi | 11,5KM to dla Ciebie kilka Gratuluję poczucia humoru...
Blanka28 - 11 Sie 2014, 18:13
Nikt? Nic?
Mariox003 - 11 Sie 2014, 20:41
Muli, a ma taki jakby buczący dźwięk przy przyspieszaniu?
Blanka28 - 11 Sie 2014, 20:44
Mariox003 napisał/a: | Muli, a ma taki jakby buczący dźwięk przy przyspieszaniu? |
nie,brzmi idealnie
Mariox003 - 11 Sie 2014, 21:23
Turbinę ktoś sprawdzał?
Blanka28 - 11 Sie 2014, 21:23
Mariox003 napisał/a: | Turbinę ktoś sprawdzał? |
tak, gra gitara...
TSRules - 11 Sie 2014, 23:03
Parzych napisał/a: | 11,5KM to dla Ciebie kilka Gratuluję poczucia humoru... |
kilka (procent) w kontekście auta które ma 95 koni
równie dobrze może trzymać jakiś zacisk, szersze oponki, większe fele i konie lecą w dół, myslę ze te 10-11 koni nie powodowałoby całkowitego zmulenia auta
Parzych - 11 Sie 2014, 23:47
TSRules napisał/a: | Parzych napisał/a: | 11,5KM to dla Ciebie kilka Gratuluję poczucia humoru... |
kilka (procent) w kontekście auta które ma 95 koni | 12% to kilka Twoje poczucie humoru coraz bardziej mnie zadziwia...
Kilka to 3-9, 12 to KILKANAŚCIE...
Mariox003 - 12 Sie 2014, 01:59
11,5 KM mniej to dużo jak na auto, które ma 95KM zwłaszcza, że przebieg jest dość mały. Powodów zamulenia może być kilka, a spalanie może mieć z tym coś wspólnego. Strzelać niby można, ja bym strzelał w za dużą dawkę lanego paliwa. Pewnie w strzelanki bawić się nikt nie chce, a za mój strzał pewnie baty dostanę, dlatego jutro też pogadam z kolegą, który zajmuje się dieselami i podam możliwe przyczyny zamulania.
Blanka28 - 12 Sie 2014, 08:54
Dzięki ogromne, naprawdę jest to kwestia bezpieczeństwa..
Dla przykładu czasem 70km/h muszę zapodać 2-kę żeby wyprzedzić.. Inaczej musiałabym albo mieć 5km prostej albo nie wyprzedzać..
[ Dodano: Wto Sie 12, 2014 08:55 ]
TSRules napisał/a: | Parzych napisał/a: | 11,5KM to dla Ciebie kilka Gratuluję poczucia humoru... |
kilka (procent) w kontekście auta które ma 95 koni
równie dobrze może trzymać jakiś zacisk, szersze oponki, większe fele i konie lecą w dół, myslę ze te 10-11 koni nie powodowałoby całkowitego zmulenia auta |
Nie zgodzę się z Tobą również, gdyby to było 10% to można by teorię naciągnąć..
Puff - 12 Sie 2014, 14:22
70 kph na dwójce? W klekocie? Licznik tam musi nieźle kantować, bo to już jest zakres czerwonego pola...
Blanka28 - 12 Sie 2014, 15:02
Pufcio napisał/a: | 70 kph na dwójce? W klekocie? Licznik tam musi nieźle kantować, bo to już jest zakres czerwonego pola... |
jesli myslisz, że nie mam tego na uwadze i mam z tego frajdę to się mylisz
Mariox003 - 12 Sie 2014, 18:01
Z tego co udało mi się dowiedzieć to powody zamulenia mogą być różne np.:
Turbina może być winna(co do niej to ona załącza się właśnie jakoś od 2500 obr/min)
Za duża dawka paliwa
Kompresja/sprężanie, tudzież brak lub zła praca w jednym z cylindrów z różnych powodów
Filtry zapchane
Zła jakość paliwa
Tyle co udało mi się dowiedzieć, choć jak mi to kolega powiedział, to ciężko wróżyć z fusów nie mając auta pod ręką
MisiekT - 12 Sie 2014, 18:18
chip byl robiony w kreatorze mocy czy gdzies indziej?
1. wroc na hamownie i popros o wgranie fabrycznej mapy - sprawdz czy problem wystepuje nadal.
jezeli tak
2. jedz na hamownie obciązeniową i sprawdz czy ten sam problem pojawia sie przy realnym obciazeniu rolki... sprawdz z ESP wlaczonym i wylaczonym (!)
3*. jak chcesz to wpadnij do Zielonki wieczorem, potwierdze Ci czy faktycznie masz problem czy nie (z objawow obstawiam ciagly tryb serwisowy), moze cos wymyslimy
Puff - 12 Sie 2014, 18:44
Blanka28 napisał/a: | jesli myslisz, że nie mam tego na uwadze i mam z tego frajdę to się mylisz |
Spokojnie dziewczyno. Nie jesteśmy tu po to, żeby się nabijać (jeśli jeszcze tego nie zauważyłaś, to ludzie tu starają się pomóc). Rozbija się o to, że przy redline to klekot już w ogóle nie przyspiesza, nie wiem więc co się musi dziać, że takie piłowanie na dwójce jest lepsze niż wrzucenie trójki.
TSRules - 12 Sie 2014, 19:33
Parzych napisał/a: | 12% to kilka Twoje poczucie humoru coraz bardziej mnie zadziwia...
Kilka to 3-9, 12 to KILKANAŚCIE... |
ojej chodziło mi w sensie że auto z taką ilością jeździłoby w miarę normalnie, równie dobrze możesz zabrać na pokład dwie osoby i auto jest niezdatne do jazdy ? nie, da się jeździć
jeśli testy nic nie wykazują to jak pisałem jest jeszcze próba, czyli realna jazda w warunkach użytkowych po za miastem na ten przykład ...
p.s na hamowni wyszło 83,5KM przy 3500obr. a fabrycznie te 95KM osiąga przy 4000obr.
Parzych - 12 Sie 2014, 21:45
TSRules napisał/a: | p.s na hamowni wyszło 83,5KM przy 3500obr. a fabrycznie te 95KM osiąga przy 4000obr. | I uważasz że o te 500obr/min mniej spowodowało wyplucie o 11,5KM mniej Nie widzisz że przy 4000rpm spadło do 70KM
MisiekT - 12 Sie 2014, 22:07
co Wy wymyślacie - kolezanka jasno opisala objawy i wynika, ze brakuje zupełni turbo...
kuba87 - 12 Sie 2014, 22:57
niekoniecznie turbo, moga byc tez wtryski w d*pie.
TSRules - 12 Sie 2014, 23:26
Blanka28 napisał/a: | I uważasz że o te 500obr/min mniej spowodowało wyplucie o 11,5KM mniej Nie widzisz że przy 4000rpm spadło do 70KM |
spadło w drugim teście po rozgrzaniu więc być może tutaj kryje sie odpowiedź całego tematu, jak mówiłem niech zrobią test realnej jazdy na co dzień
Puff - 12 Sie 2014, 23:40
Parzych napisał/a: | I uważasz że o te 500obr/min mniej spowodowało wyplucie o 11,5KM mniej |
A wbiję Ci gwoździa i powiem, że przy takim samym momencie obrotowym, różnica 500rpm to ponad 11% więcej/mniej mocy
Jeśli moment będzie rosnąć na przestrzeni tych 500rpm, to różnica będzie większa, jeśli będzie malał, różnica będzie mniejsza
Parzych - 13 Sie 2014, 00:26
Pufcio napisał/a: | Parzych napisał/a: | I uważasz że o te 500obr/min mniej spowodowało wyplucie o 11,5KM mniej |
A wbiję Ci gwoździa i powiem, że przy takim samym momencie obrotowym, różnica 500rpm to ponad 11% więcej/mniej mocy
Jeśli moment będzie rosnąć na przestrzeni tych 500rpm, to różnica będzie większa, jeśli będzie malał, różnica będzie mniejsza | Puff, czemu tylko pierwszą część mojej wypowiedzi zacytowałeś, a o spadku w drugiej części się nie zająknąłeś
Blanka28 - 13 Sie 2014, 00:52
MisiekT napisał/a: | chip byl robiony w kreatorze mocy czy gdzies indziej?
1. wroc na hamownie i popros o wgranie fabrycznej mapy - sprawdz czy problem wystepuje nadal.
jezeli tak
2. jedz na hamownie obciązeniową i sprawdz czy ten sam problem pojawia sie przy realnym obciazeniu rolki... sprawdz z ESP wlaczonym i wylaczonym (!)
3*. jak chcesz to wpadnij do Zielonki wieczorem, potwierdze Ci czy faktycznie masz problem czy nie (z objawow obstawiam ciagly tryb serwisowy), moze cos wymyslimy |
Chip był od razu zdjęty ale to długa historia..
Z chęcią podjadę tylko mogę dopiero w czwartek
[ Dodano: Sro Sie 13, 2014 00:53 ]
Pufcio napisał/a: | Blanka28 napisał/a: | jesli myslisz, że nie mam tego na uwadze i mam z tego frajdę to się mylisz |
Spokojnie dziewczyno. Nie jesteśmy tu po to, żeby się nabijać (jeśli jeszcze tego nie zauważyłaś, to ludzie tu starają się pomóc). Rozbija się o to, że przy redline to klekot już w ogóle nie przyspiesza, nie wiem więc co się musi dziać, że takie piłowanie na dwójce jest lepsze niż wrzucenie trójki. |
wiem,że nie przyspiesza.. niestety wielokrotnie się przekonałam
Puff - 13 Sie 2014, 09:19
Cytat: | Puff, czemu tylko pierwszą część mojej wypowiedzi zacytowałeś, a o spadku w drugiej części się nie zająknąłeś |
Bo rozbija się o ogólny przypadek, że 500rpm może robić aż tak dużą różnicę
Blanka28 - 25 Sie 2014, 15:27
Nie ma cwaniaka na mojego fordziaka?
Przemo3 - 29 Sie 2014, 20:38
Witam nie wiem czy to pomoże, ale miałem podobne objawy w moim fordzie i pomogła wymiana przepustnicy
|
|